Udskifte forsæder i T-Roc?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
benj0219
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. feb 2018, 20:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Udskifte forsæder i T-Roc?

Indlæg af benj0219 » 24. maj 2020, 08:58

Da jeg fik mulighed for at få nye bagsæder fra en højere udstyrsmodel gratis takkede jeg ja. Nu mangler jeg "bare" forsæderne. Et helt sæt kan købes fra tyske ebay for godt 500 euro, men der står at de er uden airbag. Kan de flyttes over fra de gamle? Er det et håbløst projekt at opgradere forsæder i en moderne bil? Kan de evt. købes hos en forhandler til menneskepenge?

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 625 times

Re: Udskifte forsæder i T-Roc?

Indlæg af VWAU » 24. maj 2020, 09:31

De kan sagtens flyttes.
Få en saddelmagere til at klare opgaven - det er ikke en nem g.d.s. opgave. Hvis du spørger er det næppe noget du bør forsøge på selv.

benj0219
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. feb 2018, 20:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Udskifte forsæder i T-Roc?

Indlæg af benj0219 » 24. maj 2020, 10:30

VWAU skrev:De kan sagtens flyttes.
Få en saddelmagere til at klare opgaven - det er ikke en nem g.d.s. opgave. Hvis du spørger er det næppe noget du bør forsøge på selv.
Tak. Er der nogen der kan anbefale en i Storkøbenhavn?
Edit: fandt en i storkøbenhavn der laver biler og med gode anmeldelser på google.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Udskifte forsæder i T-Roc?

Indlæg af farouche » 24. maj 2020, 13:25

Gjorde det engang. Flyttede selv airbags over men fik en Auto Saddelmager til at sy dem.

Sent from my TA-1012 using Tapatalk

2023 Polestar 2 LRSM Plus

benj0219
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. feb 2018, 20:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Udskifte forsæder i T-Roc?

Indlæg af benj0219 » 25. maj 2020, 21:13

Jeg har nu været i kontakt med en saddelmager i forhold til at flytte airbagsene over i de nye frontstole. Det virker ikke til at være en pris der vælter budgettet. Men vedkommende sagde dog to ting, som nogle herinde måske kan hjælpe med.
Han mente at det ikke var sikkert, at airbagsene passede i de nye frontstole. Men mon ikke at de fra en T-roc passer til en anden T-roc, da det ikke drejer sig om meget specielle stole. Det andet han sagde var, at bilen måske skulle kodes bagefter for at få airbagsene til at virke. Han anbefalede at kontakte VW for at få begge dele oplyst, men min tiltro til at en tilfældig medarbejder kan svare på ovennævnte spørgsmål er meget lille, derfor prøver jeg her.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: Udskifte forsæder i T-Roc?

Indlæg af kGlerup » 26. maj 2020, 05:25

Så længe strømmen afbrydes på batteriet før airbag demonteres og holdes afbrudt under heller processen, så kan jeg simpelthen ikke se hvorfor kodning skulle være nødvendig.
Men hvis man frakobler airbag med strøm på kredsen, så skal det tester til bagefter!

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"