Varm fælg efter kørsel
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 16. jan 2024, 21:56
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Varm fælg efter kørsel
Hej alle sammen,
Jeg behøver lidt hjælp da min golf 7 40 edition er begyndt at have en meget varm fælg under og efter kørsel, det gør at dæktryk sensoren siger lavt dæktryk.
Det er den begyndt på inden for de sidste 3 uger, jeg har lige fået tjekket bremserne og der var ikke noget der.
Jeg mistænker at hjullejet kunne være gået, men jeg ved det ikke.
Andre ting som jeg skal være opmærksom på angående dette problem???
Jeg behøver lidt hjælp da min golf 7 40 edition er begyndt at have en meget varm fælg under og efter kørsel, det gør at dæktryk sensoren siger lavt dæktryk.
Det er den begyndt på inden for de sidste 3 uger, jeg har lige fået tjekket bremserne og der var ikke noget der.
Jeg mistænker at hjullejet kunne være gået, men jeg ved det ikke.
Andre ting som jeg skal være opmærksom på angående dette problem???
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1398
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 222 times
Re: Varm fælg efter kørsel
Det er helt sikkert bremsen som hænger.
Et defekt hjulleje larmer, så du ikke er i tvivl.
Hvilket hjul?
Et defekt hjulleje larmer, så du ikke er i tvivl.
Hvilket hjul?
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2801
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 516 times
Re: Varm fælg efter kørsel
Det er med 99% sikkerhed en bremse der hænger.
Prøv at løfte højre bagerste hjørne af bilen, og så drej hjulet rundt med håndkraft. Der er med garanti modstand.
Et hjulleje giver ikke nok varme til at fælgen bliver varm, uden det larmer så meget at du ikke kan holde ud at køre i bilen.
Prøv at løfte højre bagerste hjørne af bilen, og så drej hjulet rundt med håndkraft. Der er med garanti modstand.
Et hjulleje giver ikke nok varme til at fælgen bliver varm, uden det larmer så meget at du ikke kan holde ud at køre i bilen.
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9164
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 399 times
Re: Varm fælg efter kørsel
Min Golf 7 havde samme problem ved 77000km. Ny bremsekaliber og alt var godt igen.
- Melle
- Nyt medlem
- Indlæg: 168
- Tilmeldt: 23. mar 2022, 14:55
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Als
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 49 times
Re: Varm fælg efter kørsel
Havde det samme på min Octavia, bremsekaliber hænger, byt til nyttheduoj skrev: ↑11. maj 2024, 18:12Hej alle sammen,
Jeg behøver lidt hjælp da min golf 7 40 edition er begyndt at have en meget varm fælg under og efter kørsel, det gør at dæktryk sensoren siger lavt dæktryk.
Det er den begyndt på inden for de sidste 3 uger, jeg har lige fået tjekket bremserne og der var ikke noget der.
Hvad /hvordan har du fået tjekket bremserne?
En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt
- Avantismo
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1845
- Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Samsø eller Amager
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 284 times
Re: Varm fælg efter kørsel
Denne tråd minder mig om min A4
Endte med at koste + 11K for bremser
Mekanikeren havde en fest
Ny kaliber = ny skive = vi skifter altid parvis
Og klodser (parvis)
Og nyt leje da fedtet var smeltet pga varmen
Endte med at koste + 11K for bremser
Mekanikeren havde en fest
Ny kaliber = ny skive = vi skifter altid parvis
Og klodser (parvis)
Og nyt leje da fedtet var smeltet pga varmen
Mvh Kim
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 16. jan 2024, 21:56
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Varm fælg efter kørsel
De smurte gliderne til kaliberen og så ingen modstand efter det.Melle skrev: ↑12. maj 2024, 08:26Havde det samme på min Octavia, bremsekaliber hænger, byt til nyttheduoj skrev: ↑11. maj 2024, 18:12Hej alle sammen,
Jeg behøver lidt hjælp da min golf 7 40 edition er begyndt at have en meget varm fælg under og efter kørsel, det gør at dæktryk sensoren siger lavt dæktryk.
Det er den begyndt på inden for de sidste 3 uger, jeg har lige fået tjekket bremserne og der var ikke noget der.
Hvad /hvordan har du fået tjekket bremserne?
De sagde de hang lidt inden jeg kom men det var løst da jeg kørte igen.
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1398
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 222 times
Re: Varm fælg efter kørsel
Det er stemplet i bremsekaliberen som kører stramt,theduoj skrev: ↑12. maj 2024, 10:01De smurte gliderne til kaliberen og så ingen modstand efter det.Melle skrev: ↑12. maj 2024, 08:26Havde det samme på min Octavia, bremsekaliber hænger, byt til nyttheduoj skrev: ↑11. maj 2024, 18:12Hej alle sammen,
Jeg behøver lidt hjælp da min golf 7 40 edition er begyndt at have en meget varm fælg under og efter kørsel, det gør at dæktryk sensoren siger lavt dæktryk.
Det er den begyndt på inden for de sidste 3 uger, jeg har lige fået tjekket bremserne og der var ikke noget der.
Hvad /hvordan har du fået tjekket bremserne?
De sagde de hang lidt inden jeg kom men det var løst da jeg kørte igen.
og så trækkes stemplet ikke langt nok tilbage.
Bremsekaliberen skal renoveres eller skiftes til en ny.
- These users thanked the author Henrik2800 for the post:
- theduoj
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
- Mathiasen
- Medlem
- Indlæg: 522
- Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 162 times
- Been thanked: 170 times
Re: Varm fælg efter kørsel
De er relativt nemme at renovere hvis ikke bremsekalibrene er alt for slemme.
Har gjort det flere gange på forskellige biler. Alle med det samme problem.
Der kommer skidt ind mellem gummibælgen og kaliberen på et bestemt sted, der samler vand og salt.
Så irrer alu-kaliberen og der kommer vand ind bag gummibælgen.
Så ligger det og ulmer derinde og kravler ind bag selve tætningen til stemplet, og aluminiummet irrer og svulmer op inde bag tætningen. Så klemmer tætningen for hårdt på stemplet og bremsen hænger.
Kan løses med et rep-kit til 70kr, noget knofedt og nye bremseskiver, hvis man er gør-det-selv-mand. Forudsat at bremsekalibrene ikke er ALT for slemme selvfølgelig. Men værksteder bruger ikke tid på den slags, dertil er timelønnen for dyr, så de bestiller nye Alu-kalibre, monterer lige fra kassen uden at "rustbeskytte" bag gummibælgen, og kunden kører glad i 5 år indtil det samme sker igen.
Jeg plejer at rustbeskytte præventivt med lidt Prolan eller lign inde bag bagkanten af gummibælgene på de bagerste kalibre. Det holder fugten væk.
Har gjort det flere gange på forskellige biler. Alle med det samme problem.
Der kommer skidt ind mellem gummibælgen og kaliberen på et bestemt sted, der samler vand og salt.
Så irrer alu-kaliberen og der kommer vand ind bag gummibælgen.
Så ligger det og ulmer derinde og kravler ind bag selve tætningen til stemplet, og aluminiummet irrer og svulmer op inde bag tætningen. Så klemmer tætningen for hårdt på stemplet og bremsen hænger.
Kan løses med et rep-kit til 70kr, noget knofedt og nye bremseskiver, hvis man er gør-det-selv-mand. Forudsat at bremsekalibrene ikke er ALT for slemme selvfølgelig. Men værksteder bruger ikke tid på den slags, dertil er timelønnen for dyr, så de bestiller nye Alu-kalibre, monterer lige fra kassen uden at "rustbeskytte" bag gummibælgen, og kunden kører glad i 5 år indtil det samme sker igen.
Jeg plejer at rustbeskytte præventivt med lidt Prolan eller lign inde bag bagkanten af gummibælgene på de bagerste kalibre. Det holder fugten væk.
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9164
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 399 times
Re: Varm fælg efter kørsel
Har du også gjort det på en bil med elektrisk håndbremse som på Golf 7?
Da jeg trykkede stemplet ud på min kom der en hel masse bitte små kugler og fjedre med ud. Det så helt uoverskueligt ud.
Det opgav jeg med det samme at samle igen.
- Mathiasen
- Medlem
- Indlæg: 522
- Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 162 times
- Been thanked: 170 times
Re: Varm fælg efter kørsel
Nej, det har jeg godt nok ikke. Det lyder bøvlet
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010