Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Stedet hvor der snakkes VAG biler
AndreasB
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af AndreasB » 26. jul 2020, 18:29

Jeg håber indlægget er placeret korrekt - og undskylder på forhånd den lange post. Men jeg har simpelthen behov for at komme af med noget galde og frustration :evil: :roll:

Det hele kommer sig af en parkeringsskade (lille bule og lille ridse), men som Audi Gladsaxe Skadecenter har temmelig svært ved at få repareret tilfredsstillende. Jeg havde egentlig ikke tænkt mig, at ville omtale dem negativt herinde, selvom de skulle bruge to forsøg på at udbedre det. Men nu hvor det er tredje (!) gang at de har bilen, så synes jeg altså det begynder at være under alt kritik - og derfor noget jeg synes folk skal tænke over inden de sender deres bil til Audi Gladsaxe Skadecenter.


Nedenfor er en tidslinje over forløbet.

D. 7. april: afhentede jeg min bil som havde været hos et klargøringsfirma, hvor den var blevet poleret og keramisk lakforseglet. En sådan keramisk lakforsegling er dækket af forsikringen, hvis man skulle få skader. Derudover havde min bil tidligere fået solfilm i de bagerste ruder hos rudetoning.dk.

D. 11. maj: får jeg en parkeringsbule og -ridse på venstre bagdør, idet føreren af en stor varevogn knalder hjørnet af førerdøren op i siden på min bil. Skaden er ikke stor, men den sidder et sted på døren hvor den er meget iøjenfaldende. Jeg når heldigvis at få fat i føreren af varevognen, så jeg kan få lavet skaden uden selvrisiko.

D. 11. maj: kontakter jeg mit forsikringsselskab mhp. anmeldelse af skaden. Jeg får anmeldt skaden og modparten anmelder episoden til hans forsikringsselskab.

Næste step er, at der skal bestilles tid til udbedring af skaden hos Audi Gladsaxe Skadecenter samt et par uger efter tid til polering og keramisk lakforsegling hos klargøringsfirmaet, hvor de reparerede områder skal poleres og keramisk lakforsegles.
Forud for bestilling af tid hos Audi Gladsaxe Skadecenter, havde jeg en del betænkligheder ved det, idet man har læst om en del folk (bl.a. herinde), som har haft kedelige oplevelser, efter at deres Audi/VW/Seat/Skoda har været ved skadecenter.
Men samtidig tænkte jeg, at det jo altid kun er de negative historier man hører og læser på nettet, og jeg tænkte derfor, at det var en unødig bekymring...

Forløbet mht. bestilling af tid til udbedring var lidt rodet, idet det krævede megen rundringning og e-mails til forsikringen/Audi Gladsaxe Skadecenter/klargøringsfirmaet, idet alle oplyste at “nogen andre” skulle oplyse/gøre noget først. Generelt virkede det lidt som om, at forsikringen og Audi Gladsaxe Skadecenter synes det var meget besværligt, at den skulle til et klargøringsfirma efterfølgende og poleres/lakforsegles.
Det endte med, at jeg fik bestilt tid hos Audi Gladsaxe Skadecenter, som ønskede at jeg havde et skriftlig tilbud fra klargøringsfirmaet på polering og keramisk lakforsegling af det berørte område (venstre bagdør) som Audi Gladsaxe Skadecenter så kunne forevise taksator. Audi Gladsaxe Skadecenter skulle bruge bilen 5 hverdage.

Da jeg bestilte tid ved Audi Gladsaxe Skadecenter blev jeg tilbudt fri lånebil, hvor der kun skulle betales selvrisikoforsikring, idet Audi Gladsaxe er et af min forsikrings "fordelsværksteder". Super duper!

D. 3. juni: Afleverede jeg min bil hos Audi Gladsaxe Skadecenter. Som jeg fik oplyst da jeg bestilte tid, så skulle de have bilen i 5 hverdage (dvs. ialt en uge idet det var hen over en weekend). Men jeg fik samtidig oplyst, at da det jo var en lille skade, kunne det sagtens være, at den var klar lidt før.

D. 9. juni: Om eftermiddagen denne dag, får jeg af vide på jobbet, at jeg skal arbejde om eftermiddagen/aftenen d. 10. juni og fra tidlig morgen til lige over middag d. 11. juni. Da jeg ikke har hørt noget fra Audi Gladsaxe Skadecenter denne dag, formoder jeg ikke at bilen når at blive klar før tid, og i og med, at jeg pludselig skal møde anderledes på jobbet d. 10. juni, hvor bilen planmæssigt skulle være færdig, ringer jeg sidst på eftermiddagen til Audi Gladsaxe Skadecenter for at orientere om dette. Første opkald går ikke igennem. Andet opkald bliver besvaret af Audi Kundeservice. En meget venlig kvindelig kundeservicemedarbejder bliver sat ind i situationen, og løsningen bliver, at hun vil skrive en besked til Audi Gladsaxe Skadecenter omkring, at jeg kun har mulighed for, at hente bilen om formiddagen d. 10. juni eller over middag d. 11. juni. Aftalen bliver, at de kan ringe mig op hvis det giver anledning til problemer.

D. 10. juni: Bliver jeg ringet op af Audi Gladsaxe Skadecenter som respons på opkaldet d. 9/6. De oplyser, at bilen formentlig bliver klar i dag. Jeg forklarer, at det passer rigtig skidt, da jeg hverken har mulighed for at hente bilen om eftermiddagen d.d. eller om morgenen d. 11. juni grundet ændret vagtplan på jobbet. Audi Gladsaxe Skadecenter oplyser, at det er noget møg mht. lånebilen, som jo skal videre til en anden kunde næste dag. En problematik som jeg forstår 100%, men som jeg også havde prøvet at komme i forkøbet ved at ringe dagen før, da vagterne på jobbet blev ændret. Jeg får oplyst, at hvis bilen kommer hjem til Audi d.d., så skal der alligevel lige udføres kontrol på det udførte arbejde, den skal støvsuges osv., så måske den alligevel først er klar dagen efter. Jeg får opfattelsen af, at det er den løsning vi går efter, så jeg kan afhente bilen d. 11. juni over middag i stedet for. Audi Gladsaxe Skadecenter kan så prioritere, at få andre kunders biler klar til onsdag eftermiddag.

Et par timer senere samme dag, ringer samme medarbejder og fortæller, at min bil er færdig og jeg kan komme og hente den. Gerne samme dag, eller allersenest dagen efter senest kl. 7:30. Jeg forklarer, som vi også havde talt om tidligere på dagen, at det er umuligt for mig, idet jeg er på arbejde til kl. 20 d.d. og møder kl. 05 om morgenen dagen efter d. 11. juni. Løsningen bliver, at jeg kan afhente bilen hurtigst muligt over middag d. 11. juni.

D. 11. juni: Jeg afhenter bilen lidt over middag og havde lånebilen indtil da - og ingen sure miner hos Audi Gladsaxe Skadecenter over det - god service. Ved afhentning oplyses jeg om, at det både er venstre bagdør og venstre bagskærm, hvor der er foretaget lakarbejde. Bilen ser fin og god ud - bulen og ridsen er væk og jeg tænker at alt er godt. Et par uger senere, når lakken er hærdet, skal den så bare køres til klargøringsfirma, hvor den skal poleres og keramisk lakforsegles - og så er den så god som ny.

I denne mellemliggende periode er der igen lidt rundringning/e-mails, idet der jo nu er to felter (venstre bagdør og venstre bagskærm) som skal poleres og lakforsegles. Dette tænker jeg kræver et nyt skriftligt tilbud fra klargøringsfirmaet, som Audi Gladsaxe Skadecenter skal forevise taksator.

D. 15. juni: Sender jeg en e-mail til plt737@smc.dk (den "officielle" e-mailadresse til dem, som står på https://gladsaxe.audi.dk/Skadecenter/ ) med et nyt tilbud fra klargøringsfirmaet. Den modtager jeg ikke svar på.

D. 19. juni: Sender jeg samme ovenstående mail til plt737@smc.dk som rykker og med hovedpointerne kogt ned. Den modtager jeg ikke svar på.


I den mellemliggende periode modtager jeg en tilfredshedsundersøgelse fra mit forsikringsselskab ang. Audi Gladsaxe Skadecenter. Denne udfylder jeg - bl.a. med lidt kritik omkring kommunikationen vedr. afhentningen af min bil - og får sendt afsted.


D. 22. juni: Bliver jeg ringet op af Audi Gladsaxe Skadecenter som vil følge op på tilfredsundersøgelsen fra forsikringen. I samme opkald gør jeg opmærksom på, at jeg ikke har fået svar på en e-mail, som jeg sendte en uge tidligere vedr. nyt tilbud fra klargøringsfirmaet. Medarbejderen forklarer i telefonen, at den e-mailadresse som jeg har sendt til er forkert og at det er en fejl, at den fortsat står på deres hjemmeside. Medarbejderen vil meget gerne have, at jeg sender e-mailen direkte til ham. Jeg videresender e-mail’en til pågældende medarbejder.

Men det ender med, at både Audi Gladsaxe Skadecenter og klargøringsfirmaet oplyser mig om, at de har talt med hinanden og at der er helt styr på det forud for polering og keramisk lakforsegling af både venstre bagdør og venstre bagskærm.

D. 24. juni: Afleverede jeg bilen hos klargøringsfirmaet til polering og keramisk lakforsegling af de omhandlende områder.

D. 25. juni: Afhentede jeg bilen hos klargøringsfirmaet. Bilen ser skinnede ny ud, og jeg tænkte at endelig er hele det her forløb overstået, pga. af en lille bitte, men meget tydelig, bule på venstre bagdør.
Lige inden jeg skulle til at køre, sagde indehaveren af klargøringsfirmaet, at der dog lige var et par ting han synes han ville vise mig;
1) Der var malerstøv over hele bilen. Han mente det var fordi bilen ikke havde været dækket ordenligt af, da den er blevet malet.
2) Bulen er stadig synlig. Når man står i en bestemt vinkel skråt forfra og bagfra kan man tydeligt se hvor det er der er blevet arbejdet med metallet/lakken. Lakken "flimrer"/ser ujævn ud.
3) Den nederst liste ved den bagerste trekantsrude i venstre side gaber og er løs.

Ting og detaljer som jeg ikke havde bidt mærke i da jeg hentede bilen, da jeg kiggede hurtigt på bilen, og kunne konstatere, at bulen og ridsen var væk Punkt nr. 2 og 3 kan jeg tydeligt selv se, da jeg blev oplyst om det. Nr. 1 kan jeg ikke selv se.

Jeg ringede efterfølgende til Audi Gladsaxe Skadecenter, som oplyste, at jeg skulle komme forbi med bilen, så de ved selvsyn kunne se bilen.

D. 26. juni: Var jeg omkring Audi Gladsaxe Skadecenter og to medarbejdere var med ude og se på bilen. De anerkendte især punkt 2 og 3 og oplyste, at bilen selvfølgelig bare skulle ind igen. Jeg spurgte selv ind til, om det var forventeligt, at man kunne se hvor en bule havde været (det er jo trods alt en reparation), men de sagde samstemmende at det skulle se ud som nyt og at man ikke måtte kunne se spor af bulen. Bilen blev booket ind til d. 4. august og 5 hverdage frem. Grunden til den at det var så langt ude i fremtiden, var at jeg skulle bruge en lånebil - og det især er lånebilerne som udfordrer dem. Mht. lånebil oplyste de iøvrigt, at jeg skulle betale selvrisikoforsikring, hvis jeg ønskede det. Dette stejlede jeg over, da det jo ikke var min skyld, at jeg skulle undvære bilen en uge igen. Jeg så jo aller, aller helst, at sagen var overstået da jeg hentede min bil fra klargøringsfirmaet d. 25. juni. Det lod til, at de anerkendte dette.

Derudover virkede begge medarbejdere irriterede over, at klargøringsfirmaet havde udført det arbejde de var bestilt til, når nu der var fejl i arbejdet fra Audi Gladsaxe Skadecenter, ligesom de fulgte op med at klargøringsfirmaet selv måtte betale for den anden gang den ville skulle derned. Den attitude synes jeg var lidt hoven. De havde jo selv udført "kontrol" på bilen inden de udleverede den til mig, og klargøringsfirmaet kunne jo også bare havde været ligeglade og ikke sagt noget til mig. Men det valgte de at gøre - og det er jeg jo som kunde glad for.


I mellemliggende periode fik jeg ændret bookingen hos Audi Gladsaxe Skadecenter fra d. 4. august til d. 20. juli idet kæresten og jeg godt kunne klare os med en bil i uge 30 hvor vi havde en uges ferie, og således kunne undvære lånebilen fra Audi.


D. 9. juli: Skrev jeg en længere e-mail omkring hele forløbet som står beskrevet ovenfor og de lidt uheldige nedslagspunker undervejs. E-mail'en sendte jeg til mit forsikringsselskab, Audi Danmark Kundeservice, Semler og en medarbejder fra Audi Gladsaxe Skadecenter. På den e-mail som blev sendt til den medarbejderen fra Audi Gladsaxe Skadecenter kom en sommerferie-autosvar e-mail retur. I den e-mail blev henvist til at skrive til plt737@smc.dk - altså den e-mailadresse som en anden medarbejder d. 22. juni oplyste mig om, ikke var korrekt og en "fejl" at den stod på deres hjemmeside :roll:

D. 10 juli: Blev jeg ringet op af en ledende medarbejder fra Audi Gladsaxe. Han var ked af mit forløb, men gik straks igang med "sælger-snak" om at x-antal procent af deres kunder er yderst tilfredse og at de reparerer rigtig mange skader hvert år og at det er et fåtal som oplever problemer. Rent sælger-gas og snakken-udenom meget af det. Slutteligt sagde han dog, at han meget gerne ville have at jeg kom forbi når min bil var færdig (og han var tilbage fra sommerferie) og så ville han finde en form for kompensation til mig for det lidt uheldige forløb. Spændt på at se hvad det er...

D. 20. juli: Afleverede jeg min bil på Audi Gladsaxe Skadecenter fra morgenstunden. Da jeg kommer for at aflevere bilen var der alligevel en lånebil til mig - fin service. Jeg oplyste, at jeg ikke rigtig havde brug for den, men medarbejderen forsikrede mig om at de nok skulle tage sig af selvrisikoforsikring osv. Jeg endte dog med at køre retur med lånebilen et par timer senere, da vi skulle afsted i sommerhus og ikke ville få brug for den.

D. 23. juli: ringede en ledende medarbejder fra Audi Gladsaxe Skadecenter og oplyste mig om, at min bil var færdig og klar til afhentning. Jeg oplyste ham, at jeg først ville komme og afhente den fredag, da jeg var i sommerhus. Han oplyste mig samtidig om, at trekantsruden bagi i venstre side var blevet udskiftet, idet den var blevet beskadiget da listen blev revet løs første gang de havde bilen. Inden udskiftningen af trekantsruden havde de haft ruden omkring rudetoning.dk og få monteret samme type solfilm som det eksisterende, så jeg ikke selv skulle bruge tid på at køre derud og få det klaret. Super. Derudover oplyste han, at klargøringsfirmaet havde sommerferie-telefonsvarer på, men at han ville ringe til dem på mandag d. 27. juli og tale med dem. Planen var at regningen for den første gang polering og lakforsegling stod klar til betaling og så var planen at de selvfølgelig også bare skulle sende en regning på næste gang polering+lakforsegling til Audi Gladsaxe Skadecenter, så der også blev betalt for 2. gang.

D. 24. juli, eftermiddag: Afhentede jeg min bil. Det var meget overskyet. Jeg tog et hurtigt kig på den inden jeg kørte derfra - jeg synes umiddelbart stadigvæk at der var lidt flimmer/ujævnheder i lakken der hvor bulen havde været. Jeg kørte dog derfra, da jeg ikke ville gå igang med den helt store kritiske gennemgang midt i ind-/udleveringen af andre kunders biler osv. Så jeg kørte lige et lille stykke ned af Turbinevej og holdt ind til siden og kiggede på bilen. Jeg blev enig med mig selv om, at der altså fortsat var noget flimmer/ujævnhed i lakken der hvor bulen havde været.

Jeg kørte tilbage til skadecentret igen og fik fat i samme medarbejder som netop havde udleveret bilen til mig. Han kom med ud og kiggede på bilen. Mens vi stod og kiggede på lakken omkring der hvor bulen har været, kommer solen pludselig frem mellem skyerne, og flere kedelige overraskelser kom til syne i det pludselig klare solskinsvejr:
- Med fuld sollys på, kunne man se at der er en tydelige og meget markant farveforskel imellem bilens "oprindelig" lak og der hvor reparationen er blevet lavet her 2. gang. I sollys er der nærmest helt “lyseblåt” der hvor der er blevet slebet og lakeret på den denne gang, mod bilens “rigtige” møkeblå farve.
- Derudover var der "et felt” med tilsyneladende meget overfladiske ridser på venstre bagskærm.
- Der var hvidt snask i samlingen ml. venstre bagskærm og bagkofangeren (polércreme??).
- Der var en enkelt tynd, vandret, 5-10 cm. lang ridse på bagkofangerens venstre hjørne.

Medarbejderen tilkendegav, at han også godt kunne se ovenstående “svipsere", og forklarede samtidig at han selv havde kontrolleret bilen visuelt - dog ikke i sollys - inden han ringede til mig og meldte bilen færdig d. 23. juli.

Min bil havde altså nu mere "alvorlige" kosmetiske fejl, end da jeg afleverede den i mandags d. 20. juli :evil: I bagklogskabens ulideligt klare lys, ville jeg havde ønsket, at jeg blot havde bedt dem fikse listen/trekantsruden, og ikke røre mere ved lakken og så bare leve med lidt flimmer/ujævnhed i lakken der hvor bulen havde været.

Medarbejderen spurgte om han bare skulle tage bilen ind igen med det samme og beholde den i kommende uge. Det passede mig skidt, da jeg skulle starte arbejde igen og derfor havde brug for en bil. Løsningen blev, at jeg fik en lånebil med selvrisikoforsikring uden beregning samt med tilstrækkeligt antal kilometer til at jeg potentielt kan køre på job hele den kommende uge (pludselig var det ikke en udfordring at finde en lånebil med ultra kort varsel. Men trods alt fin service - men også forventeligt når de skal have en bil ind i 3. gang for at fikse en lille bitte BILKA-parkeringsbule.

Så status er nu, at min bil holder hos Audi Gladsaxe Skadecenter og venter på, at de får set på den igen-igen i den kommende uge... Og jeg venter spændt på at høre hvad de gør ved den og hvordan den ser ud når jeg henter den igen.

Den "nye" udvikling i sagen her fra d. 20.-24. juli er også blevet beskrevet og sendt pr. e-mail til mit forsikringsselskab, den ledende medarbejder fra Audi Gladsaxe som jeg talte med d. 10. juli, Audi Danmark Kundeservice og Semler.


Jeg ved ikke præcis hvad jeg vil opnå med dette indlæg - udover at komme ud med lidt frustrationer og forundring over, at der kan gå så meget galt og blive sjusket så meget ved sådan en simpel reparation!?!?
These users thanked the author AndreasB for the post:
Target
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af Lasse R » 26. jul 2020, 19:07

Det virker til at der desværre er langt imellem malere /bulerettere hvor den faglige stolthed er i orden... Har aldrig fået lavet en bule på min VW som ikke skulle tilbage minimum 1 gang (oftest 2) før resultatet var tålelig, og så klarede jeg selv rengøringen bagefter.. Det er sørgeligt.

Havde en gammel Corolla på et tidspunkt, den blec udsat for hærværk. Den skulle bare forbi Toyota en enkelt gang, og så spillede det hele.
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1890 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af GaSelle » 26. jul 2020, 19:16

Det forløb lyder meget som det jeg var igennem med min hvide (ikke metal!) Golf 7. I guder, det blev lavet om mange gange. Først dårlige sealinger i bagklappen og senere en frontskade fra et rådyr.

Får jeg en skade en anden gang forlanger jeg, at den skal til min lokale maler, der har faglig stolthed og laver det rigtigt første gang.

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1999
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af superbeszzz » 26. jul 2020, 19:36

Nogenlunde samme oplevelse for mig ifm. en lille skade på min bagkofanger. Jeg har fravalgt Audi Gladsaxe både skadecenter og værksted for fremtiden. Jeg syntes de behandler deres kunder rigtigt dårligt og på en måde jeg ikke selv ville acceptere medarbejderne behandle kunderne i “min” virksomhed.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4436 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af DanielB12 » 26. jul 2020, 19:55

Det er en rigtig øv historie. Håber de får den rigtig her tredje gang. Har du slet ikke hørt noget fra Audi dk/Semler?

Jeg er selv lettere nervøs - skal have indleveret vores Audi til omfattende pladearbejde imorgen. Det bliver dog hos Audi servicepartner i Roskilde, efter anbefalinger fra kollegaer. Men man har da en lille knude i maven 😟

Desværre er det ikke kun Audi der fucker op - min fars blå Mercedes var igennem aut værksted to gange med en bilkabule, og hos min mor har Peugeot haft meget svært ved samme øvelse.. hun opgav til sidst, og fik der skrevet ind i hendes leasing-aftale..

Ved ikke om det skyldes, at lak og lakfarver er blevet mere avanceret? Et problem er dog, at mange værksteder ikke selv har autolakerer ansat, men sender den til Pierre eller lokale - så skal de ikke igennem de samme uddannelser som de aut eller har lige så god adgang til materialer fra fabrikkerne.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

ak-leon
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 23. jan 2020, 07:28
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 58 times
Been thanked: 22 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af ak-leon » 26. jul 2020, 19:57

Man bliver så træt!

På min tidligere Ford skulle jeg have rettet en bule op i højre bagdør og højre bagskærm samt omlakeret.

Det tog et skadecenter 3 forsøg at nå frem til et resultat jeg kunne acceptere. Blandt andet pga. dårlig spartling og farveforskel i lakken.

Hver gang jeg sendte den retur blev jeg mødt med en arrogant holdning om at jeg jo ikke kunne forvente et resultat der var lige så godt som det fabrikken kunne præstere. Det ved jeg også godt ikke kan lade sig gøre. Men at acceptere farveforskel og en bule der stadig er synlig? Det kommer jeg nok aldrig til.

Det var en leasingbil, og da jeg afleverede den tog det ikke FDM lang tid at se at det var lavet en dårlig lakreparation. Heldigvis kunne jeg henvise til værkstedet så ALD tog den med dem i stedet for.

Så jeg forstår så udemærket din frustration. Man skulle mene at når man bruger at mærkeværksted så burde de have styr på den slags.

Jeg tænker tit over om man i stedet bør overveje mindre skadesværksteder og malere? De sætter vel efterhånden en større ære i deres arbejde.
These users thanked the author ak-leon for the post (total 2):
DanielB12PhillOS
2014 VW Up! 1,0 TSI 60 hk Life Up
2017 Ford Fiesta 1,0 Ecoboost 100 hk Titanium
2020 Seat Leon ST 1,5 TSI 150hk DSG Xcellence

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af TorbenRasmussen » 26. jul 2020, 20:06

Jeg fik min Monsungrå Audi A5’er fikset hos Gladsaxe efter at bagklappen havde været oppe og kysse en metalsvelle, og den ramte de altså lige i røven. Der var absolut intet at se, og farven var lige i skabet. De har også lakeret bagkofangeren på min kones metalsorte Polo, hvilket også gik fint - bortset fra at det tog dem 3 uger, men vi fik en Audi A3 imens. Min hvide A4’er lakerede de også efter en påkørsel på motorvejen. Igen med fint resultat, men den var så også bare unilak.

Jeg ved ikke om jeg har været heldig, men det er 3/3, som har været i orden herfra.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post:
DanielB12
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af vw4ever » 26. jul 2020, 20:52

Ja man bliver træt.
Har været der for en del år siden, købte en spritny Bora, som maler måtte male om 4 gange, da den var transportskadet fra Sjælland til Jylland.

Min genbo som er taksator, kiggede på bilen efter alt det maling og kunne konstatere at hele venstre side hver gang var tonet ud fra bagskærm til førerdør, og at biles lak efterhånden lignede appelsinhud på den ene side.

Det lykkedes mig via FDM at handlen gik tilbage efter 6 mdr.

Men al den tid man bruger, incl at ærge sig over makværket ;)

Hvis du er medlem af FDM ville jeg lade dem se på bilen når engang de mener den er færdig.
Eller en taksator fra dit selskab, Det er jo dem der betaler for arbejdet.


Desværre kan rigtig mange "alm bilejere" ikke spotte den slags sjusk, og sikkert derfor at det omtalte Audi Center har mange tilfredse kunder :?
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1999
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af superbeszzz » 27. jul 2020, 06:32

superbeszzz skrev:
26. jul 2020, 19:36
Nogenlunde samme oplevelse for mig ifm. en lille skade på min bagkofanger. Jeg har fravalgt Audi Gladsaxe både skadecenter og værksted for fremtiden. Jeg syntes de behandler deres kunder rigtigt dårligt og på en måde jeg ikke selv ville acceptere medarbejderne behandle kunderne i “min” virksomhed.
Jeg skylder lige at sige, at de ramte farven perfekt på min bagkofanger. Det var mere den manglende kommunikation og service, der udgjorde et problem. Efterfølgende mistede kofangeren klarlakken på siden og bilen måtte ind igen til ny lakering.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1588
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 369 times
Been thanked: 170 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af Syndicate » 27. jul 2020, 06:58

Fin og saglig beskrivelse.
Jeg håber, at du ender med at få en fejlfri bil igen :)

Godt at du er vedholdende i sagen, og ikke lader dig spise af med dårligt udført arbejde (og meget ringe kundeservice!)

Jeg håber at tingene snart løser sig :)
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

Kenho
Nyt medlem
Indlæg: 325
Tilmeldt: 23. okt 2012, 07:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 9 times
Been thanked: 17 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af Kenho » 27. jul 2020, 07:30

Har samme skræk historie fra Gladsaxe med en lidt større omgang med ny front på min A4 LE efter en lastbil bakkede ind i den.... Værkføreren derude er jo direkte inkompetent... toppede da jeg fik at vide at når forskærmen rustede fordi de ikke havde lavet den korrekt så var det jo en reklamation sag og så kom jeg bare tilbage 😡 og min adaptive fartpilot som i tide og utide gav alarm for kollision, skulle lige have tid til at GPS justerede sig ind. :twisted: :roll:
Laaaaaaang historie kort og 5 besøg hos FDM var bilen nogenlunde i orden.
These users thanked the author Kenho for the post:
Halvleg
2020 Audi A3 cabriolet 2.0 tfsi Quattro Stronic
2021 BMW 530e M-sport

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af Peder » 27. jul 2020, 08:06

Der er åbenbart stor forskel på malere.
Da vi købte Passaten havde første ejer fået malet bagkofangeren pga ridser - den har de sgu ikke ramt specielt godt og der er en løber. Om den fynske vw forhandler har egen maler ved jeg ikke.

For et års tid siden kørte en ældre dame ud foran mig og min forkofanger var lige inde og trykke lidt på hendes nye T-roc - det betød ny kofanger og lidt maling til Passaten - det står spot on, den er ramt helt perfekt. VW Hjørring har egen maler og jeg sanser at de søger at ramme plet første gang.
Der var lidt bøvl omkring en ny nummerplade, men det var småting.

Det var iøvrigt en god uge for værkstedet - for modpartens bil stod også hos dem da jeg kom med min 😂
Vedhæftede filer
CC4C8A97-33B4-4763-BA98-DF6C4C6AD785.jpeg
CC4C8A97-33B4-4763-BA98-DF6C4C6AD785.jpeg (134.9 KiB) Vist 2293 gange
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

AndreasB
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af AndreasB » 27. jul 2020, 20:33

Træls at høre at så mange andre har haft udfordringer med dem - eller andre skadecentrer for den sags skyld... Men trods alt glædeligt, at der også er nogle med gode oplevelser.
superbeszzz skrev:
26. jul 2020, 19:36
Nogenlunde samme oplevelse for mig ifm. en lille skade på min bagkofanger. Jeg har fravalgt Audi Gladsaxe både skadecenter og værksted for fremtiden. Jeg syntes de behandler deres kunder rigtigt dårligt og på en måde jeg ikke selv ville acceptere medarbejderne behandle kunderne i “min” virksomhed.
Det skal lige siges, at jeg ellers generelt har været tilfreds med Audi Gladsaxe. Både købssituationen, reklamation (fik bl.a. nyt rat i den efter at jeg brokke mig over en lille - og i nogens øjne nok ubetydelig - fejl i læderet på rattet) samt kundeservice i forbindelse med service (men som måske er lidt i den dyre ende).
DanielB12 skrev:
26. jul 2020, 19:55
Det er en rigtig øv historie. Håber de får den rigtig her tredje gang. Har du slet ikke hørt noget fra Audi dk/Semler?
Ja tak - jeg håber, beder til og krydser fingre for, at den sidder i skabet her tredje gang. ...selvom jeg vil se det før jeg tror det :roll: Jo har hørt fra Audi Danmark/Semler - fik en e-mail retur fra dem, hvor de skrev at det var sendt videre til rette vedkommende. Det tænker jeg så var den ledende medarbejdere fra Audi Gladsaxe, som kontaktede mig telefonisk d. 10. juli.
ak-leon skrev:
26. jul 2020, 19:57
Man bliver så træt!

[...]

Så jeg forstår så udemærket din frustration. Man skulle mene at når man bruger at mærkeværksted så burde de have styr på den slags.
Meget! Det lige før det har kostet søvnløse nætter ;) Ja! Man skulle netop tro at de var eksperter i ens bil og i at reparere den godt og korrekt.
vw4ever skrev:
26. jul 2020, 20:52
Hvis du er medlem af FDM ville jeg lade dem se på bilen når engang de mener den er færdig.
Jeg er medlem af FDM. Havde faktisk godt tænkt på, at jeg skulle prøve at ringe til dem og høre hvad de siger til det hele. Og om de evt. vil kontrollere reparationen når Audi mener den er færdig.
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010

Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af Mortenr » 29. jul 2020, 16:59

Hold nu K**t hvor bliver man bare træt, vi oplevede noget af det samme hos et "tilsvarende" værksted her i Nordjylland da vi havde vores Passat. Det blev stort set kun værre hver gang de fik det på værksted igen. Du er vel ikke så uheldig at de bruger Pierre til at male deres biler? :?
Nu er vi gået over til leasing, så er det på en eller anden måde ikke helt det samme, når man ved at bilen kun er til "låns" - men det er bare ærgerligt at det skal være sådan. Jeg tror desværre at værkstederne er pressede på prisen fra forsikringsselskaberne.
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991

ak-leon
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 23. jan 2020, 07:28
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 58 times
Been thanked: 22 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af ak-leon » 29. jul 2020, 17:29

Mortenr skrev:
29. jul 2020, 16:59
Hold nu K**t hvor bliver man bare træt, vi oplevede noget af det samme hos et "tilsvarende" værksted her i Nordjylland da vi havde vores Passat. Det blev stort set kun værre hver gang de fik det på værksted igen. Du er vel ikke så uheldig at de bruger Pierre til at male deres biler? :?
Nu er vi gået over til leasing, så er det på en eller anden måde ikke helt det samme, når man ved at bilen kun er til "låns" - men det er bare ærgerligt at det skal være sådan. Jeg tror desværre at værkstederne er pressede på prisen fra forsikringsselskaberne.
Selvom det er leasing skal man bestemt stadig være opmærksom på dårligt skadesarbejde.

Da jeg afleverede min tidligere leasingbil blev det påpeget af FDM at der var et stort område med dårligt malerarbejde. Jeg skyndte mig at sende kvittering for arbejdet til leasingselskabet, så de tog den med værkstedet i stedet for mig.

Men for dælen en ekstraregning det ellers kunne være blevet til. Så husk altid at gemme kvitteringer på sådan noget arbejde. Også ved leasing ;)
2014 VW Up! 1,0 TSI 60 hk Life Up
2017 Ford Fiesta 1,0 Ecoboost 100 hk Titanium
2020 Seat Leon ST 1,5 TSI 150hk DSG Xcellence

AndreasB
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af AndreasB » 29. jul 2020, 20:33

Mortenr --> Jo, tror også de bruger Pierre. Der holdt i hvert fald en autotransport fra Pierre ude foran porten til skadecentret den ene dage jeg var derude.

leon-ak --> Du har fået skriftlig dokumentation på arbejdet der er udført? Jeg spurgte til det efter første gang, hvor der var ting som ikke var i orden. Der sagde de, at det kunne de ikke udlevere da der bl.a. stod priser osv. på, som var en sag mellem Audi Gladsaxe skadecenter og forsikringsselskabet. Men har godt tænkt på, at det ville være rart, at få på skrift hvad der er blevet lavet de forskellige gange den har været derude...
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4436 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af DanielB12 » 29. jul 2020, 20:52

AndreasB skrev:
29. jul 2020, 20:33
Mortenr --> Jo, tror også de bruger Pierre. Der holdt i hvert fald en autotransport fra Pierre ude foran porten til skadecentret den ene dage jeg var derude.

leon-ak --> Du har fået skriftlig dokumentation på arbejdet der er udført? Jeg spurgte til det efter første gang, hvor der var ting som ikke var i orden. Der sagde de, at det kunne de ikke udlevere da der bl.a. stod priser osv. på, som var en sag mellem Audi Gladsaxe skadecenter og forsikringsselskabet. Men har godt tænkt på, at det ville være rart, at få på skrift hvad der er blevet lavet de forskellige gange den har været derude...
Kan man ikke bede om en nul-faktura?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

ak-leon
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 23. jan 2020, 07:28
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 58 times
Been thanked: 22 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af ak-leon » 29. jul 2020, 22:36

AndreasB skrev:
29. jul 2020, 20:33
Mortenr --> Jo, tror også de bruger Pierre. Der holdt i hvert fald en autotransport fra Pierre ude foran porten til skadecentret den ene dage jeg var derude.

leon-ak --> Du har fået skriftlig dokumentation på arbejdet der er udført? Jeg spurgte til det efter første gang, hvor der var ting som ikke var i orden. Der sagde de, at det kunne de ikke udlevere da der bl.a. stod priser osv. på, som var en sag mellem Audi Gladsaxe skadecenter og forsikringsselskabet. Men har godt tænkt på, at det ville være rart, at få på skrift hvad der er blevet lavet de forskellige gange den har været derude...
De gange jeg har fået lavet forsikringsskader på mine biler, så har jeg altid fået en kopi med af taksatorrapporten. Der står priser på udført arbejde og det hele. Så jeg tænker ikke det kan være så hemmeligt igen.

Forsikringsselskabet ligger også inde med det, og om ikke andet kan man jo se dokumentation for at det er anmeldt til forsikringen. Det burde være nok for et leasingselskab til at køre en sag mod værkstedet hvis det skulle blive nødvendigt.

Så længe man som kunde har handlet i god tro, og fået en skade lavet af et autoriseret værksted, så vil leasingselskabet ikke gå efter
dig. Så store gribbe er de trods alt heller ikke. ;)
2014 VW Up! 1,0 TSI 60 hk Life Up
2017 Ford Fiesta 1,0 Ecoboost 100 hk Titanium
2020 Seat Leon ST 1,5 TSI 150hk DSG Xcellence

Peter N
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 10. jun 2017, 07:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 47 times
Been thanked: 51 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af Peter N » 29. jul 2020, 23:47

Desværre langt fra første gang man hører dette om Audi Gladsaxe (og bestemt heller ikke sidste gang)
Tænker at de også bruger Pierre.dk til deres malerarbejde? (vil hellere sætte ild til min bil, end at den skal forbi dem!!)
Har rettet virkeligt meget skidt fra dem af og samtidigt besigtiget mange skader og arbejde der ER blevet udført.
Kan kun undre mig over, at man er i stand til at have en SÅ dårlig kvalitetskontrol og den manglende stolthed i arbejdet.
Håber du får bilen lavet korrekt.
Det er samme historie med VW.
Er generelt bare rystet over VAG koncernens manglede kvalitet på det område her i DK.
Historier fra de varme lande, folk der ikke ved hvad de taler om, og ikke mindst tager sig rigeligt betalt, for et stykke middelmådigt arbejde.
These users thanked the author Peter N for the post (total 2):
ak-leoncarstenhjorth
Vh Peter
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017

copenhagen tribe
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:05
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af copenhagen tribe » 30. jul 2020, 09:00

DanielB12 skrev:
26. jul 2020, 19:55
Det er en rigtig øv historie. Håber de får den rigtig her tredje gang. Har du slet ikke hørt noget fra Audi dk/Semler?

Jeg er selv lettere nervøs - skal have indleveret vores Audi til omfattende pladearbejde imorgen. Det bliver dog hos Audi servicepartner i Roskilde, efter anbefalinger fra kollegaer. Men man har da en lille knude i maven 😟

Desværre er det ikke kun Audi der fucker op - min fars blå Mercedes var igennem aut værksted to gange med en bilkabule, og hos min mor har Peugeot haft meget svært ved samme øvelse.. hun opgav til sidst, og fik der skrevet ind i hendes leasing-aftale..

Ved ikke om det skyldes, at lak og lakfarver er blevet mere avanceret? Et problem er dog, at mange værksteder ikke selv har autolakerer ansat, men sender den til Pierre eller lokale - så skal de ikke igennem de samme uddannelser som de aut eller har lige så god adgang til materialer fra fabrikkerne.
Jeg har kun gode erfaringer med Auto-forum Roskilde, også mht lakering, så jeg tænker det går godt. :)

hilsen
Michael, Roskilde
These users thanked the author copenhagen tribe for the post:
DanielB12
VW Passat Variant B8 1,4 TSI 150HK DSG Comfortline Premium 12/2017
Audi A1 Ambition 1,6 TDI 105HK 12/2010

AndreasB
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af AndreasB » 31. jul 2020, 16:22

Jeg blev ringet op i går torsdag d. 30/7 af den ledende medarbejder fra Skadecentret. De havde ikke havde fået min bil hjem endnu. Han ville ringe igen fredag. I samme opkald spurgte jeg til, at få noget på skrift fra dem ang. hvad der er blevet lavet ved den ved de tre omgange de har haft den inde. Dertil svarede han, at det kunne vi sagtens finde ud af og han ville sørge for, at jeg fik noget dokumentation på det. Han kunne ikke rigtig forklare hvorfor, at en af hans medarbejdere havde sagt til mig, at det ikke kunne lade sig gøre...

I dag d. 31/7 ringede han så igen. De havde fået min bil hjem og han havde selv været ude og kvalitetskontrollere den - også i sollys :lol: :roll: Han sagde at den så rigtig fin ud, men at den lige manglede det sidste touch og at han derfor havde book'et Audi Gladsaxes egen klargøringsmand til noget poleringsarbejde på mandag, hvorfor bilen først ville være klar i løbet af mandagen. Han ville ikke lade "maleren" (tænker det er Pierre?) klare det sidste, hvortil jeg spurgte om det var fordi de ikke var dygtige nok, hvortil han hurtigt svarede, at de var gode, men at der jo altid var nogen som var bedre... Jeg tolkede det i hvert fald som om, at han hellere ville lade deres egen klargøringsmand om det sidste poleringsarbejde end han ville lade "maleren" om det...

Så jeg nappe et par dage mere i lånebil, og tror og håber på at jeg får en funklende fin bil tilbage i starten af næste uge...
These users thanked the author AndreasB for the post (total 4):
Targetak-leonTorbenRasmussenDanielB12
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010

edbepOct3
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 19. apr 2016, 14:33
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 223 times
Been thanked: 19 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af edbepOct3 » 31. jul 2020, 18:19

Håber det ender med en løsning du bliver tilfreds med.
God weekend 🍹
Kun En Tåbe Frygter Ikke Haven
Touran 1,5 Tsi DSG Highline Family
Tidligere: Skoda Octavia III 1,4 150Hk Style - Tour De France. Octavia 1,6Tdi-Elegance
Ford Mondeo 2.0, Citroen Xara VTR

Brugeravatar
Chris Golf VII
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 13. jun 2013, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af Chris Golf VII » 31. jul 2020, 23:49

Næste gang du får en Bilka bule, så overvej seriøst buledoktor.dk... De ligger ca. 1 km fra Audi gladsaxe.
De kan deres kram. Har selv fået fikset 2 bilkabuler hos dem på min passat. De ordner mens man venter (ca. 35-45min), og man kan intet se efterfølgende - dog ikke ridser :( Meget imponeret!
2017 VW Passat GTE Variant

AndreasB
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af AndreasB » 1. aug 2020, 12:42

Chris Golf VII skrev:
31. jul 2020, 23:49
Næste gang du får en Bilka bule, så overvej seriøst buledoktor.dk... De ligger ca. 1 km fra Audi gladsaxe.
De kan deres kram. Har selv fået fikset 2 bilkabuler hos dem på min passat. De ordner mens man venter (ca. 35-45min), og man kan intet se efterfølgende - dog ikke ridser :( Meget imponeret!
Der var også en relativt dyb ridse i bulen, desværre :cry: Havde ellers godt overvejet et firma som buledoktor og så en polering. Men det er helt klart noteret til en anden gang. Det skal godt nok være galt, før den ryger på skadecenter igen...
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010

AndreasB
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af AndreasB » 4. aug 2020, 16:53

Audi bliver ved at beholde min bil :roll:

Skulle have afhentet den i går eftermiddags eller her til morgen. Men blev ringet op af ledende medarbejder fra skadecentret i går, mandag d. 3/8, som fortalte, at de ved den sidste gennemgang/kvalitetskontrol af den fandt en "skade" på venstre bagdørs kant (kanten af døren frem mod fordøren). Skaden var et lille hak, som han sagde enten var et stenslag eller et 'hak' fra nogen eller noget som har banket ind i bilen lige på kanten af døren.
Jeg forklarede, at jeg ikke umiddelbart havde bidt mærke i skaden, men at jeg selvfølgelig ikke kunne afvise, at det var et stenslag. Men i og med, at han heller ikke kunne afvise, at det var dem selv, eller 'maleren', som havde lavet skaden så ville han meget gerne sørge for, at udbedre skaden inden jeg fik min bil igen. Summasummarum, så ville han gerne beholde min bil nogle dage endnu...

Hvis der er tale om et stenslag, som er sket uden at jeg har hørt det eller set det efterfølgende, så er det jo bare super god service fra Audi Gladsaxe Skadecenter, at de fikser det uden beregning.
MEN :!: Hvis det er dem selv eller 'maleren', som har væltet rundt med værktøj el.lign. og har forårsaget endnu en skade på min bil, og forsøger at score goodwill på at sige at det formentlig er stenslag men at de fikser det også, så er det sgu lidt utroligt, at det kan blive ved med at gå så galt...

Så status er, at jeg fortsat går og venter på, at få min bil igen.
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1890 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af GaSelle » 4. aug 2020, 17:00

Eller også er det for at købe lidt tid til endnu en ‘ommer’ hos maleren :?

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4436 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af DanielB12 » 4. aug 2020, 17:25

Hvor sikker er du på, at der ikke var et stenslag/bule inden da?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

AndreasB
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af AndreasB » 4. aug 2020, 18:21

GaSelle skrev:
4. aug 2020, 17:00
Eller også er det for at købe lidt tid til endnu en ‘ommer’ hos maleren :?
Min tillid og tiltro til deres evner er efterhånden ikke så høj, så ja, den tanke har jeg også tænkt.
DanielB12 skrev:
4. aug 2020, 17:25
Hvor sikker er du på, at der ikke var et stenslag/bule inden da?
Hmm, 75%/25% vil jeg sige. 75% på at den ikke var der. Men jeg synes normalt, at man tydeligt hører hvis man får stenslag. Fik en rigtig grim en på kølerhjelmen, som blev fikset med lakstift og polering hos det klargøringsfirma, som også skal lave polering og keramisk lakforsegling nu her. Der var jeg i hvert fald ikke i tvivl om, at jeg havde fået et stenslag - hold fast et smæld det gav. Så tænker også man burde havde kunnet høre det, hvis det var stenslag der på dørkanterne ml. venstre for- og bagdør :?:
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1890 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af GaSelle » 4. aug 2020, 19:05

Mine biler har gennem tiderne fået en hel del stenslag jeg ikke har ‘hørt’ :?

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Frustration over Audi Gladsaxe Skadecenter

Indlæg af vw4ever » 4. aug 2020, 19:11

Når de nu efterhånden har arbejdet så meget på den bil, så er det vel mærkeligt, at de først opdager det nu :?
Og det er vel ikke stenslag på front eller motorhjelm :?:
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"