elruder bag octavia 1z5

Her kan postes guider og tech-info. Indlæg kræver godkendelse af admin for det bliver vist.
Besvar
bo b jensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 22. jun 2018, 09:58
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

elruder bag octavia 1z5

Indlæg af bo b jensen » 14. jun 2019, 22:04

Jeg har bygget el bagruder i min datters Octavia ambiente 2005, det er muligt men der er lidt flere udfordringer en først antaget, først er det nemmest at finde en donor bil eller en god aftale med en ophugger hvor man kan fjerne ledninger fra samlet og alle komponenter fra en og samme bil, den jeg tog den fra er med LIN forbindelse fra for til bagdør til styrring af rude og dørlås.
Start med at slå safe lock fra med vdcs, derefter fjernes beklædning fra a og b stolpe og på panelet i fordørene så der er adgang til stik og ledningsnet og fjern dørbeklædninger.
I fordørene afmonteres ledningsnet, dørmotor og delene fra donor bil monteres, det er muligt at sætte stikket i og afprøve fordøre nu.
På min skulle der laves rep på stik i føre dør grundet ir og varmeskader på stik, jeg har loddet og flexet det.
IMG_2207.jpg
stik a stolpe
IMG_2207.jpg (40.32 KiB) Vist 2659 gange
Derefter havde jeg fjernet ledninger og stik fra b stolpe i donorbil
IMG_2198.jpg
ledning
IMG_2198.jpg (62.33 KiB) Vist 2659 gange
Jeg startede fra b stolpen der er kun højtalerledninger der skal bruges i det originale ledningsnet.
IMG_2205.jpg
stik b stolpe
IMG_2205.jpg (46.51 KiB) Vist 2659 gange
Den pink lås på stik fjernes og stikben frigøres og sættes i
Pin 1 Brun Stel Stelpunkt i gulv ved b stolpe
Pin 2 Rød/Grøn + 30A fra SC32
Pin 3 Rød/Grøn Højtaler+
Pin 4 Brun/Grøn Højtaler-
Pin5
Pin 6
Pin7 Lilla/Gul Lin forbindelse fra fordør ben 5 i det 12 pol stik
Pin 8 Rød/sort +20A fra SC34
IMG_2206.jpg
stelpunkt
IMG_2206.jpg (35.01 KiB) Vist 2659 gange
Det gentages i h side.
Nu vil dine elruder virke når du i centralelektronik og i gateway har kodet eluder i for og bagdøre.
Dørmoduler vil normalt ikke behøve kodning men der kan være fejl hvis udstyr ikke er ens, områdelys for eksempel, men du har fejl på bagerste dør låsekasser men de virker.

For at løse dette ombyggede jeg comfort modulet fra 1K0 959 433 AK til 1k0 959 433 BT
Den sidder bag hanskrummet løs den gamle ud eller tag foto af alle bit så du har dem
IMG_2324.jpg
t8 stik
IMG_2324.jpg (48.15 KiB) Vist 2659 gange
på det i stik t8
blå gul i ben 4
blå brun i ben8
rød brun i ben 3
Blå fjernes fra ben 8
Jeg ved godt pin 4/8 ser forkert ud men ellers skal man ud i tankklappen og bytte ledninger rundt ellers låser den når dørene er åbne og låser op når bilen er låst
blå ledning sættes i t18a stikket i ben 4
IMG_2325.jpg
T18a stik
IMG_2325.jpg (46.28 KiB) Vist 2659 gange
Så mangler kodning af comfort modul til bil og tilpasse fjernbetjeninger med vdcs, husk at grundinstille ruder efter kodning (rude ned og holde 1 sek rude op og holde 1 sek på alle 4 døre)
Det tiloversblevne stik er det der styrede låsekasserne bag og det skal ikke bruges, hvis der er alarm i skal den selvfølgelig
tilsluttes i stikket i comfort modulet
These users thanked the author bo b jensen for the post:
HansH
Skoda Octavia combi 2007, Columbus, bluetooth, ombygget PDC, 30byte centralelektronik, automatisk ned blændeligt spejl og lyssensor, drejelys, kørelys i tågelygter, dellederkabine, rs kofanger for og bag, rs loftbetræk, webasto fyr
Xenon og lygtevasker og lysregulering kommer

Besvar

Tilbage til "Tech-Info - Guider"