Burde jeg sælge min 2010 Golf 6 1.4TSI 160HK m. DSG?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Jollefyr
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. sep 2021, 17:14
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Burde jeg sælge min 2010 Golf 6 1.4TSI 160HK m. DSG?

Indlæg af Jollefyr » 22. mar 2024, 09:24

Goddag allesammen

Jeg købte for 3 år siden en 2010 Golf 6 Highline 160 DSG - den havde kørt 140.000 og nu er den på 182.000

Købte bilen for 80.000kr, og den var egentlig købt fordi jeg var træt af at reparere på min gamle polo..
Siden købet har bilen haft følgende problemer:
Defekt DSG - komplet udskiftet til 35.000kr
Defekt Turbo - udskiftet til 15.000kr
Defekte trækaksler - udskiftet til 10.000kr
Knækket fjeder - udskiftet til 5000kr
Udover dette har jeg skiftet alle bøsninger, bærearme, og en masse andet i undervognen.
Bilen har også haft en defekt tændspole som også er blevet skiftet.
Bilen har kostet mig mere end dobbelt hvad jeg havde beregnet..

Bilen har på de 3 år tilbragt mere end 6 måneder på værkstedet. Jeg står nu i situationen at jeg ikke kan stole på bilen.

På den ene side har jeg investeret mange penge i den og burde måske køre den ud. Men er bange for mere går galt..

Så nu er mit spørgsmål, skal jeg beholde den og krydse fingre for det eneste jeg skal lave er et fremtidigt kædeskifte?
Eller skal jeg bare komme ud af situationen og finde en erstatning til den?

baconbaronen
Nyt medlem
Indlæg: 265
Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 51 times

Re: Burde jeg sælge min 2010 Golf 6 1.4TSI 160HK m. DSG?

Indlæg af baconbaronen » 22. mar 2024, 09:27

Jollefyr skrev:
22. mar 2024, 09:24
Goddag allesammen

Jeg købte for 3 år siden en 2010 Golf 6 Highline 160 DSG - den havde kørt 140.000 og nu er den på 182.000

Købte bilen for 80.000kr, og den var egentlig købt fordi jeg var træt af at reparere på min gamle polo..
Siden købet har bilen haft følgende problemer:
Defekt DSG - komplet udskiftet til 35.000kr
Defekt Turbo - udskiftet til 15.000kr
Defekte trækaksler - udskiftet til 10.000kr
Knækket fjeder - udskiftet til 5000kr
Udover dette har jeg skiftet alle bøsninger, bærearme, og en masse andet i undervognen.
Bilen har også haft en defekt tændspole som også er blevet skiftet.
Bilen har kostet mig mere end dobbelt hvad jeg havde beregnet..

Bilen har på de 3 år tilbragt mere end 6 måneder på værkstedet. Jeg står nu i situationen at jeg ikke kan stole på bilen.

På den ene side har jeg investeret mange penge i den og burde måske køre den ud. Men er bange for mere går galt..

Så nu er mit spørgsmål, skal jeg beholde den og krydse fingre for det eneste jeg skal lave er et fremtidigt kædeskifte?
Eller skal jeg bare komme ud af situationen og finde en erstatning til den?
Hvad er den værd hvis du sælger den nu? Kontra den anden mulighed som er at køre i den til den går ned næste gang, og så sælge den til lidt over skrotprisen?
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2766
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Burde jeg sælge min 2010 Golf 6 1.4TSI 160HK m. DSG?

Indlæg af Nicklossi » 22. mar 2024, 09:37

Det er jo altid et sats.
Det er ikke fordi den har kørt voldsomt mange kilometer, men motoren er også notorisk kendt for ikke at være helt vildt stabil og holdbar.

Spørgsmålet er vel også hvad du gerne vil efterfølgende.
Vil du gerne sælge den bare for at få den væk? Vil du sælge den for at få noget andet i samme prisklasse? Vil du give den i bytte på en helt ny bil?

Derudover, så lyder det også til at du vælger de dyre værksteder, hvis en knækket fjeder skal koste 5.000,- at få udskiftet, og at man skifter en komplet gearkasse.
These users thanked the author Nicklossi for the post:
QT1410

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Re: Burde jeg sælge min 2010 Golf 6 1.4TSI 160HK m. DSG?

Indlæg af DangerDane » 22. mar 2024, 13:42

Jeg ville ihvertfald ALDRIG købe sådan en igen. Købte en brugt som kørte umiddelbart fint, men smed en motorfejl. Tænkte det var en banal fejl der var til at rette, men endte med at stå med en bil med underkompression på 3 ud af 4 stempler, med motorskift eller motorrenovering som eneste vej ud af det. Fik salget til at gå tilbage men det kostede mig alligevel 21.000 kontra 40.000+ for en renovering af motoren.

Så det er "næsten" det eneste du mangler, så har du været hele vejen rundt med hvad lige den bil model kan fejle :(
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Marcus
Nyt medlem
Indlæg: 260
Tilmeldt: 2. maj 2011, 11:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Burde jeg sælge min 2010 Golf 6 1.4TSI 160HK m. DSG?

Indlæg af Marcus » 23. mar 2024, 15:22

Jeg stod i en lignende situation med en 5-serie. Bilen var på alle måder fantastisk, kørte godt og stod stadig efter 13 år i en flot stand.

Men jeg var uheldig, og skiftede havde alm. vedligeholdelses- og reperationsomkostninger for 45.000 kr. på 18 måneder, hvilket jeg synes var dyrt.

Jeg ville egentlig have beholdt den lidt længere, men da det også var en diesel og værditabet blev værre og værre, så solgte jeg. Det har jeg ikke fortrudt (men heller ikke bilen).

Når først man tænker “hvad går i stykker næste gang”, så spoleres glæden for mig. Og der er altid noget, der går i stykker på en 13-14-år gammel bil!

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"