Sagen er den at vi har købt en Mazda3 (ja fyyyha)
Det er alufælge der er tale om.
Kan det lade sig gøre??? De ligger nemlig bare og samler støv!!!
Ja det er, men kan sagtens sidde på med andre bolte. Det skulle være lovligt. Ved ikke om det kan betale sig, men tænkte bare det er øv at skulle smide de her væk for at gå ud og købe andre og smide vinterhjul på.Tonny skrev:Krydsmålet er jo også anderledes. Jeg tror slet slet ikke det kan betale sig.
De behøves vel ikke smides ud, jeg har da før hørt om folk der har solgt fælge både her på sitet og på dba.dkRacermus skrev:Ja det er, men kan sagtens sidde på med andre bolte. Det skulle være lovligt. Ved ikke om det kan betale sig, men tænkte bare det er øv at skulle smide de her væk for at gå ud og købe andre og smide vinterhjul på.Tonny skrev:Krydsmålet er jo også anderledes. Jeg tror slet slet ikke det kan betale sig.
Næ men da de var til salg var der ikke rigtig respons, andet end rene foræringstilbud, og så bliver de altså i skuretTonny skrev:De behøves vel ikke smides ud, jeg har da før hørt om folk der har solgt fælge både her på sitet og på dba.dkRacermus skrev:Ja det er, men kan sagtens sidde på med andre bolte. Det skulle være lovligt. Ved ikke om det kan betale sig, men tænkte bare det er øv at skulle smide de her væk for at gå ud og købe andre og smide vinterhjul på.Tonny skrev:Krydsmålet er jo også anderledes. Jeg tror slet slet ikke det kan betale sig.
Ved ikke hvad vi gør. Foreløbig bliver vagfælgene i skuret.HCS skrev:Fælgsmeden kan vel dreje navhullet op, men det er da noget juks at krydsmålet ikke er det korrekte...
Mon ikke du kan finde nogle brugte Mazdafælge til vinterbrug, og så sælge vagfælgene...
Det ville jeg gøre...
Tonny skrev: De behøves vel ikke smides ud, jeg har da før hørt om folk der har solgt fælge både her på sitet og på dba.dk
Hvad skal det koste? og skal boltmålet ændres, eller kan man bare bruge andre bolte? Køge ville være nemmere for migWatcher@CarTrends.dk skrev:Jeg kan godt dreje navet op for dig i køge og bore hjulene om til 5x114 også hvis det er....
Tak for tilbudet, tænker lige over det. Har fået en pris på 150,- pr fælg for at dreje navet. Hvorfor skal dækkene af?Watcher@CarTrends.dk skrev:500 pr fælg for både og bore dem om og dreje navet op, dækkene skal være pillet af.. du kan godt bruge slingre bolte/møtrikker men du ka risikere der ik er plads til dem og de koster også en 35-45kr pr stk så det ka ligeså godt betale sig og bore dem om og derved også kunne bruge normale låsebolte osv
Ahhh derfor. Der sidder pt dæk på som intet fejler.Watcher@CarTrends.dk skrev:Du kan ikke spænde hjulet fast Når der dæk på og hvis du så prøvet at fræse navet op drejer det hele bar rundt:-)
Nu er 17 rigeligt til vinterbrug for osHCS skrev:Hurtig søgning på originale Mazda fælge:
http://www.dba.dk/faelge-med-daek-alufa ... -68415271/
http://www.dba.dk/faelge-med-daek-alufa ... -68521339/
Begge sæt pæne og nydelige, dog kun 17"...
Tak for forsøget, men de bliver for små. Er heller ikke ude efter brugt.HCS skrev:Sidste skud i bøssen:
15" vinterdæk til bla Mazda for 1500,-. Ved dog ikke om de passer til din bil...
http://www.dba.dk/faelge-med-daek-5-x-1 ... -68609667/
Så gider jeg heller ikke bruge mere tid på det...