What ??
Fortalte du dem selv at den var nedgraderet eller hvad ?
Prøv lige at fortælle lidt mere. Synes det lyder lidt interessant.
What ??
Ja, efter den havde været på værksted første gang og de ikke kunne konkluderer nogle fejl, fik jeg bilen nedgraderet til Nox versionen så stoppede tændings banken. De fik dysekorrektions værdier på Nox og ny SW. Men værkstedet ville gerne have bilen med ny SW inden.
Jeg trækker lige lidt fat i det her emne igen, af ren og skær nysgerrighed - Men hvordan silvan fik du vredet armen så langt om på VW, at du efter 4 mdr. fik dem til at betale dette?
Har googlet lidt rundt, og dette er bedste bud jeg har kunnet finde. Kommer fra en bruger på motor-talk.de. Ingen anelse om hvorvidt der er tale om bekræftet viden, eller om det blot er denne brugers egen opfattelse..HansH skrev: ↑17. aug 2019, 08:47Dét der aldrig er lykkedes mig at få helt styr på, er hvordan målingen / udlæsningen helt korrekt bør foretages, for at VCDS værdierne fortæller den historie man er ude efter.
Er det ved tomgang eller med lidt omdrejninger (hvor mange) ? Eller er det med belastning (altså under kørsel) ?
Er det ved kold / varm motor ?
...
Det hele startede med at jeg fik bilen til service pga. det hakkede, de kunne selvfølgelig ikke konstatere nogen fejl. Herefter fik jeg lavet en dyse korrektions værdi med den nye software (NoX opdatering) hvor man kunne ser at værdierne var helt skævt når den hakkede, derefter fik jeg lavet den samme måling med den gamle software, her så værdier rigtige ud. Dette blev fremlagt som dokumentation. Bilen kom så på det samme værksted men samme resultat som første gang. Derefter havde jeg fat i importøren igen hvor det hele blev fremlagt på ny, importøren insisterede på at fejlen skulle findes på et VW værksted før de kunne gøre noget ved det. Long story short nyt VW værksted hvor fejlen blev konstateret af mekaniker. Derefter blev en dyse udskiftet efterfulgt af de 3 andre.