Audi S4 bliver for varm
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 248
- Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 2 times
Audi S4 bliver for varm
Jeg har en Audi S4 2009, V6 kompressor der bliver for varm. Primært ved motorvejskørsel over 110km/t.
Jeg har skiftet termostathus, vandpumpe og cirkulationspumpe, men den går stadig op imod 100-110grader primært med højere hastigheder..
Efter rep. er kølevæske påfyldt med vacuum, så der burde ikke være noget luft i systemet.
Slangerne omkring recirkulationspumpen er kolde, som om at den ikke aktivere? Men har prøvet at give den ekstern spænding og kan høre/mærke at den starter.
Når jeg kører og så holder stille ved kryds, og når jeg parkere den efter en køretur, så kører blæserne for fuld skrue.
Der er ingen fejl i fejllageret.
Håber at der er nogen der har nogle gode idéer eller tricks jeg kan forsøge mig med..
Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Jeg har skiftet termostathus, vandpumpe og cirkulationspumpe, men den går stadig op imod 100-110grader primært med højere hastigheder..
Efter rep. er kølevæske påfyldt med vacuum, så der burde ikke være noget luft i systemet.
Slangerne omkring recirkulationspumpen er kolde, som om at den ikke aktivere? Men har prøvet at give den ekstern spænding og kan høre/mærke at den starter.
Når jeg kører og så holder stille ved kryds, og når jeg parkere den efter en køretur, så kører blæserne for fuld skrue.
Der er ingen fejl i fejllageret.
Håber at der er nogen der har nogle gode idéer eller tricks jeg kan forsøge mig med..
Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1840
- Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Kalundborg
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
Re: Audi S4 bliver for varm
Er de 100 - 110 grader, målt med vcds eller på uret i bilen?
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine
VW UP! 2013 60HK CHY Engine
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 248
- Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 2 times
Re: Audi S4 bliver for varm
Med vcds bliver den 105-112 ca.. Og på viseren nærmer den sig med to nålen mellem 90 gr og 130 gr
Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 248
- Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 2 times
Re: Audi S4 bliver for varm
Det er en mulighed og os noget af det jeg selv tænker.. Jeg syns bare at det er lidt mærkeligt at slangerne omkring recirkulationspumpen er kolde?
Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 248
- Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 2 times
Re: Audi S4 bliver for varm
Men der er heller ikke rigtig andre komponenter i kølesystemet som jeg tænker kunne have en indvirkning på problemet. Har som sagt skiftet begge vandpumper og termostathuset..
Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Audi S4 bliver for varm
Tror ikke det er føleren, da temperaturerne umiddelbart lyder plausible nok.
Du skriver du har skiftet "termostathus". Mener du selve termostaten, når du skriver det?:
https://www.shopdap.com/blog/post/commo ... ines1.html
Du skriver du har skiftet "termostathus". Mener du selve termostaten, når du skriver det?:
https://www.shopdap.com/blog/post/commo ... ines1.html
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 248
- Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 2 times
Re: Audi S4 bliver for varm
Ja selve termostaten..
Nogen der kan skaffe lidt strømdiagram over tilslutningen til recirkulationspumpen?
Mistænker lidt at det er den der ikke starter.. Kan aktivere den med 12V, hvor den ikke er tilsluttet bilen.
Men det er stadig det mht de kolde slanger der kører ind og væk fra pumpen, der går mig lidt på..
Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Nogen der kan skaffe lidt strømdiagram over tilslutningen til recirkulationspumpen?
Mistænker lidt at det er den der ikke starter.. Kan aktivere den med 12V, hvor den ikke er tilsluttet bilen.
Men det er stadig det mht de kolde slanger der kører ind og væk fra pumpen, der går mig lidt på..
Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1890
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 212 times
Re: Audi S4 bliver for varm
Evt kunne du prøve og lade den kører med 12 volt på pumpen og så se om det ændre noget på vand temp.
Det vil sådan okay til og gøre
Det vil sådan okay til og gøre
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 248
- Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 2 times
Re: Audi S4 bliver for varm
Ja det er en mulighed, kan bare lave nogle ledninger og sætte en kontakt på..
Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 6. feb 2019, 10:52
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi S4 bliver for varm
Hej hvad var dun fejl??? Har en magen til der gør 100% det samme. Mvh Brian
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: Audi S4 bliver for varm
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 6. feb 2019, 10:52
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi S4 bliver for varm
Syntes jeg har tjekkede alt Min bliver køleren ikke varm overhovedet, men det gør bilen hvis den får lidt gas. Kan tænde varen i bilen på fuld skruge så falder den igen til 90 grader.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 248
- Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 2 times
Re: Audi S4 bliver for varm
Bbsmeden... Jeg har ikke fundet ud af det endnu, men bestilte en ny termostat igen for at være 100% sikker på at det ikke er en defekt ny reservedel jeg have fået..
Har forresten os skiftet relæ til cirkulationspumpen uden forbedring
Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Har forresten os skiftet relæ til cirkulationspumpen uden forbedring
Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 248
- Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 2 times
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 248
- Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 2 times
Re: Audi S4 bliver for varm
Til info, så har jeg her til aften skiftet termostaten igen og denne gang virker det og bilen holder 90 grader og blæser kører som normalt
Så nye dele kan os være defekte! Mega nedern, men fedt at det er klaret..
Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Så nye dele kan os være defekte! Mega nedern, men fedt at det er klaret..
Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk