Vinterhjul / dæk + fælge Passat b8

Alt vedr. dæk
Besvar
mrozenkilde
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 27. mar 2019, 19:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Vinterhjul / dæk + fælge Passat b8

Indlæg af mrozenkilde » 26. aug 2019, 09:39

Hej VAG

Jeg skal have et sæt vinterhjul til min Passat 2019 variant.
Der sidder pt standard highline 17” fælge på den med sommersutter.

Jeg ville gerne have et sæt vinterhjul i 17” ligeså, enten original eller et andet godt
Mærke. Det skal lige tilføjes, vigtigheden af dækkets vejgreb vægter størst, fremfor et nangkang-dæk på super fælge. :shock:. Prisen har desværre også lidt at sige. Så 15.000,- er der ikke lige budget til. :cry:

Er der nogen der har forslag til hvor jeg skal købe? Jeg er ikke afvisende overfor brugt, så hvis nogen ligger inde med et supersæt så “hit-me” :ugeek:

Og hvorfor kun 17”? Ak ja - jeg drømmer jo om et sæt 19” verona sommersæt men konen kører også i bilen og kan ABSOLUT ikke køre bil! Jeg tror det er bedst for parforholdet og vores fremtid sammen, at der er lidt Dækkant på fælgene. Den er 100% sikker at hun vil voldtage en kantsten mere end hun allerede gør, hvis der kommer større hjul på.
Havde 19” på min gamle Golf 7. :mrgreen: savner dem :cry:

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 451
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 189 times

Re: Vinterhjul / dæk + fælge Passat b8

Indlæg af BrianB » 26. aug 2019, 10:01

Jeg ville bare købe et pænt originalt sæt, fx London eller Salvador - synes klart originalt gør sig bedst, især når vi er nede i de størrelser.

De fåes begge i 17" til rimelige priser, holder du lidt øje på G&G burde du kunne finde et sæt med okay dæk til ca. 5-6k. Begynd evt. at lede nu, fælge med vinterdæk har det med at stige i pris hen mod efteråret fordi alle er ude i sidste øjeblik.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 178 times

Re: Vinterhjul / dæk + fælge Passat b8

Indlæg af vartaz » 26. aug 2019, 11:04

Vw sau paulo !

mhca
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 24. apr 2014, 16:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Vinterhjul / dæk + fælge Passat b8

Indlæg af mhca » 28. aug 2019, 17:01

Jeg synes, at der på Ebay Kleinanzeigen så ud til at komme nye eller næsten nye hjulsæt til salg i Tyskland med jævne mellemrum.

Jeg søgte vist bare på "Passat B8".

Jeg gik dog efter kun 16" og endte med at købe nogle afmonterede Sepang fælge på nye dæk hos VW Gladsaxe.

Besvar

Tilbage til "Dæk"