SÅ - blev det tid til lidt opdateringer efter en travl påske …
Havde sat mig for at hvis jeg ikke skulle renovere hus i påske dagene, så skulle der laves på bilen da der var en del ting som var halv færdige og lidt andre "små" problemer.
Nå....
Carsound havde god rabat på StP Blackgold dæmpningspakker, så fik lige handlet lidt til at kunne dæmpe loftet, motorhjelm samt de nye dørsider.
Så kom påske fridagene, hvor jeg startede med at rive instrumentbordet ud (tager ca 30min så det hele ude, man er vel i træning)… Så plan 1 var at få forlænget samtlige ledninger der kommer fra bilens central ledningsnet og går ned til BCM modulet, efter jeg har konverteret fra gammel Golf 5 elektronik til nyere BCM (+2010 ) så var de oprindelige ledninger fra bilen ikke lange nok til at få gjort det pænt - Her hjælp et medlem herinde fra med at få bestilt samtlige ledninger i korrekt farve combination samt kvadrant størrelse så intet er lavet forkert og kan give rod.. Jeg havde heldigvis et par ekstra 52-polede stik til BCM så jeg kunne tyvstarte lidt med at lave ledningerne klar i deres korrekte plads
Gik igang med fuglereden og synes det blev acceptabelt i sidste ende, valgte samtidig at rykke de relæer man får ved konverteringen op i den originale relæ holder ovenover BCM modulet så det hele ser "oprindeligt" ud.
Lidt billeder af hvordan det så ud undervejs
næsten færdigt , mangler lidt få ledninger fra sidste BCM stik -ser lidt bedre ud.
Skiftede samtidig til en nyere varme fordelingsboks til min klima, da den kun blæse varm luft i venstre side til trods for der sidder nye spjældmotorer til alle spjæld. Nu virker det upåklageligt igen, mangler dog at få fyldt gas på A/C anlægget.
Mens instrumentbordet var ude, så lavede jeg nye ledningsnet til det originale eftermonterede alarm system, luftkvalitets sensor, opvarmede sprinkler dyser og aktiv dæktrykskontrol. Så nu er alle tilsluttet med orignale ledningsfaver da der var en del rest tilovers fra de ledningerne jeg forlængede til BCM modulet.
Skiftede ratstammen ud til en nyere en som passer til 5K0 ratelektronik i stedet for den ældre oprindelige 1K0 type - Her satsede jeg stærkt på jeg havde lavet min research grundigt nok og valgte ikke at tjekke om alle stik passede til den nye type elektronik... Pinnede airbag stik og stikket om til elektronikken, for så at sidde med lang næse da bundstykket i tændingslåsen havde et anderledes stik som ikke passede til 5K0 elektronikken, her var jeg så øm i fingerspidserne af at lave stik og ledningsarbejde at jeg måtte ud i og fikse en midlertidig adapter så vi kunne køre hjem bilen
Det nye bundstykke med stik til 5K0 elektronikken lander imorgen, så i weekenden kan det hele blive samlet færdigt med nyt rat samt mine ombyggede arme
og ja "assist knappen" virker
Nyt rat med knapper til fartpilot og DSG paddles
PS - Så er min kabine også langt om længe lavet færdig og er på vej til adressen --- Det bliver møgfedt! Der kommer selvfølgelig billeder af det hele.