Polo 1.2 TDI kan ikke starte

Besvar
Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Polo 1.2 TDI kan ikke starte

Indlæg af diskoboy » 8. feb 2018, 10:18

Min kollegas Polo 1,2 TDI Bluemotion kan ikke starte. Vi har ikke mulighed for VCDS lige nu.

Pt. har den været på et værksted hvor min kollega nu har sagt stop for at der skal laves mere, for de kan ikke finde ud af hvorfor den ikke virker (den kan ikke starte)

På fakturaen står der følgende:

Autotransport hen til værksted
Pumperelæ
Relæ brændstof
Ventil
EGR ventil
Pakning EGR ventil
Rens og test af CR-dyser
Ombytning af dyser
Brændstofilter
Miljøomkostninger
Trykreguleringsventil
MAP-sensorer
Test af CP4 pumpe
Arbejdsløn

Total: 21.238,75 incl. moms

Ovenstående er hvad der står på fakturaen - hverken mere eller mindre.

Hvilke rettigheder har man egentlig? Når jeg kigger på listen over ting der er lavet, virker det lidt som "vi skyder lidt i blinde".

Nogle bud på hvad der ellers kan være galt med den?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Markhh
Medlem
Indlæg: 627
Tilmeldt: 11. jun 2013, 16:48
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mannerup, 4320 lejre
Has thanked: 0
Been thanked: 32 times

Re: Polo 1.2 TDI kan ikke starte

Indlæg af Markhh » 8. feb 2018, 10:38

Er det kun i koldt vejr eller er det hele tiden, der er vidst nok noget med sw på ecuen på den motor

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Polo 1.2 TDI kan ikke starte

Indlæg af diskoboy » 8. feb 2018, 10:57

Markhh skrev:
8. feb 2018, 10:38
Er det kun i koldt vejr eller er det hele tiden, der er vidst nok noget med sw på ecuen på den motor
Hele tiden.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1890 times

Re: Polo 1.2 TDI kan ikke starte

Indlæg af GaSelle » 8. feb 2018, 13:36

De har skiftet en masse, der ikke har været nødvendigt. Uden en fejludlæsning er det at skyde med spredhagl. Jeg ville bede dem afmontere det, der var unødvendigt og betale et eller andet for fejlsøgning - og finde et andet værksted.

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Polo 1.2 TDI kan ikke starte

Indlæg af mobilos » 9. feb 2018, 13:16

Jeg begriber ikke at de kunne udskrive regning til manden uden at bilen virker bagefter. Mage til kynisme, dobbeltmoral, bondefangeri skal man lede længe efter. Hvad med at skifte taget, bagrude + højre viskeblad? Resultaten vil være den same. :evil: Min kollega havde en lignede oplevelse med en Opel Corsa og en landsdækkende dækcenter som også kan udskrive store regninger på at udkifte nogle reservedele man normal ikke skifter. Han har betalt et sum penge til dem (ikke det de forlangte) og fik Falck til at fragte Corsaen til Opel, hvor de hurtig kunne finde fejlen.

clauspolo
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23. jan 2019, 09:32
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 1.2 TDI kan ikke starte

Indlæg af clauspolo » 27. jan 2019, 11:16

Blev fejlen fundet for jeg står med samme problem har samme bil kan heller ik starte der er ik nogen fejlkoder på den så en mekanisk må der være et sted

Kristoffer_r_k
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. feb 2019, 17:36
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 1.2 TDI kan ikke starte

Indlæg af Kristoffer_r_k » 10. feb 2019, 18:01

Hej fandt i fejlen da jeg også har en bil der gør det samme? Mvh Kristoffer

Besvar

Tilbage til "Motor"