Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Besvar
Brugeravatar
Lau16
Medlem
Indlæg: 754
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 59 times
Been thanked: 97 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Lau16 » 20. sep 2019, 11:27

Fik min opdateret i fredags, med denne reklamation "Rykkeri ved acceleration/slipning af speederen i opvarmningsfasen"
Det kan klart anbefales, helt anden bil. Eller nu er den, som den burde være leveret og jeg husker fra diverse prøveture.
Ingen kænguru, ingen tøven, ingen ved at gå i stå ved tilkobling i 2 gear :D
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI

Svampen
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 9. jul 2019, 10:21
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Svampen » 24. sep 2019, 13:16

Hej,
Min helt nye Polo Rline 1,5 EVO TSI, gør præcis det samme, som i andre beskriver.
Jeg har bestilt tid til værksted. Jeg håber denne nye software også understøtter en Polo?

doctor6000
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 30. mar 2014, 12:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af doctor6000 » 24. sep 2019, 17:48

Har hørt der er endnu en Update på vej til dem der allerede har fået en Update. Men det er under behandling i EU. Så mon ikke der er noget med mængden af brændstof og derfor de hele kører så forbandet dårligt.

Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk


cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af cnp-vag » 24. sep 2019, 20:12

doctor6000 skrev:
24. sep 2019, 17:48
Har hørt der er endnu en Update på vej til dem der allerede har fået en Update. Men det er under behandling i EU. Så mon ikke der er noget med mængden af brændstof og derfor de hele kører så forbandet dårligt.

Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk
Kan du fortælle hvor du har hørt det så vi ved hvem kilden er og så vi kan vurdere hvorvidt der bare er tale om et løst rygte eller om det kunne være sandt?

Mvh
cnp-vag

doctor6000
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 30. mar 2014, 12:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af doctor6000 » 25. sep 2019, 07:01

cnp-vag skrev:
doctor6000 skrev:
24. sep 2019, 17:48
Har hørt der er endnu en Update på vej til dem der allerede har fået en Update. Men det er under behandling i EU. Så mon ikke der er noget med mængden af brændstof og derfor de hele kører så forbandet dårligt.

Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk
Kan du fortælle hvor du har hørt det så vi ved hvem kilden er og så vi kan vurdere hvorvidt der bare er tale om et løst rygte eller om det kunne være sandt?

Mvh
cnp-vag
Aut. Seat Forhandler. Samt en kammerat der har fået update på passat for 3 uger siden har fået at vide der er endnu en ny Update på vej

Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk


Brugeravatar
Michaelds
Nyt medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 5. apr 2010, 11:44
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 28 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Michaelds » 25. sep 2019, 07:14

Jeg har fået booket tid til den nævnte TPI/aktion på fredag ved VW Kolding, på min Passat B8 1.5 TSI
Nuværende: VW Passat Variant Highline Premium 1,5 TSi '19 + Ford Mustang Mach-E AWD '23
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08 - VW Polo Highline 1.0 TSi '20

poull
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 5. sep 2019, 13:11
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af poull » 25. sep 2019, 08:21

Jeg har fået opdateret min MY19 Octavia 1.5 manuelt gear i går. Umiddelbart en klar forbedring hvad angår hop under acceleration i første gear. Jeg har oplevet enkelte hop men det var i et kryds hvor jeg også oplevede det med min forrige bil så der er det nok mig der ikke lige kører optimalt :-)

flan
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 29. jan 2014, 08:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af flan » 25. sep 2019, 08:39

doctor6000 skrev:
25. sep 2019, 07:01
cnp-vag skrev:
doctor6000 skrev:
24. sep 2019, 17:48
Har hørt der er endnu en Update på vej til dem der allerede har fået en Update. Men det er under behandling i EU. Så mon ikke der er noget med mængden af brændstof og derfor de hele kører så forbandet dårligt.

Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk
Kan du fortælle hvor du har hørt det så vi ved hvem kilden er og så vi kan vurdere hvorvidt der bare er tale om et løst rygte eller om det kunne være sandt?

Mvh
cnp-vag
Aut. Seat Forhandler. Samt en kammerat der har fået update på passat for 3 uger siden har fået at vide der er endnu en ny Update på vej

Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk
Har lige fået en update af T-ROC 1.5 og det er klart en forbedring af ujævn kørsel i kold tilstand, fik også at vide, der er en update under behandling, det var vist den første TPI med ujævn og Motoren rykker let ved acceleration.
2019 T-ROC 1.5 TSi Sport DSG

Brugeravatar
Lau16
Medlem
Indlæg: 754
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 59 times
Been thanked: 97 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Lau16 » 25. sep 2019, 11:34

flan skrev:
25. sep 2019, 08:39
doctor6000 skrev:
25. sep 2019, 07:01
cnp-vag skrev:
Kan du fortælle hvor du har hørt det så vi ved hvem kilden er og så vi kan vurdere hvorvidt der bare er tale om et løst rygte eller om det kunne være sandt?

Mvh
cnp-vag
Aut. Seat Forhandler. Samt en kammerat der har fået update på passat for 3 uger siden har fået at vide der er endnu en ny Update på vej

Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk
Har lige fået en update af T-ROC 1.5 og det er klart en forbedring af ujævn kørsel i kold tilstand, fik også at vide, der er en update under behandling, det var vist den første TPI med ujævn og Motoren rykker let ved acceleration.
Hvad går nr.2 update på?
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI

Shadonis67
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 16. mar 2011, 07:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Shadonis67 » 27. sep 2019, 11:08

Hej

Min VW pusher havde møde med VW sidste fredag vedr. gliden/hakken/hoppen ved "kold start" på 1.5 TSI DSG7 , som jeg tidligere beskrevet og at den nyest motorstyrings software fra Juni ikke virkede mere end et par dage og så var problemet der igen, har så gået og ventet på svar/afgørelsen fra VW og der er åbenbart ikke noget nyt om en evt. software, men at man/jeg kan få udmålt loggen for kobling/gaerskift om det fungere eller der er/har været "fejl" på udkoblinger og de skrev så også at det i tilfælde har resulteret i udskiftning af kobling.
Så jeg har fået en tid for "udmåling" og i samme forbindelse er FDM med på sidelinjen da jeg lavede den første reklamation vedr. hakken/nøkken/hoppen allerede en måned efter jeg havde købt bilen (fra ny) og der nu snart er gået 8 måneder uden udbedring af fejlen, blev ringet op af FDM i går at hvis ikke der sker noget denne gang vil juristerne gerne starte en sag, men kræver så jeg kan dokumentere forløbet, mail korrespondance, slutseddel m.m. da det lyder sig i købeloven at fejl skal udbedres inden for rimelig tid og hvis man reklamere inden 2 måneder efter købet træder der også lidt andre regler ind....ved ikke, ved kun min tålmodighed er ved at smutte :) men er jo glad for bilen og "kun" et problem ind til den er varm
2019 VW Passat 1.5 tsi ACT EVO DSG7 Comfortline Premium sedan

kuno
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 110 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af kuno » 27. sep 2019, 11:25

Shadonis67 skrev:
27. sep 2019, 11:08
Hej

Min VW pusher havde møde med VW sidste fredag vedr. gliden/hakken/hoppen ved "kold start" på 1.5 TSI DSG7 , som jeg tidligere beskrevet og at den nyest motorstyrings software fra Juni ikke virkede mere end et par dage og så var problemet der igen, har så gået og ventet på svar/afgørelsen fra VW og der er åbenbart ikke noget nyt om en evt. software, men at man/jeg kan få udmålt loggen for kobling/gaerskift om det fungere eller der er/har været "fejl" på udkoblinger og de skrev så også at det i tilfælde har resulteret i udskiftning af kobling.
Så jeg har fået en tid for "udmåling" og i samme forbindelse er FDM med på sidelinjen da jeg lavede den første reklamation vedr. hakken/nøkken/hoppen allerede en måned efter jeg havde købt bilen (fra ny) og der nu snart er gået 8 måneder uden udbedring af fejlen, blev ringet op af FDM i går at hvis ikke der sker noget denne gang vil juristerne gerne starte en sag, men kræver så jeg kan dokumentere forløbet, mail korrespondance, slutseddel m.m. da det lyder sig i købeloven at fejl skal udbedres inden for rimelig tid og hvis man reklamere inden 2 måneder efter købet træder der også lidt andre regler ind....ved ikke, ved kun min tålmodighed er ved at smutte :) men er jo glad for bilen og "kun" et problem ind til den er varm
Spændende - jeg står lidt i samme situation - fik bilen leveret slut december og problemet har altid været der - og har fået den opdateret for en 3 mdr. siden - det hjælp lidt til at starte med men problemet er ikke løst - opdateringen fik jeg måske fordi jeg skrev direkte til VW - for en uge før var der ingen opdatering - men kort tid efter min skriv til VW - var der pludselige en opdatering - har siden hen fået at vide der ikke var en ny opdatering til den første.

Men det jeg er SUR over er mere det at VW sælger mig et produkt som de jo god vidste ikke var i orden og de efterfølgende er blevet ved med at sælge disse biler som ikke er problemfri.

Min tålmodighed er snart brugt op og så SKAL problemet løses - på den ene eller anden måde - jeg er også mega glad for bilen når det er godt driftsvarm - er heldigvis medlem af FDM - hvis det skulle blive nødvendig
These users thanked the author kuno for the post:
Shadonis67
ID.5 PRO Performance 2022

T-roc-golf
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27. jun 2019, 06:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af T-roc-golf » 28. sep 2019, 06:47

Hej igen!
Ja problemet herover er jo det samme på min Golf 1,5 Highline, som jeg tidligere har beskrevet. Bilen bliver 1 år først i oktober, og jeg har netop skrevet til VW igen for at høre hvad man har tænkt sig at gøre. Bilen har kørt ca. 15000 km uden at være i orden, det synes jeg faktisk ikke man som landets største bil importør kan være bekendt. Værkstedet som jeg selvfølgelig har kontaktet adskillige gange kan kun sige at min sag er registreret og bilen bliver opdateret når der kommer ny software. Den udtalelse er selvfølgelig rar at have på skrift, men hvad hjælper det hvis ikke der kommer nogen opdatering. Jeg er ikke medlem af FDM, men kunne selvfølgelig melde mig ind og lade dem se på sagen. Som andre er jeg jo glad for bilen når den kører godt, men jeg kører mange små ture så den bliver ikke helt driftsvarm og dermed er problemet der jo næsten hver gang jeg kører.
Mvh Jørgen Møller
T-Roc-Golf

havsgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. aug 2013, 14:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af havsgaard » 28. sep 2019, 07:11

Når jeg læser dette igennem, så står der bla. nævnt 'koldstart' eller første 5 min efter start, skal det forstås sådan at det kun er i kort tid i oplever det, eller er det i hele opvarmningsfasen, som jo kan variere meget?
Selv oplever jeg rykken/hakken i det op til jeg har kørt mellem 20-25km, på en kold dag længere, med mindre jeg giver den godt med omdrejninger.

kuno
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 110 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af kuno » 28. sep 2019, 08:09

jeg oplever også problemerne op til de 20-25 km. - så problemerne er først væk når den er helt gennemvarm
These users thanked the author kuno for the post:
havsgaard
ID.5 PRO Performance 2022

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af GaSelle » 28. sep 2019, 08:13

I skal ikke sætte jeres lid til FDM. Ved min første DSG havde jeg dem inde over, og de endte med at komme med ‘seriestandard’ kortet, selvom jeg kunne dokumentere at den gled 500o/min.

HamSjelv
Medlem
Indlæg: 663
Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af HamSjelv » 28. sep 2019, 09:53

Er der nogen af Jer med rusk&ryk@koldstart der har prøvet at pille stikket af termosensoren på benzinfremløb til højtrykspumpen?

kuno
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 110 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af kuno » 28. sep 2019, 11:27

HamSjelv skrev:
28. sep 2019, 09:53
Er der nogen af Jer med rusk&ryk@koldstart der har prøvet at pille stikket af termosensoren på benzinfremløb til højtrykspumpen?
ja - jeg har ikke og skal ikke umiddelbar til at rode med det tekniske på bilen

Er det noget du har noget erfaring med hjælper og ved du noget om det?
These users thanked the author kuno for the post:
BCBC
ID.5 PRO Performance 2022

Brugeravatar
Lau16
Medlem
Indlæg: 754
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 59 times
Been thanked: 97 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Lau16 » 29. sep 2019, 17:44

havsgaard skrev:
28. sep 2019, 07:11
Når jeg læser dette igennem, så står der bla. nævnt 'koldstart' eller første 5 min efter start, skal det forstås sådan at det kun er i kort tid i oplever det, eller er det i hele opvarmningsfasen, som jo kan variere meget?
Selv oplever jeg rykken/hakken i det op til jeg har kørt mellem 20-25km, på en kold dag længere, med mindre jeg giver den godt med omdrejninger.
Vil sige olie temp over 80 grader. Det tager lidt tid...
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI

Shadonis67
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 16. mar 2011, 07:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Shadonis67 » 4. okt 2019, 16:29

Hej

Så har jeg været his vw og fik den nyeste software på, den var 2 versioner nyere end nuværende.
Viste sig så også at værdi der blev udlæst på koblingen lå på...mener det var ca. 340 ved 2 gear, hvor max. værdien må være ca. 150 iflg. vw og den var også over værdien i 1 gear, så jeg skal have ny gearkasse i næste uge som skulle være en stærkere/bedre.
2019 VW Passat 1.5 tsi ACT EVO DSG7 Comfortline Premium sedan

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af martinta » 8. okt 2019, 15:17

Shadonis67 skrev:
4. okt 2019, 16:29
Hej

Så har jeg været his vw og fik den nyeste software på, den var 2 versioner nyere end nuværende.
Viste sig så også at værdi der blev udlæst på koblingen lå på...mener det var ca. 340 ved 2 gear, hvor max. værdien må være ca. 150 iflg. vw og den var også over værdien i 1 gear, så jeg skal have ny gearkasse i næste uge som skulle være en stærkere/bedre.
stærkere/bedre? Er det ikke bare en standard DQ200 på en 1.5 Passat?

Shadonis67
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 16. mar 2011, 07:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Shadonis67 » 8. okt 2019, 20:23

Iflg. VW Skulle det være en forbedret udgave, om det er korrekt eller ej, er jeg ikke den rette til at bedømme og jo det er en DQ200 igen.....
2019 VW Passat 1.5 tsi ACT EVO DSG7 Comfortline Premium sedan

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af martinta » 8. okt 2019, 20:49

Shadonis67 skrev:
8. okt 2019, 20:23
Iflg. VW Skulle det være en forbedret udgave, om det er korrekt eller ej, er jeg ikke den rette til at bedømme og jo det er en DQ200 igen.....
Uden at dræbe dit håb, så tror jeg altså de har pyntet lidt på sandheden, men kan være der er nogen af vores VW mekanikere herinde der har hørt noget i samme stil? Det er i hvert fald helt ny viden for mig hvis det skulle være tilfældet.

Shadonis67
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 16. mar 2011, 07:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Shadonis67 » 8. okt 2019, 21:35

er også bange for det ikke helt holder, har ikke kunne finde noget nogen steder om at der skulle været en forbedret udgave, men har da tænkt mig at spørge ind til det på mandag hvor koblingen skal skiftes, men som jeg kan læse om andres erfaring med udskiftning, er oddsene ikke for gode til at det holder :(
2019 VW Passat 1.5 tsi ACT EVO DSG7 Comfortline Premium sedan

TRoager
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 1. jul 2017, 22:38
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af TRoager » 9. okt 2019, 07:11

Jeg har en Golf 1.5 TSI med samme problemer som nævnt tidligere.
Jeg har kontakt med Semler og Forhandler.
Semler fortæller mig der er en opdatering of VW fortæller der ikke er nogen.
Jeg er nu blevet kontaktet af Semler igen at jeg ville blive ringet op af forhandleren igen til en tid til opdatering af bilen.
Jeg er meget forvirret og føler jeg bliver smidt rundt i manegen..
Ligesom jer andre så ønsker vi jo bare at bilerne bliver fixed men er i tvivl om hvorvidt den opdatering hjælper i det lange løb.
Min fejl blev registreret i 4-5 måneder efter modtagelse af bilen og jeg modtog bilen Okt 2018...
Dvs jeg har haft en del tålmodighed efter min overbevisning da det ca er 7 måneder siden jeg oplyste om fejlen..

Hvor læser i mere om dette problem ? Jeg har kun fundet en engelsk artikel og ikke meget andet :/
Hvad er jeres erfaring, hvordan takler de jeres problem :( ?

T-roc-golf
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27. jun 2019, 06:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af T-roc-golf » 10. okt 2019, 06:50

Jeg kan jo tilslutte mig ovennævnte, har jo også en Golf 1,5 tsi med dag.

Bilen er også fra okt 2018 og kører elendigt, jeg har ikke styr på hvor mange gange jeg har klaget uden resultat.

Da bilen om få dage holder fødselsdag for første gang, skrev jeg til VW kundeservice om man ikke snart kunne tage sig sammen og finde en løsning. Svaret var at det var et højt prioriteret problem med netop min bil, men at man desværre på nuværende tidspunkt ikke havde nogen løsning på problemet.

Efter det svar skrev jeg så til forhandleren at jeg ønskede en snarlig løsning på problemet, idet min tålmodighed var ved at være opbrugt, i modsat fald ville jeg tage stilling til om FDM skulle involveres, med henblik på tilbagekøb af bilen.

Svaret fra forhandleren var næsten det samme som fra VW, men at man ville tage fat i importøren endnu en gang.

Jeg blev i går ringet op af forhandleren som fortalte at der lige var blevet en opdatering klar til min bil.

Sjovt nok hvordan det lige ramler sammen næsten samme dag.

Bilen skal opdateres fredag d 18. Okt, og jeg skal gerne vende tilbage om hvordan det virker.

Mvh Jørgen Møller

TRoager
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 1. jul 2017, 22:38
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af TRoager » 10. okt 2019, 08:21

T-roc-golf skrev:
10. okt 2019, 06:50
Jeg kan jo tilslutte mig ovennævnte, har jo også en Golf 1,5 tsi med dag.

Bilen er også fra okt 2018 og kører elendigt, jeg har ikke styr på hvor mange gange jeg har klaget uden resultat.

Da bilen om få dage holder fødselsdag for første gang, skrev jeg til VW kundeservice om man ikke snart kunne tage sig sammen og finde en løsning. Svaret var at det var et højt prioriteret problem med netop min bil, men at man desværre på nuværende tidspunkt ikke havde nogen løsning på problemet.

Efter det svar skrev jeg så til forhandleren at jeg ønskede en snarlig løsning på problemet, idet min tålmodighed var ved at være opbrugt, i modsat fald ville jeg tage stilling til om FDM skulle involveres, med henblik på tilbagekøb af bilen.

Svaret fra forhandleren var næsten det samme som fra VW, men at man ville tage fat i importøren endnu en gang.

Jeg blev i går ringet op af forhandleren som fortalte at der lige var blevet en opdatering klar til min bil.

Sjovt nok hvordan det lige ramler sammen næsten samme dag.

Bilen skal opdateres fredag d 18. Okt, og jeg skal gerne vende tilbage om hvordan det virker.

Mvh Jørgen Møller
Hej Jørgen.

Så pudsigt som alting kan være så skulle forhandleren kontakte mig ifølge semler og det skete ikke, så jeg valgte at tage kontakt til dem.
Jeg får fortalt at kort tid efter jeg ringede og snakkede sidst hvor jeg fik at vide der ingen opdatering var blev der frigivet en til netop min bil... pudsigt...
Jeg havde bestilt service til d. 28 okt da jeg er ved at runde de 30.000 km. De ønskede at jeg kom ind hurtigere med bilen så jeg har fået en tid på onsdag d. 16 okt for at få lavet service og en software opdatering.
Jeg er godt nok spændt på om det løser mine nuværende problemer.
Men jeg må give min forhandler lidt ros for at takle situationen bedre end andre forhandlere jeg har været hos selvom der har været lidt mangel på at de skulle vende tilbage.

Denfre1
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28. maj 2018, 18:12
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Denfre1 » 10. okt 2019, 11:02

Hvilke forhandler er der tale om? Her tænker jeg på forhandler der siger der er opdatering?
For min forhandler i Holbæk på Sjælland ved absolut ingenting.. og det gør værkkstedschefen heller ikke..
Det kunne jo være man skulle nævne ordet "vidensdeling" sammen med navnene på de andre forhandlere..

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk


Hallas
Medlem
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 495 times
Been thanked: 238 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Hallas » 10. okt 2019, 11:20

Hej

Fik min Skoda opdateret og det virker godt. Måtte selv spørge til det ved Skoda. Men de sagde med det samme at jeg ville få en tid og så ville de sætte computer på. De frivgiver åbenbart opdateringer i interval 🤔🤔🤔.
Men forstår ikke hvis der ikke er opdateringer i f eks. golf/Passat med samme motorer.
Hvad hvis man kører en golf til Skoda forhandler der har opdateringer og får det gjort. Ka man det
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af HansH » 10. okt 2019, 11:26

Hallas skrev:
10. okt 2019, 11:20
Hvad hvis man kører en golf til Skoda forhandler der har opdateringer og får det gjort. Ka man det
Det kan du sagtens, men det vil ikke ændre resultatet.
Forhandleren/værkstedet forholder sig slet ikke til det, og har ingen indflydelse på det.
Det styres fra fabrikken hvornår og hvad der frigives til hvilke motorer osv.

Værkstedet sætter bare stikket fra deres tester på bilen, og så tjekker den selv nede på serveren på fabrikken, om der er nogen opdateringer til den bil.
Og her vil testeren hos en VW forhandler og en Skoda forhandler komme til samme resultat.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

dynis0406
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. jul 2019, 23:15
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af dynis0406 » 10. okt 2019, 17:09

cnp-vag skrev:
1. aug 2019, 23:08
KFJensen skrev:
1. aug 2019, 16:22
Bilen, Ateca 1.5 DSG blev leveret i tirsdags. Der er indtil videre ikke oplevet bøvl med motor eller gear.

Ved levering blev der gået lidt til stålet.
Man erkendte nu at kende til oplevelser hos VW. Også til ny sw der er på vej.
Man kender ikke til at Seats 1.5 tsi skulle være berørt.
Enten er din forhandler ualmindelig inkompetent eller også fylder de dig med løgn. Ingen af delene taler til deres fordel.

https://erwin.seat.com/ er det enhver frit for at oprette sig og mod betaling få adgang til en hel masse info som din forhandler også har adgang til.

Hvis du gør det og finder "Teknisk produktinformation Nummer: 2050266/7" med frigivelsesdato: 18-06-2019 og den korte beskrivelse "Rykkeri ved acceleration/slipning af speederen i opvarmningsfasen" vil du se følgende:


TPI 2050266-7.png


Som du ser er der en hel del af Seats 1.5TSI'er som venter på ny motorstyringssoftware.

Jeg har selv en Leon med DADA motoren (110kW) DACA er så vidt jeg ved kun 96kW (der må være en fejl i teksten i TPI'en) og jeg har indtil nu efterspurgt opdateringen siden oktober da jeg fik bilen., men først i januar begyndte min forhandler at tage dette alvorligt og de er efterhånden rigtig trætte af at VAG ikke har leveret dette for længe siden.

Mvh
cnp-vag
Hej med jer.
Jeg har en ateca 1,5 tsi dsg med nøjagtigt samme problem som bliver beskrebet, har for en uge siden bestilt tid ved seat i odense for at få dem til at kikke på problemet.
I dag var jeg så for at aflevere bilen, så vi i morgen kunne med en mekaniker vise dem problemet.
Da jeg var for at aflevere bilen nævnte jeg at jeg har fundet et forum, og problemet er velkendt, sjovt nok sagde seat Odense de aldrig havde hørt om det.

En anden ting, cnp-vag omkring Edwin, skal man bruge sit stel nummer for at se om ens seat er at finde med de problemer på den side, grunden til jeg spøger er inden jeg smider penge efter det, da jeg jo ikke har min bil lige PT.

Besvar

Tilbage til "Motor"