Erfaringer med Passat GTE

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Letten
Nyt medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. sep 2019, 18:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 50 times

Re: Erfaringer med Passat GTE

Indlæg af Letten » 1. aug 2020, 11:29

Abyssinier skrev:
1. aug 2020, 10:49
For at udfordre dig lidt: ;) Skal bilen passe til behovet eller skal behovet tilpasses bilen?
Vores behov er tæt på at kunne dækkes af en elbil men at kunne køre med en trailer giver en fleksibilitet, som jeg pt. ikke er villig til at gå på kompromis med.
I den ideelle verden dækker teknologien vores behov. Der er vi ikke endnu, så man må afgøre med sig selv om man kan leve med kompromiset.

Lyder som om i er meget tæt på, hvis det for jer “blot” drejer sig om at komme af med haveaffald, det må der da være løsninger på!?

Tesla model 3 må nu have 910kg på krogen. Man kunne også kompostere mere i egen have (vores haveaffald bestod tidligere mest græsafklip, men det er der 0 af efter vi fik robotplæneklipper). Man kunne måske også låne naboens bil et par gange eller vente på boligforeningens havecontainer.

PS: tror vi skal lade tråden gå tilbage til at handle om GTE ;)
Passat 2.0 150hk TDI EVO DSG Elegance (2020), DP, DC

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6022
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6456 times
Been thanked: 1637 times

Re: Erfaringer med Passat GTE

Indlæg af BrianDS » 1. aug 2020, 11:36

Letten skrev:
Abyssinier skrev:
1. aug 2020, 10:49
For at udfordre dig lidt: ;) Skal bilen passe til behovet eller skal behovet tilpasses bilen?
Vores behov er tæt på at kunne dækkes af en elbil men at kunne køre med en trailer giver en fleksibilitet, som jeg pt. ikke er villig til at gå på kompromis med.
I den ideelle verden dækker teknologien vores behov. Der er vi ikke endnu, så man må afgøre med sig selv om man kan leve med kompromiset.

Lyder som om i er meget tæt på, hvis det for jer “blot” drejer sig om at komme af med haveaffald, det må der da være løsninger på!?

Tesla model 3 må nu have 910kg på krogen. Man kunne også kompostere mere i egen have (vores haveaffald bestod tidligere mest græsafklip, men det er der 0 af efter vi fik robotplæneklipper). Man kunne måske også låne naboens bil et par gange eller vente på boligforeningens havecontainer.

PS: tror vi skal lade tråden gå tilbage til at handle om GTE ;)
Ja, hvis man kan være afhængige af andre eller tilpasse sit liv til valg af bil, så kan man vel nøjes med hvad som helst.

Her tror jeg Passat GTE trods alt er bedre til de behov end de andre alternativer du lister Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Erfaringer med Passat GTE

Indlæg af QT1410 » 9. okt 2021, 11:09

Jannik skrev:
30. jul 2020, 19:42
Du finder nok flere, der har erfaring med netop den model i facebook gruppen “VW GTE Danmark”.
...
Den gruppe er bare spammet til med fælgsælgere.

Nu, hvor de nærmest vælter ind fra vore nabolande, var det måske på tide med en ny tråd om hhv Golf og Passat GTE?
I starten, da de kostede 500.000+ kr, var der ikke så mange, der kunne tale med, men nu er de kommet indefor rækkevidde for mange flere.
Facebook er ubrugeligt til at fastholde viden, for algoritmerne gemmer de gamle tråde væk, og søgning virker dårligt på Facebook. Desuden er adgangstærsklen højere her, hvilket kun er positivt i mine øjne.

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Erfaringer med Passat GTE

Indlæg af JBK » 9. okt 2021, 12:55

Jeg har selv en Passat GTE 2021 model og jeg er egentlig fint tilfreds med den.

Hvis man skal ud og kører længere ture uden at kunne lade på turen så kan man på navigationen sætte ens hjem adresse som destination først også adressen man skal hen til som mellem destination, så ved bilen at den skal gemme strøm til hele turen.

Det har jeg tit gjort og fået ret gode km/l ud af, en af turene var 70,4 hvor jeg brugte under 2 liter benzin på hele turen i følge bilen.
En tur på motorvej til grænsen med 130 km/t og fyldt bil med grænse guf endte på 17,8 km/l med samme trick
Og en 3 tur på 268 km endte jeg på 24.1 km/l mest landevej

Jeg kører i hybrid mode, IKKE GTE mode
These users thanked the author JBK for the post:
Morten Hedensted

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"