2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?

Besvar
Andreas J
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 23. jun 2015, 18:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?

Indlæg af Andreas J » 25. nov 2015, 17:20

Hej VAGcars

Her forleden var jeg oppe at besøge min kammerat på hans værksted, og hans makker mente at min kære Leon "tikkede" lige lovligt meget.
Da jeg desværre ikke selv er en kyndig mekaniker, og derfor ikke har øre for sådan noget, har jeg her til eftermiddag optaget en lille snas efter køreturen hjem fra arbejde.
Hvad siger folket? Lyder den som den skal eller er der noget galt? Håber kvaliteten er ok.

Det skal måske lige nævnes at der, udover Neuspeed P-flo indsugningen, ikke er monteret noget hardware; ej heller noget software.

https://www.youtube.com/watch?v=p60VRBj ... e=youtu.be

Brugeravatar
BCBC
Medlem
Indlæg: 840
Tilmeldt: 15. mar 2013, 19:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?

Indlæg af BCBC » 25. nov 2015, 18:14

Syntes den lyder som en diesel :D Ja der skal gøres et eller andet, men hvad?

C-hansen
Medlem
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?

Indlæg af C-hansen » 25. nov 2015, 19:22

Det lyder ikke helt skævt men der kommer da lidt for meget kæde støj ud af den. Lidt svært at vurdere uden at høre den selv
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'

C-hansen
Medlem
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?

Indlæg af C-hansen » 25. nov 2015, 19:27

https://youtu.be/IuUY16080uM

Sådan lyder det når den er rigtig slidt
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'

2meter
Nyt medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. jan 2014, 21:09
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0

Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?

Indlæg af 2meter » 25. nov 2015, 21:51

Jeg har netop fået skiftet kæder, strammere og glidere på min Passat.
Det er godt nok en 1.8 tsi og jeg havde slet ikke så kraftig støj, som du har lagt op her.

Jeg kan dog genkende den tikkende "diesellyd", som er så godt som væk på min bil efter reparationen.
Jeg synes ikke det lød eller at det på din optagelse lyder som det kommer fra kæden.
Min tanke er mere ventiler, men det kan måske også relatere til kæden.

Jeg ville starte med at checke hvor mange hakker strammeren eventuelt har flyttet sig.
2008 VW Passat Variant 1.8 TSI - 3C5 - B6 - BZB

Andreas J
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 23. jun 2015, 18:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?

Indlæg af Andreas J » 27. nov 2015, 08:56

Tak folkens. Skal skifte olie og oliefilter i næste weekend med en kammerat, så prøver vi lige at tjekke kæde og kædestrammer i samme ombæring.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?

Indlæg af norn » 27. nov 2015, 12:47

Den skal da ha skiftet kæde , strammer , forstiller og ventilløfter til benzinpumpen
Og det kan da kun gå for langsomt inden den æder knastakslen
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Andreas J
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 23. jun 2015, 18:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?

Indlæg af Andreas J » 30. nov 2015, 13:13

Hej igen

Nu har jeg været en tur ved SEAT og de kunne bekræfte at tikke-lyden kommer fra kæden :(
Vha. af servicebogen kan jeg se at tandremmen sidst er skiftet 21/2-2011 ved 84.000 km, der står ikke noget om kæden.
Jeg købte bilen i september i år og den har nu gået 144.000. Bør jeg få skiftet tandremmen i samme ombæring?
Derudover vil jeg gerne høre om i har noget bud på, hvad en sådan operation bør løbe op i. Både med og uden skift af tandrem samtidig.

Jeg kører i gennemsnit ca. 10.000 km årligt.

Håber i kan være behjælpelige endnu engang :)

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?

Indlæg af Seth-Enoch » 1. dec 2015, 18:30

Andreas J skrev:Hej igen

Nu har jeg været en tur ved SEAT og de kunne bekræfte at tikke-lyden kommer fra kæden :(
Vha. af servicebogen kan jeg se at tandremmen sidst er skiftet 21/2-2011 ved 84.000 km, der står ikke noget om kæden.
Jeg købte bilen i september i år og den har nu gået 144.000. Bør jeg få skiftet tandremmen i samme ombæring?
Derudover vil jeg gerne høre om i har noget bud på, hvad en sådan operation bør løbe op i. Både med og uden skift af tandrem samtidig.

Jeg kører i gennemsnit ca. 10.000 km årligt.

Håber i kan være behjælpelige endnu engang :)
En motor har enten tandrem eller kæde til at trække knastakslen, ikke begge dele.
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Jonas Kristiansen
Medlem
Indlæg: 1112
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?

Indlæg af Jonas Kristiansen » 1. dec 2015, 18:39

Seth-Enoch skrev:
Andreas J skrev:Hej igen

Nu har jeg været en tur ved SEAT og de kunne bekræfte at tikke-lyden kommer fra kæden :(
Vha. af servicebogen kan jeg se at tandremmen sidst er skiftet 21/2-2011 ved 84.000 km, der står ikke noget om kæden.
Jeg købte bilen i september i år og den har nu gået 144.000. Bør jeg få skiftet tandremmen i samme ombæring?
Derudover vil jeg gerne høre om i har noget bud på, hvad en sådan operation bør løbe op i. Både med og uden skift af tandrem samtidig.

Jeg kører i gennemsnit ca. 10.000 km årligt.

Håber i kan være behjælpelige endnu engang :)
En motor har enten tandrem eller kæde til at trække knastakslen, ikke begge dele.
BWA (som trådstarters sikkert er) kører i hvertfald både med tandrem og kæde. En lille knastkæde og en tandrem. Min egen fik skiftet tandrem for 10.000 km siden, og er også begyndt at snakke lidt fra kæden, så denne står for udskiftning snarest.
2021 Model 3
2020 e-Up!

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?

Indlæg af Seth-Enoch » 1. dec 2015, 19:03

Jonas Kristiansen skrev:
Seth-Enoch skrev:
Andreas J skrev:Hej igen

Nu har jeg været en tur ved SEAT og de kunne bekræfte at tikke-lyden kommer fra kæden :(
Vha. af servicebogen kan jeg se at tandremmen sidst er skiftet 21/2-2011 ved 84.000 km, der står ikke noget om kæden.
Jeg købte bilen i september i år og den har nu gået 144.000. Bør jeg få skiftet tandremmen i samme ombæring?
Derudover vil jeg gerne høre om i har noget bud på, hvad en sådan operation bør løbe op i. Både med og uden skift af tandrem samtidig.

Jeg kører i gennemsnit ca. 10.000 km årligt.

Håber i kan være behjælpelige endnu engang :)
En motor har enten tandrem eller kæde til at trække knastakslen, ikke begge dele.
BWA (som trådstarters sikkert er) kører i hvertfald både med tandrem og kæde. En lille knastkæde og en tandrem. Min egen fik skiftet tandrem for 10.000 km siden, og er også begyndt at snakke lidt fra kæden, så denne står for udskiftning snarest.
Der kan man bare se :)

Hvad er fordelen ved begge systemer i éen bil?
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?

Indlæg af m power » 1. dec 2015, 19:33

Seth-Enoch skrev:
Jonas Kristiansen skrev:
Seth-Enoch skrev: En motor har enten tandrem eller kæde til at trække knastakslen, ikke begge dele.
BWA (som trådstarters sikkert er) kører i hvertfald både med tandrem og kæde. En lille knastkæde og en tandrem. Min egen fik skiftet tandrem for 10.000 km siden, og er også begyndt at snakke lidt fra kæden, så denne står for udskiftning snarest.
Der kan man bare se :)

Hvad er fordelen ved begge systemer i éen bil?
Krumtappen trækker via en tandrem den ene knast, i modsatte ende af knasterne sidder der så en kæde som så trækker den anden knast ;-)

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?

Indlæg af Anders D » 1. dec 2015, 19:40

Det er ret normalt. 1.8 tsi kører også med kæde til knast og ligesom på 2.0 med kæde mellem knasterne. 1.8 har derimod en egen lille tandrem der kun trækker vandpumpen.

At det så er en træls konstruktion med flere svagheder er en anden snak. Mig bekendt sidder der to store tandhjul på de fleste andre bilers motorer (for enden af knasterne) og de strækker sig ikke som en kæde.
Senest rettet af Anders D 1. dec 2015, 19:45, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?

Indlæg af Seth-Enoch » 1. dec 2015, 19:45

m power skrev:Krumtappen trækker via en tandrem den ene knast, i modsatte ende af knasterne sidder der så en kæde som så trækker den anden knast ;-)
Ja ok, på den facon :)
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Besvar

Tilbage til "Motor"