Seat Leon Cupra - GTX3071R

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Besvar
Peter Pedal
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Peter Pedal » 3. sep 2014, 11:30

LasseT4 skrev:
Peter Pedal skrev:De køleriller der sidder i midten af skiven. Bliver luften ikke suget fra bagsiden af navet også igennem kølerillerne og ud i toppen?
Jo.
Og ud i bunden. Og hele vejen rundt. ;)
Hehe, ja fair nok. Lad mig omformulere. Yderkanten af skiven :-D
Med venlig hilsen
Thomas

Peter Pedal
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Peter Pedal » 27. nov 2014, 19:07

Hmmmm. 10.000 km kørt med PCV fix og methanol. Tænker at man skal investere i en oil catch tank med atmosfærisk udluftning for at komme det her til livs?
Vedhæftede filer
20141127_171237.jpg
20141127_171237.jpg (67.57 KiB) Vist 4654 gange
Med venlig hilsen
Thomas

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af m power » 27. nov 2014, 19:40

Var de kanaler rengjort inden de 10000km ?

Jeg kan godt se fidusen i sådan et pcv fix for der vil selvfølgelig komme noget snask med den vej ind i indsugningen.
For vores vedkommende så bliver det rør der sidder mellem kompresserhuset på turboen og ventildækslet blændet af.
Der bliver så monteret en catstank på studsen på ventildækslet og catstanken får så udluftning ud til atmosfæren, så er det jo helt slut med alt det snask fra undermotoren.

Peter Pedal
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Peter Pedal » 27. nov 2014, 19:47

Sådan her så de ud efter 70.000 km uden PCV også efter resning.
Vedhæftede filer
IMAG1266.jpg
IMAG1266.jpg (94.11 KiB) Vist 4641 gange
IMAG1249-1.jpg
IMAG1249-1.jpg (113.67 KiB) Vist 4641 gange
Med venlig hilsen
Thomas

Peter Pedal
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Peter Pedal » 27. nov 2014, 19:50

Jeg har bare kigget på et system med atmosfærisk udluftning, for der går der ingen slange retur til ventildækslet. Men der sidder stadig en tilbage som går fra ventildækslet og ned på manifold mener jeg det er. Men man må vist heller ikke blænde det helt af?
Med venlig hilsen
Thomas

Peter Pedal
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Peter Pedal » 27. nov 2014, 19:54

Den her studs helt ude til højre på PCV fix
Vedhæftede filer
IMAG2949-1.jpg
IMAG2949-1.jpg (146.48 KiB) Vist 4638 gange
Med venlig hilsen
Thomas

melander1980
Medlem
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af melander1980 » 27. nov 2014, 20:09

Jeg får sådan lyst til at tjekke min, men er også bange for det ser ligesådan ud :|
Hvordan pokker renser man alt det sod af?
Med venlig hilsen
Martin

Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af ostetyven » 27. nov 2014, 20:13

kom du nogensinde tættere på hvad vej dine skiver skulle vende? altså jeg kan huske fra div vw jeg har skiftet på fx min gamle med r32 skiver (iv) at der var højre og venstre skiver. den til højre lå rillerne ligesom bagover mod panelet. hvis panelet er her ___| så vender rillerne ) agtigt bare selvf uden buk i bunden :D.. håber det gir mening
de toureg med de store bremser har os været sådan af dem jeg har set
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af ostetyven » 27. nov 2014, 20:15

kiggede lige dine billeder nærmere igennem og ud fra hvordan jeg ser de indvendige riller løber så de vendt korrekt.. ihvertfald i forhold til hvad vw vælger at gøre på deres biler :D
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

Peter Pedal
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Peter Pedal » 27. nov 2014, 20:16

Jeg sørgede for at ventilerne var lukket også blødgør det med noget rens også køber du en stak tandbørster i "hard" :lol: :lol:
Med venlig hilsen
Thomas

melander1980
Medlem
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af melander1980 » 27. nov 2014, 20:19

Peter Pedal skrev:Jeg sørgede for at ventilerne var lukket også blødgør det med noget rens også køber du en stak tandbørster i "hard" :lol: :lol:
Ok. Tak... Igang jeg må :mrgreen:
Med venlig hilsen
Martin

Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!

Brugeravatar
Josl
Medlem
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Josl » 27. nov 2014, 20:20

Enkle og billige løsninger ka' vi godt li :D :D
"Hvor blev min signatur af?"

Peter Pedal
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Peter Pedal » 27. nov 2014, 20:21

ostetyven skrev:kiggede lige dine billeder nærmere igennem og ud fra hvordan jeg ser de indvendige riller løber så de vendt korrekt.. ihvertfald i forhold til hvad vw vælger at gøre på deres biler :D
Jep, det var også det jeg kom frem til :lol: Så skulle varmen gerne blive slynget ud af skiven.
ECS gutterne´s holdning til de huller/riller i skiven var, at der ikke lå den store forskel i hvad vej de vender. Men det er vist et religions spørgsmål :roll:
Med venlig hilsen
Thomas

Peter Pedal
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Peter Pedal » 27. nov 2014, 20:23

ostetyven skrev:kom du nogensinde tættere på hvad vej dine skiver skulle vende? altså jeg kan huske fra div vw jeg har skiftet på fx min gamle med r32 skiver (iv) at der var højre og venstre skiver. den til højre lå rillerne ligesom bagover mod panelet. hvis panelet er her ___| så vender rillerne ) agtigt bare selvf uden buk i bunden :D.. håber det gir mening
de toureg med de store bremser har os været sådan af dem jeg har set
hvis panelet er her ___| så vender rillerne ) agtigt bare selvf uden buk i bunden :D

Du får sgu lige en stor 5 tal for den her illustration :lol:
Med venlig hilsen
Thomas

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1011
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Tor Morrison » 27. nov 2014, 20:27

Peter Pedal skrev:Den her studs helt ude til højre på PCV fix
Den helt til højre er fra krumtapudluftningen. Et PVC fix som dit uden catch can betyder ikke der kommer ret meget mindre
oliedampe i indsugningen. Det kommer stadig i indsugningen lige før turboen gennem den bagerste PVC udgang,
Senest rettet af Tor Morrison 27. nov 2014, 20:29, rettet i alt 1 gang.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af m power » 27. nov 2014, 20:29

Ja ud fra før og efter billeder så kan man jo så konkludere at pcv fix ikke hjælper ret meget, og havde det været et pcv fix med catstank, havde resultatet nok været det samme.
Jeg er ret sikker på at synderen er det system der sidder bag på motoren mellem turbo og ventildæksel.
Når der rigtig kommer ladetryk på systemet så er der jo en del blowby og du får så en del underkompression som kun kan kommer en vej og det er gennem ventildækslet og direkte ind i kompressehuset på turboen.
Det havner jo i indsugningsmanifolden og så kommer kanaler/ventiler til at se ud som på dine billeder.

Peter Pedal
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Peter Pedal » 27. nov 2014, 20:30

Tor Morrison skrev:
Peter Pedal skrev:Den her studs helt ude til højre på PCV fix
Den helt til højre er fra krumtapudluftningen. Et PVC fix som dit uden catch can betyder ikke der kommer ret meget mindre
oliedampe i indsugningen.
Nej, det har vist ikke rigtig haft den helt store betydning. Det havde jeg dog fået en ide om :x
Med venlig hilsen
Thomas

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1011
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Tor Morrison » 27. nov 2014, 20:36

m power skrev:Ja ud fra før og efter billeder så kan man jo så konkludere at pcv fix ikke hjælper ret meget, og havde det været et pcv fix med catstank, havde resultatet nok været det samme.
Jeg er ret sikker på at synderen er det system der sidder bag på motoren mellem turbo og ventildæksel.
Når der rigtig kommer ladetryk på systemet så er der jo en del blowby og du får så en del underkompression som kun kan kommer en vej og det er gennem ventildækslet og direkte ind i kompressehuset på turboen.
Det havner jo i indsugningsmanifolden og så kommer kanaler/ventiler til at se ud som på dine billeder.
Et PVC fix med catch can vil tage noget i catch can, inden det går i den bagerste PVC udgang.

Jeg har læst tråde hvor folk har kørt langt med PVC der kun lufter til det fri og de har stadig godt med snask
på ventilerne så jeg tror det er begrænset hvor meget krumtapudluftningen er skyld i.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af m power » 27. nov 2014, 20:42

Tor Morrison skrev:
m power skrev:Ja ud fra før og efter billeder så kan man jo så konkludere at pcv fix ikke hjælper ret meget, og havde det været et pcv fix med catstank, havde resultatet nok været det samme.
Jeg er ret sikker på at synderen er det system der sidder bag på motoren mellem turbo og ventildæksel.
Når der rigtig kommer ladetryk på systemet så er der jo en del blowby og du får så en del underkompression som kun kan kommer en vej og det er gennem ventildækslet og direkte ind i kompressehuset på turboen.
Det havner jo i indsugningsmanifolden og så kommer kanaler/ventiler til at se ud som på dine billeder.
Et PVC fix med catch can vil tage noget i catch can, inden det går i den bagerste PVC udgang.

Jeg har læst tråde hvor folk har kørt langt med PVC der kun lufter til det fri og de har stadig godt med snask
på ventilerne så jeg tror det er begrænset hvor meget krumtapudluftningen er skyld i.
Og de har også kørt med bagerste pcv ud i det fri ?

Peter Pedal
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Peter Pedal » 27. nov 2014, 20:43

m power skrev:Ja ud fra før og efter billeder så kan man jo så konkludere at pcv fix ikke hjælper ret meget, og havde det været et pcv fix med catstank, havde resultatet nok været det samme.
Jeg er ret sikker på at synderen er det system der sidder bag på motoren mellem turbo og ventildæksel.
Når der rigtig kommer ladetryk på systemet så er der jo en del blowby og du får så en del underkompression som kun kan kommer en vej og det er gennem ventildækslet og direkte ind i kompressehuset på turboen.
Det havner jo i indsugningsmanifolden og så kommer kanaler/ventiler til at se ud som på dine billeder.
Ville det så ikke efterlade spor af olie i trykrør osv? For der er mere eller mindre pinligt rent.

Det er de to studser på ventildækslet (stor+lille) som løber ned i "telefonrøret" også til indsugningen. Men er der på noget måde man kan undgå at få det skidt tilbage i systemet?

Jeg har ligeledes også problemer med kondensvand i "telefonrøret"
Vedhæftede filer
IMAG1839.jpg
IMAG1839.jpg (135.97 KiB) Vist 4620 gange
IMAG1841.jpg
IMAG1841.jpg (176.89 KiB) Vist 4620 gange
Med venlig hilsen
Thomas

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1011
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Tor Morrison » 27. nov 2014, 20:47

m power skrev:
Tor Morrison skrev:
m power skrev:Ja ud fra før og efter billeder så kan man jo så konkludere at pcv fix ikke hjælper ret meget, og havde det været et pcv fix med catstank, havde resultatet nok været det samme.
Jeg er ret sikker på at synderen er det system der sidder bag på motoren mellem turbo og ventildæksel.
Når der rigtig kommer ladetryk på systemet så er der jo en del blowby og du får så en del underkompression som kun kan kommer en vej og det er gennem ventildækslet og direkte ind i kompressehuset på turboen.
Det havner jo i indsugningsmanifolden og så kommer kanaler/ventiler til at se ud som på dine billeder.
Et PVC fix med catch can vil tage noget i catch can, inden det går i den bagerste PVC udgang.

Jeg har læst tråde hvor folk har kørt langt med PVC der kun lufter til det fri og de har stadig godt med snask
på ventilerne så jeg tror det er begrænset hvor meget krumtapudluftningen er skyld i.
Og de har også kørt med bagerste pcv ud i det fri ?
Ja.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af m power » 27. nov 2014, 20:50

Man kan dog aldrig eliminere det 100% for turboen vil altid smide lidt olie med ud i trykrør og det vil jo også resultere i snask på ventilerne.

Men med så lidt underkompression som muligt vil gøre at turboen får nemmere ved at komme af med returolien, og det vil så reducere mængden af olie der kommer med ud i trykrør.
Derfor vil det være bedst med udluftning af undermotoren direkte ud i atmosfæren :-)

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af m power » 27. nov 2014, 20:51

Tor Morrison skrev:
m power skrev:
Tor Morrison skrev: Et PVC fix med catch can vil tage noget i catch can, inden det går i den bagerste PVC udgang.

Jeg har læst tråde hvor folk har kørt langt med PVC der kun lufter til det fri og de har stadig godt med snask
på ventilerne så jeg tror det er begrænset hvor meget krumtapudluftningen er skyld i.
Og de har også kørt med bagerste pcv ud i det fri ?
Ja.
Okay, ja så kan det jo næsten kun være turboen der smider lidt olie med rundt i systemet.

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af m power » 27. nov 2014, 20:52

Hvordan fungere det telefonrør system ?

Peter Pedal
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Peter Pedal » 27. nov 2014, 20:56

hvordan gøres det rent praktisk :lol: Kan godt lide at få skåret tingene ud i pap :D

bare mere så jeg ikke får blændet noget af der ikke skal osv...
Med venlig hilsen
Thomas

Peter Pedal
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Peter Pedal » 27. nov 2014, 20:58

m power skrev:Hvordan fungere det telefonrør system ?
De to studser som sidder på bagsiden af ventildækslet løber ned i den store studs til højre + den lille i midten.
Den studs helt ude til venstre går så på indsugningen lige over turboen.

Jeg kan sagtens lige løbe i garagen og skyde nogle billeder?
Med venlig hilsen
Thomas

Peter Pedal
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Peter Pedal » 27. nov 2014, 21:04

Der ligger faktisk nogle billeder i tråden nederst på s. 5 ang. telefonrøret og kondensvand
Med venlig hilsen
Thomas

Peter Pedal
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Peter Pedal » 27. nov 2014, 21:09

også går det på den studs her lige før turbo
Vedhæftede filer
IMAG1621.jpg
IMAG1621.jpg (127.48 KiB) Vist 4624 gange
Med venlig hilsen
Thomas

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af m power » 27. nov 2014, 21:39

Har lige kigget hele tråden igennem :-), havde godt nok læst den før men det var nu godt lige at se det igen ;-)

Jeg ville montere en catstank og så føre slangen fra telefonrøret til tanken i stedet for til trykrøret.

Peter Pedal
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R

Indlæg af Peter Pedal » 27. nov 2014, 21:48

Ok. Hvad med krumtapsudluftningen fra det forreste pvc? Skal jeg også bare køre den i catch tank også blænde studsen af på indsugningsmanifold?
Med venlig hilsen
Thomas

Besvar

Tilbage til "Store projekter"