Hehe, ja fair nok. Lad mig omformulere. Yderkanten af skivenLasseT4 skrev:Jo.Peter Pedal skrev:De køleriller der sidder i midten af skiven. Bliver luften ikke suget fra bagsiden af navet også igennem kølerillerne og ud i toppen?
Og ud i bunden. Og hele vejen rundt.
Seat Leon Cupra - GTX3071R
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Hmmmm. 10.000 km kørt med PCV fix og methanol. Tænker at man skal investere i en oil catch tank med atmosfærisk udluftning for at komme det her til livs?
- Vedhæftede filer
-
- 20141127_171237.jpg (67.57 KiB) Vist 4654 gange
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Var de kanaler rengjort inden de 10000km ?
Jeg kan godt se fidusen i sådan et pcv fix for der vil selvfølgelig komme noget snask med den vej ind i indsugningen.
For vores vedkommende så bliver det rør der sidder mellem kompresserhuset på turboen og ventildækslet blændet af.
Der bliver så monteret en catstank på studsen på ventildækslet og catstanken får så udluftning ud til atmosfæren, så er det jo helt slut med alt det snask fra undermotoren.
Jeg kan godt se fidusen i sådan et pcv fix for der vil selvfølgelig komme noget snask med den vej ind i indsugningen.
For vores vedkommende så bliver det rør der sidder mellem kompresserhuset på turboen og ventildækslet blændet af.
Der bliver så monteret en catstank på studsen på ventildækslet og catstanken får så udluftning ud til atmosfæren, så er det jo helt slut med alt det snask fra undermotoren.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Sådan her så de ud efter 70.000 km uden PCV også efter resning.
- Vedhæftede filer
-
- IMAG1266.jpg (94.11 KiB) Vist 4641 gange
-
- IMAG1249-1.jpg (113.67 KiB) Vist 4641 gange
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Jeg har bare kigget på et system med atmosfærisk udluftning, for der går der ingen slange retur til ventildækslet. Men der sidder stadig en tilbage som går fra ventildækslet og ned på manifold mener jeg det er. Men man må vist heller ikke blænde det helt af?
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Den her studs helt ude til højre på PCV fix
- Vedhæftede filer
-
- IMAG2949-1.jpg (146.48 KiB) Vist 4638 gange
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Medlem
- Indlæg: 1283
- Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Jeg får sådan lyst til at tjekke min, men er også bange for det ser ligesådan ud
Hvordan pokker renser man alt det sod af?
Hvordan pokker renser man alt det sod af?
Med venlig hilsen
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
kom du nogensinde tættere på hvad vej dine skiver skulle vende? altså jeg kan huske fra div vw jeg har skiftet på fx min gamle med r32 skiver (iv) at der var højre og venstre skiver. den til højre lå rillerne ligesom bagover mod panelet. hvis panelet er her ___| så vender rillerne ) agtigt bare selvf uden buk i bunden .. håber det gir mening
de toureg med de store bremser har os været sådan af dem jeg har set
de toureg med de store bremser har os været sådan af dem jeg har set
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
kiggede lige dine billeder nærmere igennem og ud fra hvordan jeg ser de indvendige riller løber så de vendt korrekt.. ihvertfald i forhold til hvad vw vælger at gøre på deres biler
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Jeg sørgede for at ventilerne var lukket også blødgør det med noget rens også køber du en stak tandbørster i "hard"
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Medlem
- Indlæg: 1283
- Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Ok. Tak... Igang jeg måPeter Pedal skrev:Jeg sørgede for at ventilerne var lukket også blødgør det med noget rens også køber du en stak tandbørster i "hard"
Med venlig hilsen
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
- Josl
- Medlem
- Indlæg: 1228
- Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Enkle og billige løsninger ka' vi godt li
"Hvor blev min signatur af?"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Jep, det var også det jeg kom frem til Så skulle varmen gerne blive slynget ud af skiven.ostetyven skrev:kiggede lige dine billeder nærmere igennem og ud fra hvordan jeg ser de indvendige riller løber så de vendt korrekt.. ihvertfald i forhold til hvad vw vælger at gøre på deres biler
ECS gutterne´s holdning til de huller/riller i skiven var, at der ikke lå den store forskel i hvad vej de vender. Men det er vist et religions spørgsmål
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
hvis panelet er her ___| så vender rillerne ) agtigt bare selvf uden buk i bundenostetyven skrev:kom du nogensinde tættere på hvad vej dine skiver skulle vende? altså jeg kan huske fra div vw jeg har skiftet på fx min gamle med r32 skiver (iv) at der var højre og venstre skiver. den til højre lå rillerne ligesom bagover mod panelet. hvis panelet er her ___| så vender rillerne ) agtigt bare selvf uden buk i bunden .. håber det gir mening
de toureg med de store bremser har os været sådan af dem jeg har set
Du får sgu lige en stor 5 tal for den her illustration
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1011
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Den helt til højre er fra krumtapudluftningen. Et PVC fix som dit uden catch can betyder ikke der kommer ret meget mindrePeter Pedal skrev:Den her studs helt ude til højre på PCV fix
oliedampe i indsugningen. Det kommer stadig i indsugningen lige før turboen gennem den bagerste PVC udgang,
Senest rettet af Tor Morrison 27. nov 2014, 20:29, rettet i alt 1 gang.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Ja ud fra før og efter billeder så kan man jo så konkludere at pcv fix ikke hjælper ret meget, og havde det været et pcv fix med catstank, havde resultatet nok været det samme.
Jeg er ret sikker på at synderen er det system der sidder bag på motoren mellem turbo og ventildæksel.
Når der rigtig kommer ladetryk på systemet så er der jo en del blowby og du får så en del underkompression som kun kan kommer en vej og det er gennem ventildækslet og direkte ind i kompressehuset på turboen.
Det havner jo i indsugningsmanifolden og så kommer kanaler/ventiler til at se ud som på dine billeder.
Jeg er ret sikker på at synderen er det system der sidder bag på motoren mellem turbo og ventildæksel.
Når der rigtig kommer ladetryk på systemet så er der jo en del blowby og du får så en del underkompression som kun kan kommer en vej og det er gennem ventildækslet og direkte ind i kompressehuset på turboen.
Det havner jo i indsugningsmanifolden og så kommer kanaler/ventiler til at se ud som på dine billeder.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Nej, det har vist ikke rigtig haft den helt store betydning. Det havde jeg dog fået en ide omTor Morrison skrev:Den helt til højre er fra krumtapudluftningen. Et PVC fix som dit uden catch can betyder ikke der kommer ret meget mindrePeter Pedal skrev:Den her studs helt ude til højre på PCV fix
oliedampe i indsugningen.
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1011
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Et PVC fix med catch can vil tage noget i catch can, inden det går i den bagerste PVC udgang.m power skrev:Ja ud fra før og efter billeder så kan man jo så konkludere at pcv fix ikke hjælper ret meget, og havde det været et pcv fix med catstank, havde resultatet nok været det samme.
Jeg er ret sikker på at synderen er det system der sidder bag på motoren mellem turbo og ventildæksel.
Når der rigtig kommer ladetryk på systemet så er der jo en del blowby og du får så en del underkompression som kun kan kommer en vej og det er gennem ventildækslet og direkte ind i kompressehuset på turboen.
Det havner jo i indsugningsmanifolden og så kommer kanaler/ventiler til at se ud som på dine billeder.
Jeg har læst tråde hvor folk har kørt langt med PVC der kun lufter til det fri og de har stadig godt med snask
på ventilerne så jeg tror det er begrænset hvor meget krumtapudluftningen er skyld i.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Og de har også kørt med bagerste pcv ud i det fri ?Tor Morrison skrev:Et PVC fix med catch can vil tage noget i catch can, inden det går i den bagerste PVC udgang.m power skrev:Ja ud fra før og efter billeder så kan man jo så konkludere at pcv fix ikke hjælper ret meget, og havde det været et pcv fix med catstank, havde resultatet nok været det samme.
Jeg er ret sikker på at synderen er det system der sidder bag på motoren mellem turbo og ventildæksel.
Når der rigtig kommer ladetryk på systemet så er der jo en del blowby og du får så en del underkompression som kun kan kommer en vej og det er gennem ventildækslet og direkte ind i kompressehuset på turboen.
Det havner jo i indsugningsmanifolden og så kommer kanaler/ventiler til at se ud som på dine billeder.
Jeg har læst tråde hvor folk har kørt langt med PVC der kun lufter til det fri og de har stadig godt med snask
på ventilerne så jeg tror det er begrænset hvor meget krumtapudluftningen er skyld i.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Ville det så ikke efterlade spor af olie i trykrør osv? For der er mere eller mindre pinligt rent.m power skrev:Ja ud fra før og efter billeder så kan man jo så konkludere at pcv fix ikke hjælper ret meget, og havde det været et pcv fix med catstank, havde resultatet nok været det samme.
Jeg er ret sikker på at synderen er det system der sidder bag på motoren mellem turbo og ventildæksel.
Når der rigtig kommer ladetryk på systemet så er der jo en del blowby og du får så en del underkompression som kun kan kommer en vej og det er gennem ventildækslet og direkte ind i kompressehuset på turboen.
Det havner jo i indsugningsmanifolden og så kommer kanaler/ventiler til at se ud som på dine billeder.
Det er de to studser på ventildækslet (stor+lille) som løber ned i "telefonrøret" også til indsugningen. Men er der på noget måde man kan undgå at få det skidt tilbage i systemet?
Jeg har ligeledes også problemer med kondensvand i "telefonrøret"
- Vedhæftede filer
-
- IMAG1839.jpg (135.97 KiB) Vist 4620 gange
-
- IMAG1841.jpg (176.89 KiB) Vist 4620 gange
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1011
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Ja.m power skrev:Og de har også kørt med bagerste pcv ud i det fri ?Tor Morrison skrev:Et PVC fix med catch can vil tage noget i catch can, inden det går i den bagerste PVC udgang.m power skrev:Ja ud fra før og efter billeder så kan man jo så konkludere at pcv fix ikke hjælper ret meget, og havde det været et pcv fix med catstank, havde resultatet nok været det samme.
Jeg er ret sikker på at synderen er det system der sidder bag på motoren mellem turbo og ventildæksel.
Når der rigtig kommer ladetryk på systemet så er der jo en del blowby og du får så en del underkompression som kun kan kommer en vej og det er gennem ventildækslet og direkte ind i kompressehuset på turboen.
Det havner jo i indsugningsmanifolden og så kommer kanaler/ventiler til at se ud som på dine billeder.
Jeg har læst tråde hvor folk har kørt langt med PVC der kun lufter til det fri og de har stadig godt med snask
på ventilerne så jeg tror det er begrænset hvor meget krumtapudluftningen er skyld i.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Man kan dog aldrig eliminere det 100% for turboen vil altid smide lidt olie med ud i trykrør og det vil jo også resultere i snask på ventilerne.
Men med så lidt underkompression som muligt vil gøre at turboen får nemmere ved at komme af med returolien, og det vil så reducere mængden af olie der kommer med ud i trykrør.
Derfor vil det være bedst med udluftning af undermotoren direkte ud i atmosfæren
Men med så lidt underkompression som muligt vil gøre at turboen får nemmere ved at komme af med returolien, og det vil så reducere mængden af olie der kommer med ud i trykrør.
Derfor vil det være bedst med udluftning af undermotoren direkte ud i atmosfæren
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Okay, ja så kan det jo næsten kun være turboen der smider lidt olie med rundt i systemet.Tor Morrison skrev:Ja.m power skrev:Og de har også kørt med bagerste pcv ud i det fri ?Tor Morrison skrev: Et PVC fix med catch can vil tage noget i catch can, inden det går i den bagerste PVC udgang.
Jeg har læst tråde hvor folk har kørt langt med PVC der kun lufter til det fri og de har stadig godt med snask
på ventilerne så jeg tror det er begrænset hvor meget krumtapudluftningen er skyld i.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
hvordan gøres det rent praktisk Kan godt lide at få skåret tingene ud i pap
bare mere så jeg ikke får blændet noget af der ikke skal osv...
bare mere så jeg ikke får blændet noget af der ikke skal osv...
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
De to studser som sidder på bagsiden af ventildækslet løber ned i den store studs til højre + den lille i midten.m power skrev:Hvordan fungere det telefonrør system ?
Den studs helt ude til venstre går så på indsugningen lige over turboen.
Jeg kan sagtens lige løbe i garagen og skyde nogle billeder?
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Der ligger faktisk nogle billeder i tråden nederst på s. 5 ang. telefonrøret og kondensvand
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
også går det på den studs her lige før turbo
- Vedhæftede filer
-
- IMAG1621.jpg (127.48 KiB) Vist 4624 gange
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Har lige kigget hele tråden igennem , havde godt nok læst den før men det var nu godt lige at se det igen
Jeg ville montere en catstank og så føre slangen fra telefonrøret til tanken i stedet for til trykrøret.
Jeg ville montere en catstank og så føre slangen fra telefonrøret til tanken i stedet for til trykrøret.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Ok. Hvad med krumtapsudluftningen fra det forreste pvc? Skal jeg også bare køre den i catch tank også blænde studsen af på indsugningsmanifold?
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas