Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Når jeg starter en kørsel om morgenen med 0 graders udetemp. så krydser kølevandstermometer 50 grader efter 3 km bykørsel.
Det synes jeg er imponerende hurtigt, næsten for hurtigt, så er der mon én der vil fortælle hvordan de har gjort det muligt, eller om min tempmåler er defekt ?
Er der tale om flere kølekredsløb der kobles til lidt efter lidt, eller er der elektrisk hjælpeopvarmning af vandet ?
Det er en superb tdi CFFB fra 2014.
Det synes jeg er imponerende hurtigt, næsten for hurtigt, så er der mon én der vil fortælle hvordan de har gjort det muligt, eller om min tempmåler er defekt ?
Er der tale om flere kølekredsløb der kobles til lidt efter lidt, eller er der elektrisk hjælpeopvarmning af vandet ?
Det er en superb tdi CFFB fra 2014.
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3204 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
På min Passat er det sådan, at opvarmning af kabinen er prioriteret.
Dvs kølevandet varmes først op uden at blive cirkuleret med motorolien.
Først når kølevandstemp når 50 gr. åbner en ventil et sted, og olien "blandes" ind i billedet.
På det tidspunkt er olien et stykke bagefter .. måske kun 30 grader. Men derfra går det stærkt med at indhente kølevandet, og den indhenter kølevandet ved ca 60-65 grader, og derfra følges de pænt ad videre op.
Du kan se en video af opvarmningsfasen her:
viewtopic.php?p=1511438#p1511438
Bemærk de to måleværdier i MFA - coolant og oil temp.
Videoen starter når kølevand rammer 50 gr, og på det tidspunkt er olietemp 26 grader.
Olien indhenter ved 61 grader, og derfra følges de ad.
Dvs kølevandet varmes først op uden at blive cirkuleret med motorolien.
Først når kølevandstemp når 50 gr. åbner en ventil et sted, og olien "blandes" ind i billedet.
På det tidspunkt er olien et stykke bagefter .. måske kun 30 grader. Men derfra går det stærkt med at indhente kølevandet, og den indhenter kølevandet ved ca 60-65 grader, og derfra følges de pænt ad videre op.
Du kan se en video af opvarmningsfasen her:
viewtopic.php?p=1511438#p1511438
Bemærk de to måleværdier i MFA - coolant og oil temp.
Videoen starter når kølevand rammer 50 gr, og på det tidspunkt er olietemp 26 grader.
Olien indhenter ved 61 grader, og derfra følges de ad.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Opvarmingen af din kabine foretages indtil kølevandet er 65 grader varmt af en elektrisk hjælpevarmer der sidder i varmeapparetet i indsugningsluftstrømmen (den friske luft). Det er den der ligger på 7E på gatewayen. Men den har intet bed lølevanf at gøreHansH skrev: ↑11. apr 2019, 21:43På min Passat er det sådan, at opvarmning af kabinen er prioriteret.
Dvs kølevandet varmes først op uden at blive cirkuleret med motorolien.
Først når kølevandstemp når 50 gr. åbner en ventil et sted, og olien "blandes" ind i billedet.
På det tidspunkt er olien et stykke bagefter .. måske kun 30 grader. Men derfra går det stærkt med at indhente kølevandet, og den indhenter kølevandet ved ca 60-65 grader, og derfra følges de pænt ad videre op.
Videoen starter når kølevand rammer 50 gr, og på det tidspunkt er olietemp 26 grader.
Olien indhenter ved 61 grader, og derfra følges de ad.
Jeg jeg tænkte nu mere på at der kun går ca 2 minutter for at hæve kølevandtemp. fra 0 til 50 grader; den tid det tager at køre 3 km's bykørsel. Normalt hvis der er flere kølekredsløb, så er det første at vandet kun cirkulerer omkring topstykket og så varmeapparatet i kabinen, og så vil man ofte se et mindre dyk i temp, når den kobler resten af cirkulationen ind, og igen, når den til sidst tager køleren ude foran med.
Jeg ved der er nogle af de nyere tdi'er der er forsynes med en ekstra vandpumpe, med varmefunktion, og jeg hælder til at det er det der er tilfældet på min. Ellers ar jeg svært ved at se at den kan hæve kølevandtemp 50 grader på 3 km stille kørsel.
Jeg prøver at sætte vcds på en dag og laver en log over vand og olietemp, helt fra start, så må vi se.
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3204 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Jamen... det er vel også sådan ca. det jeg sigerMikkelVitus skrev: ↑11. apr 2019, 22:41Jeg jeg tænkte nu mere på at der kun går ca 2 minutter for at hæve kølevandtemp. fra 0 til 50 grader; den tid det tager at køre 3 km's bykørsel. Normalt hvis der er flere kølekredsløb, så er det første at vandet kun cirkulerer omkring topstykket og så varmeapparatet i kabinen, og så vil man ofte se et mindre dyk i temp, når den kobler resten af cirkulationen ind, og igen, når den til sidst tager køleren ude foran med.
Det er i hvert fald sådan jeg opfatter at det foregår på min, og jeg synes at tallene på videoen understøtter den teori ganske godt.
Jeg mener ikke at min Passat er udstyret med nogen former for tilskudsvarmer.Opvarmingen af din kabine foretages indtil kølevandet er 65 grader varmt af en elektrisk hjælpevarmer der sidder i varmeapparetet i indsugningsluftstrømmen (den friske luft). Det er den der ligger på 7E på gatewayen. Men den har intet bed lølevanf at gøre
Den har i hvert fald ikke fyr, og jeg mener heller ikke at den har brødrister... men er ikke sikker.
I øvrigt tror jeg at gw adressen for et brændstofbaseret fyr er 7D
EDIT: aarr... ser vist alligevel ud til at min Passi har brødrister:
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Jep alle tdi'erne har en brødrister i luftsystemet, for at kunne give varm luft hurtigt, det har min også.
Men nu har jeg også fundet ud af , at min har en kølevandspumpe med varmelegeme i: 5N0 965 561. Ellers tror jeg nu heller ikke det var muligt at hæve kølevandstemp fra nul til 50 grader på 3 km stille kørsel.
Men nu har jeg også fundet ud af , at min har en kølevandspumpe med varmelegeme i: 5N0 965 561. Ellers tror jeg nu heller ikke det var muligt at hæve kølevandstemp fra nul til 50 grader på 3 km stille kørsel.
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3204 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
I øvrigt mht motorkoden ... hedder den ikke CFFB ?? (140HK)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 393 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Hvordan kommer du frem til at 5N0 965 561 skulle indeholde et varmelegeme???MikkelVitus skrev: ↑13. apr 2019, 07:20Jep alle tdi'erne har en brødrister i luftsystemet, for at kunne give varm luft hurtigt, det har min også.
Men nu har jeg også fundet ud af , at min har en kølevandspumpe med varmelegeme i: 5N0 965 561. Ellers tror jeg nu heller ikke det var muligt at hæve kølevandstemp fra nul til 50 grader på 3 km stille kørsel.
vandpumpe_varme.PNG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Ja der var jeg vist også for hurtig, det er vist kun vandpumpen til "standheizer".
Men noget ekstravarme må der være i bilen, så må der sidde noget andet, der bidrager til at hæve kølavandstemp. så hurtigt.
Men noget ekstravarme må der være i bilen, så må der sidde noget andet, der bidrager til at hæve kølavandstemp. så hurtigt.
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Jo naturligvis - jeg fik byttet lidt rundt
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3204 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
ftfy
Kan det tænkes at din bil har tilskudsvarmer ?
Hvis du har en 7D i din gateway installationsliste, så har den vel fyr ... og kan det så tænkes at det hjælper til i opvarmningsfasen ?
Jeg kender ikke så meget til hvordan disse tilskudsvarmere virker, men heldigvis har Blackfinger jo klinket sig ind i tråden her
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 393 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
En brændstodrevet tilskudsvarmer har adresse 18.
Skoda har aldrig haft den. Passat ophørte med at have den i 2006. Touran ophørte med den i 2016.
Alle de nævnte kan fås med parkeringsvarmer hvis man betaler ca. 30.000. Parkeringsvarmer er også adresse 18.
Skoda har aldrig haft den. Passat ophørte med at have den i 2006. Touran ophørte med den i 2016.
Alle de nævnte kan fås med parkeringsvarmer hvis man betaler ca. 30.000. Parkeringsvarmer er også adresse 18.
Senest rettet af Blackfinger 13. apr 2019, 12:44, rettet i alt 1 gang.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3204 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Hvad er det så for en tilskudsvarmer der diskuteres i f.eks. denne tråd, og som kan ses i gw installationsliste som 7D ?
https://forums.vwvortex.com/showthread. ... Aux-heater
https://forums.vwvortex.com/showthread. ... Aux-heater
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 393 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Det er den elektriske brødrister der sidder inde i varmeapparatet.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3204 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
OK .... dvs den vi alle har i vores TDI'er.Blackfinger skrev: ↑13. apr 2019, 12:48Det er den elektriske brødrister der sidder inde i varmeapparatet.
At forstå på tråden på vwvortex, så har denne enhed tidligere været tilsluttet CAN med egen adresse.
I forhold til trådstarters spørgsmål;
Jeg har svært ved at pege på hvilken ekstra device der skulle kunne være tale om, som gør at dit kølevand varmer hurtigere op end andres.
Hvis jeg tænker efter.. jeg tror det passer udmærket med 3km fra start til kølevand når 50gr.
Men jeg kan prøve at tjekke efter næste gang jeg er ude og køre.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 393 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Ja, brødristeren var tidligere canbus styret, og gik meget ofte i stykker. Nu er den styret at tre relæer.
Hvor mange relæer der skal trækkes bestemmes af BCM og motorstyring.
Hvor mange relæer der skal trækkes bestemmes af BCM og motorstyring.
- These users thanked the author Blackfinger for the post:
- HansH
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3204 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Carsten - du må være den ukronede konge af viden om tilskudsvarmere på vagcars.dk
Tak for uddybningerne!
Tak for uddybningerne!
- These users thanked the author HansH for the post:
- Blackfinger
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3204 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Kørte i nat ved 1-tiden hjem fra vennebesøg i Ejby.
Udetemp var 4.0 grader.
Kølevandstemp nåede 50 grader efter præcis 2.4km kørsel.
På det tidspunkt havde jeg ikke været over 4. gear og farten ikke været over 50 km/t.
p.s.: Vel og mærke med egroff .. som skulle betyde en lidt længere opvarmningsfase.
Udetemp var 4.0 grader.
Kølevandstemp nåede 50 grader efter præcis 2.4km kørsel.
På det tidspunkt havde jeg ikke været over 4. gear og farten ikke været over 50 km/t.
p.s.: Vel og mærke med egroff .. som skulle betyde en lidt længere opvarmningsfase.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Det er korrekt at den gamle type brødrister (til og med version "E") havde 3 varmetrin styret af lokal canbus controller. 300 - 600 og ca 900 watt.Blackfinger skrev: ↑13. apr 2019, 13:01Ja, brødristeren var tidligere canbus styret, og gik meget ofte i stykker. Nu er den styret at tre relæer.
Hvor mange relæer der skal trækkes bestemmes af BCM og motorstyring.
De nyere (version "F" og "G") er faktisk kun styret af 2 relæer, og styresignalerne til disse relæer kommer ganske rigtigt fra motorstyring, udfra en evaluering af andre parametre bl.a. køletemp, og varmeindstilling på panelet.
Der er som nævnt kun 2 relæer der styrer brødristeren, et "low" og et "high". Og efter som der er 3 varmekredse i brødristeren, vil jeg gå ud fra at "low" relæ aktiverer 1 varmekreds, og "high" relæ aktiverer 2 varmekredse. På den måde har man 3 varmetrin med kun 2 relæer. 01, 10 og 11
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Tak for info Hans
Nu skriver du egroff - jeg synes jeg på et tidspunkt fik at vide at når der var dpf på, så var det en skidt idé at koble egr fra.
Har jeg hørt helt forkert ? Jeg er sikker på at der var et eller andet, som de med en CR motor, gjorde det vanskeligt at fjerne egr ?
Har du så også fjernet dpf ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3204 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Jeg tror, at det du kan finde flere indlæg om herinde, er at hvis man får lavet EGROFF hos nogen der ikke kan finde ud af det ..... så kan du få problemer med regenerering.MikkelVitus skrev: ↑14. apr 2019, 12:48Tak for info Hans
Nu skriver du egroff - jeg synes jeg på et tidspunkt fik at vide at når der var dpf på, så var det en skidt idé at koble egr fra.
Har jeg hørt helt forkert ? Jeg er sikker på at der var et eller andet, som de med en CR motor, gjorde det vanskeligt at fjerne egr ?
Har du så også fjernet dpf ?
Men mit er lavet af én der kan finde ud af det, så det fungerer "Einwandfrei" som tyskerne ville sige
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Hej Hans,
Nu er jeg simpelthen nødt til at spørge, for det har drillet min hjerne
Jeg var selv overbevist om at grunden til at du spørger om ikke motorkoden er CFFB, er at jeg et sted havde fået skrevet det forkert, nemlig CBBF. Jeg kan blot ikke finde et sted jeg har gjort det, og i overskrift på subjekt, der står også motorkoden korrekt ?
Jeg har i øvrigt skrevet en privat hilsen til dig.
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3204 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Da du havde bekræftet at der skulle stå CFFB rettede jeg det igennem tråden.
Den private hilsen ser dog ikke ud til at være nået frem?
Den private hilsen ser dog ikke ud til at være nået frem?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
Re: Har en skoda 2.0 tdi CFFB 2014 mange varme kredsløb ?
Arh på den måde .. tak for hjælpen.
Jeg forsøger igen
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.