Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
seat altea XL
1,8TSI , motorkode BZB
årg. 2008
km stand 171.000km
her kan man se hvad der sker når kædetrækket gir op
et kæde træk som skulle være i spitzen kvalitet og lebenslang
indsugningsventilerne (dem der står op) er totalt smadret
udstødningsventilerne (ligger ned) har lige været nede og røre ved stemplet ,de blev skiftet for at være sikker på at de ikke knækker senere
8 ventilløftere på indsugningssiden er færdige
8 ventilløftere påudstødningssiden blev også skiftet de gamle kæder incl. strammer og glideskinner kæden til knastakslen har været så slidt at strammerne er kommet så langt ud at kæden har fræset stoppet på istykker filteret mangler i lejeblokken
heldigvis er der ikke skader på knastakslerne fra filteret motorrummet med motoren skildt ad motoren linet op med nye kæder til balanceakslerne og med nye kæder til knastakslerne ned med bundkaret og ned med oliepumpen , pumpen skal jo også ha ny kæde og med ny lejeblok
1,8TSI , motorkode BZB
årg. 2008
km stand 171.000km
her kan man se hvad der sker når kædetrækket gir op
et kæde træk som skulle være i spitzen kvalitet og lebenslang
indsugningsventilerne (dem der står op) er totalt smadret
udstødningsventilerne (ligger ned) har lige været nede og røre ved stemplet ,de blev skiftet for at være sikker på at de ikke knækker senere
8 ventilløftere på indsugningssiden er færdige
8 ventilløftere påudstødningssiden blev også skiftet de gamle kæder incl. strammer og glideskinner kæden til knastakslen har været så slidt at strammerne er kommet så langt ud at kæden har fræset stoppet på istykker filteret mangler i lejeblokken
heldigvis er der ikke skader på knastakslerne fra filteret motorrummet med motoren skildt ad motoren linet op med nye kæder til balanceakslerne og med nye kæder til knastakslerne ned med bundkaret og ned med oliepumpen , pumpen skal jo også ha ny kæde og med ny lejeblok
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 27. sep 2011, 17:56
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holstebro
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 38 times
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
Kørt med longlife interval?
Har den slet ikke haft mislyde inden?
Træls
Benny
Har den slet ikke haft mislyde inden?
Træls
Benny
VW Polo highline 115 HK DSG 2018 med lidt ekstra...
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
Seat kører jo som bekendt ikke på longlife service intervallerBR skrev:Kørt med longlife interval?
Har den slet ikke haft mislyde inden?
Træls
Benny
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
Æv at skulle igennem sådan en tur
Det burde bare holde eller så skulle de bare lave intervaller på de kæder og så skal de bare sælge den uden fortjeneste på reservedelen
Så er man nok ikke bedre stillet end en med tandrem
Det burde bare holde eller så skulle de bare lave intervaller på de kæder og så skal de bare sælge den uden fortjeneste på reservedelen
Så er man nok ikke bedre stillet end en med tandrem
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
- MKay
- Medlem
- Indlæg: 540
- Tilmeldt: 6. dec 2008, 16:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 10 times
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
Fast arbejde for dem der kan finde ud af at skifte kæder og sådan har det vist været lige siden VR6
Skoda Octavia 3
- Andreas K
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2390
- Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 14 times
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
Vr6 holder da 200-250 og støjer bare. Der er fin tid med advarsels lyde osv uden motorhavari osv. Syntes slet ikke det var så slemt som de nye.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 83
- Tilmeldt: 27. nov 2011, 15:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
Har lige få skiftet min kæde på min ved km 140.000 1.8 TFSI Altea xl
Den havde også været nede og "gnave" i dækslet kun lidt kæde støj ved varm motor.
Men den var da så slidt at da motoren blev drejet bag lands hoppede den i kæden samlet pris 10.250 kr.
Sendt fra min Optimus G med Tapatalk
Den havde også været nede og "gnave" i dækslet kun lidt kæde støj ved varm motor.
Men den var da så slidt at da motoren blev drejet bag lands hoppede den i kæden samlet pris 10.250 kr.
Sendt fra min Optimus G med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 15. feb 2014, 13:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
På billederne er der ingen kæde sprunget, er der så en der er hoppet over?.
Har selv en Altea 1.8 Tfsi årg. 2007 med 138000 på tælleren, er det så nu der skal skiftes, inden det bliver rigtigt dyrt?. Hvad koster sådan en omgang hvis det ikke er skadet, altså bare en udskiftning og er FTZ dele samme kvalitet som original.
Har selv en Altea 1.8 Tfsi årg. 2007 med 138000 på tælleren, er det så nu der skal skiftes, inden det bliver rigtigt dyrt?. Hvad koster sådan en omgang hvis det ikke er skadet, altså bare en udskiftning og er FTZ dele samme kvalitet som original.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 83
- Tilmeldt: 27. nov 2011, 15:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
Du kan se prisen jeg har betalt.
Nogle af delene kan man kun få originalt
Sendt fra min Optimus G med Tapatalk
Nogle af delene kan man kun få originalt
Sendt fra min Optimus G med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 83
- Tilmeldt: 27. nov 2011, 15:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
Og ja det er nu har læst om mange der har brækker sig før 150.000
Sendt fra min Optimus G med Tapatalk
Sendt fra min Optimus G med Tapatalk
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
Tommyk skrev:På billederne er der ingen kæde sprunget, er der så en der er hoppet over?.
Har selv en Altea 1.8 Tfsi årg. 2007 med 138000 på tælleren, er det så nu der skal skiftes, inden det bliver rigtigt dyrt?. Hvad koster sådan en omgang hvis det ikke er skadet, altså bare en udskiftning og er FTZ dele samme kvalitet som original.
Nej det er rigtigt , kæden springer ikke
Kæden blir slidt , en lille smule i hvert led , da der jo er mange led blir det til noget
Når kæden blir slidt blir den for lang og kan ikke længere holde sig stram , også springer den over
Det er den lange kæde på billedet der er til knastakslerne
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 8. jun 2016, 12:08
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
kim_p skrev:Har lige få skiftet min kæde på min ved km 140.000 1.8 TFSI Altea xl
Den havde også været nede og "gnave" i dækslet kun lidt kæde støj ved varm motor.
Men den var da så slidt at da motoren blev drejet bag lands hoppede den i kæden samlet pris 10.250 kr.
Sendt fra min Optimus G med Tapatalk
Er kædeskift ikke på husets regning, siden Kontant tog sagen op?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 83
- Tilmeldt: 27. nov 2011, 15:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
Nej det er kun 1.2 og 1.4 TFSI som jeg lige huskerskoda superb skrev:kim_p skrev:Har lige få skiftet min kæde på min ved km 140.000 1.8 TFSI Altea xl
Den havde også været nede og "gnave" i dækslet kun lidt kæde støj ved varm motor.
Men den var da så slidt at da motoren blev drejet bag lands hoppede den i kæden samlet pris 10.250 kr.
Sendt fra min Optimus G med Tapatalk
Er kædeskift ikke på husets regning, siden Kontant tog sagen op?
Sendt fra min Optimus G med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 12. feb 2016, 18:26
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
Nogen der ved om dette fortsat er et problem på nye motorer? (altså hvis en bil produceres i dag)
Tænker at VAG må have foretaget nogle ændringer når nu de har erkendt at de har et problem (også selvom det officielt ikke er 1.8L og 2.0L motorer)
Tænker at VAG må have foretaget nogle ændringer når nu de har erkendt at de har et problem (også selvom det officielt ikke er 1.8L og 2.0L motorer)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: 11. jul 2015, 13:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
De er gået over til tandrem i flere af deres modeller, ved dog ikke om det er alle.
- Borg101
- Nyt medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 5. jul 2012, 14:32
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
Den lidt ældre motor, 2.0TFSI som i Cupra 1P, er den også med kæde eller er det kun de nyere TSIere?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 12. feb 2016, 18:26
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
Jeg ved at den nye superb 1.8 er med kæde
tror kun det er 1.4 der er skiftet tilbage til rem af dem
tror kun det er 1.4 der er skiftet tilbage til rem af dem
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
Den gamle 2,0TFSI er med tandremBorg101 skrev:Den lidt ældre motor, 2.0TFSI som i Cupra 1P, er den også med kæde eller er det kun de nyere TSIere?
Dog har den en lille kæde bagpå topstykket imellem de to knastaksler
Billederne her er fra en TSI motor
Motoren er præcis den samme om det er en 1,8 eller 2,0
2,0 TSI er bla. Motoren i golf6 GTI
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 13. jan 2020, 19:44
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
hej, kom lige til at fade over den her tråd. står med en 2,0 tfsi CAWB hvor kæden er sprunget. ved du om der skal ny knast til også, eller kan man bare nøjes med ny kæde og ventiler ? mvh mads
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
Kæde og ventiler + ventilløfter plejer at være nok
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 13. jan 2020, 19:44
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
kan se jeg skal have nye stempler i min da de har været nede og kysse. kan du huske om begge bolte i knasterne er links gevind? og er jeg så heldig du kan huske momentet på knastlejerne/knasthuset. kan ikke rigtig finde data på det
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Knast kæde problemer 1,8TSI og 2,0TSI
Det er kun den med ventil i der er links gevind , lidt efter motortype kan det godt være dem begge , men hvis det er en normal torx bolt så er det alm. gevind
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG