Passat 3BG skift af vacuumslanger og evt check af turbo

Besvar
DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 414
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 41 times
Been thanked: 28 times

Passat 3BG skift af vacuumslanger og evt check af turbo

Indlæg af DangerDane » 14. apr 2019, 18:38

Hejsa,

Ved ikke om opgaven er noget for en semi novice eller der skal lidt mere kvalificeret hjælp til. Skal have skiftet vacuum slanger på min gamle 3BG men de originale er jo sort, og at skifte sort med sort gør det ikke just nemmere at holde styr på hvad der er og hvad der ikke er blevet skiftet. Jeg har så fundet nogle silikone slanger i både 3mm og 4mm ID men hvad for noget ville være nemmest/bedst at monterer. For original størrelsen er ved 3,2-3,5 mm ID er det ikke. Er bare bange for at 3,, måske bliver lige stramt nok at få på studserne, og at 4mm måske ville sidde for løst eller hvordan?.

Endvidere er min turbo begyndt at hvæse og larme noget så forfærdeligt efter at jeg har haft fået skiftet flexrør og kan ikke umiddelbart lure mig ud af om det er turboen der er ved at skride i svinget, eller det "bare" er en trykslange der har stillet træskoene. Men hvordan filan kan jeg komme det nærmere, og er der måske en herinde i "nærheden" af Fredericia der måske kan og vil hjælpe mig både med det og vacuum slangerne og det gerne for en skilling eller 2?
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

ebbe
Nyt medlem
Indlæg: 305
Tilmeldt: 11. maj 2012, 23:00
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat 3BG skift af vacuumslanger og evt check af turbo

Indlæg af ebbe » 23. apr 2019, 10:20

Du kan fint skifte de vakuum-slanger selv - skift og tilpas en af gangen og skaf noget ordenligt slange - det koster ikke alverden! Hermed får du billigt fjernet en del trælse fejlmuligheder i utætte slanger.

Væsen m.v. fra turbo er svær at lokalisere (kan være pakningen, turboen etc) - fik lige skiftet pakningen på min samt en intercooler-lange til turboen med et bette hul.

Besvar

Tilbage til "Motor"