N75 - Byt til nyt?

Besvar
Jkk1989
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6. aug 2015, 22:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

N75 - Byt til nyt?

Indlæg af Jkk1989 » 7. feb 2019, 14:15

Er dette et byt til nyt på N75 ventilen, eller ligger der mere bag ved?

Fejllamper startet med blinkende gløderørs lampe, derefter også konstant motorlampe
Symptomerne var manglende trækkraft, og nødprogram.

Efter tænd / sluk af bilen, er fejlen væk indtil bilen får lidt at leve af igen.

Rosstech henviser til død N75, eller vakuum og vakuum holder umiddelbart tæt.

______

1 fejl fundet:
16409 - indnstillingselement til udstødningsturbolader 1
P00AF 00 [216] - Klemmer
Fejllampe aktiveret - Periodisk - Bekræftet - ikke testet siden sidste sletning.
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 4
Kørestrækning: 239484 km
Dato: 2018.12.13
Tid: 15:31:46

Motoromdrejningstal: 838.50 /min
Normeret belastningsværdi: 18.0 %
Kørehastighed: 0 km/t
Kølevæsketemperatur: 50 C
Inds. lufttemperatur: 11 C
Barometerstand lufttruk: 1020 mbar
Spænding kl. 30: 14.859 V
Nulstillingstæller: EOBD: 117
Speederpedalvandring-Position: 0.0 %
Ladetryksregulator: aktivering-PWM rate: 57.3%
Ladetryk absolut position tilbagemelding-position: 79.2 %
Ladetryksregulator: offset lukket: 0 %
Føler for motortemperatur i motorblok: rå værdi: 50 C

Readiness: 1 1 0 0 1

______

Bilen er en Polo 1.2 TDI CFWA Årg 2011

383CI
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:37
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vest for Hobro
Has thanked: 13 times
Been thanked: 4 times

Re: N75 - Byt til nyt?

Indlæg af 383CI » 8. feb 2019, 14:19

Med lidt snilde kan de renses. Den låsekrage der sidder skal skæres af, så skilles dimsen af og gøres forsigtigt rent.
Så skal den samles igen, med spænde bånd eller lignende.

Det virker fint hvis den ender med at være tæt.
I det mindste er det et skud værd, en ny er jo, trods alt, ikke gratis.
383CI

2002 VW Lupo R3 1,2 3L Stabil til hverdag. 3,2/100km +600k km. Stabil og optimeret til små 100hk.
1968 Dodge Charger V8 383CI (6,3L) 22/100km. På lift
1969 Buick Elektra 225 cab, V8 430CI (7,0L) 20/100km. Bidrager til den globale opvarmning.

Qaxius
Nyt medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 21. apr 2014, 11:25
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 4600 Køge
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: N75 - Byt til nyt?

Indlæg af Qaxius » 9. feb 2019, 13:59

Har du fået målt hvor meget vakum at vakumpumpe kan lave? Måles mellem pumpe og N75 )
Og har du målt hvor meget der så bliver sendt videre til din vakumdåse ( på turboen ) , når du tester N75 i VCDS.
Solgt - Seat Ibiza 1,4 TDI ECO Reference 2009 252.000km, Koksgrå. ( Skiftet til nyere/større )
Solgt - Lupo 3L 2002 363.000km, Sort. ( kun 4 seler )
Solgt - A4 1,6 1998 210.000km, Drageperle Grøn. ( for dyr i brændstof )
Solgt - Golf 1,8 CL 1993 240.000km, Tornado Rød. ( Rustede )

Besvar

Tilbage til "Motor"