Ny VW Golf Variant komfortable sæder

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Kevin35
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 23. maj 2020, 20:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Ny VW Golf Variant komfortable sæder

Indlæg af Kevin35 » 24. maj 2020, 05:32

Hej alle, tak for et informativ Forum.

Vi er en familie på 2 voksne, en 2 årig og 1 årig, som snart køber en VW Golf Variant.

Ved bygning af bilen, er jeg i tvivl om hvor jeg finder de mest komfortable sæder. Min kone skal køre 120km om dagen. Udseende har ingen betydning. Valget står mellem

1) Highline model - Sportssæder for, Sædernes midterstykke i mikrofleece i designet ArtVelours.

2) comfortline model - Comfortsæder for

Til begge kan tilføjes ekstra udstyr:

ErgoActive sportsæder:
Sædernes midterstykke i mikrofleece i designet ArtVelours

Forsæder med el-justerbar lændestøtte samt massagefunktion på førersæde

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Ny VW Golf Variant komfortable sæder

Indlæg af Morten Hedensted » 24. maj 2020, 07:29

Sæderne i Highline er betydeligt bedre end i Comfortline. Såfremt Comfortline bliver valgt, er ergoactive sæder en, i min optik, nødvendig opgradering.
These users thanked the author Morten Hedensted for the post (total 2):
Kevin35VWAU
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 451
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 189 times

Re: Ny VW Golf Variant komfortable sæder

Indlæg af BrianB » 24. maj 2020, 09:09

Vi tilkøbte Highline-kabine + ErgoActive forsæde i vores, det er vi i hvert fald meget glade for. Det er et super godt sæde i min optik, men prøv det evt. før du køber - nogle synes det er for "hårdt".

Massagefunktion er et flot ord for en lændestøtte der kører op og ned. Det er nu lækkert nok lige at sætte det til på længere ture, men det er nok ikke noget jeg ville have betalt ekstra for i sig selv.

Og selvom du siger at udseende ikke betyder noget, så er Highline-kabinen en kæmpe visuel opgradering til hele kabinen. Jeg synes standard-sæderne er ret tarvelige.
These users thanked the author BrianB for the post:
Kevin35
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny VW Golf Variant komfortable sæder

Indlæg af KVL » 24. maj 2020, 09:38

Jeg har også highline og opgraderede med ErgoActive. Som sådan ok sæde, men jeg synes at det mangler den simple funktion at kunne stilles helt plant. Det vil altid være lavere bagerst, hvilket vil give et ekstra tryk på din bagerst del. Hvis du døjer bare lidt led iskiassmerter, så gør sædet det ikle bedre. Ærgerligt. Jeg sidder på på en kilepude for at kompensere på dette. Alderen kommer snigende.. Hårdt.. Derimod kan sædet i min fars sportsvan gøres helt plan, hvorved det pt passer bedre til mig. Jeg saver muligheden i det bedre og dyre sæde.

Ergoactive. Hmm. Jeg synes måske ikke det var de 7000 kr værd. Som det bliver nævnt, så er det en lille tryk i lænden, og det er det. Det giver ikke rigtig noget, ud over et mimilt stykke "nussen bag øret" nå du kører. Det e rart, men har ingen virkelig funktion. Massage er det langt fra. Mere et konstant tryk på et meget lokalt punkt på kroppen, alt afhængig din størrelse..
These users thanked the author KVL for the post:
Kevin35

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Ny VW Golf Variant komfortable sæder

Indlæg af Ras » 24. maj 2020, 14:59

Som jeg læser det er det vel en ny Golf 8 trådstarter vil bestille, de erfaringer i andre har er vel fra Golf 7,5 ?
Den Golf 8 Style jeg har prøve siddet havde en noget anderledes Sæderyg end dem i Golf 7,5.
-Bredere ved skulderne.
Dem synes jeg man sad godt i.
Resten af kabinen var jeg absolut ikke imponeret af, men det er jo en smags sag.

Min Passat er også med massage funktion, hvilket jeg sagtens kunne leve uden.
Men fuld elektrisk justerbare sæder med lændestøtte og memory funktion er klart værd at få med. 😉
These users thanked the author Ras for the post:
Kevin35
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny VW Golf Variant komfortable sæder

Indlæg af KVL » 24. maj 2020, 15:51

Det må være en 7.5 og ikke en 8er der spørges ind til. Golf 8 Variant er slet ikke præsenteret endnu, så der må være lang tid til den reelt kan anskaffes.. Trådstarter siger "snart" - hvillet selvfølgeligt er relativt..
These users thanked the author KVL for the post:
Kevin35

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Ny VW Golf Variant komfortable sæder

Indlæg af Lasse R » 24. maj 2020, 16:08

G8 findes heller ikke i comfortline og Highline, så umiddelbart må det være brugte biler der er tale om.
These users thanked the author Lasse R for the post:
Kevin35
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

Kevin35
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 23. maj 2020, 20:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Ny VW Golf Variant komfortable sæder

Indlæg af Kevin35 » 24. maj 2020, 18:44

Tak for svarene I har ret, selvom man kan “bygge” sin Golf Variant på hjemmesiden, er det en udgået model. Den produceres ikke fra ny længere. Den næste nye Golf Variant vil først lande 2021. Men der er mange “nye” på lager som ikke har haft en ejer endnu, såkaldte lagermodeller. Den besked fik jeg fra VW.

Vi prøver en comfortline, Highline og en med R-Line pakke.

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Ny VW Golf Variant komfortable sæder

Indlæg af Lasse R » 24. maj 2020, 19:08

Jeg ville uden at blinke gå ned en highline.. Lige bortset fra det sorte Piano plast på instrumentbordet, så får man bare så meget mere "lækkerheds"-feeling ifht. Comfortline + chrome tagrælinger, og de 17" Dijon alufælge gør den (i min optik) langt kønnere.
These users thanked the author Lasse R for the post:
Kevin35
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Ny VW Golf Variant komfortable sæder

Indlæg af Ras » 25. maj 2020, 06:42

Kevin35 skrev:
24. maj 2020, 18:44
Tak for svarene I har ret, selvom man kan “bygge” sin Golf Variant på hjemmesiden, er det en udgået model. Den produceres ikke fra ny længere. Den næste nye Golf Variant vil først lande 2021. Men der er mange “nye” på lager som ikke har haft en ejer endnu, såkaldte lagermodeller. Den besked fik jeg fra VW.

Vi prøver en comfortline, Highline og en med R-Line pakke.
Det giver god mening :-)
Jeg tror også du får en bedre bil rent byggekvalitets mæssigt med Golf 7,5. jeg troede bare ikke den stadig kunne leveres.
Så hvis du kan få den til en skarp pris lyder det som et fint valg.
Hvis du kan finde en lagermodel med fuld elsæder/memory så skulle i nok begge kunne finde en behagelig siddeposition. ;)
These users thanked the author Ras for the post:
Kevin35
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Fabia4444
Nyt medlem
Indlæg: 497
Tilmeldt: 28. okt 2016, 18:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Ny VW Golf Variant komfortable sæder

Indlæg af Fabia4444 » 29. maj 2020, 23:00

KVL skrev:
24. maj 2020, 09:38
Jeg har også highline og opgraderede med ErgoActive. Som sådan ok sæde, men jeg synes at det mangler den simple funktion at kunne stilles helt plant. Det vil altid være lavere bagerst, hvilket vil give et ekstra tryk på din bagerst del. Hvis du døjer bare lidt led iskiassmerter, så gør sædet det ikle bedre. Ærgerligt. Jeg sidder på på en kilepude for at kompensere på dette. Alderen kommer snigende.. Hårdt.. Derimod kan sædet i min fars sportsvan gøres helt plan, hvorved det pt passer bedre til mig. Jeg saver muligheden i det bedre og dyre sæde.

Ergoactive. Hmm. Jeg synes måske ikke det var de 7000 kr værd. Som det bliver nævnt, så er det en lille tryk i lænden, og det er det. Det giver ikke rigtig noget, ud over et mimilt stykke "nussen bag øret" nå du kører. Det e rart, men har ingen virkelig funktion. Massage er det langt fra. Mere et konstant tryk på et meget lokalt punkt på kroppen, alt afhængig din størrelse..
Er Ergosædet bedre i en sportsvan, end i en alm. golf. Troede ikke der var forskel på Ergosædet.

KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny VW Golf Variant komfortable sæder

Indlæg af KVL » 30. maj 2020, 06:58

Jeg ved det ikke. Jeg tror de er forskellige.
Plus'en er ikke highline. Men dens sæde er meget mere plant end Variantens, så jeg tænker også at det er tilfældet ved Ergo. Uden at vide det, så tror jeg kun Ergo er i lænden (...). Du må ud og prøve dem. Igen, det er ærgerligt, at en så simpel indstilling mangler i et "dyrt" sæde. Nok er Golf Highline sporty tænkt og påmalet, men mere sporty er den alligevel ikke. Den er en og bliver en blød hat.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"