Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Besvar
Soner
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 1. feb 2016, 19:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 203 times
Been thanked: 22 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Soner » 9. jan 2020, 21:45

Shadonis67 skrev:Lyder da spændende med chip tuningen løser alle problemer, men hvad med garantien ? jeg har lavet en ekstra garanti på 2 år og dermed 4 år i alt, men fylder også 1 år om et par uger, så hvis problemet opstår igen er jeg meget i tvivl om jeg tør pga. garantien.
Garantien ryger Billede hvis de finder ud af det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Shadonis67
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 16. mar 2011, 07:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Shadonis67 » 9. jan 2020, 21:50

Ja, tænkte jeg nok :roll: :lol:
2019 VW Passat 1.5 tsi ACT EVO DSG7 Comfortline Premium sedan

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 490 times
Been thanked: 238 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Hallas » 10. jan 2020, 15:46

Hej alle.

Har i dag fået en ny opdatering på 1.5 tsi act. Det virker umiddelbart godt, og den pendler ikke i tomgang efter start varm.
Blødere gearskift og bløder igangsætning. :D :D

Opdatering kaldte Skoda: aktion 24 EU
W-Motorstyreenhed
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

T-roc-golf
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27. jun 2019, 06:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af T-roc-golf » 10. jan 2020, 15:50

Hej med jer chip tunere!

Det er ikke nok med at garantien forsvinder, men endnu værre er at man får en kæmpe bøde hvis der findes ud af det forbindelse med involveret i færdselsforseelse eller uheld. Ved syn af køretøj er der også sansylighed for at det opdages.

Køretøjet er jo typegodkendt efter gældende lovgivning og må på ingen måde fravige disse normer, det er meget alvorligt at ændre på dette, og især når miljøet er involveret.

Jeg er sikker på at fabrikken er helt klar over hvordan problemet kan løses, men må ikke grundet godkendelse af emmision. Der findes utallige måder at omgås dette, og det er så det tuningsfirmaer gør, uden hensyntagning til miljøregler.

Jeg forstår ganske udmærket at du har fået chippet, har selv haft lyst til det, men jeg tør ikke.

Mvh Jørgen Møller

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 490 times
Been thanked: 238 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Hallas » 10. jan 2020, 16:12

Ja lysten til at prøve er nok stor, men jeg har fået af vide, at evt tuning kan ses ved evt service hvor de sætter tester på.

Men jeg syntes det er for dårligt, at man selv skal høre om evt opdatering er kommet.
Det er jo mærkeligt at man kan stage 1-2-3 og få en bedre motorgang og div.
Producenten af motor/ gear må jo så finde en løsning der tilgodeser de wlpt normer de er godkendte efter
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Shadonis67
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 16. mar 2011, 07:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Shadonis67 » 10. jan 2020, 21:22

Chiptuning falder ind under reglerne om konstruktive ændringer af bilen. Som udgangspunkt er chiptuning lovligt, så længe bilen ikke forurener eller støjer mere end før tuningen.

https://www.fstyr.dk/DA/Krav-til-koreto ... uning.aspx
2019 VW Passat 1.5 tsi ACT EVO DSG7 Comfortline Premium sedan

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 490 times
Been thanked: 238 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Hallas » 11. jan 2020, 06:17

Lyder godt.

Hvad sagde de til din i synshallen. ???

Nedenstående er det du henviser til. Ikke fordi vi skal diskutere hinandens beslutninger.
Men det er ikke bare lige til at chiptune.

Chiptuningsbekendtgørelsen er udstedt for at sikre, at bilejere og værksteder ikke bare tuner bilen uden tanke på hverken miljø eller sikkerhed.

Udover at bilen ikke må forurene eller støje mere efter chiptuning, skal også sikkerheden fortsat være forsvarlig. Det vil sige, at bilens konstruktion skal kunne tåle den øgede effekt. Endelig skal der være dokumentation for, at samtlige krav er overholdt.

Efter en bil er blevet chiptunet, skal den synes igen. Bilen kan kun godkendes ved syn, hvis der medbringes dokumentation for, at chiptuningsudstyret er lovligt. Det er ejerens ansvar at dokumentere dette ved syn.
These users thanked the author Hallas for the post (total 2):
DeBuuri-s
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

16cylinder
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 1. maj 2019, 07:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af 16cylinder » 16. jan 2020, 22:30

Jeg får min ARTEON 1.5 opdateret i næste uge 👍

Opdatering følger...

bomever
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. okt 2019, 19:40
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af bomever » 28. jan 2020, 19:18

Hejsa

Er du blevet glad for din bil :) ?

16cylinder
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 1. maj 2019, 07:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af 16cylinder » 3. feb 2020, 20:20

Arteon 1.5 opdateret idag. Har kun kørt 1 tur hjem men fornemmer en forbedring på gearskifte som er mere insync og måske måske ekstra power 😀 ...men kan det virkelig passe at de har åbnet op for mere effekt?
Jeg kørte en Passat 1.4 imens de opdaterede min og sagde til værkstedet at 1.4 kørte bedre end 1.5...efter opdatering er de tættere på hinanden vil jeg mene 🤔
Yderligere opdatering følger efter flere km...

T-roc-golf
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27. jun 2019, 06:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af T-roc-golf » 4. feb 2020, 07:39

Hej til "16 cylinder"

Det lyder da godt at din bil kører bedre, håber ikke at du senere bliver skuffet.

De som har fulgt mig ved at jeg har brokket mig utrolig meget ang dårlig motorgang og dårlig gearskift i min Golf 1.5 med dsg. Gearskiftet er omsider løst med ny kobling, med det resultat at der nu er kommet yderligere støj fra drive linen.

Motoren kører stadig ikke optimalt og jeg har opgivet at den kommer til det.

Jeg har kørt 6 år i en Golf 1.4 tsi med dsg og bekræfter at den går væsentlig bedre end 1.5 tsi motoren, som efter min mening er en "skodmotor"

Men undskyld til de som føler der er sket en forbedring, det er virkelig lykkeligt for jer, men jeg er skuffet over VW.

Mvh Jørgen Møller

Dami4200
Nyt medlem
Indlæg: 189
Tilmeldt: 12. jun 2009, 12:49
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 11 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Dami4200 » 4. feb 2020, 08:25

cnp-vag skrev:
7. dec 2019, 17:13
Så er der nyt om opdateringen til motorstyringen i de forskellige Seat'er.

Nedenstående er klippet fra TPI 2050266/10 med overskriften "Rykken ved acceleration / slip af speeder i opvarmningsfasen (kun 1.-3 gear - EA211evo 1,5-liters TSI)" med frigivelsesdato 19-11-2019.

TPI'en har jeg i øvrigt hentet på Erwin som nævnt tidligere her i tråden.

I TPI'en ses at der er opdateringer klar til alle de Seat'er som er solgt med 1.5 TSI eller EA211evo som den også kaldes.

Så hvis du har én af modellerne nedenfor og oplever de symptomer som tråden handler om kan du hanvende dig til dit autoriserede værksted med en henvisning til TPI'en og forlange at de opdaterer motorstyringen for at løse problemet.


TPI 2050266-10.png


Jeg har selv lige skrevet til mit værksted og bedt om en tid til at de endelig udfører opdateringen som vi har ventet på i næsten 1 år.

Mvh
cnp-vag
Er der nogle som har fået opdateret ders LEON 1.5 DSG, som vil dele erfaringer?

Min LEON fra 2019 er begyndt at glide lidt i koblingen i 3 gear ved ca. 3000rpm, når den er kold.
Når den er varm er der ingen problemer.
Seat Leon Stella 1.9 TDi (2001)
Seat Leon Style 1.6 TDI (2013)
Seat Leon FR ST 1.5 TSI DSG7 (2019)

Huke
Nyt medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 25. jun 2019, 09:47
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 55 times
Been thanked: 27 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Huke » 4. feb 2020, 08:40

Hej,
Jeg kører ikke 1,5 tsi eller dsg og jeg kommer heller ikke til det. Jeg forstår Jørgen Møller til fulde, som er skuffet over vw.

Det er jo notorisk, at der er problemer med 1,5 tsi motoren, som VW ikke rigtigt kan få has på med opdateringer, og der synes også stadig at være problemer med dsg.

Alle motorer og gearkasser kan løbe ind i problemer.

Men hvorfor melder VW ikke klart ud om deres vanskeligheder? Og hvorfor fortsætter de med at lægge 1,5 tsi motorer og dsg gearkasser i deres biler?

Er det fordi min opfattelse af 1,5 tsi og dsg som problemteknik er fejlagtig? Jeg har fået den opfattelse herindefra.

Er opfattelsen korrekt?

Eller har jeg fået et fortegnet billede, fordi et forum som dette helt naturligt mest søges af kunder, der oplever problemer?

Dami4200
Nyt medlem
Indlæg: 189
Tilmeldt: 12. jun 2009, 12:49
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 11 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Dami4200 » 4. feb 2020, 12:33

pomfrit skrev:
4. feb 2020, 12:02
Dami4200 skrev:
4. feb 2020, 08:25
Min LEON 1.5 DSG fra 2019 er begyndt at glide lidt i koblingen i 3 gear ved ca. 3000rpm, når den er kold.
Når den er varm er der ingen problemer.
Glidende koblinger hører til i DQ200 tråden: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=117621
Du må du stoppe Pomprit!

Her i tråden refererer jeg til opdatering af motorstyring, som cnp-vag skriver om. Hvis du læser hans indlæg sidst på side 6, så kan du se at det også har indflydelse på gearskifte.

Jeg er ikke interesseret i TVS eller andet custom software!
Seat Leon Stella 1.9 TDi (2001)
Seat Leon Style 1.6 TDI (2013)
Seat Leon FR ST 1.5 TSI DSG7 (2019)

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af cnp-vag » 4. feb 2020, 19:14

Dami4200 skrev:
4. feb 2020, 08:25
Er der nogle som har fået opdateret ders LEON 1.5 DSG, som vil dele erfaringer?
Prøv at kigge tilbage i tråden så vil du finde ngle erfaringer du kan læse om.
Min LEON fra 2019 er begyndt at glide lidt i koblingen i 3 gear ved ca. 3000rpm, når den er kold.
Når den er varm er der ingen problemer.
Denne tråd handler ikke om koblinger og gearkasser men derimod om motorstyringssoftwaren. Prøv at finde én af de efterhånden alt for mange tråde om DSG-gearkasser og glidende koblinger i stedet.

Mvh
cnp-vag
These users thanked the author cnp-vag for the post:
pomfrit

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af cnp-vag » 9. feb 2020, 20:12

cnp-vag skrev:
14. dec 2019, 21:22
cnp-vag skrev:
11. dec 2019, 19:35
doctor6000 skrev:
10. dec 2019, 03:38
Er der så nogen der har fået tpi fra 19-11-2019 lagt på en Leon. Og kan fortælle om det så spiller.
I dag har jeg fået opdateret motorstyringssoftwaren til denne version i min Leon FR 1.5TSI DSG og selv om jeg endnu ikke har kørt så langt har jeg alligevel gjort nedenstående fire observationer.

I øvrigt var min den første Leon som forhandleren opdaterede for som mekanikeren sagde; "Vi vidste ikke engang at opdateringen var kommet". Jeg gætter på at fabrikken/importøren sniger denne opdatering ud så den kun bliver lagt på biler når kunder klager.


1. Svingende tomgang
Tidligere har jeg oplevet svingende tomgang umiddelbart efter start akkurat som jeg startede denne tråd med at vise på en video.

Efter opdateringen har jeg haft tre starter hvor jeg forventede svingende tomgang (for det plejede at være sådan under de forhold) men motoren kørte helt rent i tomgang og regulerede fint tomgangshastigheden ned efterhånden som driftstemperatur blev nået.


2. Tomgang
Tidligere så jeg tidligere stort set aldrig motorens tomgang komme under 1000 omdr/min ved normal kørsel.
Faktisk så kunne jeg reelt kun få tomgangshatigheden ned på 700 omdr/min ved start af halvvarm motor og så blot lade bilen stå i tomgang i mere end 30 sekunder.

Efter opdateringen skal motoren blot være varm så har den indtil nu kørt 700 omdr/min ved hvert lyskryds. Og så snart begge koblinger er udkoblet så ligger den stabilt ved 700 omdr/min.


3. Skifte fra 1. til 2. gear
Tidligere roterede motoren let over 2500 omdr/min inden den skiftede til 2. gear. Det var ofte en smule anstrengende på parkeringspladser.

Efter opdateringen skiftes der hurtigere til 2. gear så kørslen er på den måde blevet mere afslappet.


4. Gearskifte
Tidligere har jeg ofte oplevet at motorgangen på gearskiftetidspunkterne virkede lidt knoklet. Det ville kunne forveksles med dårlige gearskif, men jeg er ikke i tvivl om at det var motorgangen der var dårlig.

Efter opdateringen er gearskift blevet mærkbart blødere. Det er altså ikke selve gearskiftene men motorens gang i forbindelse ned gearskift som er mærkbart forbedret.
4. Gearskifte (tilføjelse)
De mærkbart blødere gearskifte er nu blevet prøve grundigere af og jeg kan tilføje at dette gælder både i D, S og M ved svage og kraftige accelerationer (også fuldgas) og når man tager farten af og der geares ned samt når der motorbremses.


5. Udsættere
Tidligere har motoren under opvarmningsfasen haft små kortvarige udsættere, nærmest som ved et tændingsproblem, ved 1600 omdr/min. Dette var særligt tydeligt i 1, 2 og 3 gear.

Efter opdateringen er disse udsættere tilsyneladende helt forsvundet.
Jeg har nu kørt i to måneder med den nye motorstyringssoftware, måske ikke så langt som jeg plejer men nogle tusinde km er det alligevel blevet til, så jeg synes det er på tide at fortælle om mine erfaringer.

1. Svingende tomgang
Jeg har oplevet det én enkelt gang. Motoromdrejningstallet svingende slet ikke så meget som det gjorde tidligere men det var dog nok til at jeg bemærkede det. Siden har jeg forsøgt at fremprovokere det igen men endnu uden at det er lykkes.

2. Tomgang
Alt er fint akkurat som jeg bemærkede det umiddelbart efter opdateringen

3. Skifte fra 1. til 2. gear
Alt er fint akkurat som jeg bemærkede det umiddelbart efter opdateringen

4. Gearskifte
Alt er fint akkurat som jeg bemærkede det umiddelbart efter opdateringen

5. Udsættere
Dette oplever jeg igen jævnligt, men stadig kun under opvarmning og udsætterne er meget svagere end tidligere. Om det er derfor der skulle gå mere end en måned inden jeg bemærkede det første gang skal jeg ikke kunne sige. Udendørstemperaturen er stort set uændret og jeg kører på den samme benzin så der er ikke introduceret ændringer på den måde.


Hvis jeg skal konlkudere på ovenstående er det nok at jeg efterhånden kender bilen så godt at jeg kender de små uheldigheder som den har, akkurat som der har været uheldigheder ved alle andre biler jeg har haft lejlighed til at køre så meget i at jeg har lært dem at kende.

Selv om det kunne være fedt at de sidste par småting også bliver løst er jeg egentlig ganske godt tilfreds med bilen.

Og så til de der ikke helt kan skelne mellem motor og gearkasseproblemer, så har jeg absolut intet dårligt at sige om DQ200 gearkassen i min bil.

Meget kan ændre sig med tiden og kørte kilometer men sådan er status lige nu.

Mvh
cnp-vag

TRoager
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 1. jul 2017, 22:38
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af TRoager » 9. feb 2020, 20:30

cnp-vag skrev:
cnp-vag skrev:
14. dec 2019, 21:22
cnp-vag skrev:
11. dec 2019, 19:35
I dag har jeg fået opdateret motorstyringssoftwaren til denne version i min Leon FR 1.5TSI DSG og selv om jeg endnu ikke har kørt så langt har jeg alligevel gjort nedenstående fire observationer.

I øvrigt var min den første Leon som forhandleren opdaterede for som mekanikeren sagde; "Vi vidste ikke engang at opdateringen var kommet". Jeg gætter på at fabrikken/importøren sniger denne opdatering ud så den kun bliver lagt på biler når kunder klager.


1. Svingende tomgang
Tidligere har jeg oplevet svingende tomgang umiddelbart efter start akkurat som jeg startede denne tråd med at vise på en video.

Efter opdateringen har jeg haft tre starter hvor jeg forventede svingende tomgang (for det plejede at være sådan under de forhold) men motoren kørte helt rent i tomgang og regulerede fint tomgangshastigheden ned efterhånden som driftstemperatur blev nået.


2. Tomgang
Tidligere så jeg tidligere stort set aldrig motorens tomgang komme under 1000 omdr/min ved normal kørsel.
Faktisk så kunne jeg reelt kun få tomgangshatigheden ned på 700 omdr/min ved start af halvvarm motor og så blot lade bilen stå i tomgang i mere end 30 sekunder.

Efter opdateringen skal motoren blot være varm så har den indtil nu kørt 700 omdr/min ved hvert lyskryds. Og så snart begge koblinger er udkoblet så ligger den stabilt ved 700 omdr/min.


3. Skifte fra 1. til 2. gear
Tidligere roterede motoren let over 2500 omdr/min inden den skiftede til 2. gear. Det var ofte en smule anstrengende på parkeringspladser.

Efter opdateringen skiftes der hurtigere til 2. gear så kørslen er på den måde blevet mere afslappet.


4. Gearskifte
Tidligere har jeg ofte oplevet at motorgangen på gearskiftetidspunkterne virkede lidt knoklet. Det ville kunne forveksles med dårlige gearskif, men jeg er ikke i tvivl om at det var motorgangen der var dårlig.

Efter opdateringen er gearskift blevet mærkbart blødere. Det er altså ikke selve gearskiftene men motorens gang i forbindelse ned gearskift som er mærkbart forbedret.
4. Gearskifte (tilføjelse)
De mærkbart blødere gearskifte er nu blevet prøve grundigere af og jeg kan tilføje at dette gælder både i D, S og M ved svage og kraftige accelerationer (også fuldgas) og når man tager farten af og der geares ned samt når der motorbremses.


5. Udsættere
Tidligere har motoren under opvarmningsfasen haft små kortvarige udsættere, nærmest som ved et tændingsproblem, ved 1600 omdr/min. Dette var særligt tydeligt i 1, 2 og 3 gear.

Efter opdateringen er disse udsættere tilsyneladende helt forsvundet.
Jeg har nu kørt i to måneder med den nye motorstyringssoftware, måske ikke så langt som jeg plejer men nogle tusinde km er det alligevel blevet til, så jeg synes det er på tide at fortælle om mine erfaringer.

1. Svingende tomgang
Jeg har oplevet det én enkelt gang. Motoromdrejningstallet svingende slet ikke så meget som det gjorde tidligere men det var dog nok til at jeg bemærkede det. Siden har jeg forsøgt at fremprovokere det igen men endnu uden at det er lykkes.

2. Tomgang
Alt er fint akkurat som jeg bemærkede det umiddelbart efter opdateringen

3. Skifte fra 1. til 2. gear
Alt er fint akkurat som jeg bemærkede det umiddelbart efter opdateringen

4. Gearskifte
Alt er fint akkurat som jeg bemærkede det umiddelbart efter opdateringen

5. Udsættere
Dette oplever jeg igen jævnligt, men stadig kun under opvarmning og udsætterne er meget svagere end tidligere. Om det er derfor der skulle gå mere end en måned inden jeg bemærkede det første gang skal jeg ikke kunne sige. Udendørstemperaturen er stort set uændret og jeg kører på den samme benzin så der er ikke introduceret ændringer på den måde.


Hvis jeg skal konlkudere på ovenstående er det nok at jeg efterhånden kender bilen så godt at jeg kender de små uheldigheder som den har, akkurat som der har været uheldigheder ved alle andre biler jeg har haft lejlighed til at køre så meget i at jeg har lært dem at kende.

Selv om det kunne være fedt at de sidste par småting også bliver løst er jeg egentlig ganske godt tilfreds med bilen.

Og så til de der ikke helt kan skelne mellem motor og gearkasseproblemer, så har jeg absolut intet dårligt at sige om DQ200 gearkassen i min bil.

Meget kan ændre sig med tiden og kørte kilometer men sådan er status lige nu.

Mvh
cnp-vag
Hej cnp-vag

Jeg er glad for jeg ikke er den eneste der oplever udsættere. Jeg skal aflevere min bil om 14 for tredje gang efter motorstyringsopdateringen med netop disse udsættere.
Jeg har haft bilen forbi FDM og lavet en special test med teknikeren og han fortæller mig at han ikke vil mene det er korrekt opførsel/ intentionen at bilen skal køre på den måde jeg oplever det.

VW fortæller mig at hvis der er mere end 5 sager på fabrikken så skal de tage hånd om sagen. Om dette bare er et fup nummer det ved jeg ikke men sagen er at næste gang jeg afleverer bilen skal de køre yderligere test og skaffe data på bilen og så sender de det videre i systemet.

Det der prøvede sidst var at opdatere gearkassen og nulstille den til fabriksindstillinger. Det hjalp dog ikke så som nævnt tidligere så skal jeg afsted igen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
kws
Aktiv medlem
Indlæg: 2880
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 132 times
Been thanked: 69 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af kws » 11. feb 2020, 17:52

Min Karoq har også fået den opdatering i november, eller hvor når det nu var. Det startede godt ud og alt gik kørte rigtig godt. Men kort tid efter begyndte den at glide i koblingen fra lige gear til ulige gear. (100-500 omdr.). Den kom på værksted i går og dommer lyder på, at fabrikken ikke har yderlige opdateringer til, hverken motor eller DSG'en og at de har fået bud på at skifte koblingerne på den. Inden opdateringen var der ingen problemer :roll: Vil skyde på at den har kørt omkring 2000-2500 km med nyeste motor opdatering.
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 - Billede
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)

JSA
Medlem
Indlæg: 548
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 69 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af JSA » 4. mar 2020, 08:09

Så blev min Leon også opdateret. Værkstedet ville ikke umiddelbart gøre det, kun hvis de kunne konstatere "fejlen", men da jeg stak dem nummeret på den TPI der er nævnt tidligere i denne tråd var der pludselig ingen problemer. Jeg har kun kørt ca 40 km siden opdateringen, men det ser ud til at den ujævne motorgang i opvarmningsfasen er forsvundet. Generelt føles motoren/kørslen mere smooth. De små ryk ved overgangen mellem 2- og 4-cylindret drift er blevet væsentligt mindre mærkbare - næsten som i min svigersøns 1.4'er. Jeg vender tilbage, hvis der er noget at berette.
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO
Honda NC 750 XAD

Brugeravatar
Lau16
Medlem
Indlæg: 748
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 59 times
Been thanked: 96 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Lau16 » 4. mar 2020, 21:18

JSA skrev:
4. mar 2020, 08:09
Så blev min Leon også opdateret. Værkstedet ville ikke umiddelbart gøre det, kun hvis de kunne konstatere "fejlen", men da jeg stak dem nummeret på den TPI der er nævnt tidligere i denne tråd var der pludselig ingen problemer. Jeg har kun kørt ca 40 km siden opdateringen, men det ser ud til at den ujævne motorgang i opvarmningsfasen er forsvundet. Generelt føles motoren/kørslen mere smooth. De små ryk ved overgangen mellem 2- og 4-cylindret drift er blevet væsentligt mindre mærkbare - næsten som i min svigersøns 1.4'er. Jeg vender tilbage, hvis der er noget at berette.
Hvad nr. fik du lagt i? Der er vist kommet flere opdateringer..?
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI

JSA
Medlem
Indlæg: 548
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 69 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af JSA » 4. mar 2020, 21:43

Lau16 skrev:
4. mar 2020, 21:18
Hvad nr. fik du lagt i? Der er vist kommet flere opdateringer..?
Aner det ikke - på fakturaen står der blot "Guidet funktion" og
"Batteri opladet".
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO
Honda NC 750 XAD

doctor6000
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 30. mar 2014, 12:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af doctor6000 » 1. jul 2020, 22:45

Er der kommet mere nyt eller nye opdateringer siden. Eller er folk bare glade og alt kører som det skal. Har selv fået den tpi og sys stadig ikke den kører perfekt.


Alt nyt er velkommen

Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk


olk
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14. jul 2020, 10:23
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af olk » 15. jul 2020, 07:14

Ved koldstart. Vent med at køre til omdrejningerne er faldet til under 1000 omdrejninger (30-60 sek.) ellers bliver softwaren i koldstartsfasen indtil man gør et stop. Det hjælper på min Audi A3 1,5 tfsi dsg 7 S-line købt fra ny 26 juni 2019. Håber det også er tilfældet når der bliver vinter.

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af cnp-vag » 16. jul 2020, 14:08

doctor6000 skrev:
1. jul 2020, 22:45
Er der kommet mere nyt eller nye opdateringer siden. Eller er folk bare glade og alt kører som det skal. Har selv fået den tpi og sys stadig ikke den kører perfekt.
Siden jeg fandt TPI'en som jeg henviser til tidligere i denne tråd og fik min Leon opdateret har jeg været fuld tilfreds med bilen.

Hvis man mærker godt efter har alle biler små særheder, det er bare et spørgsmål om at lede længe nok for at finde dem, men efter min Leon blev opdateret har den stort set ingen særheder tilbage og den kører væsentligt bedre end næsten alle andre biler jeg kører i og har kørt i.

På baggrund af den erfaring kan jeg godt forstå at kombinationen af 1.5 TSI og DSG DQ200 stort set altid roses af motorjournalister. God jævn motorgang, bløde gearskift (uden dog at være gammel-taxa-agtig) akkurat som jeg tidligere har skrevet.

Jeg ved ikke om der er kommet en nyere motorstyringssoftware for jeg har ikke gidet beskæftige mig med det siden jeg fik opdateret i december.

Tidligere i tråden har jeg skrevet hvordan du selv kan undersøge det. Hvis du ikke er tilfreds med din bil kan jeg anbefale at investere lidt tid og et par Euro på at undersøge det selv, for her du kan ikke regne med værkstederne da det ikke er en tvungen TPI.

Mvh
cnp-vag
These users thanked the author cnp-vag for the post:
Anders D

Awesomatix
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11. sep 2018, 20:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Awesomatix » 16. jul 2020, 16:48

Skal have min Octavia opdateret i morgen.
Motorlampen er begyndt at lyse, og det er for mager blanding der er registreret.
I morgen skulle den få en opdatering der er frigivet den 17 marts.
Bilen har også problemer med motorstøj
( lyder som om den kører uden olietryk ) og kobling mellem gearskift i opvarmningsperioden.

pomfrit
Nyt medlem
Indlæg: 266
Tilmeldt: 20. sep 2012, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 30 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af pomfrit » 16. jul 2020, 16:52

Awesomatix skrev:
16. jul 2020, 16:48
Skal have min Octavia opdateret i morgen.
Motorlampen er begyndt at lyse, og det er for mager blanding der er registreret.
I morgen skulle den få en opdatering der er frigivet den 17 marts.
Bilen har også problemer med motorstøj
( lyder som om den kører uden olietryk ) og kobling mellem gearskift i opvarmningsperioden.
Nå - og hvad så?

Awesomatix
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11. sep 2018, 20:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Awesomatix » 16. jul 2020, 17:21

Undskyld du store Pomfrit.
Skal da straks slette mit indlæg hvis du følte dig krænket.
These users thanked the author Awesomatix for the post:
pomfrit

pomfrit
Nyt medlem
Indlæg: 266
Tilmeldt: 20. sep 2012, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 30 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af pomfrit » 16. jul 2020, 18:10

Awesomatix skrev:
16. jul 2020, 17:21
Undskyld du store Pomfrit.
Skal da straks slette mit indlæg hvis du følte dig krænket.
Jeg er overhovedet ikke krænket.
Jeg kan kan bare ikke få din kommentar til at give mening ifht. emnet.
Så hvad forsøger du at sige?

KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af KVL » 16. jul 2020, 19:01

Awesomatix skrev:
16. jul 2020, 16:48
Skal have min Octavia opdateret i morgen.
Motorlampen er begyndt at lyse, og det er for mager blanding der er registreret.
I morgen skulle den få en opdatering der er frigivet den 17 marts.
Bilen har også problemer med motorstøj
( lyder som om den kører uden olietryk ) og kobling mellem gearskift i opvarmningsperioden.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-07- ... ndingsfejl
These users thanked the author KVL for the post (total 2):
Awesomatixkws

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Anders D » 28. jan 2021, 12:01

Jeg har fået 9760 (fra 7419) i min 2019 Touran 1.5 TSI forleden.

Billede

Jeg bestilte tid hos VW Gladsaxe og det var klaret på cirka 45 minutter med det hele.
Det har fjernet den magre blanding under koldstart.

Besvar

Tilbage til "Motor"