På jagt efter en billig bil

Stedet hvor der snakkes VAG biler
solenskinner
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. apr 2024, 14:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

På jagt efter en billig bil

Indlæg af solenskinner » 22. apr 2024, 15:16

Hej derude.

Jeg kigger efter en billig familiebil. Jeg har egentligt kun 3 ønsker:
1. Den er kendt for at være rimelig holdbar og reperationer er billige
2. Der er plads til bagage. + 2 voksne + 2 børn (stationcar)
3. Der er anhængertræk.

Mit budget er ca. 150.000kr, men den behøver slet ikke koste så meget. Jeg ved stort set intet om biler, og har selv kørt Tesla de sidste 3 år, men vil gerne skære ned for den udgift da jeg samlet set kun har kørt 20.000km i den - Så nu skal jeg have den billigst muligste løsning der dækker en 10-15k km / år. Lækkert hvis den kan holde til en biltur til Østrig i ny og næ.

Nu kigger jeg lidt på Skoda Octavia og Skoda Fabia, men er egentligt meget åben.

Jeg faldte over den her forleden og tænkte at det dælme lød billigt og som et godt bud: https://www.dba.dk/skoda-fabia-12-tdi-75/id-1112499188/

Alle, tip, råd og input tages imod med kyshånd!

Mvh

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2783
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 513 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af Nicklossi » 22. apr 2024, 15:18

1,2 tdi'eren har vidst noget med noget knastaksel - sikkert også derfor den har fået skiftet motor.

Men leder du efter noget der er så billigt som muligt, eller kigger du efter noget der giver så meget værdi som muligt for 150.000,-?

solenskinner
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. apr 2024, 14:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af solenskinner » 22. apr 2024, 15:21

Det var et hurtigt svar!

Godt spørgsmål. Jeg ser lidt den her bil som en bil "nummer 2" i fremtiden, da jeg forestiller mig at vi køber/leaser en ny elbil indenfor 3 år.

Når det er sagt, så orker jeg ikke sidde på værksted med den konstant, så jeg hoster gerne lidt ekstra op for at få mere værdi. Jeg er egentligt åben for alle løsninger.

Jeg har faktisk også overvejet bare at sluge udgiften og købe en 2021 Model Y, og så køre i den de næste 5-10 år.. Jeg har bare brændt mig lidt på prisfaldende, samt den hurtige udvikling på elbiler, så derfor jeg overvejer lidt at snuppe noget billigt og se elbilsmarkedet an.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2783
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 513 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af Nicklossi » 22. apr 2024, 16:30

solenskinner skrev:
22. apr 2024, 15:21
Det var et hurtigt svar!

Godt spørgsmål. Jeg ser lidt den her bil som en bil "nummer 2" i fremtiden, da jeg forestiller mig at vi køber/leaser en ny elbil indenfor 3 år.

Når det er sagt, så orker jeg ikke sidde på værksted med den konstant, så jeg hoster gerne lidt ekstra op for at få mere værdi. Jeg er egentligt åben for alle løsninger.

Jeg har faktisk også overvejet bare at sluge udgiften og købe en 2021 Model Y, og så køre i den de næste 5-10 år.. Jeg har bare brændt mig lidt på prisfaldende, samt den hurtige udvikling på elbiler, så derfor jeg overvejer lidt at snuppe noget billigt og se elbilsmarkedet an.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan økonomien omkring din nuværende Tesla er skruet sammen, men er det ikke billigere blot at beholde den?

Kan du selv skrue? Ellers ligger der nogle potentielt voldsomme udgifter ved at købe en "billig" bil :)

solenskinner
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. apr 2024, 14:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af solenskinner » 22. apr 2024, 17:10

haha kan ikke engang sætte en lampe op, så det bliver mekanikker hver gang der er noget der driller :D

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2783
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 513 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af Nicklossi » 22. apr 2024, 17:43

Ja, det ændrer jo scenariet lidt.

Sådan en Fabia som du har linket til, kan jo potentielt koste en ny motor igen. Hvad koster det at beholde din Tesla? Du realiserer jo først værditabet den dag du sælger den :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5596
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 325 times
Been thanked: 375 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af GranTurismo » 22. apr 2024, 17:52

Octavia eller Seat Leon med 1,4/1,5 TSI ACT.
Alternativt en tilsvarende Golf. De er dog dyrere i indkøb, men kan omvendt også sælges for mere efter nogle år.

Driftssikre motorer, som kan køre 20+ km/l på landevej og derfor billig i årlig afgift. Og så kan de bedre tåle korte ture i forhold til en diesel.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
JSKristensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. nov 2023, 21:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af JSKristensen » 22. apr 2024, 18:17

Til 150k er Octavia lige for eller en Superb.

Til den pris kan du få noget fra 2016-2018 med fornuftigt kilometer tal. Jeg har selv haft Octavia, men da familien voksede fra 2 til 3 børn måtte der Superb til.

Begge biler holder fine brugtpriser og er populære blandt børnefamilier.

Passat er også en fin bil i det segment.

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk


solenskinner
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. apr 2024, 14:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af solenskinner » 22. apr 2024, 20:14

Nice! Godt input og tak for hjælpen! Hvis jeg nu går efter en Octavia fra 2016-2018 til 150k, er der så nogle ting jeg skal være ops på? Max kilometer, specs osv? Nu bliver der nævnt 1,4/1,5 TSI ACT. Andet?

Brugeravatar
JSKristensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. nov 2023, 21:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af JSKristensen » 22. apr 2024, 20:22

Rust i dørbunde, bagklap, paneler bag forhjul. Hvis med dsg, så microslip(koblinger der glider) ellers kører de ganske godt og klippestabilt.

Jeg har haft 2*Octavia VRS 220 hk og den ene med 360 hk, kørte bare uden problemer udover lidt vandpumpe som faldt for alderen.

Pt har jeg en Superb 2.0 Tsi 280 hk, ikke uden problemer, men forhandleren har heldigvis dækket.

Den dækker vores behov for plads og med 3 børn kørte vi i weekenden til Tyskland, Torsdag->søndag med oppakning og klapvogn og dækkenet i bagagerummet kunne fint trækkes henover stadigvæk.



Billede

solenskinner
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. apr 2024, 14:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af solenskinner » 22. apr 2024, 20:34

Ah kanon! Tusind tak. Hvad km tal skal jeg gå efter maximum?

Og når jeg nu erhverver mig sådan en fætter. Har i så nogle tips til vedligeholdelse jeg bør vide?

Brugeravatar
TomDK
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 48 times
Been thanked: 21 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af TomDK » 22. apr 2024, 20:35

Vi købte sidste år en 2017 Octavia 150hk tsi stcar med alt udstyr til 145k. Havde gået 125.000 km. Den er billig at køre i - ejerafgift, service, forsikring og så kører den langt på literen. Synes det er en rigtig god bil til økonomien.

Vi kører med tung trailer og valgte derfor manuelt gear. Savner 4-hjulstræk til kørsel med trailer, hvor forhjulstræk ikke er så godt til igangsætning og på mudret underlag - så afhængig af hvad trækket skal bruges til så er Tesla med AWD måske bedre. I den vil du også have en lidt højere indstigningshøjde, hvilket jeg savner ift vores gamle bil (Volvo XC60 D5 4wd).

solenskinner
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. apr 2024, 14:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af solenskinner » 22. apr 2024, 20:55

Virkelig gode input. Tusind tak for alt jeres hjælp!

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10875
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 664 times
Been thanked: 1904 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af GaSelle » 23. apr 2024, 06:17

Har du regnet på, om det overhovedet er en god idé? Jeg kan godt forstå, at man som bilejer, måske især Tesla, kan blive lidt skræmt over de prisændringer markedet har budt på. Men nu HAR du jo en Tesla - ved at sælge den, skal værditabet realiseres her og nu. Så vil du købe en fossil-bil i et par år og tage endnu et værditab for så at anskaffe en elbil igen, for at starte et tredje værditab. Tror du ikke det var billigere blot at beholde, hvad du har nu? Den har helt sikkert taget de største "skrald", prismæssigt.
These users thanked the author GaSelle for the post (total 2):
donfetafulstadil

solenskinner
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. apr 2024, 14:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af solenskinner » 23. apr 2024, 06:32

Teslaen er leaset og den udløber nu og den har ikke krog og kan heller ikke få det pga. performance. Jeg har regnet på det og jeg skal af med den kæmpe restværdi difference lige neget hvad. Så det er same same.

Jeg ville nok ikke købe en ny elbil hvis skodaen klarer a til b fint. Husk på der er rivende udvikling i elbilsmarkedet og meget uklarhed omkring hvordan batterierne ældes.

Skal helt sikket have en elbil igen, men ingen tvivl om at det vil være billigere at køre Skoda fra 2016 end en model y fra 2021 i 3-4 år er mit bud. Men ingen kan jo vide det med sikkerhed.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2783
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 513 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af Nicklossi » 23. apr 2024, 06:42

solenskinner skrev:
23. apr 2024, 06:32
Teslaen er leaset og den udløber nu og den har ikke krog og kan heller ikke få det pga. performance. Jeg har regnet på det og jeg skal af med den kæmpe restværdi difference lige neget hvad. Så det er same same.

Jeg ville nok ikke købe en ny elbil hvis skodaen klarer a til b fint. Husk på der er rivende udvikling i elbilsmarkedet og meget uklarhed omkring hvordan batterierne ældes.

Skal helt sikket have en elbil igen, men ingen tvivl om at det vil være billigere at køre Skoda fra 2016 end en model y fra 2021 i 3-4 år er mit bud. Men ingen kan jo vide det med sikkerhed.
Man kan sige, at den Skoda du linker til jo aldrig kan tabe mere end 30.000,- i værdi. Jokeren er så, om du kan køre i den uden at skulle reparere helt vildt på den - eller om du er uheldig og den koster 100.000,- i værkstedsregninger :lol:

solenskinner
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. apr 2024, 14:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af solenskinner » 23. apr 2024, 06:49

Tror jeg ville gå efter en Skoda Octavia og ikke fabiaen. Så ligger den nok på ca. 140-150k. Det vil stadig være billigere end at købe en brugt model y til 300k, der nok taber 100-150k over 3 år. Der vil skodaen nok tabe lidt mindre er mit bud. Måske 50-75k

Brugeravatar
TomDK
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 48 times
Been thanked: 21 times

På jagt efter en billig bil

Indlæg af TomDK » 23. apr 2024, 07:23

solenskinner skrev:Tror jeg ville gå efter en Skoda Octavia og ikke fabiaen. Så ligger den nok på ca. 140-150k. Det vil stadig være billigere end at købe en brugt model y til 300k, der nok taber 100-150k over 3 år. Der vil skodaen nok tabe lidt mindre er mit bud. Måske 50-75k
Enig men uforudsete reparationer er en ubekendt og risikoen er alt andet lige større på Skodaen. Du frigiver modsætningsvis likviditet ved Skodaen. Regnestykket er dog ikke nødvendigvis så forskellig de to biler imellem.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2783
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 513 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af Nicklossi » 23. apr 2024, 07:38

Jeg tror helt sikkert også at en benzin Octavia vil miste mindre værdi end Teslaen :)

Især hvis du vælger én af de "populære" modeller. Altså en stationcar i en konservativ farve, lidt udstyr og automatgear :)

solenskinner
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. apr 2024, 14:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af solenskinner » 23. apr 2024, 07:41

Ja den er svær. Forskellen er også at jeg ville skulle låne 150k ekstra til teslaen, så der kommer et pebber forbrugslån oveni.
These users thanked the author solenskinner for the post:
stoffer

Fonne
Medlem
Indlæg: 1332
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 181 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af Fonne » 23. apr 2024, 08:25

Personligt ender jeg nok realistisk i efteråret med at finde brugt diesel stationcar, kører i den 3+ år og se hvordan elbils markedet ser ud til den tid, syntes både værdi tab + stort billån ikke lige passer super ind.

Nedenstående er hvad jeg selv kigger på udover Octavia som nævnt, dog diesel biler pga mit kørselsbehov (Maks 125k)

- Renault Clio IV
- Peugeot 308
- Evt Ford Focus

Clio IV er hvis det skulle være billigst og man kan gå på kompromis med pladsen, det er ikke en stor stationcar, men der er rigtig mange af dem, solide og de kan findes yderst billige.

Peugeot 308 er der også et enormt udvalg af, masser af bagagerum plads og syntes de kører super fint. Ved at mange herinde ikke er fan af sådan en franskmand, men i de lavere prisklasser syntes jeg man får meget bil for pengene.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10875
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 664 times
Been thanked: 1904 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af GaSelle » 23. apr 2024, 09:01

solenskinner skrev:
23. apr 2024, 07:41
Ja den er svær. Forskellen er også at jeg ville skulle låne 150k ekstra til teslaen, så der kommer et pebber forbrugslån oveni.
Forbrugslån? Danske Bank har elbilslån til under 3%.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2783
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 513 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af Nicklossi » 24. apr 2024, 13:58

Fonne skrev:
23. apr 2024, 08:25
Personligt ender jeg nok realistisk i efteråret med at finde brugt diesel stationcar, kører i den 3+ år og se hvordan elbils markedet ser ud til den tid, syntes både værdi tab + stort billån ikke lige passer super ind.

Nedenstående er hvad jeg selv kigger på udover Octavia som nævnt, dog diesel biler pga mit kørselsbehov (Maks 125k)

- Renault Clio IV
- Peugeot 308
- Evt Ford Focus

Clio IV er hvis det skulle være billigst og man kan gå på kompromis med pladsen, det er ikke en stor stationcar, men der er rigtig mange af dem, solide og de kan findes yderst billige.

Peugeot 308 er der også et enormt udvalg af, masser af bagagerum plads og syntes de kører super fint. Ved at mange herinde ikke er fan af sådan en franskmand, men i de lavere prisklasser syntes jeg man får meget bil for pengene.
308 kan jeg i hvert fald godt sige god for, så længe du vælger en diesel :)
Der er rigtig meget plads, især i bagagerummet. Hvis man kan vænne sig til skærmen og den "omvendte" omdrejningstæller, så er det faktisk en rigtig god bil.

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 202 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af peter w » 26. apr 2024, 22:16

Skal til at sælge min Octavia 1.4 elegance combi med dsg, xenon, Columbus og meget velholdt, bortset fra, at nogen lige har ridset forkofanger. Adaptiv fartpilot. Cappuccino beige, aftageligt træk. Fra juni 2014, kørt 17x.000 km uden nogen problemer. Nyere bremser og "etellerandetACnoget". Mulighed for service og reparationsaftale til oktober 2024 hos Virum Skoda. Originale vinterhjul. Helix sub. 105.000 kr. Sig til, hvis den kan have din interesse.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

solenskinner
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. apr 2024, 14:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af solenskinner » 28. apr 2024, 12:25

Tak for at dele Peter, er det en dieselbil? Jeg er faldet over den her: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/6079802 Hvad tænker folk om den?

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 202 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af peter w » 28. apr 2024, 12:41

Benzin. Opgivet til 20.0 km/l. Meget lav grøn afgift.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

solenskinner
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. apr 2024, 14:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af solenskinner » 28. apr 2024, 12:43

Okay, faktisk ikke helt dumt. Kan du sende nogle billeder af bilen?

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 202 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af peter w » 28. apr 2024, 13:44

Det gør jeg. Kan se, at du har sendt mig en pb med mailadresse. Dertil sender jeg fotos. I øvrigt er jeg eneste ejer. Alle service overholdt. Alt lavet hos Skoda Virum, der har komplet historik. Dog er Columbus eftermonteret af Whatcher/Car trends. Du får lige et enkelt foto her med nummerplade, så du kan tjekke lidt op på den.
Vedhæftede filer
20240428_143912.jpg
20240428_143912.jpg (252.41 KiB) Vist 208 gange
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
TomDK
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 48 times
Been thanked: 21 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af TomDK » 28. apr 2024, 14:45

Køb Peters

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13290
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3229 times
Been thanked: 4574 times

Re: På jagt efter en billig bil

Indlæg af HansH » 28. apr 2024, 15:30

Enig. Køb Peter's. Eller tilsvarende. Men når han nu byder sig til, hvorfor så ikke .. :)

Du får ikke mere rummelig og velfungerende familiebil for pengene, end i en Octavia combi.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"