Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
-
- Medlem
- Indlæg: 1102
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 495 times
- Been thanked: 241 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Takker, tænker også vejret spillede ind. I dag Frost p bil, så må jeg se hvad konen siger senere
Hilsen Hallas
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 7. jan 2019, 19:45
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Hej
Jeg fik min Passat opdateret for snart 6 mdr. Siden, alt var super godt i nogle uger hvorefter det kom tilbage. Efter den opdatering, har den fået en nul stilling af motor styring 4 gange
Importøren sagde de ikke kunne løse dette problem. De mente et tilbage køb var det bedste.
De tog den tilbage, og nu køre jeg passat 1.8 tsi r-line
Den har ikke disse fejl.
Jeg fik min Passat opdateret for snart 6 mdr. Siden, alt var super godt i nogle uger hvorefter det kom tilbage. Efter den opdatering, har den fået en nul stilling af motor styring 4 gange
Importøren sagde de ikke kunne løse dette problem. De mente et tilbage køb var det bedste.
De tog den tilbage, og nu køre jeg passat 1.8 tsi r-line
Den har ikke disse fejl.
-
- Medlem
- Indlæg: 1102
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 495 times
- Been thanked: 241 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Hej
Ja træls når det bare ik duer. Det er trods alt ikke billige køretøjer, langt billigere køretøjer kører ofte bedre med automat gear. Vi har prøvet flere modeller inden skodaen. Madza automat kører godt, men skifter bare såeeeeeee langsomt. Kia, nissan med automat er slået ikke mig. Den nye automat i nissan skulle bare spille.
Nabo har 1.8 Passat 2017 og den spiller godt.
Fruen sagde den kørte bedre i dag, måske vejr og vind på vores spiller ind.
For ellers dejligt køretøj og gear normalt.
Ja træls når det bare ik duer. Det er trods alt ikke billige køretøjer, langt billigere køretøjer kører ofte bedre med automat gear. Vi har prøvet flere modeller inden skodaen. Madza automat kører godt, men skifter bare såeeeeeee langsomt. Kia, nissan med automat er slået ikke mig. Den nye automat i nissan skulle bare spille.
Nabo har 1.8 Passat 2017 og den spiller godt.
Fruen sagde den kørte bedre i dag, måske vejr og vind på vores spiller ind.
For ellers dejligt køretøj og gear normalt.
Hilsen Hallas
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13245
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3208 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Der er godt nok en ting jeg ikke helt kan følge i tråden her....
Efter min opfattelse, drejer tråden sig om et problem (og en softwareopdatering) til motorstyringen, som skal afhjælpe problemet med urolig motorgang ved kold drifttilstand. Der tales om mager blanding mm.
Ikke desto mindre, er der debattører her i tråden, som ... hvis jeg læser deres indlæg, så virker det som om tråden handler om DSG og en opdatering til dette ??
Det forstår jeg altså ikke helt
Men hva', jeg har ikke en 1.5 TSI EVO, så what's it to me....
Efter min opfattelse, drejer tråden sig om et problem (og en softwareopdatering) til motorstyringen, som skal afhjælpe problemet med urolig motorgang ved kold drifttilstand. Der tales om mager blanding mm.
Ikke desto mindre, er der debattører her i tråden, som ... hvis jeg læser deres indlæg, så virker det som om tråden handler om DSG og en opdatering til dette ??
Det forstår jeg altså ikke helt
Men hva', jeg har ikke en 1.5 TSI EVO, så what's it to me....
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 1102
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 495 times
- Been thanked: 241 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Jeg forstår heller ikke altid tingene, men hygger mig alligevel
Hilsen Hallas
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Jeg tror det er fordi symptomerne ligner og/eller forstærker hinanden.HansH skrev:Der er godt nok en ting jeg ikke helt kan følge i tråden her....
Efter min opfattelse, drejer tråden sig om et problem (og en softwareopdatering) til motorstyringen, som skal afhjælpe problemet med urolig motorgang ved kold drifttilstand. Der tales om mager blanding mm.
Ikke desto mindre, er der debattører her i tråden, som ... hvis jeg læser deres indlæg, så virker det som om tråden handler om DSG og en opdatering til dette ??
Det forstår jeg altså ikke helt
Men hva', jeg har ikke en 1.5 TSI EVO, så what's it to me....
Synes endda jeg har "hørt" at 1.5'erens udsættere påvirker gearkassens funktion.
I og med at begge problemerne optræder når skidtet er koldt, så vil det jo uvægerligt blive lidt en sammenblanding
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 7. jan 2019, 19:45
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Hej
Det tilbage køb som vw Har foretaget med min bil Passat 1.5 evo dsg highline, blev gjort fordi motoren sætter ud...... Og ikke fordi der var fejl på dsg
Jeg havde ikke problemer med gear kassen.
Det tilbage køb som vw Har foretaget med min bil Passat 1.5 evo dsg highline, blev gjort fordi motoren sætter ud...... Og ikke fordi der var fejl på dsg
Jeg havde ikke problemer med gear kassen.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 5. sep 2019, 13:11
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Hvor ofte satte den ud? Tror jeg har oplevet det 2-3 gang på 3-4 måneder så svært at reproducere for at være sikker på det ikke var en manuel fejl for midt vedkommende.Thomas passat skrev: ↑30. okt 2019, 06:10Hej
Det tilbage køb som vw Har foretaget med min bil Passat 1.5 evo dsg highline, blev gjort fordi motoren sætter ud...... Og ikke fordi der var fejl på dsg
Jeg havde ikke problemer med gear kassen.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13245
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3208 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Det lyder sådan set forståeligt nok ... at det kan være svært at tyde symptombilledet og holde tingene adskilt.kGlerup skrev: ↑29. okt 2019, 20:47Jeg tror det er fordi symptomerne ligner og/eller forstærker hinanden.HansH skrev:Der er godt nok en ting jeg ikke helt kan følge i tråden her....
Efter min opfattelse, drejer tråden sig om et problem (og en softwareopdatering) til motorstyringen, som skal afhjælpe problemet med urolig motorgang ved kold drifttilstand. Der tales om mager blanding mm.
Ikke desto mindre, er der debattører her i tråden, som ... hvis jeg læser deres indlæg, så virker det som om tråden handler om DSG og en opdatering til dette ??
Det forstår jeg altså ikke helt
Men hva', jeg har ikke en 1.5 TSI EVO, så what's it to me....
Synes endda jeg har "hørt" at 1.5'erens udsættere påvirker gearkassens funktion.
I og med at begge problemerne optræder når skidtet er koldt, så vil det jo uvægerligt blive lidt en sammenblanding
Gud ved hvordan det forholder sig på dem med manuelt gear ? De oplever vel også den urolige motorgang..
(Hvis der overhovedet sælges nye biler med man. gear efterhånden)
Hvorom alt er, så er det min klare opfattelse af denne sag, at den opdatering det hele kredser om, udelukkende vedrører motorstyringen.
Derfor opfatter jeg ikke problemet som værende relateret til DSG.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 1102
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 495 times
- Been thanked: 241 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Hej.
Ja undskyld hvis ting er blandet sammen.
Men de hænger sammen for mig, da jeg har haft glæde af, at den er opdateret. Men den opdatering har altså indvirket på både gearskift/motorgang.
Så min opfattelse er, at de måske hænger lidt sammen.
Opfattelse/forståelse er jo heller ikke lige det samme
Ja undskyld hvis ting er blandet sammen.
Men de hænger sammen for mig, da jeg har haft glæde af, at den er opdateret. Men den opdatering har altså indvirket på både gearskift/motorgang.
Så min opfattelse er, at de måske hænger lidt sammen.
Opfattelse/forståelse er jo heller ikke lige det samme
Hilsen Hallas
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Medlem
- Indlæg: 524
- Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 110 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Det er vist helt normal på dette forum at mange udtaler som om noget som de har hørt om
problemet med disse biler med 1,5 og DSG - er at bilen får for maget blanding når den ikke er driftsvarm og dette registrerer DSG gearkassen og "Microslipper" - så jo det hænger lidt sammen. Så problemet er motorstyringen med en afledt problem til DSG-gerkassen - Bilen kører jo helt fejlfri når den er varm
Dette har jeg hørt af min værkfører - da jeg også har en bil med disse problemer
problemet med disse biler med 1,5 og DSG - er at bilen får for maget blanding når den ikke er driftsvarm og dette registrerer DSG gearkassen og "Microslipper" - så jo det hænger lidt sammen. Så problemet er motorstyringen med en afledt problem til DSG-gerkassen - Bilen kører jo helt fejlfri når den er varm
Dette har jeg hørt af min værkfører - da jeg også har en bil med disse problemer
ID.5 PRO Performance 2022
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 7. jan 2019, 19:45
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Der er kommet mange gode indlæg i denne tråd, men fakta er at langt de fleste med denne motor også har problemer når den er varm... Men i en meget mindre grad end når den er kold.
Når det så er sagt, så er det jo lige gyldigt da en bil til disse priser SKAL køre uden den fejl.
Kan kun opfordre så mange som muligt til at presse wv, til et tilbagekøb.
FDM kan også bruges de kender godt til denne fejl. De vil gerne være behjælpelig i denne sag, og har nogle forslag omkring afregning ved tilbagekøb.
Håber snart det bliver løst.
Det er sjofelt at tage så mange penge og derefter sige at dette ikke er en fejl men et karakteristisk træk ved denne motor.
Når det så er sagt, så er det jo lige gyldigt da en bil til disse priser SKAL køre uden den fejl.
Kan kun opfordre så mange som muligt til at presse wv, til et tilbagekøb.
FDM kan også bruges de kender godt til denne fejl. De vil gerne være behjælpelig i denne sag, og har nogle forslag omkring afregning ved tilbagekøb.
Håber snart det bliver løst.
Det er sjofelt at tage så mange penge og derefter sige at dette ikke er en fejl men et karakteristisk træk ved denne motor.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 59
- Tilmeldt: 5. aug 2013, 14:51
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 15 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Jeg fik ny motor software i min T-roc 1.5 i sidste uge da jeg har oplevet urolig motorgang samt, hvad jeg troede udelukkende var et problem med dsg i form af slip. Nu har jeg kørt med det en lille uges tid og bilen føles faktisk bedre på en lang række punkter. Motoren er blevet meget mere rolig, mere dynamisk, modsat tidligere hvor jeg ofte synes at den virkede uharmonisk og grov. Det har også haft en positiv effekt på gearskifte. Tidligere oplevede jeg ofte slip i såvel 2-3-4-5, værst i 4 og 5, nu er slip så godt som væk i 2 og 3 og umiddelbart minimeret i 4 og 5. I en relativ kold bil med lidt frisk acceleration op ad bakke, der kan jeg stadig få den til at slippe når den skifter til 4 og 5, så alt er ikke løst... Desværre.
Alt i alt en klar forbedring - dog mangler det sidste - og om det stadig skyldes motor eller udelukkende er dsg relateret, må være et ubesvaret spørgsmål. Nu vil jeg lige køre et par uger med det som det er, og se om de positive takter fortsætter, hvis de gør får bilen tvs software på igen og så ser jeg om det løser det resterende i 4-5 gear.
Alt i alt en klar forbedring - dog mangler det sidste - og om det stadig skyldes motor eller udelukkende er dsg relateret, må være et ubesvaret spørgsmål. Nu vil jeg lige køre et par uger med det som det er, og se om de positive takter fortsætter, hvis de gør får bilen tvs software på igen og så ser jeg om det løser det resterende i 4-5 gear.
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Jeg skal have tjekket min Golf på mandag.. Er spændt på hvad de siger og om de ligger ny software på. Har udlæst hvad der pt er på DSG og motor for at kunne sammenligne.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: 25. mar 2018, 22:15
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 2 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Har talt med VW i Odense i dag. De slog vores Golf Variant Highline 1.5 Evo DSG op på reg. no. og fandt ikke nogen opdateringer til den.
Er det korrekt forstået at opdateringen lægges op til den enkelte bil?
Er det korrekt forstået at opdateringen lægges op til den enkelte bil?
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Nu har jeg fået lagt ny software på. VW har noteret det som TPI 2048749, som ser ud til at stamme tilbage til oktober 2018.. Måske indeholder den forskellige versioner...?
Der er kun lagt ny software på motorstyringen og intet på DSGet. Motoren - 1.5l 150kh Evo har før og nu:
Gammel:
Software number: 05E906018A
Software version: 6019
Ny:
Software number: 05E906018BH
Software version: 9622
Jeg har kun kørt en ganske kort tur, men den reagerer klart anderledes. Jeg har kun kørt den med S, og der er igangsætning og accelleration meget mere jævnt. Før var igangsætning tæt på en katastrofe.
Giver en status om nogle dage.
...Jeg erkender, at placebo effekten kan have stor effekt på mennesket...
Der er kun lagt ny software på motorstyringen og intet på DSGet. Motoren - 1.5l 150kh Evo har før og nu:
Gammel:
Software number: 05E906018A
Software version: 6019
Ny:
Software number: 05E906018BH
Software version: 9622
Jeg har kun kørt en ganske kort tur, men den reagerer klart anderledes. Jeg har kun kørt den med S, og der er igangsætning og accelleration meget mere jævnt. Før var igangsætning tæt på en katastrofe.
Giver en status om nogle dage.
...Jeg erkender, at placebo effekten kan have stor effekt på mennesket...
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Nu har jeg kørt nogle dage med den nye software, og det er klart en forbedring. Som tidligere nævnt herinde, er det på grænsen til en ny bil.
Jeg kører primært i S, og igangsætning og gearskifte er meget meget mere kontrolleret og jævnt. Det kører ikke længere op i utrolig høje omdrejninger i de lave gear, som det før gjorde. Det virker også noget mere kvik nå der gives gas.
Almindelig D kan jeg ikke rigtig vurdere, da det sjældent bruges. Det er stadig jævnt kedeligt, men helt sikkert godt.
Jeg føler motorbremsning er lidt anderledes, men kan ikke se hvorfor det skulle være blevet anderledes. Så det er nok blot indbildning...
Men jeg kan klart anbefale at få den opdateret - det bliver et meget bedre kørsel.
Jeg kører primært i S, og igangsætning og gearskifte er meget meget mere kontrolleret og jævnt. Det kører ikke længere op i utrolig høje omdrejninger i de lave gear, som det før gjorde. Det virker også noget mere kvik nå der gives gas.
Almindelig D kan jeg ikke rigtig vurdere, da det sjældent bruges. Det er stadig jævnt kedeligt, men helt sikkert godt.
Jeg føler motorbremsning er lidt anderledes, men kan ikke se hvorfor det skulle være blevet anderledes. Så det er nok blot indbildning...
Men jeg kan klart anbefale at få den opdateret - det bliver et meget bedre kørsel.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 198
- Tilmeldt: 26. nov 2017, 16:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 21 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Hvordan tjekker man helt præcist om der er en opdatering. Kan det gøres ud fra stelnummer eller en kode som alm. mennesker kan se?
Synes min virker normal, men måske ved jeg ikke bedre. Dog kan jeg genkende nogen af de små symptomer andre har.
Synes min virker normal, men måske ved jeg ikke bedre. Dog kan jeg genkende nogen af de små symptomer andre har.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 27. jun 2019, 06:49
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Hej!
Hvis jeg forstår det rigtigt kan forhandleren/værkstedet først se software version når bilens diagnosestik forbindes til nettet. Her vil det fremgå hvilken version som er på bilen, samtidig med at man kan se om der er en nyere version til den pågældende bil.
Mvh Jørgen Møller
Hvis jeg forstår det rigtigt kan forhandleren/værkstedet først se software version når bilens diagnosestik forbindes til nettet. Her vil det fremgå hvilken version som er på bilen, samtidig med at man kan se om der er en nyere version til den pågældende bil.
Mvh Jørgen Møller
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 59
- Tilmeldt: 5. aug 2013, 14:51
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 15 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Min forhandler fik bare nr plade/stelnummer - derefter fik jeg at vide på mail at der var ny software.T-roc-golf skrev: ↑8. nov 2019, 19:34Hej!
Hvis jeg forstår det rigtigt kan forhandleren/værkstedet først se software version når bilens diagnosestik forbindes til nettet. Her vil det fremgå hvilken version som er på bilen, samtidig med at man kan se om der er en nyere version til den pågældende bil.
Mvh Jørgen Møller
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 27
- Tilmeldt: 16. mar 2011, 07:51
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Et par dage siden jeg sidst har opdateret situationen, men som jeg skrev sidst skulle jeg have ny kobling og det fik jeg også, efter ca. 14 dage var det nøjagtig som før skift af kobling og var tilbage fra begyndelsen igen, kontaktede så forhandleren igen og fik en ny tid igen igen igen igen for at få lavet en ny måling for microslip, målingen viste så at værdierne igen var alt for "store" og forhandleren mente så også jeg ikke skulle finde mig i mere og ville tage kontakt med VW danmark, efter en lille uge blev jeg så kontaktet og fik forklaret at de værdier de sidst målte var de samme som første gang, da den havde gemt dataen som skulle have været slettet efter sidste besøg, så endnu en ny tid hos forhandleren for udlæsning af evt. microslip, denne gang ville de så gerne have den nogle dage som blev til 3 og jeg hentede så bilen i går, der blev ikke målt for høje micro slip værdier, men tekniker som havde fået opgaven kunne oplevede det samme som jeg og han fin justerede så manuelt dyser/indsprøjtning og da jeg så hentede bilen i går, var jeg ude og trille en tur med teknikeren og må indrømme den kørt helt fejlfrit trods det var en start på helt kold motor og da jeg kørte på arbejde i morges og hjem fra arbejde, var der ikke den mindste nøkken/hakken og den kørte og køre bare som i "små", en helt ny bil som bare køre pisse godt og jeg vil virkelig håbe det holder denne gang, for så er jeg vildt tilfreds, men har så også kune taget 8 måneder siden jeg reklamerede over "fejlen", men grænsen er så også nået og hvis det ikke holder denne gang er min tålmodighed slut og jeg vil gøre brug af den advokat der har været med på side linjen hele tiden og fået info om hele forløbet, da jeg har været "så smart" at kommunikere via email med forhandleren, så det hele er sort på hvidt men om det havde hjulpet eller hjælper hvis jeg havde kommet eller kommer i den situation vides ikke og håber ikke vi når der til.
2019 VW Passat 1.5 tsi ACT EVO DSG7 Comfortline Premium sedan
-
- Medlem
- Indlæg: 524
- Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 110 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Jeg er i samme situation med min - jeg havde besluttet mig for at min skulle være fikset inden 1. års dagen - så den var en tur ved forhandleren og her skiftede de koblingerne og opdaterede den med nyeste software.
Så mit råd er at presse på for at få lavet sin bil - jo mere erfaring får værkstederne med at løse problemerne - vi skal ikke finde os mere i at have så dyre biler med fejl.
Jeg har også kørt i stilling til ophævelse af handlen og har FDM med på sidelinjen - de er helt enig med mig i at nu har det kørt længe nok og jeg skulle bare henvende mig igen.
Men p.t. køre bilen som den skal - men kommer problemet igen, så må de tage bilen retur
Så mit råd er at presse på for at få lavet sin bil - jo mere erfaring får værkstederne med at løse problemerne - vi skal ikke finde os mere i at have så dyre biler med fejl.
Jeg har også kørt i stilling til ophævelse af handlen og har FDM med på sidelinjen - de er helt enig med mig i at nu har det kørt længe nok og jeg skulle bare henvende mig igen.
Men p.t. køre bilen som den skal - men kommer problemet igen, så må de tage bilen retur
ID.5 PRO Performance 2022
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 27. jun 2019, 06:49
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Hej.
Det er nu snart et par måneder siden jeg fik nyeste software I motoren, siger de på værkstedet, men jeg har ærlig talt min tvivl om man har gjort andet end grundindstille alle paratmetre.
Bilen er ved at "nøkke" lidt igen især ved kold motor. Gearskiftet er ikke ok, den skifter uregelmæssigt, men uden noget mønster, så det er svært at forklare.
Nu har man for fjorten dage siden udmålt data for mico-slip og sendt til importøren. Jeg har ikke hørt fra værkstedet siden, så ved ikke hvad der sker.
Jeg er parat til at sælge bilen, men det bliver jo med stort tab, når nu der er en ny model på vej.
Mvh Jørgen Møller
Det er nu snart et par måneder siden jeg fik nyeste software I motoren, siger de på værkstedet, men jeg har ærlig talt min tvivl om man har gjort andet end grundindstille alle paratmetre.
Bilen er ved at "nøkke" lidt igen især ved kold motor. Gearskiftet er ikke ok, den skifter uregelmæssigt, men uden noget mønster, så det er svært at forklare.
Nu har man for fjorten dage siden udmålt data for mico-slip og sendt til importøren. Jeg har ikke hørt fra værkstedet siden, så ved ikke hvad der sker.
Jeg er parat til at sælge bilen, men det bliver jo med stort tab, når nu der er en ny model på vej.
Mvh Jørgen Møller
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 300
- Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 43 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Så er der nyt om opdateringen til motorstyringen i de forskellige Seat'er.
Nedenstående er klippet fra TPI 2050266/10 med overskriften "Rykken ved acceleration / slip af speeder i opvarmningsfasen (kun 1.-3 gear - EA211evo 1,5-liters TSI)" med frigivelsesdato 19-11-2019.
TPI'en har jeg i øvrigt hentet på Erwin som nævnt tidligere her i tråden.
I TPI'en ses at der er opdateringer klar til alle de Seat'er som er solgt med 1.5 TSI eller EA211evo som den også kaldes.
Så hvis du har én af modellerne nedenfor og oplever de symptomer som tråden handler om kan du hanvende dig til dit autoriserede værksted med en henvisning til TPI'en og forlange at de opdaterer motorstyringen for at løse problemet.
Jeg har selv lige skrevet til mit værksted og bedt om en tid til at de endelig udfører opdateringen som vi har ventet på i næsten 1 år.
Mvh
cnp-vag
Nedenstående er klippet fra TPI 2050266/10 med overskriften "Rykken ved acceleration / slip af speeder i opvarmningsfasen (kun 1.-3 gear - EA211evo 1,5-liters TSI)" med frigivelsesdato 19-11-2019.
TPI'en har jeg i øvrigt hentet på Erwin som nævnt tidligere her i tråden.
I TPI'en ses at der er opdateringer klar til alle de Seat'er som er solgt med 1.5 TSI eller EA211evo som den også kaldes.
Så hvis du har én af modellerne nedenfor og oplever de symptomer som tråden handler om kan du hanvende dig til dit autoriserede værksted med en henvisning til TPI'en og forlange at de opdaterer motorstyringen for at løse problemet.
Jeg har selv lige skrevet til mit værksted og bedt om en tid til at de endelig udfører opdateringen som vi har ventet på i næsten 1 år.
Mvh
cnp-vag
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
cnp-vag,
De numre du har lagt op, både TPI og software nummer, er det de samme på både Seat, Skoda og VW?
Jeg fornylig fået opdateret min, men jeg synes ikke at hverken TPI og SW stemmer med listen...
Måske har det blot været en tidligere version jeg har fået på.. Jeg må se om jeg kan få fat i beskrivelsen på TPIen jeg har fået lagt på..
De numre du har lagt op, både TPI og software nummer, er det de samme på både Seat, Skoda og VW?
Jeg fornylig fået opdateret min, men jeg synes ikke at hverken TPI og SW stemmer med listen...
Måske har det blot været en tidligere version jeg har fået på.. Jeg må se om jeg kan få fat i beskrivelsen på TPIen jeg har fået lagt på..
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 300
- Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 43 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Denne TPI omhandler udelukkende seat så jeg gætter på at du vil finde andre numre på VW og Skoda.
Mvh
cnp-vag
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13245
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3208 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Korrekt. De deler ikke TPI numre på tværs af mærker.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 1. jul 2017, 22:38
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Jeg kan så lige give en Update på min bil.
Jeg har reklameret over denne fejl som involverer vugge kørsel / kænguru hopperi.
Jeg reklamerede over det i marts og fik opdateringen oktober. Fejlen er opstået igen efter en lille måneds tid.
Bilen gik hen og fik en motorlampe (ikke relateret til ovenstående) og i samme omgang reklamerede jeg igen og har fået at vide at der ikke er nogen yderligere løsning fra mekanikeren.
Jeg har så fået min bil igen uden at der er gjort noget ved denne reklamation. Det bliver nu sendt videre til nogle teknikere som skal kommentere yderligere på problematikken.
Jeg fik kommentaren “sådan skal den køre da det er når den går i eco mode så dukker dette op”
Jeg er dog ret uenig at den skal køre på den måde.
Jeg har idag samtidig med at have modtaget min bil nu bedt om at ophæve handlen.
Mine forhåbninger er ikke for store men jeg er godt nok øv over at blive sendt rundt i ring. Jeg syntes det har været rimelig tid for at løse fejlen.
Nu må vi se hvor det hele ender henne.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har reklameret over denne fejl som involverer vugge kørsel / kænguru hopperi.
Jeg reklamerede over det i marts og fik opdateringen oktober. Fejlen er opstået igen efter en lille måneds tid.
Bilen gik hen og fik en motorlampe (ikke relateret til ovenstående) og i samme omgang reklamerede jeg igen og har fået at vide at der ikke er nogen yderligere løsning fra mekanikeren.
Jeg har så fået min bil igen uden at der er gjort noget ved denne reklamation. Det bliver nu sendt videre til nogle teknikere som skal kommentere yderligere på problematikken.
Jeg fik kommentaren “sådan skal den køre da det er når den går i eco mode så dukker dette op”
Jeg er dog ret uenig at den skal køre på den måde.
Jeg har idag samtidig med at have modtaget min bil nu bedt om at ophæve handlen.
Mine forhåbninger er ikke for store men jeg er godt nok øv over at blive sendt rundt i ring. Jeg syntes det har været rimelig tid for at løse fejlen.
Nu må vi se hvor det hele ender henne.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 59
- Tilmeldt: 30. mar 2014, 12:54
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
Er der så nogen der har fået tpi fra 19-11-2019 lagt på en Leon. Og kan fortælle om det så spiller.
Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk
Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 300
- Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 43 times
Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?
I dag har jeg fået opdateret motorstyringssoftwaren til denne version i min Leon FR 1.5TSI DSG og selv om jeg endnu ikke har kørt så langt har jeg alligevel gjort nedenstående fire observationer.doctor6000 skrev: ↑10. dec 2019, 03:38Er der så nogen der har fået tpi fra 19-11-2019 lagt på en Leon. Og kan fortælle om det så spiller.
I øvrigt var min den første Leon som forhandleren opdaterede for som mekanikeren sagde; "Vi vidste ikke engang at opdateringen var kommet". Jeg gætter på at fabrikken/importøren sniger denne opdatering ud så den kun bliver lagt på biler når kunder klager.
1. Svingende tomgang
Tidligere har jeg oplevet svingende tomgang umiddelbart efter start akkurat som jeg startede denne tråd med at vise på en video.
Efter opdateringen har jeg haft tre starter hvor jeg forventede svingende tomgang (for det plejede at være sådan under de forhold) men motoren kørte helt rent i tomgang og regulerede fint tomgangshastigheden ned efterhånden som driftstemperatur blev nået.
2. Tomgang
Tidligere så jeg tidligere stort set aldrig motorens tomgang komme under 1000 omdr/min ved normal kørsel.
Faktisk så kunne jeg reelt kun få tomgangshatigheden ned på 700 omdr/min ved start af halvvarm motor og så blot lade bilen stå i tomgang i mere end 30 sekunder.
Efter opdateringen skal motoren blot være varm så har den indtil nu kørt 700 omdr/min ved hvert lyskryds. Og så snart begge koblinger er udkoblet så ligger den stabilt ved 700 omdr/min.
3. Skifte fra 1. til 2. gear
Tidligere roterede motoren let over 2500 omdr/min inden den skiftede til 2. gear. Det var ofte en smule anstrengende på parkeringspladser.
Efter opdateringen skiftes der hurtigere til 2. gear så kørslen er på den måde blevet mere afslappet.
4. Gearskifte
Tidligere har jeg ofte oplevet at motorgangen på gearskiftetidspunkterne virkede lidt knoklet. Det ville kunne forveksles med dårlige gearskif, men jeg er ikke i tvivl om at det var motorgangen der var dårlig.
Efter opdateringen er gearskift blevet mærkbart blødere. Det er altså ikke selve gearskiftene men motorens gang i forbindelse ned gearskift som er mærkbart forbedret.
Jeg vender tilbage med mere når jeg har gjort mig nogle flere erfaringer.
Mvh
cnp-vag