Køb af VW e-Up årgang 2015

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Køb af VW e-Up årgang 2015

Indlæg af larsfv » 29. jul 2020, 21:40

Hej Vaggere
Søger lidt erfaring ang. sådan et køretøj reder noget man specielt skal være opmærksom på, mht. batteri eller andre dårlig domme hvis der er nogle.
Den skal bruges som pendlerbil og skal køre ca. 70 km om dagen.
Hvor længe er der garanti på batt. ?
Pfh. Tak


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Køb af VW e-Up årgang 2015

Indlæg af Tonny » 30. jul 2020, 06:40

70km om dagen i den, er det ikke lige til øllet? Jeg mener at have hørt folk syntes at ikke kunne klemme mere end 80km ud af dem om vinteren? Og i så fald så er der jo ikke meget tilbage :)

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Køb af VW e-Up årgang 2015

Indlæg af siccio » 30. jul 2020, 07:24

Har også hørt det samme med ca 80 km vinter med nye biler og batterier vel og mærke.
Tror det er ekstremt vigtigt når man køber el-bil at man påregner rimelig buffer af kapacitet.
Temperatur og modvind dræner ret meget, plus upåagtet af batteri kapacitets garanti at man må forvente et fald i ydelse over årene.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Køb af VW e-Up årgang 2015

Indlæg af Tonny » 30. jul 2020, 07:46

Jeg tror såmænd 80km er med stort set alle forbehold, men i forbindelse med jeg for nyligt købte en e-golf, der vurderede jeg også at jeg ville have rækkevidde til at kunne køre til skadestuen efter jeg var kommet hjem eller fra job.

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Køb af VW e-Up årgang 2015

Indlæg af Ras » 1. aug 2020, 20:25

larsfv skrev:
29. jul 2020, 21:40
Hej Vaggere
Søger lidt erfaring ang. sådan et køretøj reder noget man specielt skal være opmærksom på, mht. batteri eller andre dårlig domme hvis der er nogle.
Den skal bruges som pendlerbil og skal køre ca. 70 km om dagen.
Hvor længe er der garanti på batt. ?
Pfh. Tak


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Vi har en E-Up årgang 2015.

Jeg kan sagtens køre 2x40km på arbejde og retur og stadig have ca. 30km tilbage hvis klima og lys har været i brug hele tiden, -målt i vinters flere gange.
Det skal lige siges det er landevej + lidt bykørsel -ikke motorvej.

Det er primært fruen der køre i den til hverdag og hun køre ikke mere end ca. 30 km om dagen, så vi har rigeligt buffer.

Det er helt rigtigt som flere nævner at ved motorvejshastighed suger den noget mere strøm.
Jeg har dog ikke oplevet at kunne køre under 100km på noget tidspunkt.
Ved konstant 120-130 km/t kan den sikkert godt komme under.

Jeg går ud fra du har mulighed for at lade hjemme -elles giver sådan en bil ikke mening.
Vores holder med lader på og er programmeret til at starte klima anlæg i vinterhalvåret så bilen altid er varm i kabinen nå der køres hjemmefra. Det spare også noget strøm til turen.

VW har 8 år / 160.000km garanti på batteriet.
Jeg mener det et delt op i 5 eller 6 celler og de kan skifte en enkelt celle hvis den skulle være dårlig, hvilket man jo så også selv kan få gjordt efter garanti udløb. Det er væsentlig billigere end et helt batteri.

Der har været en aktion på noget sealing omkring en lednings gennemføring ved batteripakken.
Dette har både omfattet E-Up og E-Golf og er noget VW laver u/b. Tjek om den har fået lavet det ellers få det gjordt. Jeg er ikke sikker på hvilke årgange der er berørt.
De havde vores 1 1/2 dag og vi fik gratis låne bil imens -fin service hos vw Glostrup.

Så hvis dit kørselsbehov ligger inden for rammerne til bilen, er det en kvik og sjov lille bil. :)
-Fruen er meget glad for vores ;)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: Køb af VW e-Up årgang 2015

Indlæg af larsfv » 17. aug 2020, 20:26

Så kastede vi os ud i at købe en e-Up fra 01-2015 med 54.000km på klokken.
Konen har dags dato kørt fra Søborg til Frederiksund videre til Hillerød og hjem til Søborg igen uden problemer men den bruger noget strøm på motorvejen....
Jeg tænker jeg skal ned og have monteret en min Vw så jeg kan styre klima osv. fra app.
Når jeg prøver at få forbindelse siger den godt nok at jeg indtaster forkert kilometertal.....
Billeder på vej .....


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author larsfv for the post (total 2):
TonnykennyB

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Køb af VW e-Up årgang 2015

Indlæg af fjeppe » 17. aug 2020, 21:43

larsfv skrev:
17. aug 2020, 20:26
Så kastede vi os ud i at købe en e-Up fra 01-2015 med 54.000km på klokken.
Konen har dags dato kørt fra Søborg til Frederiksund videre til Hillerød og hjem til Søborg igen uden problemer men den bruger noget strøm på motorvejen....
Jeg tænker jeg skal ned og have monteret en min Vw så jeg kan styre klima osv. fra app.
Når jeg prøver at få forbindelse siger den godt nok at jeg indtaster forkert kilometertal.....
Billeder på vej .....


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tillykke med bilen.

Mig bekendt er det kun e-Remote som kan styre bilens klima, Min Volkswagen er lavet mere generelt til at passe til alle biler og kan derfor kun oplyse data fra bilen, men intet styrer.

Dog mener jeg at alle el-biler bliver leveret med e-remote standart, jeg har ihvertfald ikke set det på udstyrslisten.

Vi fik også samme besked omkring forkert km tal, vi kørte så ned til VW som fortalte os at bilen ikke var trukket ud af transport-mode hvor bilen var blevet leveret, så de satte et diagnose stik til, bilen blinkede lidt og så fungerede det.

Der er meget at vinde på at forvarme/køle mens bilen sidder i stikket, inden man kører.

larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: Køb af VW e-Up årgang 2015

Indlæg af larsfv » 17. aug 2020, 21:48

Tak så skal vi bare lige have vores solcelletag så kan vi også lade den gratis
E-Remote er det en app eller hvor finder jeg det henne.....


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Køb af VW e-Up årgang 2015

Indlæg af fjeppe » 17. aug 2020, 22:48

larsfv skrev:
17. aug 2020, 21:48
Tak så skal vi bare lige have vores solcelletag så kan vi også lade den gratis Billede
E-Remote er det en app eller hvor finder jeg det henne.....


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Yes, eller kan se den hedder “We Connect” i app store nu.

larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: Køb af VW e-Up årgang 2015

Indlæg af larsfv » 18. aug 2020, 05:32

tak


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Køb af VW e-Up årgang 2015

Indlæg af Ras » 19. aug 2020, 09:37

larsfv skrev:
17. aug 2020, 20:26
Så kastede vi os ud i at købe en e-Up fra 01-2015 med 54.000km på klokken.
Konen har dags dato kørt fra Søborg til Frederiksund videre til Hillerød og hjem til Søborg igen uden problemer men den bruger noget strøm på motorvejen....
Jeg tænker jeg skal ned og have monteret en min Vw så jeg kan styre klima osv. fra app.
Når jeg prøver at få forbindelse siger den godt nok at jeg indtaster forkert kilometertal.....
Billeder på vej .....


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tillykke med den.

Jeg er har også undersøgt muligheden for app styring af klima til vores E-Up.
Som jeg har forstået det skal man betale for vw car-net for at det skulle virke. :roll:
Andre steder står der det kun virker på biler nyere end 2017... Pt er jeg ikke kommet videre med det, så hvis du eller andre finder ud af om det kan lade sige gøre så vil jeg meget gerne høre hvordan.
Vi klare os fint til hverdag med at forprogrammere afgangstider i kørecomputeren/gps'en, som for fruens vedkommende er det samme hver morgen.

Men hvis det andet er muligt ville det da klart være nemmere. ;)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"