Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Besvar
Dami4200
Nyt medlem
Indlæg: 189
Tilmeldt: 12. jun 2009, 12:49
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 11 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Dami4200 » 12. dec 2019, 11:06

Vil i anbefalse at får lavet opdatering på min Leon FR fra 2019, selvom jeg ikke oplever nogle prooblemer med det nuværende software?

Eller bør jeg holdde mig til det nuværende software?
Seat Leon Stella 1.9 TDi (2001)
Seat Leon Style 1.6 TDI (2013)
Seat Leon FR ST 1.5 TSI DSG7 (2019)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13237
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af HansH » 12. dec 2019, 11:11

Generelt vil jeg aldrig opdatere sw i en styreenhed, hvis der ikke er et konkret problem der skal løses.
Du har jo intet at vinde ? Og til gengæld alt at miste ..
These users thanked the author HansH for the post:
VWAU
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Dami4200
Nyt medlem
Indlæg: 189
Tilmeldt: 12. jun 2009, 12:49
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 11 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Dami4200 » 12. dec 2019, 11:15

HansH skrev:
12. dec 2019, 11:11
Generelt ville jeg aldrig opdatere sw i en styreenhed, hvis der ikke var et konkret problem der skal løses.
Du har jo alt at miste .. og intet at vinde ?
Du har ret.
Men nogle gange kan det være en vanesag. Hvor man først opdager hvor dårligt ens bil kører, når man har prøvet noget som kører bedre :D

Ud fra cnp-vag post kan jeg dog relatere til punkt 2. Min bil står også i tomgang med konsekvent med 1000 o/m. For at tvinge den til at går ned på 700 o/m SKAL jeg slukke for både sædevarme og kabinevarme. (ikke bare skrue ned, men slukke helt)
Seat Leon Stella 1.9 TDi (2001)
Seat Leon Style 1.6 TDI (2013)
Seat Leon FR ST 1.5 TSI DSG7 (2019)

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af cnp-vag » 14. dec 2019, 21:22

cnp-vag skrev:
11. dec 2019, 19:35
doctor6000 skrev:
10. dec 2019, 03:38
Er der så nogen der har fået tpi fra 19-11-2019 lagt på en Leon. Og kan fortælle om det så spiller.
I dag har jeg fået opdateret motorstyringssoftwaren til denne version i min Leon FR 1.5TSI DSG og selv om jeg endnu ikke har kørt så langt har jeg alligevel gjort nedenstående fire observationer.

I øvrigt var min den første Leon som forhandleren opdaterede for som mekanikeren sagde; "Vi vidste ikke engang at opdateringen var kommet". Jeg gætter på at fabrikken/importøren sniger denne opdatering ud så den kun bliver lagt på biler når kunder klager.


1. Svingende tomgang
Tidligere har jeg oplevet svingende tomgang umiddelbart efter start akkurat som jeg startede denne tråd med at vise på en video.

Efter opdateringen har jeg haft tre starter hvor jeg forventede svingende tomgang (for det plejede at være sådan under de forhold) men motoren kørte helt rent i tomgang og regulerede fint tomgangshastigheden ned efterhånden som driftstemperatur blev nået.


2. Tomgang
Tidligere så jeg tidligere stort set aldrig motorens tomgang komme under 1000 omdr/min ved normal kørsel.
Faktisk så kunne jeg reelt kun få tomgangshatigheden ned på 700 omdr/min ved start af halvvarm motor og så blot lade bilen stå i tomgang i mere end 30 sekunder.

Efter opdateringen skal motoren blot være varm så har den indtil nu kørt 700 omdr/min ved hvert lyskryds. Og så snart begge koblinger er udkoblet så ligger den stabilt ved 700 omdr/min.


3. Skifte fra 1. til 2. gear
Tidligere roterede motoren let over 2500 omdr/min inden den skiftede til 2. gear. Det var ofte en smule anstrengende på parkeringspladser.

Efter opdateringen skiftes der hurtigere til 2. gear så kørslen er på den måde blevet mere afslappet.


4. Gearskifte
Tidligere har jeg ofte oplevet at motorgangen på gearskiftetidspunkterne virkede lidt knoklet. Det ville kunne forveksles med dårlige gearskif, men jeg er ikke i tvivl om at det var motorgangen der var dårlig.

Efter opdateringen er gearskift blevet mærkbart blødere. Det er altså ikke selve gearskiftene men motorens gang i forbindelse ned gearskift som er mærkbart forbedret.
4. Gearskifte (tilføjelse)
De mærkbart blødere gearskifte er nu blevet prøve grundigere af og jeg kan tilføje at dette gælder både i D, S og M ved svage og kraftige accelerationer (også fuldgas) og når man tager farten af og der geares ned samt når der motorbremses.


5. Udsættere
Tidligere har motoren under opvarmningsfasen haft små kortvarige udsættere, nærmest som ved et tændingsproblem, ved 1600 omdr/min. Dette var særligt tydeligt i 1, 2 og 3 gear.

Efter opdateringen er disse udsættere tilsyneladende helt forsvundet.

Mvh
cnp-vag

KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af KVL » 15. dec 2019, 22:19

Jeg kan kun bekræfte det @cnp-vag skriver. Jeg har oplevet det på samme måde, da jeg fik min Golf opdateret for nogle uger siden.

doctor6000
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 30. mar 2014, 12:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af doctor6000 » 20. dec 2019, 19:07

Jeg kan kun tilslutte mig. Fik opdateret min 1.5 tsi evo DSG Leon igår. Selvom min ikke var ramt meget af symptomerne. Er det blevet en helt anden bil der bare kører mere smooth. Ingen vilde starter på parkeringspladserne. Hurtig og præcis gearskifte. Bedre speederresponce

Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk

These users thanked the author doctor6000 for the post:
pomfrit

Swan
Nyt medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 22 times

Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Swan » 20. dec 2019, 21:35

Er der en venlig sjæl der kan slå mit stel nr op og se om der er en opdatering til min 1.5 TSI Arteon?


Stelnummer: WVWZZZ3HZJE531291

Comesso
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. sep 2019, 18:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Comesso » 21. dec 2019, 11:46

Har også fået min Leon Fr opdateret. Og den kørte bare vildt lækkert. Men den begyndte på det samme med motoren igen Igår når den har stået lidt og startes, pendler den op og ned i tomgang. Og dsg skifter af h.. til 🙈 så må desværre på Seat igen igen.

Ærgerligt for det er sgu en lækker bil og motor ellers 😃

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af cnp-vag » 21. dec 2019, 17:43

Comesso skrev:
21. dec 2019, 11:46
Har også fået min Leon Fr opdateret. Og den kørte bare vildt lækkert. Men den begyndte på det samme med motoren igen Igår når den har stået lidt og startes, pendler den op og ned i tomgang. Og dsg skifter af h.. til 🙈 så må desværre på Seat igen igen.

Ærgerligt for det er sgu en lækker bil og motor ellers 😃
Et eller andet sted tvivler jeg på du har fået opdateret motorstyringssoftwaren for opdateringen er først blevet frigivet den 19/11.

Hvis det der end er blevet lavet er før den 19/11 er det i hvert fald ikke den nyeste softwareversion som du har fået lagt på.

Få lagt den nyeste på og se om det ikke skulle hjælpe.

Mvh
cnp-vag

Comesso
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. sep 2019, 18:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Comesso » 22. dec 2019, 15:41

Det var så også d.29/11 så det går jeg da stærkt udefra, har da også fået en nul faktura på arbejdet med den.

doctor6000
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 30. mar 2014, 12:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af doctor6000 » 22. dec 2019, 17:22

Comesso skrev:Det var så også d.29/11 så det går jeg da stærkt udefra, har da også fået en nul faktura på arbejdet med den.
Står der hvilken tpi de har installeret

Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk


KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af KVL » 23. dec 2019, 21:43

Ang. Opdateringen til VW modellerne.
Er der nogen er ved om opdateringen er tilgængelig for begge versioner af 1.5 ACT, dvs 150 hk og 130 hk?

Jeg har fået opdateret min 150 hk, men hvordan med en 130 hk?

Og hvis man har købt en bil ved en ikke VW butik, men der stadig er garanti på bilen, hvem skal man så henvende sig til? Er det ikke kun VW der kan opdatere den?

Vh K

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af cnp-vag » 23. dec 2019, 21:55

KVL skrev:
23. dec 2019, 21:43
Ang. Opdateringen til VW modellerne.
Er der nogen er ved om opdateringen er tilgængelig for begge versioner af 1.5 ACT, dvs 150 hk og 130 hk?
Det kan jeg ikke sige med sikkerhed men Seat Leon er vist en af de modeller som har ventet længst med at få opdateringen og som du kan se her viewtopic.php?f=70&t=144613&start=150#p1607946 så findes opdateringen også til DACA (130hk udgaven) her, så mon ikke også den findes til DACA i VW'er.
KVL skrev:
23. dec 2019, 21:43
Og hvis man har købt en bil ved en ikke VW butik, men der stadig er garanti på bilen, hvem skal man så henvende sig til? Er det ikke kun VW der kan opdatere den?
Jo det er kun VW der kan opdatere motorerne i VW'er.

Mvh
cnp-vag

Fodbold25
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19. jun 2017, 11:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Fodbold25 » 24. dec 2019, 09:46

Jeg har fået opdateret min golf 1,5 med 150 HK, men den hugger stadig når den er kold, jeg har prøvet en golf 1,5 med 130 Hk og den hugger ikke når den er kold
Mvh

TRoager
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 1. jul 2017, 22:38
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af TRoager » 24. dec 2019, 09:48

Fodbold25 skrev:Jeg har fået opdateret min golf 1,5 med 150 HK, men den hugger stadig når den er kold, jeg har prøvet en golf 1,5 med 130 Hk og den hugger ikke når den er kold
Mvh
Jeg er glad for jeg ikke er den eneste.
Samme problematik hos mig.



Sent from my iPhone using Tapatalk

T-roc-golf
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27. jun 2019, 06:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af T-roc-golf » 4. jan 2020, 19:10

Hej alle jer herinde med motor " Hikken, hoppen og udsættere ved kold motor".

Jeg har nu kørt en del med diverse opdateringer på min Golf 7 med DSG og 1,5 liter motor, må desværre bedrøve jer med at den efter lidt tid er tilbage til udgangspunktet og forbedringen udebliver.

Min konklussion er at der ikke er nogen opdatering som hjælper, og der næppe kommer nogen, jeg tror ikke at selv en stor koncern som WV magter at ændre på nogen software som går myndighederne imod.

Det er yderste beklageligt, men hvis man ikke vil finde sig i de unoder 1,5 liter motoren har, er man nødt til at se sig om efter en model som ikke anvender denne motor. Jeg ved 100 % sikkert at problemet er det samme hos Golf, T-roc og Passat med denne motor.

Mvh Jørgen Møller

KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af KVL » 4. jan 2020, 19:30

Træls at det ikke virker på din bil.

Men hvordan kan du være 100% sikker? Er det ikke mere din fornemmelse og derved et gæt, eller har du adgang til data der bekræfter din påstand 100%?

Shadonis67
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 16. mar 2011, 07:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Shadonis67 » 4. jan 2020, 21:55

Hej og godt Nytår alle sammen.
Jeg har så ikke skrevet siden den 6 december hvor jeg hentede min bil efter VW havde haft den i 3 dage og må indrømme, at de justeringer vw tekniker har lavet i Ribe har virket lige siden og alle "problemer" jeg havde med hakken/nøkken og hoppen er stoppet helt og køre bare skide godt hvilket er en befrielse :) bare ærgerligt man skulle gå næsten 9 måneder før problemet blev løst, men bedre sent end aldrig ;)
Så om udskiftningen af koblingen havde været nødvendigt er jeg ikke helt sikker på, da jeg ikke helt kunne "mærke" forskellen efter 14 dage, trods koblingen blevskiftet pga. der blev målt forkerte værdier i micro slip, men måske en blanding af det hele, jeg er ihverfald lykkelig over jeg har fået en "problemfri" bil, som også var en af grundene til jeg købte den fra sprit ny, håber i andre der har samme problem/problemer som mig får det løst på den ene eller anden måde :)
2019 VW Passat 1.5 tsi ACT EVO DSG7 Comfortline Premium sedan

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af cnp-vag » 4. jan 2020, 21:56

T-roc-golf skrev:
4. jan 2020, 19:10
Hej alle jer herinde med motor " Hikken, hoppen og udsættere ved kold motor".

Jeg har nu kørt en del med diverse opdateringer på min Golf 7 med DSG og 1,5 liter motor, må desværre bedrøve jer med at den efter lidt tid er tilbage til udgangspunktet og forbedringen udebliver.

Min konklussion er at der ikke er nogen opdatering som hjælper, og der næppe kommer nogen, jeg tror ikke at selv en stor koncern som WV magter at ændre på nogen software som går myndighederne imod.

Det er yderste beklageligt, men hvis man ikke vil finde sig i de unoder 1,5 liter motoren har, er man nødt til at se sig om efter en model som ikke anvender denne motor. Jeg ved 100 % sikkert at problemet er det samme hos Golf, T-roc og Passat med denne motor.

Mvh Jørgen Møller
Det er kedelig læsning.

Skal vi ikke prøve at gøre dette mere faktuelt?

Hvornår fik du din Golf opdateret?

Hvis du tjecker op med data fra Erwin hvilken version har du så fået lagt på bilen?

Som det ses længere oppe i denne tråd så har jeg dokumenteret hvilken version af softwaren der er blevet lagt på min Leon for knap en måned siden og den kører endnu som den skal.

Mvh
cnp-vag

DeBuur
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. okt 2019, 18:56
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af DeBuur » 4. jan 2020, 22:00

Først en stor tak til alle der skriver om deres problemer og erfaringer med deres 1,5 TSI motor med act.

Jeg købte en næsten ny Skoda Octavia Combi 1,5 TSI ACT med DSG, i oktober måned, bilen var fra 4/4 2019 og havde kørt 5500 km da jeg købte den. Inden købet kontaktede jeg FDM for at høre om de havde erfaringer med motor og gearkassen, de svarede klart nej og at de problemer de kendte til dem havde forhandlerne afhjulpet - heldigvis hørte jeg om dette forum hvor der overraskende blev beskrevet problemer med såvel DSG som 1,5 tsi motoren. Jeg spurgte forhandlerne om de kendt til problemer med motor og gearkasse.. det var der sjovt nok ikke nogen der gjorde og man kan vel så konkludere at bilsælgere omgås sandheden på en lidt speciel måde!

Jeg valgte derfor at prøve en del Skoda Octavia og SEAT Leon med 1,5 TSI motor og DSG gear og kunne konstatere at flere havde problemer som beskrevet i denne tråd. Efterhånden begyndte flere af sælgerne at fortælle lidt om problemerne og enkelte kunne også fremvise modeller som ikke havde problemerne.

Efter nogen søgen fandt jeg en Octavia Combi i en farve jeg kunne leve med og et udstyrs niveau jeg gerne ville have(GPS + Digital Cockpit) Bilen har nu rundet de 12.000 km og jeg har ikke oplevet problemer, udover motoren på fugtige og kolde dage er lidt ujævn i motorgangen de første 500 meter har en anden motorgang end ellers og en enkelt gang har jeg måske mærket lidt rusken og svingende tomgang. Men uanset hvad så har jeg oplevet motor og gearkasse som væsentlig bedre end de motorer jeg har prøvet hos KIA (1,4) og Peugeot (1,2) og hos Mazda (2,0 122 hk) hvor gearkassen ganske enkelt var forfærdelig og koblet med en noget sløv motor gav de en noget træls køre oplevelse - jeg krydser fingren og håber at min Skoda opfører sig pænt men netop fordi jeg har læst om diverse problemer så har jeg valgt at tegne en service aftale på 5 år så jeg ikke står med en uoverskuelig regning til renovering af motor eller gearkasse.
These users thanked the author DeBuur for the post:
Shadonis67
Skoda Octavia 2019 Combi 1,5 TSI DSG.. tidligere ejer af 3 stk. Kia Ceed SW
Mazda 2 2016 1,5 Vision (Fantastisk 2 bil)

Hallas
Medlem
Indlæg: 1093
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 495 times
Been thanked: 238 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Hallas » 4. jan 2020, 22:44

Hej.

Vi fik Skoda opdateret for 2 mdr siden ca.. gear kører godt og den starter og kører også fin kold.

Men men den er begyndt at pendle igen, når man starter den efter F.eks indkøb i Føtex.
Har skrevet til Skoda og hører hvad de mener.

Er der andre der har oplevet at den begynder at pendle og hvad fik i gjort/lavet ved det
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Hallas
Medlem
Indlæg: 1093
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 495 times
Been thanked: 238 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Hallas » 8. jan 2020, 18:17

Hej

Har aftalt med Skoda at de kigger på bil igen.
De snakker om at køre oktan 100. Det skulle hjælpe på motors problem, med for mager blanding.
Men om det kan tage de trælse starter ved varm motor og køren op og ned i omdrejninger, ved jeg ikke.
Er der nogen der fast kører oktan 100 og fejlfri kørsel☺️☺️
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Denfre1
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28. maj 2018, 18:12
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Denfre1 » 8. jan 2020, 18:27

Hallas skrev:Hej

Har aftalt med Skoda at de kigger på bil igen.
De snakker om at køre oktan 100. Det skulle hjælpe på motors problem, med for mager blanding.
Men om det kan tage de trælse starter ved varm motor og køren op og ned i omdrejninger, ved jeg ikke.
Er der nogen der fast kører oktan 100 og fejlfri kørselBilledeBillede
Det virker ikke med v-power 100 oktan.. er testet med 5 tanke..

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk


Hallas
Medlem
Indlæg: 1093
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 495 times
Been thanked: 238 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Hallas » 8. jan 2020, 18:37

Hej

Takker for hurtigt svar. Det kan jeg tage med.

Det er måske en ny opdatering der skal til. Måske der er frigivet ny, ved Skoda. De får lov at kigge på det, det er ik fordi gear ik kører godt..men følelsen af at sidde og starte motor varm, med kammerat på tur og han så siger: ska omdrejningstæller stå og køre op og ned.. ja ja ja det er normalt for en bil til en halv million :roll: :roll:
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

bomever
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. okt 2019, 19:40
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af bomever » 9. jan 2020, 20:10

Hejsa

Jeg bliver nød til at fortælle jer alle sammen, at der kun findes en løsning på alle vores problemer !! Fik min VW Golf 1.5 TSI 150 HK DSG chippet i mandags hos www.stage3.dk for 4000 kr

Bilen kører som en drøm nu :) smiler hver gang jeg kører, modsat før hvor jeg allerede var pist når bilen blev startet !!

Disse problemer er væk:
- koldstart hakken.
- 2 cyl on / off hakken - kører altid på 4 cyl nu - fandme dejlig kan jeg oplyse.
- Diverse vibrationer / motor støj er væk.
- DSG hård skift mellem gear.

Bilen er blevet en helt anden !! Motoren og DSG kører smooth ! som den burde fra starten !

Kører stadigvæk 15 km pr liter som før.

Fik også en del flere HK og nm ! som jeg er total ligeglad med, da jeg bare ville have en smooth kørende bil.

Før 156 HK - 257 Nm
Nu 190 HK - 313 Nm

Ja så bliver fremtiden spændende om lortet holder, men jeg har været så tæt på at sælge bilen 2 gange !! Jeg tager chancen :) og nej er ikke den store brian som vil køre om kap.

Hilsen
En nu utrolig glad Golf ejer :)

Hallas
Medlem
Indlæg: 1093
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 495 times
Been thanked: 238 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Hallas » 9. jan 2020, 20:24

Hej

Foreløbig tillykke med resultat.. bliver spændende at følge din stage. Men kan kobling holde, ikke fordi der går vild kørsel :) , men den vil jo stadig trykke NM ud med noget mere end 250 NM.
Håber det bedste og følger med, hvis du lægger noget ind med din erfaring :arrow:
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

doctor6000
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 30. mar 2014, 12:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af doctor6000 » 9. jan 2020, 20:47

bomever skrev:Hejsa

Jeg bliver nød til at fortælle jer alle sammen, at der kun findes en løsning på alle vores problemer !! Fik min VW Golf 1.5 TSI 150 HK DSG chippet i mandags hos www.stage3.dk for 4000 kr

Bilen kører som en drøm nu :) smiler hver gang jeg kører, modsat før hvor jeg allerede var pist når bilen blev startet !!

Disse problemer er væk:
- koldstart hakken.
- 2 cyl on / off hakken - kører altid på 4 cyl nu - fandme dejlig kan jeg oplyse.
- Diverse vibrationer / motor støj er væk.
- DSG hård skift mellem gear.

Bilen er blevet en helt anden !! Motoren og DSG kører smooth ! som den burde fra starten !

Kører stadigvæk 15 km pr liter som før.

Fik også en del flere HK og nm ! som jeg er total ligeglad med, da jeg bare ville have en smooth kørende bil.

Før 156 HK - 257 Nm
Nu 190 HK - 313 Nm

Ja så bliver fremtiden spændende om lortet holder, men jeg har været så tæt på at sælge bilen 2 gange !! Jeg tager chancen :) og nej er ikke den store brian som vil køre om kap.

Hilsen
En nu utrolig glad Golf ejer :)
Hvor gammel er din bil. Overvejer selv det samme. For det er mager blanding det er galt med på disse motorer i min optik.

Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk


bomever
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. okt 2019, 19:40
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af bomever » 9. jan 2020, 20:58

Hejsa

Bilen er lige blevet 1 år :) og kørt 16.000 km.

Ja det store problem er den magre benzin styring og 2 cyl pis (ACT)

Har også læst det med max 250 Nm på gear kassen, men jeg kan ikke mærke nogen form for ryk / hak eller glidning i gearkassen selv ved fuld bundgas :) når det skal prøves ved varm motor og olie :)

Kan kun sige en ting :) du vil blive en glad mand og din kone vil give dig ret hehe.

Shadonis67
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 16. mar 2011, 07:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Shadonis67 » 9. jan 2020, 21:26

Lyder da spændende med chip tuningen løser alle problemer, men hvad med garantien ? jeg har lavet en ekstra garanti på 2 år og dermed 4 år i alt, men fylder også 1 år om et par uger, så hvis problemet opstår igen er jeg meget i tvivl om jeg tør pga. garantien.
2019 VW Passat 1.5 tsi ACT EVO DSG7 Comfortline Premium sedan

bomever
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. okt 2019, 19:40
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af bomever » 9. jan 2020, 21:35

Har også garanti endnu :) men var nået til det punkt hvor jeg sagde ....sælg lortet eller gør noget

Besvar

Tilbage til "Motor"