Start-stop system with regenerative braking - tip søges

Besvar
MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Start-stop system with regenerative braking - tip søges

Indlæg af MikkelVitus » 18. apr 2019, 23:28

Hejsa,

Nu har jeg efterhånden kørt lidt i min superb 2015 tdi med dsg, og dette "Start-stop system with regenerative braking",

Jeg har før kørt ældre dsg, og overhovedet ikke synes det var belastende, men det er virkelig vildt hvor meget den nuværende motorbremser nå man kommer stille og roligt og skal stoppe ved et lyskryds. Altså man skal jo virkelig øve sig i at bremse, så det system er aktivt og så tage hensyn til den kraftige motorbremsning, som jeg går ud fra er fordig den trækker generatoren rundt og bruger den som lader.

Oplever i andre med det system også at det næsten er for meget af det gode når man skal stoppe ved lyskryds ? Jeg synes funktionen med at når man køre ned af bakke og bremser, så så længe man holder bremsepedalen blødt ned, så gearer den op af sig selv, og motorbremser ned af bakken. Det vender man sig hurtigt til og er fint. Det er mere det når man skal stoppe helt til et lyskryds, jeg synes er lidt belastende for meget af det gode.

Hvis jeg frakobler Start/stop med knappen, så frakobler jeg ikke også regenerative braking vel ?

Kan jeg med vcds frakoble regenerativ braking ? Fjerne informationen i BCM?

Har i nogle tip der kan gøre det mere behageligt at stoppe fuldstændigt med det system ?

Det var som om at det blev meget mere udtalt her forleden. Og det skete 2 ting. mit batteri var temmelig afladet og det blev ladet op, og måske nu i meget bedre form til at tage imod strømmen fra regenerativ braking, og jeg derfor mærker det tydeligere.

Jeg fik fjernet nox opdateringen. Skulle jo ikke have noget at sige.

Gode råd modtages med tak :)
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

Besvar

Tilbage til "Motor"