Valg af værksted

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Tkm
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. sep 2019, 11:37
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Valg af værksted

Indlæg af Tkm » 21. sep 2019, 11:56

Hej

Jeg har købt ny Octavia RS og skal på et tidspunkt have lavet de alm. Garantieftersyn osv.
Der hvor jeg har købt bilen ligger for langt væk.

Nogle der kan anbefale nogle aut. Værksteder omkring trekantsområdet som laver godt arbejde og som også har den nødvendige viden/knowhow og vilje til at lave evt. tekniske problemer hvis der skulle opstå nogle problemer med bilen?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Valg af værksted

Indlæg af GaSelle » 21. sep 2019, 13:07

Skoda i Ejby. Den suverænt bedste service og pris i det område.

Tkm
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. sep 2019, 11:37
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Valg af værksted

Indlæg af Tkm » 21. sep 2019, 14:58

Har de også den nødvendige ekspertise og vilje til at løse de mere avancerede tekniske problemer hvis der opstår sådan nogle?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Valg af værksted

Indlæg af GaSelle » 21. sep 2019, 15:06

Tkm skrev:
21. sep 2019, 14:58
Har de også den nødvendige ekspertise og vilje til at løse de mere avancerede tekniske problemer hvis der opstår sådan nogle?
Jeg har kun gode oplevelser med dem.

Hvilke ting tænker du på? De har i hvert fald et par teknikere, der går lidt videre end bare at hænge en tester på.

Tkm
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. sep 2019, 11:37
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Valg af værksted

Indlæg af Tkm » 21. sep 2019, 16:24

Faktisk noget af det du skriver jeg gerne vil høre at de gør.

Har tidligere oplevet at der blot bliver sat en tester til. Og viser den ingen fejl, så er alt ok.

Bl.a har jeg på tidligere bil oplevet fjernlysassistent der levede sit eget liv. Hvor det tog en lang kamp for at gøre noget for at rette fejlen, som for eksempel at skifte kameraet.
Først da det blev skiftet hjalp det. Men det holdte hårdt for testeren meldte ingen fejl .

Det at teknikeren/værkstedet generelt er inde i den nye teknologi og kan forholde sig til hvordan at fejlsøge på det osv. Og vide hvornår f.eks et kamera skal kalibreres osv - det er sådan nogle ting jeg tænker på. Det er der mange værksteder der ikke er godt nok inde i.
Men også at hvordan holdningen til det arbejde der bliver udført om det er omhyggeligt udført osv går jeg op i.

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 174 times
Been thanked: 103 times

Re: Valg af værksted

Indlæg af MichaelSmed » 21. sep 2019, 16:31

Tkm skrev:Har de også den nødvendige ekspertise og vilje til at løse de mere avancerede tekniske problemer hvis der opstår sådan nogle?
Ikke umiddelbart. Jeg havde gode erfaringer med Skoda Ejby, da det kun gjaldt service. Men da der skulle skiftes motor og forbro i min bil, gik det galt. Først efter 3 værkstedsbesøg, samt en ny mekaniker der prøvede sig frem, blev det i orden. Og servicen fra værkføreren efterfølgende var heller ikke noget at skrive hjem om.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Valg af værksted

Indlæg af GaSelle » 21. sep 2019, 17:47

De gjorde hvad de kunne, for at løse mine DSG problemer - de var meget lydhøre, og prøvede flere forskellige ting. Skal jeg have en Skoda igen, vælger jeg dem igen.

(Bare til info, så har jeg brugt dem fra 2013-2018)

janny
Aktiv medlem
Indlæg: 1565
Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 104 times

Re: Valg af værksted

Indlæg af janny » 21. sep 2019, 20:35

Bl.a har jeg på tidligere bil oplevet fjernlysassistent der levede sit eget liv. Hvor det tog en lang kamp for at gøre noget for at rette fejlen, som for eksempel at skifte kameraet.
Først da det blev skiftet hjalp det. Men det holdte hårdt for testeren meldte ingen fejl
Netop den nyeste teknologi kan være vanskelig at fejlsøge på hvis ikke testeren hjælper lidt. Så er der kun erfaring at trække på.
Hvis nu ikke det havde hjulpet at skifte kameraet, hvem skulle så betale? Vil du betale for en udskiftning af en, måske dyr reservedel, hvis ikke det afhjalp problemet?
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"