Slitage Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Alt vedr. dæk
Besvar
flubber200
Nyt medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. jan 2020, 21:13
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 45 times

Slitage Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Indlæg af flubber200 » 19. apr 2020, 19:42

Som så mange andre har jeg både sommerdæk og vinterdæk til bilen, men da jeg for nyligt satte sommerdækkene på undrede jeg mig over hvor slidte mine sommerdæk er i forhold til vinterdækkene.

Begge sæt har kørt ca. 16.500 km og de bliver kørt ens (bestemt ikke hårdt) - derfor forventede jeg at de var slidt ens eller at vinterdækkene var mest slidte, da de vel er en blødere gummiblanding.

Men status er at mine Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 i str. 245/45-18 har 4 mm mønster tilbage.

Mine Michelin Alpin A5 i str. 205/60-16 har 6-7 mm tilbage.

Har Michelin en anden holdbarhed end Goodyear eller er det noget med forskellen i størrelsen?

Det er første gang jeg kører med Goodyear, og hvis de bliver slidt så hurtigt, tænker jeg ikke jeg vil vælge Goodyear en anden gang (ud over holdbarheden har jeg ellers været godt tilfreds).

Mvh. Arne
Touran 1,5 TSI DSG Highline Family årgang 2020
tidligere:
Touran 1,4 TSI Comfortline årgang 2017

Alfafreak
Nyt medlem
Indlæg: 347
Tilmeldt: 13. aug 2008, 10:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 12 times
Been thanked: 37 times

Re: Slitage Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Indlæg af Alfafreak » 29. apr 2020, 09:18

Hej Arne.

Jeg havde Michelin sommerdæk, og var meget overasket over hvor slidte de var efter 10.000 km.
Nu har jeg Goodyear helårsdæk på. De holder bedre.

Jeg tror ikke størrelsen betyder noget. Det der kan snyde er at dækkene måske ikke havde lige meget mønster som nye.
Vinterdæk har ofte mere mønster.

Hvis dine vinterdæk havde 9 mm som nye, og dine sommerdæk 7 mm som nye. Så er der jo ikke så stor forskel på slidet.
Nu med BMW i4

Besvar

Tilbage til "Dæk"