Vw mekaniker i berlin.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Simonnonbo
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 19. maj 2020, 19:13
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Vw mekaniker i berlin.

Indlæg af Simonnonbo » 8. jul 2020, 21:07

Hejsa.
Jeg og kæresten kører 4 dage til berlin i uge 30, i min vw touran 1.6 tdi dsg 2013. Bilen har den klassiske fejl, hakker/glider i 2 gear.
Jeg tænkte så at få det kigget på i berlin nu hvor bilen jo bare skal stå parkeret mens vi traver rundt i 4 dage i berlin. Enten skal den have ny software eller ny koblin og svinghjul, går jeg ud fra. Er der nogen som kender til gode værksteder i berlin? Eller andre gode råd?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Vw mekaniker i berlin.

Indlæg af i-s » 8. jul 2020, 21:18

Simonnonbo skrev:
8. jul 2020, 21:07
Hejsa.
Jeg og kæresten kører 4 dage til berlin i uge 30, i min vw touran 1.6 tdi dsg 2013. Bilen har den klassiske fejl, hakker/glider i 2 gear.
Jeg tænkte så at få det kigget på i berlin nu hvor bilen jo bare skal stå parkeret mens vi traver rundt i 4 dage i berlin. Enten skal den have ny software eller ny koblin og svinghjul, går jeg ud fra. Er der nogen som kender til gode værksteder i berlin? Eller andre gode råd?
Har du overvejet komplikationerne, hvis du efter reparationen får brug for at reklamere ?
/Søren.

Simonnonbo
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 19. maj 2020, 19:13
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vw mekaniker i berlin.

Indlæg af Simonnonbo » 8. jul 2020, 21:42

Nej :)

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1721
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 687 times

Re: Vw mekaniker i berlin.

Indlæg af Thor-thor » 9. jul 2020, 11:19

i-s skrev:
8. jul 2020, 21:18
Simonnonbo skrev:
8. jul 2020, 21:07
Hejsa.
Jeg og kæresten kører 4 dage til berlin i uge 30, i min vw touran 1.6 tdi dsg 2013. Bilen har den klassiske fejl, hakker/glider i 2 gear.
Har du overvejet komplikationerne, hvis du efter reparationen får brug for at reklamere ?
Eller at rep evt. trækker ud, så bilen ikke er klar når man skal hjem.... Tvivlsom plan efter min mening (medmindre der er nogle store fordele ved rep i Berlin)

Simonnonbo
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 19. maj 2020, 19:13
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vw mekaniker i berlin.

Indlæg af Simonnonbo » 9. jul 2020, 14:02

Ja der er selvfølgelig nogle ulemper at tænke over. Det er bare så skide dyrt at få lavet vw i Danmark

Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 358 times
Been thanked: 168 times

Re: Vw mekaniker i berlin.

Indlæg af Syndicate » 9. jul 2020, 14:14

Simonnonbo skrev:
9. jul 2020, 14:02
Ja der er selvfølgelig nogle ulemper at tænke over. Det er bare så skide dyrt at få lavet vw i Danmark
Man kan jo forhøre sig på et ikke-mærkeværksted, det kan være at der er penge at sparer.

Ellers skal du forbi troldmanden norn i Blans (Bruger herinde), så kan du tage på sightseeing i det Sønderjyske i mens han fixer bilen :)
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Vw mekaniker i berlin.

Indlæg af i-s » 9. jul 2020, 14:43

Simonnonbo skrev:
9. jul 2020, 14:02
Ja der er selvfølgelig nogle ulemper at tænke over. Det er bare så skide dyrt at få lavet vw i Danmark
Det er næppe billigere i Berlin, som er mellem de dyreste byer i Tyskland. Hvis du har en drøm om en lavere pris, så skal du nok prøve 50-100 km fra Berlin som minimum. Men du kan da prøve at udsøge dig et muligt værksted og spørge på en pris dernede. Med tal på bordet, bliver det vel lidt mere klart om det giver mening.

Jeg har selv brændt fingerne engang, hvor jeg fik den strålende idé at købe et svinghjul hos VW og en kobling fra et andet sted + få et uaut. værksted til at sætte det i. Det var klart det billigste .... men, den nye kobling begyndte at ruske efter 2000 km.
VW ville ikke kikke på det - de havde jo ikke monteret noget. Der hvor koblingen kom fra, sagde de jeg kunne sende den tilbage for analyse ... og det uaut. værksted sagde de bare havde monteret det jeg kom med.
Så jeg bad værkstedet om at skille den ad igen og det viste sig det var svinghjulet der lavede ruskeriet fordi der var en ujævn plet på størrelse med en 2 krone på overfladen. Men VW ville stadig ikke dække, da en ikke-org kobling havde været skruet på.
Jeg gav op og betalte et nyt svinghjul + montering.
Efter den oplevelse har jeg droppet alt om selv at have ting med.
Så i dit tilfælde tænkte jeg bare på hvad du vil gøre hvis nu din nye tysk monterende kobling begynder at ruske efter 2000 km. Og da du går efter laveste pris, så vil jeg bare lige advare imod at få tanken om selv at have dele med og få det lavet uaut.
/Søren.

Simonnonbo
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 19. maj 2020, 19:13
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vw mekaniker i berlin.

Indlæg af Simonnonbo » 11. jul 2020, 09:01

Tak for jeres erfaringer.
Det med troldmanden i Sønderjylland lyder ikke dumt og ellers må jeg vidst bare op med den store pung og få det lavet på almindelig vis. Og næste gang jeg skal have en bil med automatgear bliver det bestemt ikke vw:)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Vw mekaniker i berlin.

Indlæg af i-s » 11. jul 2020, 09:19

Simonnonbo skrev:
11. jul 2020, 09:01
Tak for jeres erfaringer.
Det med troldmanden i Sønderjylland lyder ikke dumt og ellers må jeg vidst bare op med den store pung og få det lavet på almindelig vis. Og næste gang jeg skal have en bil med automatgear bliver det bestemt ikke vw:)
At der er slidtage fejl efter 7 år er vist meget normalt. Tvivler stærkt på, at det er bedre hos andre fabrikater.
These users thanked the author i-s for the post (total 2):
DanielB12Morten Hedensted
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"