Nye vinterdæk larmer

Alt vedr. dæk
Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 358 times
Been thanked: 168 times

Re: Nye vinterdæk larmer

Indlæg af Syndicate » 31. okt 2019, 17:48

_Jensen skrev:
31. okt 2019, 17:31
Ved ikke om jeg skal græde eller grine?

Efter mange mail og opkald lykkedes det mig endelig at få dem til at tage dækkene retur (troede jeg) I mandags fik at vide jeg skulle gøre de 4 dæk klar til afhentning onsdag, men der kom ingen? Ringede så idag for at spørge om de havde glemt mig, svar hun ville se på sagen og vende tilbage hurtigst muligt. Et par timer efter fik jeg denne mail - ]

Jeg opgivet snart. Dækkene er købt hos Giga-dæk. Og nej, jeg skal IKKE prøve at montere dækkene igen! De larmer uanset hvad, men som der tidligere er skrevet vil klagen sikkert alligevel havde blevet afvist, sikkert med et svar “serie standard”


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Man bliver bare så træt...….
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Re: Nye vinterdæk larmer

Indlæg af _Jensen » 5. mar 2020, 22:32

Så sluttede sagen med Giga Dæk endelig. Har aldrig nogensinde oplevet så ringe kommunikation og kunde “service” i November måned 2019 fik jeg endelig overtalt Giga Dæk til at jeg kunne sende dækkene retur, de skulle testes af producenten, hvis de ville give mig medhold i min klage, ville jeg få pengene retur, ville min klage blive afvist ville jeg få dækkene sendt retur. Følte ikke jeg havde noget af tabe, så sendt blev de. Hørte intet i 3-4 uger, men så fik jeg endelig en mail fra Giga Dæk, de havde kun modtaget 2 af mine 4 dæk de krævede bevis for jeg havde sendt alle 4 dæk. Jeg havde både underskrevet kvitteringer, fra GLS og billeder af dækkene, hvor de efter Giga Dæk forskrifter var tapet sammen 2 og 2. Sende hurtigt mail med min dokumentation. Måske var jeg naiv? Da jeg regnede med at der nu ville komme lidt skred i sagerne. Men det skulle desværre vise sig at være det modsatte. Efter at havde ventet til starten af januar, kontaktede jeg Giga Dæk, deres undskyldning var så at de stadig ventede på at GLS skulle finde en “løsning” derefter kontaktede jeg løbende Giga Dæk ca hver 14 dag. Samme undskyldning hver gang, det er GLS som er den “skyldige”

Giga Dæk er en del af dæk online som sælger dæk i det meste af EU. Alt kunde kontakt er fra deres hovedkontor i Tyskland, jeg er ikke god til at snakke tysk, engelsk er ok, men da jeg har købe dækkene på en stor dansk hjemmeside så forventer jeg at firmaet har dansktalende personale. Det kræver 4 - 5 opkald hver gang for at komme til at snakke med en som kan gøre sig forståelig på dansk.

For et par uger siden, opgav jeg Giga Dæk, gjorde indsigelse gennem min bank. Noget jeg har prøvet før med stor positivt resultat. Dog fik fik jeg desværre besked fra banken, at de ikke kunne hjælpe mig, da jeg havde været alt for tålmodig, og pengene var umulig at trække tilbage. Banken skrev at der Max må gå 4 uger.

Så status var at de 4 vinterdæk som jeg betalte i august måned 2019. Men uden dækkene da 2 af dem var hos Giga Dæk og de 2 andre ligger og roder rundt i GLS systemet enten i DK eller DE

I sidste uge tænkte jeg, prøver en sidste gang. Jeg gjorde det meget tydeligt at nu gad jeg ikke mere! Havde før argumenteret med at GLS kun har 3 uger, til at finde den/de forsvindende genstande, derefter skal de hjælpe til med at finde en løsning, så den undskyldning med at det var GLS som var årsagen, det gad jeg IKKE høre mere på. Efter 2 meget lange samtaler med 2 forskellige i kunde “service” og e-mail hvor jeg skrev min mening om Giga Dæk meget TYDELIGT så skete der endelig noget. Jeg skulle nu sende mine konto oplysninger også ville de overføre pengene til min konto. Idag tikkede pengene ind på min konto, efter et forløb som har taget ca 7 måneder ! Jeg har flere gange tænke, fuck de penge, skriv dem på tabs kontoen og kom videre, men jeg er bare ikke en person som opgiver.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author _Jensen for the post:
KBoesen
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1805
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 220 times

Re: Nye vinterdæk larmer

Indlæg af Avantismo » 6. mar 2020, 06:27

Fedt at du fik løst det.

Moralen må være: Køb lokalt og Dont mess with the silderperker :mrgreen:
These users thanked the author Avantismo for the post:
_Jensen
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Nye vinterdæk larmer

Indlæg af HansH » 6. mar 2020, 07:20

_Jensen skrev:
31. okt 2019, 17:31
Billede
Dét de kalder en "oversættelse" er tydeligtvis kommet ud af google.translate.
Det er godt nok ikke alle der har lige høje ambitioner mht. kvaliteteten af den "oversatte" tekst de vil udlevere til kunden :?
Hvis de vil oversætte det - så oversæt det til ordentligt dansk, i stedet for bare at hakke det ind i translate.
Vorherre til hest for noget juks.

Nåmen det er sekundært. Fedt at du har fået nogle støjsvage dæk nu :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Dæk"