Ny bil - PHEV vs benzin
-
- Medlem
- Indlæg: 645
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 163 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Hvis man følger med inde på kuga phev's danske Facebook side/gruppe, så synes jeg der er begyndt at dukke en del fejl... Både hvor bilen skal hentes af fejebladet og hvor man skal slukke bilen for at få den til at køre. Også noget med gearkassen. (hvor man ikke kunne skifte)
.. Men der er godt nok også solgt mange af dem så der vil naturligvis dukke fejl op. Jeg kunne bare godt forestille mig det går liiidt for hurtigt på fabrikken og kombineret med en ny model som altid vil ha lidt børnesygdomme, så er der øget risiko for at få en mandags-model.
.. Men der er godt nok også solgt mange af dem så der vil naturligvis dukke fejl op. Jeg kunne bare godt forestille mig det går liiidt for hurtigt på fabrikken og kombineret med en ny model som altid vil ha lidt børnesygdomme, så er der øget risiko for at få en mandags-model.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10849
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Det gør de nye eCVT altså ikke i så udpræget grad. Har du prøvet den nye RAV4 eller Corolla fx?i-s skrev: ↑4. aug 2020, 11:24Efter hvad jeg har læst mig til, så er det en Toyota drivlinje de bruger i Kuga. Jeg har ikke kørt i en Kuga, men kender godt Toyota's CVT gear, så kommentar ud fra det. Jeg vil ikke kunne vænne mig til det og bare det motoren går i max omdrejninger i en overhalling gør det fuldstændig ulidelig.Fabia4444 skrev: ↑4. aug 2020, 11:11Hvordan er automatgearet i en Kuga, i forhold til en Passat. ?kuno skrev: ↑4. aug 2020, 07:21Ford Kuga PHEV kan klart anbefales - har haft min nu i 1½ uge og har vel ikke brugt en liter benzin siden jeg hentede den.
Savner slet ikke min Passat
Bagagerummet er også fint stort og min store hundebur kan nemt være der og min nyindkøbte værkstedsvogn på 90kg kunne også fint læsses ind,
Læst at netop automatgeraret, som er et million gear i en Kuga, ikke kan måle sig med dsg.
- mkl
- Nyt medlem
- Indlæg: 204
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 14 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Har også været ude og prøve en Ford Kuga PHEV, og er noget skuffet, den kører som sådan okay, dog er den ikke nogen raket hverken på ren el eller i kombi med benzin motoren - de 225 HK er ihvertfald ikke hjemme på samme tid.
Den kører ok på el, men er du gal den larmer når den kører på benzin og du accelerere. CVT gear har aldrig gjort noget godt hvad det angår.
//Mads
Sendt fra min HD1913 med Tapatalk
Den kører ok på el, men er du gal den larmer når den kører på benzin og du accelerere. CVT gear har aldrig gjort noget godt hvad det angår.
//Mads
Sendt fra min HD1913 med Tapatalk
___________________________________
Škoda Octavia Combi Elegance+ 1.4 TSI '09
Škoda Octavia Combi Elegance 1.4 TSI 140 DSG '14
Audi A5 Sportback 1.8TFSI 8trins Multitronic Limited Edition '16
Škoda Superb Combi Style 1.4 TSI 150 ACT m. DSG '17
Škoda Octavia Combi Elegance+ 1.4 TSI '09
Škoda Octavia Combi Elegance 1.4 TSI 140 DSG '14
Audi A5 Sportback 1.8TFSI 8trins Multitronic Limited Edition '16
Škoda Superb Combi Style 1.4 TSI 150 ACT m. DSG '17
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6575
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 549 times
- Been thanked: 916 times
- Kontakt:
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Den sidste jeg har prøvet var en Yaris hybrid. Den's CVT gear var så irriterende, at man fik lyst til køre ind til siden og sætte ild til den.GaSelle skrev: ↑4. aug 2020, 15:46Det gør de nye eCVT altså ikke i så udpræget grad. Har du prøvet den nye RAV4 eller Corolla fx?i-s skrev: ↑4. aug 2020, 11:24Efter hvad jeg har læst mig til, så er det en Toyota drivlinje de bruger i Kuga. Jeg har ikke kørt i en Kuga, men kender godt Toyota's CVT gear, så kommentar ud fra det. Jeg vil ikke kunne vænne mig til det og bare det motoren går i max omdrejninger i en overhalling gør det fuldstændig ulidelig.
/Søren.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10849
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Sådan havde jeg det også med mine DQ200 Men rigtigt, de gamle typer i en Yaris er hysteriske og kan ikke sammenlignes med de nye.i-s skrev: ↑4. aug 2020, 17:30Den sidste jeg har prøvet var en Yaris hybrid. Den's CVT gear var så irriterende, at man fik lyst til køre ind til siden og sætte ild til den.GaSelle skrev: ↑4. aug 2020, 15:46Det gør de nye eCVT altså ikke i så udpræget grad. Har du prøvet den nye RAV4 eller Corolla fx?i-s skrev: ↑4. aug 2020, 11:24
Efter hvad jeg har læst mig til, så er det en Toyota drivlinje de bruger i Kuga. Jeg har ikke kørt i en Kuga, men kender godt Toyota's CVT gear, så kommentar ud fra det. Jeg vil ikke kunne vænne mig til det og bare det motoren går i max omdrejninger i en overhalling gør det fuldstændig ulidelig.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1567
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 177 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Kuga er Toyota´s 3 generations E-CVT Ford har købt sig adgang til, men tror de selv har bygget komponenterne.
Motoren er en af Ford´s egne benzinmotorer, ikke Toyota´s 2,5 som bl.a. bruges i RAV-4.
De nye Toyota modeller er 4 generations E-CVT i F.eks. Corolla og RAV4, og den er væsentligt forbedret ifht 3Gen.
Men ja mange Ford sælgere vil gerne sælge på at det er Toyota kvalitet, så burde det jo bare køre som Prius plug-in.
Og det er jo åbenbart kun Toyota der har valgt varmepumpe løsningen i PHEV, forventer da også RAV4 PHEV har det.(selvom VW ynder at kalde deres dyppekoger for en varmepumpe).
Men det burde jo være relativt simpelt at lave hvis man som på Toyota´s hybridbiler bruger en elektrisk drevet klimakompressor.
RAV4 kommer i øvrigt rebagded som Suzuki across som man måske kan være heldig kan leveres i år.
Men hvis den omregning fra NEDC til WLTP på faktor 1,21 man vedtog for 19 og 20 bare får lov at løbe ud så kommer det til at gøre rigtig ondt afgiftsmæssigt på de miljørigtige biler.
Regnede ud på den nye Yaris der er opgivet til 26 km/l iflg wltp, den vil miste ca 25K i afgiftsfradrag.
Så det kommer til at gøre rigtig ondt på de PHEV der er over grænsen for hvor der skal betales afgift.
Min mor købte for nyligt en af de udgående non hybrid Yaris 1,5 med CVT, den kører forbløffende godt og er egentlig ikke hysterisk.
Og til hende på 73 er den perfekt, hendes søster har i øvrigt lige købt en ny Polo.
Det første hun sagde efter hun havde været ude at køre med hende var at sæderne var da forfærdeligt ringe i den Polo.(det er der jo også flere der har skrevet herinde om Polo AW)
Motoren er en af Ford´s egne benzinmotorer, ikke Toyota´s 2,5 som bl.a. bruges i RAV-4.
De nye Toyota modeller er 4 generations E-CVT i F.eks. Corolla og RAV4, og den er væsentligt forbedret ifht 3Gen.
Men ja mange Ford sælgere vil gerne sælge på at det er Toyota kvalitet, så burde det jo bare køre som Prius plug-in.
Og det er jo åbenbart kun Toyota der har valgt varmepumpe løsningen i PHEV, forventer da også RAV4 PHEV har det.(selvom VW ynder at kalde deres dyppekoger for en varmepumpe).
Men det burde jo være relativt simpelt at lave hvis man som på Toyota´s hybridbiler bruger en elektrisk drevet klimakompressor.
RAV4 kommer i øvrigt rebagded som Suzuki across som man måske kan være heldig kan leveres i år.
Men hvis den omregning fra NEDC til WLTP på faktor 1,21 man vedtog for 19 og 20 bare får lov at løbe ud så kommer det til at gøre rigtig ondt afgiftsmæssigt på de miljørigtige biler.
Regnede ud på den nye Yaris der er opgivet til 26 km/l iflg wltp, den vil miste ca 25K i afgiftsfradrag.
Så det kommer til at gøre rigtig ondt på de PHEV der er over grænsen for hvor der skal betales afgift.
Min mor købte for nyligt en af de udgående non hybrid Yaris 1,5 med CVT, den kører forbløffende godt og er egentlig ikke hysterisk.
Og til hende på 73 er den perfekt, hendes søster har i øvrigt lige købt en ny Polo.
Det første hun sagde efter hun havde været ude at køre med hende var at sæderne var da forfærdeligt ringe i den Polo.(det er der jo også flere der har skrevet herinde om Polo AW)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 394
- Tilmeldt: 17. nov 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 100 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Hvordan fungere det rent praktisk, smider du bare et kabel i stikkontakten?claussor skrev:Og så kan man håbe det ikke er en vanvidsløsning som DQ400e hvor man skifter hele gearkasse hvis fx. Kobling eller elmotor står af. 100.000,- hvis man ikke har garanti på sin fine GTE. Og de har skiftet nogle stykker efterhånden.Passatg 3c skrev: ↑4. aug 2020, 11:20eCVT-gearet i Kuga'en er af flere anmeldere blevet udråbt som det bedste i nogen PHEV på nuværende tidspunkt. Det kører 100% uden ryk og uden at gå vanvittigt op i omdrejningerne, som nogle af de koreanske/Japanske konkurrenter. Det var også min erfaring at det kører godt efter tre længere prøveture.
Husk nu det er ikke nødvendigt at få en boks ladestander Jeg lader mine GTE fint via mormorkabel hver dag. Det koster ca. 1.88,- kWh og jeg lader 7.5. KWh hver gang. Der skal lades meget før Clever tjener sig hjem(flere gange om dagen). Det tager ca. 3-4 timer med mormorkabel. Jeg løber tør for strøm ca. 2 km før bygrænsen så har en rigtig god økonomi.
Sendt fra min EML-L29 med Tapatalk
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6575
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 549 times
- Been thanked: 916 times
- Kontakt:
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Det var en 2019'er. Er det dem du kalder "de gamle" ?GaSelle skrev: ↑4. aug 2020, 19:03Sådan havde jeg det også med mine DQ200 Men rigtigt, de gamle typer i en Yaris er hysteriske og kan ikke sammenlignes med de nye.
/Søren.
-
- Medlem
- Indlæg: 630
- Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 68 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Jeg har fået adgang til Ford Kuga forum på en Facebook. Det er en større omgang psykologi der foregår der...
Når man har købt en plugin, så er et hvert resultat i forhold til daglig drift fremragende. Faktum er at de mange screenshoots viser kørsler med 1/3 på ren el, 2/3 på benzin og 20 km på literen.
En bruger har været i Kroatien, 16,8 i snit, 1/4 af turen på ren el.
I gruppen klappes der i hænderne over resultaterne.
Historierne melder ikke noget om hvor meget der oplades aktivt og hvor meget kørslen genererer. Det tyder på at man i hvert fald skal huske sig på at køre grønt, tanke strøm når man kan. For med halv slattent batteri, så kan det vist være lige meget det hele.
Når man har købt en plugin, så er et hvert resultat i forhold til daglig drift fremragende. Faktum er at de mange screenshoots viser kørsler med 1/3 på ren el, 2/3 på benzin og 20 km på literen.
En bruger har været i Kroatien, 16,8 i snit, 1/4 af turen på ren el.
I gruppen klappes der i hænderne over resultaterne.
Historierne melder ikke noget om hvor meget der oplades aktivt og hvor meget kørslen genererer. Det tyder på at man i hvert fald skal huske sig på at køre grønt, tanke strøm når man kan. For med halv slattent batteri, så kan det vist være lige meget det hele.
- These users thanked the author nielshm for the post (total 2):
- DanielB12 • Morten Hedensted
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10849
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Jeps.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6575
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 549 times
- Been thanked: 916 times
- Kontakt:
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10849
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Den drivlinie den har er gammel, og ikke eCVT - og en ny model er præsenteret. Så set i det lys er den ‘af den gamle model’
- Passatg 3c
- Medlem
- Indlæg: 1396
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 420 times
- Been thanked: 248 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Brugeren der har været i Kroatien har kørt de 200 km på el fra opladninger (4 opladninger af ca. 50km hver) resten af de elektriske km kommer fra regenerering, så langt de fleste km (3900 km) kom fra benzinen og der har den gået 16.8 km/l, altså med "tomt" batteri (alm. hybrid).nielshm skrev:Jeg har fået adgang til Ford Kuga forum på en Facebook. Det er en større omgang psykologi der foregår der...
Når man har købt en plugin, så er et hvert resultat i forhold til daglig drift fremragende. Faktum er at de mange screenshoots viser kørsler med 1/3 på ren el, 2/3 på benzin og 20 km på literen.
En bruger har været i Kroatien, 16,8 i snit, 1/4 af turen på ren el.
I gruppen klappes der i hænderne over resultaterne.
Historierne melder ikke noget om hvor meget der oplades aktivt og hvor meget kørslen genererer. Det tyder på at man i hvert fald skal huske sig på at køre grønt, tanke strøm når man kan. For med halv slattent batteri, så kan det vist være lige meget det hele.
Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
-
- Medlem
- Indlæg: 630
- Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 68 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Det jeg vil frem til er, at om det er den ene eller anden hybrid teknologi en bil markedsføres med, så er forskellen i praktisk og daglig brug for mange mennesker nærmest ligegyldig. Det udjævner sig over tiden med fordele til nogle, ulemper til andre - og til sidst er der ikke nogen klar vinder.Passatg 3c skrev: ↑4. aug 2020, 21:04Brugeren der har været i Kroatien har kørt de 200 km på el fra opladninger (4 opladninger af ca. 50km hver) resten af de elektriske km kommer fra regenerering, så langt de fleste km (3900 km) kom fra benzinen og der har den gået 16.8 km/l, altså med "tomt" batteri (alm. hybrid).nielshm skrev:Jeg har fået adgang til Ford Kuga forum på en Facebook. Det er en større omgang psykologi der foregår der...
Når man har købt en plugin, så er et hvert resultat i forhold til daglig drift fremragende. Faktum er at de mange screenshoots viser kørsler med 1/3 på ren el, 2/3 på benzin og 20 km på literen.
En bruger har været i Kroatien, 16,8 i snit, 1/4 af turen på ren el.
I gruppen klappes der i hænderne over resultaterne.
Historierne melder ikke noget om hvor meget der oplades aktivt og hvor meget kørslen genererer. Det tyder på at man i hvert fald skal huske sig på at køre grønt, tanke strøm når man kan. For med halv slattent batteri, så kan det vist være lige meget det hele.
Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
Plugin bliver bare lige for tiden udråbt næsten lige så grønt som rene elbiler, og selvopladende hybrider opfattes som lidt nogle svin uden effekt.
Sådan virker virkeligheden bare ikke til at se ud.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1567
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 177 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Men stadig en bil der kom på markedet i 2011 og den har også E-CVT som alle Toyota hybrid.
Vil du vide mere om E-CVT er der masser af videoer om det på YouTube, det er jo planetgear og ikke med stålbælte som alm CVT.
- Hovawart
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 25. feb 2012, 22:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 23 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Nå...
Jeg hopper også på en Kuga PHEV.
Har bestilt en Titanium X version i Chrome Blue med Panoramasoltag, Førerassistancepakke, Vinterpakke, Træk og så lige en ladestander der må vente til Ejerforening har sagt ok til placering. Beskatning cirka 309.000.
Den får nok fordel af en fornuftig genberegning da beskatningen ligger meget tæt på privat-prisen.
Hvis jeg når at få den i september får jeg også et par mdr. med reduktion i beskatning med venlig hilsen fra Socialdemokratiet og venner. Produktionsuge skulle være uge 35.
Har byttet bil med en kollega - ny Passat GTE - i en uge og det fungerer fint med at lade på arbejde og så kan jeg kører hjem og tilbage igen på ren strøm (25 km hver vej). Kørsel med omtanke og corona-trafik.
På en ferietur tror jeg ikke en Kuga kører meget kortere på literen end en tung Passat GTE men det får vi at se. Den kommer helt sikker til at kører kortere på literen end en diesel C220 der strækker ben. Jeg sparer dog kr. 100.000 i beskatningsgrundlag og brændstof er jo alligevel inkluderet i beskatningen.
Gearkassen er klart bedre end andre CVT og kan slet ikke sammenlignes med hvad jeg ellers har oplevet fra den kant. Den minder mest om den multitronic gearkasse der var i min fars Audi A6 2.4 tilbage i 2005. Her får du bare et bedre skub fra el-motorens moment.
Bilen skal kører 6-12 mdr. inden den skiftes så jeg får ingen langsigtede problemer og vil bare prøve noget nyt. Denne bil giver mulighed for at prøve SUV og PHEV med fornuftigt udstyr og en beskatning der er meget attraktiv.
Jeg hopper også på en Kuga PHEV.
Har bestilt en Titanium X version i Chrome Blue med Panoramasoltag, Førerassistancepakke, Vinterpakke, Træk og så lige en ladestander der må vente til Ejerforening har sagt ok til placering. Beskatning cirka 309.000.
Den får nok fordel af en fornuftig genberegning da beskatningen ligger meget tæt på privat-prisen.
Hvis jeg når at få den i september får jeg også et par mdr. med reduktion i beskatning med venlig hilsen fra Socialdemokratiet og venner. Produktionsuge skulle være uge 35.
Har byttet bil med en kollega - ny Passat GTE - i en uge og det fungerer fint med at lade på arbejde og så kan jeg kører hjem og tilbage igen på ren strøm (25 km hver vej). Kørsel med omtanke og corona-trafik.
På en ferietur tror jeg ikke en Kuga kører meget kortere på literen end en tung Passat GTE men det får vi at se. Den kommer helt sikker til at kører kortere på literen end en diesel C220 der strækker ben. Jeg sparer dog kr. 100.000 i beskatningsgrundlag og brændstof er jo alligevel inkluderet i beskatningen.
Gearkassen er klart bedre end andre CVT og kan slet ikke sammenlignes med hvad jeg ellers har oplevet fra den kant. Den minder mest om den multitronic gearkasse der var i min fars Audi A6 2.4 tilbage i 2005. Her får du bare et bedre skub fra el-motorens moment.
Bilen skal kører 6-12 mdr. inden den skiftes så jeg får ingen langsigtede problemer og vil bare prøve noget nyt. Denne bil giver mulighed for at prøve SUV og PHEV med fornuftigt udstyr og en beskatning der er meget attraktiv.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1778
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 281 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Ja korrekt jeg har hængt min lader op i garagen. Fungerer som det skal.nbryde skrev: ↑4. aug 2020, 20:25Hvordan fungere det rent praktisk, smider du bare et kabel i stikkontakten?claussor skrev:Og så kan man håbe det ikke er en vanvidsløsning som DQ400e hvor man skifter hele gearkasse hvis fx. Kobling eller elmotor står af. 100.000,- hvis man ikke har garanti på sin fine GTE. Og de har skiftet nogle stykker efterhånden.Passatg 3c skrev: ↑4. aug 2020, 11:20
eCVT-gearet i Kuga'en er af flere anmeldere blevet udråbt som det bedste i nogen PHEV på nuværende tidspunkt. Det kører 100% uden ryk og uden at gå vanvittigt op i omdrejningerne, som nogle af de koreanske/Japanske konkurrenter. Det var også min erfaring at det kører godt efter tre længere prøveture.
Husk nu det er ikke nødvendigt at få en boks ladestander Jeg lader mine GTE fint via mormorkabel hver dag. Det koster ca. 1.88,- kWh og jeg lader 7.5. KWh hver gang. Der skal lades meget før Clever tjener sig hjem(flere gange om dagen). Det tager ca. 3-4 timer med mormorkabel. Jeg løber tør for strøm ca. 2 km før bygrænsen så har en rigtig god økonomi.
Sendt fra min EML-L29 med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1778
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 281 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Ikke enig. For mange af os giver batteri nok til at pendle. Og derved mere økonomisk og mindre forurenende i byen.nielshm skrev: ↑4. aug 2020, 21:19Det jeg vil frem til er, at om det er den ene eller anden hybrid teknologi en bil markedsføres med, så er forskellen i praktisk og daglig brug for mange mennesker nærmest ligegyldig. Det udjævner sig over tiden med fordele til nogle, ulemper til andre - og til sidst er der ikke nogen klar vinder.Passatg 3c skrev: ↑4. aug 2020, 21:04Brugeren der har været i Kroatien har kørt de 200 km på el fra opladninger (4 opladninger af ca. 50km hver) resten af de elektriske km kommer fra regenerering, så langt de fleste km (3900 km) kom fra benzinen og der har den gået 16.8 km/l, altså med "tomt" batteri (alm. hybrid).nielshm skrev:Jeg har fået adgang til Ford Kuga forum på en Facebook. Det er en større omgang psykologi der foregår der...
Når man har købt en plugin, så er et hvert resultat i forhold til daglig drift fremragende. Faktum er at de mange screenshoots viser kørsler med 1/3 på ren el, 2/3 på benzin og 20 km på literen.
En bruger har været i Kroatien, 16,8 i snit, 1/4 af turen på ren el.
I gruppen klappes der i hænderne over resultaterne.
Historierne melder ikke noget om hvor meget der oplades aktivt og hvor meget kørslen genererer. Det tyder på at man i hvert fald skal huske sig på at køre grønt, tanke strøm når man kan. For med halv slattent batteri, så kan det vist være lige meget det hele.
Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
Plugin bliver bare lige for tiden udråbt næsten lige så grønt som rene elbiler, og selvopladende hybrider opfattes som lidt nogle svin uden effekt.
Sådan virker virkeligheden bare ikke til at se ud.
- Hovawart
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 25. feb 2012, 22:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 23 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Håber også at der går lidt sport i at køre mest muligt på strøm for mig.
Da jeg fandt ud af at min nuværende bil nemt kunne køre over 20 km/l ved at tænke sig om, så prøvede jeg altid at se hvor langt jeg kunne komme på en tankfuld diesel. Det samme tænker jeg vil ske med el-delen.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 8. jan 2013, 08:51
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Jeg overvejer også at skifte den gamle 2014 benziner ud med en phev. Der skulle komme en faceliftet tiguan, ehybrid i starten af 2021, så den er jeg lidt spændt på, det er bare svært at finde data på den. Er der nogle der ved noget om hvad den må trække, og pris?
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4931
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4411 times
- Been thanked: 1944 times
- Kontakt:
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Der er ikke kommet danske priser endnu. Mener den må trække 1400 kg, men kan ikke lige huske det.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- xbn
- Medlem
- Indlæg: 1160
- Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 264 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Har for nyligt kørt 1700 km i en RAV4 med CVT, den går altså noget op i omdrejninger ved overhaling eller på stejle bakker. Ud over det er det meget behageligt at køre med.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1567
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 177 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Den nye model med kantede skærme, eller den forrige der udgik i 2018.
Den udgåede model er også kun 3 generation hybrid, altså samme som Ford har købt sig til.
Den udgåede model er også kun 3 generation hybrid, altså samme som Ford har købt sig til.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1778
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 281 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Jeg er lidt forundret... Min GTE pisker altså også op i omdrejninger når den skal have noget at leve af. Hvad er forskellen?
- Fanoe
- Nyt medlem
- Indlæg: 407
- Tilmeldt: 9. sep 2009, 13:35
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 39 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Har din Golf, og Passet, GTE ikke et almindeligt DSG? Ford og Toyota bruger elastikgear / multigear som jeg har forstået det.
Har selv hybrid, men med et traditionel automatgear, og det fungerer perfekt. Mærker overhovedet ikke når fossilmotoren slår til og fra, og gearskiftene er bløde og behagelige.
Har selv hybrid, men med et traditionel automatgear, og det fungerer perfekt. Mærker overhovedet ikke når fossilmotoren slår til og fra, og gearskiftene er bløde og behagelige.
Jacob F.
- xbn
- Medlem
- Indlæg: 1160
- Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 264 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Den farer sådan ret hurtigt højt op og ligger i et konstant niveau ved acceleration, hvor omdrejningerne med manuel/dsg etc følger ændringen i hastigheden, sidstnævnte opleves rarere. Ved kørsel op ad bakke opfattede jeg det som at den besluttede sig for et langt højere omdrejningstal end jeg ville have valgt med manuel. Jeg vil dog sagtens kunne leve med det, almindelig kørsel er superbehageligt.
Havde også engang en Nissan lejebil med CVT, der lå omdrejningstælleren bare fast på 1000 rpm ved almindelig acceleration.
Havde også engang en Nissan lejebil med CVT, der lå omdrejningstælleren bare fast på 1000 rpm ved almindelig acceleration.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1778
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 281 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Konventionel DSG ja. Men vil da foretrække smooth milliongear hvor jeg ikke kunne mærke noget skifte fremfor DSG der pisker op og ned i gear. Jeg har selv haft multitronic og foretrækker klart den rytme som det kører med.Fanoe skrev: ↑5. aug 2020, 18:12Har din Golf, og Passet, GTE ikke et almindeligt DSG? Ford og Toyota bruger elastikgear / multigear som jeg har forstået det.
Har selv hybrid, men med et traditionel automatgear, og det fungerer perfekt. Mærker overhovedet ikke når fossilmotoren slår til og fra, og gearskiftene er bløde og behagelige.
-
- Medlem
- Indlæg: 1086
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 492 times
- Been thanked: 238 times
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Hej
Så er der lidt læsestof omhandlende Atkinson motor/virkemåde.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Atkinson_cycle
Så er der lidt om 2.5 Atkinson fra Toyota. Denne artikel fra EPA skal læses, for at forstå princippet i virkemåde
https://www.epa.gov/sites/production/fi ... ed-egr.pdf
FDM mener altså at Fords 2.5 bygger på Toyota, men med deres egen software.
https://fdm.dk/motor/forpremiere/2020-0 ... adelig-suv
Go læselyst og nu kommer sol og sommer
Så er der lidt læsestof omhandlende Atkinson motor/virkemåde.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Atkinson_cycle
Så er der lidt om 2.5 Atkinson fra Toyota. Denne artikel fra EPA skal læses, for at forstå princippet i virkemåde
https://www.epa.gov/sites/production/fi ... ed-egr.pdf
FDM mener altså at Fords 2.5 bygger på Toyota, men med deres egen software.
https://fdm.dk/motor/forpremiere/2020-0 ... adelig-suv
Go læselyst og nu kommer sol og sommer
Hilsen Hallas
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6575
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 549 times
- Been thanked: 916 times
- Kontakt:
Re: Ny bil - PHEV vs benzin
Nå, så var det der jeg havde læst det.Hallas skrev: ↑5. aug 2020, 19:26FDM mener altså at Fords 2.5 bygger på Toyota, men med deres egen software.
https://fdm.dk/motor/forpremiere/2020-0 ... adelig-suv
Jeg kunne ikke lige finde det, da Styker skrev at det er en Ford motor, Så hvad er mon rigtigt ? - kan ikke rigtig finde noget der underbygger hverken det ene eller andet.
/Søren.