Overvejer Tiguan TDI Highline Team. Go / No Go ?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
thestiig
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14. jul 2017, 06:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0

Overvejer Tiguan TDI Highline Team. Go / No Go ?

Indlæg af thestiig » 1. jun 2020, 21:08

Hejsa

Jeg står og overvejer om jeg skal vælge en Tiguan TDI DSG Highline Team Indium Metallic grå, som firmabil. Det er ikke vigtigt for mig at få den nyeste næste generation som vist er på trapperne. Til gengæld er Highline Team modellen så vidt jeg kan se fyldt godt op med udstyr. Jeg har i dag en Passat B8 TDI 150hk DSG Comfortline+, som jeg er super glad for. Trænger bare til noget andet, så vil ikke vælge en Passat igen. Hvad tænker du? Er der noget jeg skal være opmærksom på her? Er Tiguan en fed bil? Duer den til ferieture til syditalien med ungerne? Er det en fornuftig motor i en Tiguan? Er farver fed, eller er der en der er federe? Er det et Go eller No Go? Fyr løs og lad mig høre hvad du syntes...

/Erik

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Overvejer Tiguan TDI Highline Team. Go / No Go ?

Indlæg af diskoboy » 1. jun 2020, 22:32

Mht pladsen bliver du slemt skuffet hvis ikke det er Allspace du får.

Vi kigge på en Tiguan (ikke Allspace inden Touran’en), Touran og Passat.

Passat blev droppet pga den er lav.
Tiguan blev droppet pga den er for lille
Tiguan Allspace desværre pga prisen
Vi tog en Touran.

Teknisk er er 98% ens.
These users thanked the author diskoboy for the post:
thestiig
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Overvejer Tiguan TDI Highline Team. Go / No Go ?

Indlæg af Korreborg » 1. jun 2020, 23:00

Vi sige at det kommer an på størrelsen på ungerne :) Og mængden af bagage til italien.
Har en kollega der er kørt 4 voksne til østrig flere gange i en Tiguan. Der er en fin bil.
Men har du 2 teenage knægte på 1.85, så er den sgu for lille efter min mening :lol:
These users thanked the author Korreborg for the post:
thestiig
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Overvejer Tiguan TDI Highline Team. Go / No Go ?

Indlæg af GranTurismo » 2. jun 2020, 21:42

Hvordan er dit kørselsbehov? Hvis der udover den ene tur til Italien ikke bliver kørt ret lange ture, så ville det nok give mere mening at vælge en 2,0 TSI.

Jeg har prøvet Tiguan 2,0 TSI 180 og til den bil synes jeg egentlig DSG-gearkassen gjorde det ok. Jeg er ellers ikke den store fan af DSG-gearkasserne med vådkobling i normale personbiler, men til en SUV synes jeg ikke det gør så meget at DSG'en ikke er så sporty.
These users thanked the author GranTurismo for the post:
thestiig
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

toldbod
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 10 times

Re: Overvejer Tiguan TDI Highline Team. Go / No Go ?

Indlæg af toldbod » 3. jun 2020, 14:39

Har du tjekket om det overhovedet er muligt at bestille en Tiguan mere? Jeg syntes at have læst i denne tråd at det nu kun er muligt at bestille Allspace. Netop fordi facelift er lige på trapperne.
https://www.motor-talk.de/forum/diskuss ... 60276.html
These users thanked the author toldbod for the post:
thestiig

thestiig
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14. jul 2017, 06:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0

Re: Overvejer Tiguan TDI Highline Team. Go / No Go ?

Indlæg af thestiig » 3. jun 2020, 19:25

GranTurismo skrev:
2. jun 2020, 21:42
Hvordan er dit kørselsbehov? Hvis der udover den ene tur til Italien ikke bliver kørt ret lange ture, så ville det nok give mere mening at vælge en 2,0 TSI.

Jeg har prøvet Tiguan 2,0 TSI 180 og til den bil synes jeg egentlig DSG-gearkassen gjorde det ok. Jeg er ellers ikke den store fan af DSG-gearkasserne med vådkobling i normale personbiler, men til en SUV synes jeg ikke det gør så meget at DSG'en ikke er så sporty.
Vi bor i Jylland og har meget familie på sjælland, så det bliver til 1-2 ture over og retur om måneden, så tænker at TDI er det rigtige valg.

/Erik

thestiig
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14. jul 2017, 06:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0

Re: Overvejer Tiguan TDI Highline Team. Go / No Go ?

Indlæg af thestiig » 3. jun 2020, 19:27

toldbod skrev:
3. jun 2020, 14:39
Har du tjekket om det overhovedet er muligt at bestille en Tiguan mere? Jeg syntes at have læst i denne tråd at det nu kun er muligt at bestille Allspace. Netop fordi facelift er lige på trapperne.
https://www.motor-talk.de/forum/diskuss ... 60276.html
Jeg har haft fat i importøren i dag og fik den sidste Indium grå 2.0 TDI Highline Team med træk, der var på lager.... Nu er det bare at vente på at den lander på adressen.

/Erik

Brugeravatar
Djernis
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Overvejer Tiguan TDI Highline Team. Go / No Go ?

Indlæg af Djernis » 4. jun 2020, 08:10

Jeg har kørt de første 80000km i min 2,5 år gamle Tiguan Comfortline 2,0 TDI DSG og jeg har været meget tilfreds. Den eneste fejl der har været har været et tankdæksel der blev lidt træt og ikke gad poppe ud.

Den har været på flere ture til Italien med 2 små børn bagi.
These users thanked the author Djernis for the post:
thestiig
Samspilssituationer, involverende spæde eller yngre personer engageret i diverse uspecificerede rekreative sysler, frembringer almindeligvis de mest hensigtsmæssige resultater såfremt participanterne er indbyrdes kompatible
(Lige børn leger bedst)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"