G4 TDI Axr sætter ud

Besvar
Keffe
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20. aug 2018, 11:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

G4 TDI Axr sætter ud

Indlæg af Keffe » 9. feb 2019, 18:03

Go morgen folkens. Har lidt problemer med min G4 TDi med AXR motor. Den sætter ud nå den er kold og hopper meget i Motoren. I morges tændt ESP lampen så slemt var det. Efter 3km kørsel startede jeg den op igen og der var ingen ting galt. Har læst på nettet det kan være tilstoppede dieselslanger eller ledningsnettet til dysserne.
Hvordan og hvad skal jeg måle?
Hvad pararmentre skal jeg kigge efter på en live tester? Og hvilke tal er godt og hvad er skidt nå man tester. Jeg er desvære kun smed så mangler den tekniske forståelse.

Håber på i kan hjælpe
Vedhæftede filer
IMG_20190209_162432.jpg
Fejl melding på min vens vdsc tester.
IMG_20190209_162432.jpg (153.7 KiB) Vist 192 gange
These users thanked the author Keffe for the post:
gold2279

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: G4 TDI Axr sætter ud

Indlæg af mojo » 10. feb 2019, 08:56

Ledningsnet er et godt bud de har det med at dø.
Det koster en lille tusse og rimeligt let at skifte.
Så kan du også lige måle dine gløderør når du er igang.
På min egen gav jeg bare stikkene et lille klem med en tang der hvor de går ned i dysse stikket.
Det var som at få en ny bil bagefter.
Du kan med vcds se tallene for indsprøjtning i mg på hver cylinder og de skal når man ligger dem sammen give 0.0 og hvis der er en der viser 2.99 er den udenfor hvad den kan regulere. Så kan det være en død dysse eller ledningsnet.
Du kan også have en død vacum pumpe som gør at den blander motorolie i din diesel.
Det kan du se ved at skifte brændstoffilter og skille det gamle ad og se om det er snasket helt til i olie.

Du skal da i øvrigt heller ikke undskylde du KUN er smed og ikke har teknisk forståelse.. Det kan du få ved at være i dette forum.
Prøv at bruge søgefeltet og nørd lidt rundt så vil du finde mange guldkorn herinde.

Keffe
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20. aug 2018, 11:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: G4 TDI Axr sætter ud

Indlæg af Keffe » 18. feb 2019, 09:03

Fik klemt stikne lidt og det har afhjulpet problemet. Det var ganske let at lave og skulle afmontere EGR for at få plads til at fjerne ventil dæksel, så den blev renset samtidig.

Jeg har også en go mekanisk forståelse men nå det gælder de tekniske parametre f.eks. dyser osv. har jeg ingen ide om hvad talne betyder eller hvad der er godt eller skidt. :D

Nu skal jeg bare gøre op med mig som om bilen er nyt svinghjul og ny turbo værd. Eller om man skal starte med en Hydrive rens og se om det kan hjælpe på min VNT der er dårligt...

Besvar

Tilbage til "Motor"