E-Golf - std udstyr osv?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af Tonny » 9. jun 2020, 11:31

Hejsa
Jeg overvejer en E-Golf til familien. Formodentlig den gamle (Golf 7), men jeg er også nysgerrig efter den nyere (Golf 7.5)
Jeg deler det lige op.

Golf 7:
Varmepumpe ved jeg er en option, men det er et krav for mig. Var det standard i nogle årgange, var det umuligt i nogle årgange?
I DK var ACC standardudstyr?
Kan man få digitalt instrumentering eller er det forbeholdt Golf 7.5?
Er der andet udstyr som man ikke må undvære i forhold til el-bils funktionalitet? Komfort udstyr skal jeg nok finde ud af :D

Golf 7.5:
Er varmepumpe standard?
Er ACC standard?
Er der andet udstyr som man ikke må undvære i forhold til el-bils funktionalitet? Komfort udstyr skal jeg nok finde ud af :D

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af Rdaldlk » 9. jun 2020, 17:53

Har selv været der og kigget seriøst på EGolf, men tror den bliver outdated så snart ID3 er på banen.
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 641 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af VWAU » 9. jun 2020, 18:17

En ID3 bliver aldrig en bil jeg gider eje - plastkvaliteten er simpelthen for jammerlig.
En e-Golf er en helt anden liga - en fin bil nummer to / bybil.

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 421 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af _Jensen » 9. jun 2020, 19:43

Rdaldlk skrev:Har selv været der og kigget seriøst på EGolf, men tror den bliver outdated så snart ID3 er på banen.
Brugt EGolf vs ID3 næppe en fair sammenligning.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brian Scharling
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 20. apr 2010, 07:49
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Støvring
Has thanked: 74 times
Been thanked: 27 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af Brian Scharling » 9. jun 2020, 19:58

Tonny skrev:
9. jun 2020, 11:31
Hejsa
Jeg overvejer en E-Golf til familien. Formodentlig den gamle (Golf 7), men jeg er også nysgerrig efter den nyere (Golf 7.5)
Jeg deler det lige op.

Golf 7:
Varmepumpe ved jeg er en option, men det er et krav for mig. Var det standard i nogle årgange, var det umuligt i nogle årgange?
I DK var ACC standardudstyr?
Kan man få digitalt instrumentering eller er det forbeholdt Golf 7.5?
Er der andet udstyr som man ikke må undvære i forhold til el-bils funktionalitet? Komfort udstyr skal jeg nok finde ud af :D

Golf 7.5:
Er varmepumpe standard?
Er ACC standard?
Er der andet udstyr som man ikke må undvære i forhold til el-bils funktionalitet? Komfort udstyr skal jeg nok finde ud af :D
Både 7 og 7.5 findes uden varmepumpe og hurtigladning i udlandet. Begge er vistnok standard i DK. Men hvis du finder en importbil, bør du tjekke de to ting. Begge dele er must-have i DK. Sædevarme er nok heller ikke standard i en importbil. Varme i rat og bagsæder findes vist ikke i eGolf uanset årgang.

(Har selv kørt elbil i 5 år og undersøgte eGolf ifm. seneste køb)
/Brian
Tesla Model Y RWD '22 (helt basic)
VW ID.3 Pro Performance Family '21 (Glacier White, cykelkrog, kobber eksteriørpakke)

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af Rdaldlk » 9. jun 2020, 21:52

VWAU skrev:
9. jun 2020, 18:17
En ID3 bliver aldrig en bil jeg gider eje - plastkvaliteten er simpelthen for jammerlig.
En e-Golf er en helt anden liga - en fin bil nummer to / bybil.
For at blive i jargonen, så tror jeg bare el-bils kvaliteterne i ID3 er lysår foran e-Golf...., og det vil afspejle sig på brugtmarkedet, når bilen skal sælges igen. Man kan ikke sammenligne med markedet lige nu, hvor nye elbiler endnu ikke er på markedet.
Rækkevidde bliver især en hæmsko for e-Golf, og den stiger jo lige som ikke i takt med slid af batteri.
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 641 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af VWAU » 9. jun 2020, 22:07

Rdaldlk skrev:
9. jun 2020, 21:52
For at blive i jargonen, så tror jeg bare el-bils kvaliteterne i ID3 er lysår foran e-Golf...., og det vil afspejle sig på brugtmarkedet, når bilen skal sælges igen.
En bare rimeligt udstyret ID3 koster jo næsten dobbelt så meget som en få måneder gammel e-Golf. En ID3 vil som ammen i kirken tabe langt mere i kroner end en e-Golf. En ID3 vil sikkert tabe lige så meget på 4 - 5 år som en let brugt e-Golf koster.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af Tonny » 9. jun 2020, 22:10

Jeg er også overbevist om at E-golf er det rigtige for mig lige nu, men at det bliver en overgangs el-bil indtil drømme-el-bilen er der :)

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af Kevinff » 9. jun 2020, 22:51

Tonny skrev:Jeg er også overbevist om at E-golf er det rigtige for mig lige nu, men at det bliver en overgangs el-bil indtil drømme-el-bilen er der :)
Altså en gammel Porsche på el? Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af fjeppe » 9. jun 2020, 23:13

Rdaldlk skrev:
9. jun 2020, 17:53
Har selv været der og kigget seriøst på EGolf, men tror den bliver outdated så snart ID3 er på banen.
Jeg er 100% enig med VWAU her, jeg stod selv i kø til en ID.3 1st, men efter at have set en den anmeldelser og selv været ude og se den til et af deres 1st events, så må jeg sige at jeg hoppede på en e-Golf 7.5 og der bliver jeg de næste 4 år. Jeg overhørte en del andre beslutte det samme til eventet, da der også stod en e-Golf ved siden af.

Kvaliteten er bare ikke hvor den bør være for en bil i den prisklasse, og så kunne 7.5 versionen erhverves for 230.000kr fra ny, og det er en gennemtestet bil der bare spiller.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af fjeppe » 9. jun 2020, 23:18

Rdaldlk skrev:
9. jun 2020, 21:52
VWAU skrev:
9. jun 2020, 18:17
En ID3 bliver aldrig en bil jeg gider eje - plastkvaliteten er simpelthen for jammerlig.
En e-Golf er en helt anden liga - en fin bil nummer to / bybil.
For at blive i jargonen, så tror jeg bare el-bils kvaliteterne i ID3 er lysår foran e-Golf...., og det vil afspejle sig på brugtmarkedet, når bilen skal sælges igen. Man kan ikke sammenligne med markedet lige nu, hvor nye elbiler endnu ikke er på markedet.
Rækkevidde bliver især en hæmsko for e-Golf, og den stiger jo lige som ikke i takt med slid af batteri.
Kabine kvaliteten kan ikke være det du henviser til? For der må jeg skuffe og sige at Golf'en er lysår foran.

Drivlinien og komforten tvivler jeg på kan blive bedre end en e-Golf, maksimalt på niveau.

Jeg ville holde nallerne langt væk fra en ID.3 særligt på grund af rækkevidden, for der kommer til at ske meget med batteri teknologien over det næste årti, så hellere købe en billig e-Golf, og så vente på den næste generation kommer, for 50% tab på en e-Golf er noget mere humant end på en ID.3, for det er hvad der kommer til at ske hver gang de lige smider 30-40% mere range i de biler.

Og der vil altid være et marked for elbiler der måske ikke har en lang rækkevidde, særligt som bybil, særligt e-Golfen som en ikonisk kendt bil, vil stadig være attraktiv om 4 år
These users thanked the author fjeppe for the post:
claussor

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af diskoboy » 15. jun 2020, 13:48

Jeg har af flere omgange kigget på at skifte Polo'en ud med en eGolf da det også ville være fint til vores behov.... Dog kommer jeg i tvivl om hvorvidt batteriet bliver en dyr fornøjelse ved en brugt bil?

Eksempel: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/e- ... 5d/4699653
Privat, 6/2016, 81.000 km. (bare en tilfældig privat til salg)

Jeg kan jo ikke vide om det bryder sammen efter ½ år og så får jeg lige en regning på 60.000-100.000 eller hvad et batteri nu koster ?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6251
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2071 times
Been thanked: 673 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af jansom » 15. jun 2020, 13:54

diskoboy skrev:
15. jun 2020, 13:48
Jeg har af flere omgange kigget på at skifte Polo'en ud med en eGolf da det også ville være fint til vores behov.... Dog kommer jeg i tvivl om hvorvidt batteriet bliver en dyr fornøjelse ved en brugt bil?

Eksempel: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/e- ... 5d/4699653
Privat, 6/2016, 81.000 km. (bare en tilfældig privat til salg)

Jeg kan jo ikke vide om det bryder sammen efter ½ år og så får jeg lige en regning på 60.000-100.000 eller hvad et batteri nu koster ?
Der står i annoncen at der stadig er 4 års garanti på batteriet, så det hjælper da lidt på det. Så det må være 8 års garanti på batteriet?
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af diskoboy » 15. jun 2020, 14:03

jansom skrev:
15. jun 2020, 13:54
diskoboy skrev:
15. jun 2020, 13:48
Jeg har af flere omgange kigget på at skifte Polo'en ud med en eGolf da det også ville være fint til vores behov.... Dog kommer jeg i tvivl om hvorvidt batteriet bliver en dyr fornøjelse ved en brugt bil?

Eksempel: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/e- ... 5d/4699653
Privat, 6/2016, 81.000 km. (bare en tilfældig privat til salg)

Jeg kan jo ikke vide om det bryder sammen efter ½ år og så får jeg lige en regning på 60.000-100.000 eller hvad et batteri nu koster ?
Der står i annoncen at der stadig er 4 års garanti på batteriet, så det hjælper da lidt på det. Så det må være 8 års garanti på batteriet?
Det læste jeg så også bagefter... Så 6 år i alt fra første reg. dato ? Er det sådan det skal forstås mon? Og er det så km-begrænset eller?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af siccio » 15. jun 2020, 14:19

Lykkelig e-Golf ejer nu snart et halvt års tid.
Og kan kun sige køb!
Specielt hvis man har gjordt sig tanker om rækkevidde og kan leve med det e-Golf har at byde på.
Ser faktisk batteriets størrelse som eneste negative.
Ville dog nok gå efter 7.5 grundet batteri, og eventuel rest garanti på samme.
8 år eller 150.000 km med tab på under 30 procent mener jeg er garanti.
Har bare hørt om e-Golf 7 (190 model) som i vinterhalvåret ligger på omkring 100 km, og det er lige knebent nok.
Ud over batteri så har jeg kun virkelig ros til e-Golf, man får vitterligt ekstremt meget bil for pengene.
Samt en kvik støjsvag svævende fornemmelse.
These users thanked the author siccio for the post:
VWAU
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af claussor » 15. jun 2020, 15:37

Min kollega har haft en i en måned. Eneste minus er de ca. 200 km på batteri, resten af bilen er superfin. Kører lækkert direkte og er super sjov inde i byen.

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af siccio » 15. jun 2020, 17:13

Hvis man vælger en brugt e-Golf ville jeg lede efter læder sæderne, ikke grundet de er er læder, men de er sport comfort, med mere sidde og rygstøtte i siderne, selvfølgelig smag og behag. Standard stole er vel som comfortline.
Som du selv starter, kender du jo ellers alt det forskellige lækre udstyr der kan puttes i.
Holdt ikke igen med at krydse af selv, da dels det er dejligt med udstyret, og priserne jo ikke er afgiftspålagt så dette satte grænsen😂
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

cyberc
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 14. sep 2010, 08:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af cyberc » 16. jun 2020, 12:24

Vi har også købt en e-Golf, har dog ikke fået den leveret endnu, pga covid-19, men den er forventet leveret den 2/7.

Vi har primært købt den pga økonomien og ikke miljøet. Det er fint at vi kan hjælpe til med mindre CO2, men tror ikke det batter så meget når man taget produktion af strøm, bil mm med i regnestykket.

Når det er sagt, så bliver det en primær bil og vores A5 mere sekundær.

Vi hiver bilen ind i virksomhedsordningen men kun i resten af 2020, det giver en yderligere besparelse.

Til trods for den begrænsede rækkevidde så skal det ikke afholde os fra at køre fra Roskildeområdet og en tur ned over grænsen for at handle. Det koster selvfølgelig et par stop undervejs, men da man kan lade 80% på ca 40min så går det sgu nok. Det vil blive endnu mere aktuelt hvis folketinget fjerner broafgiften her til sommer, så koster det 0kr at køre ned og handle, dog koster det så lidt ventetid når du lader, men igen det går sgu nok.

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af siccio » 16. jun 2020, 14:11

cyberc skrev:
16. jun 2020, 12:24
Vi har også købt en e-Golf, har dog ikke fået den leveret endnu, pga covid-19, men den er forventet leveret den 2/7.

Vi har primært købt den pga økonomien og ikke miljøet. Det er fint at vi kan hjælpe til med mindre CO2, men tror ikke det batter så meget når man taget produktion af strøm, bil mm med i regnestykket.

Når det er sagt, så bliver det en primær bil og vores A5 mere sekundær.

Vi hiver bilen ind i virksomhedsordningen men kun i resten af 2020, det giver en yderligere besparelse.

Til trods for den begrænsede rækkevidde så skal det ikke afholde os fra at køre fra Roskildeområdet og en tur ned over grænsen for at handle. Det koster selvfølgelig et par stop undervejs, men da man kan lade 80% på ca 40min så går det sgu nok. Det vil blive endnu mere aktuelt hvis folketinget fjerner broafgiften her til sommer, så koster det 0kr at køre ned og handle, dog koster det så lidt ventetid når du lader, men igen det går sgu nok.
Tror bestemt heller ikke at e-Golf føles som nedgradering selv til en A5 faktisk.
Du skal bare være klar over at hurtigladning med ccs godt kan skrue lidt ned for tempoet grundet varmeudvikling, så det med bare køre motorvej og batteri godt ned, så kan opladningen risikere at gå langsommere specielt her i varmen, da der ikke er aktiv køling på batteri.
Hvor meget og hvor længe, kender jeg ikke præcise tal på, da jeg ikke selv har haft behovet.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

cyberc
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 14. sep 2010, 08:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af cyberc » 16. jun 2020, 16:55

Tak det skal jeg have i tankerne.

Hvad er ET mål m.m hvis jeg ønsker at smide 18” på i stedet?

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 105 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af Frederik DH » 16. jun 2020, 17:48

Jeg kører med Durban på min 7,5x18” ET51

Billede
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

cyberc
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 14. sep 2010, 08:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af cyberc » 16. jun 2020, 18:32

Takker.

Hvad er krydsmålet på egolfen?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af HansH » 16. jun 2020, 19:15

Frederik DH skrev:
16. jun 2020, 17:48
Jeg kører med Durban på min 7,5x18” ET51
Og det ser bare hamrende godt ud!
Mener det var Durban M_Olsen pillede af sin GTE ... snøft :(
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 105 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af Frederik DH » 16. jun 2020, 19:16

cyberc skrev:Takker.

Hvad er krydsmålet på egolfen?
5x112
These users thanked the author Frederik DH for the post:
cyberc
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1735
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af Thor-thor » 17. jun 2020, 21:44

Går selv så småt og overvejer en E-Golf.
Havde ellers afskrevet den fuldstændig pga. (manglende) rækkevidde. Har dog lige været ude og prøve en tur og var positivt overrasket, den kører fint, lydsvag og med godt med grej er den ganske lækker. Overvejer at prøve at finde en med et par år på bagen (men dog med det "store" batteri) og så bruge den som pendler i starten, hvis rækkevidden så bliver for ringe med tiden/der kommer mere fristende Elbiler på banen, kan den sælges eller overgå til at være bilen til småturene...

Her forsøgt at google mig frem til mulighed for at styre opladning, max oplade til xx % Er det muligt?
Hvad med at forvarme/køle kabine?
Hvad med batteriets helbred, kan man aflæse det?

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af fjeppe » 18. jun 2020, 09:23

Thor-thor skrev:
17. jun 2020, 21:44
Går selv så småt og overvejer en E-Golf.
Havde ellers afskrevet den fuldstændig pga. (manglende) rækkevidde. Har dog lige været ude og prøve en tur og var positivt overrasket, den kører fint, lydsvag og med godt med grej er den ganske lækker. Overvejer at prøve at finde en med et par år på bagen (men dog med det "store" batteri) og så bruge den som pendler i starten, hvis rækkevidden så bliver for ringe med tiden/der kommer mere fristende Elbiler på banen, kan den sælges eller overgå til at være bilen til småturene...

Her forsøgt at google mig frem til mulighed for at styre opladning, max oplade til xx % Er det muligt?
Ikke mig bekendt, ellers er der en funktion jeg har overset, du kan dog holde øje via App'en og stoppe den via denne.

Hvad med at forvarme/køle kabine?
Ja

Hvad med batteriets helbred, kan man aflæse det?
Du kan udlæse nogen tal via OBD, jeg kan ikke huske kanalen, men den giver dig nogen data'er du kan regne på og se hvordan batteriet har det, men ofte er der bare tale om et par celler der er blevet dårlige som man så skifter.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1735
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af Thor-thor » 18. jun 2020, 10:50

fjeppe skrev:
18. jun 2020, 09:23

Her forsøgt at google mig frem til mulighed for at styre opladning, max oplade til xx % Er det muligt?
Ikke mig bekendt, ellers er der en funktion jeg har overset, du kan dog holde øje via App'en og stoppe den via denne.
Tak for svaret
Fandt lige denne på YT, ser ud til at man kan programmere max lade niveau i menu i bil (fra ca. 5:30): https://www.youtube.com/watch?v=bHVqaaIUfow

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af fjeppe » 18. jun 2020, 13:07

Thor-thor skrev:
18. jun 2020, 10:50
fjeppe skrev:
18. jun 2020, 09:23

Her forsøgt at google mig frem til mulighed for at styre opladning, max oplade til xx % Er det muligt?
Ikke mig bekendt, ellers er der en funktion jeg har overset, du kan dog holde øje via App'en og stoppe den via denne.
Tak for svaret
Fandt lige denne på YT, ser ud til at man kan programmere max lade niveau i menu i bil (fra ca. 5:30): https://www.youtube.com/watch?v=bHVqaaIUfow
Det er ved afgangstid, der lader den vist stadig 100% op til sidst mener jeg, men lader hurtigt op til den valgte værdi til at starte med.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1735
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af Thor-thor » 18. jun 2020, 14:17

fjeppe skrev:
18. jun 2020, 13:07
Thor-thor skrev:
18. jun 2020, 10:50
Tak for svaret
Fandt lige denne på YT, ser ud til at man kan programmere max lade niveau i menu i bil (fra ca. 5:30): https://www.youtube.com/watch?v=bHVqaaIUfow
Det er ved afgangstid, der lader den vist stadig 100% op til sidst mener jeg, men lader hurtigt op til den valgte værdi til at starte med.
Har lige kigget video'en igen.
Der står "maximum battery charge level" i den indstilling han viser. Så det er vel max opladningniveau uanset?
Kan du (eller andre?) evt. checke hvad der står i en DK model?

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: E-Golf - std udstyr osv?

Indlæg af fjeppe » 18. jun 2020, 15:41

Thor-thor skrev:
18. jun 2020, 14:17

Har lige kigget video'en igen.
Der står "maximum battery charge level" i den indstilling han viser. Så det er vel max opladningniveau uanset?
Kan du (eller andre?) evt. checke hvad der står i en DK model?
VW forklarede mig det som at den ladede op til denne %, og så stille og roligt så den ramte 100% ved det givne tidspunkt.

Under alle omstændigheder, så fik jeg aldrig succes med afgangstider, jeg glemte det ved flere lejligheder og så nogen gange så kom jeg ned til en bil der kun var 50% opladt, så jeg droppede det helt.

Og så er det vist noget med at de i realiteten aldrig lader det 100% op, da VW har reserveret 0-20% og 80-100%, således at du hele tiden kun lader i 20-80%, men igen, dette er internet oplysninger, så de kan være ukorrekte. Men grunden skulle være at sikre at de aldrig kommer ud i de 30% tab, som udløser en batteri renovering. Det er anigveligt også derfor at når man ser hvor mange kW den trækker til en opladning, så er det noget lavere end den kapacitet der står oplyst i deres datablad.
vw kapacitet.JPG
vw kapacitet.JPG (16.67 KiB) Vist 3112 gange

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"