Side 3 af 3

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 20. aug 2019, 16:11
af HJLarsen
Mortenm91 skrev:
20. aug 2019, 15:30
Startluft? :)
Ja, store motorer bliver startet med trykluft, 30-35 bar !
Nå, spøg til side (sagde manden og sparkede konen ind under sengen)........
Det er bestemt ikke ligegyldigt hvordan svinghjulet er drejet i forhold til krumtappen. G28 føleren har nemlig 2 funktioner, hvor den primære er at fortælle motorstyringen hvornår stemplerne er i top. Sekundært at "tælle" omdrejninger.
Hvis svinghjulet sidder forkert, kommer "topsignalet" jo på et helt galt tidspunkt i forhold til stemplernes stilling. Styringen vil være snot forvirret da signaler fra pumpe-dyseføler og svinghjul kommer helt ud af hak. Hvis man lægger øret til motorstyringen lyder det sikkert som stemningen i det engelske parlament under en brexit debat........ :lol:
Men jeg kan næppe tro at svinghjulet kan monteres vilkårligt, der må være en styrestift eller anden form for fiksering ?
Men med 8 huller med ens afstand, er der jo 7 forkerte og en rigtig mulighed :(
G 60 ved jeg ikke hvad er, vedhæfter lidt billeder
IMG_20190820_162823.jpg
IMG_20190820_162823.jpg (118.55 KiB) Vist 7697 gange
IMG_20190820_162716.jpg
IMG_20190820_162716.jpg (103.39 KiB) Vist 7697 gange
IMG_20190820_162013.jpg
IMG_20190820_162013.jpg (130.5 KiB) Vist 7697 gange
IMG_20190820_161806.jpg
IMG_20190820_161806.jpg (114.87 KiB) Vist 7697 gange
IMG_20190820_161756.jpg
IMG_20190820_161756.jpg (130.15 KiB) Vist 7697 gange

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 20. aug 2019, 16:28
af Mortenm91
Ved nærmere eftersyn kan man ikke sætte den forkert

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 20. aug 2019, 16:30
af mojo
Jeg har aldrig set et svinghjulet som kan side forkert.
Der plejer ikke at være ens afstand mellem bolt hullerne.
Prøv at mål med et skydelære.
Edit... 1 minut for sent ude med mit indlæg

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 20. aug 2019, 16:31
af Mortenm91
mojo skrev:
20. aug 2019, 16:30
Jeg har aldrig set et svinghjulet som kan side forkert.
Der plejer ikke at være ens afstand mellem bolt hullerne.
Prøv at mål med et skydelære.
Edit... 1 minut for sent ude med mit indlæg
Den kan også kun side på en måde

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 20. aug 2019, 20:15
af HJLarsen
Snyder billedet, eller er der kun 4 pinde ?. Hullerne er der jo, så hvis det er dem G 28 måler på, så mangler der signaler.
Men billedet er måske slet ikke fra den aktuelle motor ?

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 20. aug 2019, 20:43
af norn
Er i sikre på at G28 måler på svinghjulet , det tror jeg nemlig ikke den gør
Der plejer enten at være en takt skive på krumtappen inde i motoren som den måler på
Ellers sidder taktskiven i bagerste krumtapspakdåse , men ud fra billedet ser det nu ikke ud til at være tilfældet.

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 20. aug 2019, 20:53
af HJLarsen
norn skrev:
20. aug 2019, 20:43
Er i sikre på at G28 måler på svinghjulet , det tror jeg nemlig ikke den gør
Der plejer enten at være en takt skive på krumtappen inde i motoren som den måler på
Ellers sidder taktskiven i bagerste krumtapspakdåse , men ud fra billedet ser det nu ikke ud til at være tilfældet.
I flg. min tidligere vedhæftede selvstudie program, sidder den i getriebegehäuse, og måler på svinghjulet.
2,5 V6 TDI.PDF
(2.15 MiB) Downloadet 69 gange

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 21. aug 2019, 06:51
af Mortenm91
HJLarsen skrev:
20. aug 2019, 20:15
Snyder billedet, eller er der kun 4 pinde ?. Hullerne er der jo, så hvis det er dem G 28 måler på, så mangler der signaler.
Men billedet er måske slet ikke fra den aktuelle motor ?
Der er 6 pinde billede er fra den nye motor, men nogle af pindene manglede så tog den gamle.

Billede er bare for at man kunne se hvordan den ser ud.

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 21. aug 2019, 07:04
af Mortenm91
Altså hvis jeg har forstået det korrekt, er det nåleføleren på dyssen og g28 der har indflydelse på hvornår pumper er i top og starter med at sprøjte ind.?

Svinghjulet sidder korrekt og mangler ingen tænder er tjekket. Så den er iorden.

Jeg skifter alle dysser over fra den gamle motor og ser der efter, og hvis dette ikke virker må det vel være pumpen ikke?

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 21. aug 2019, 11:05
af mojo
Nåleslags føleren på dysen kan vel bare tages fra og den går i nødprogram.

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 21. aug 2019, 11:46
af Mortenm91
mojo skrev:
21. aug 2019, 11:05
Nåleslags føleren på dysen kan vel bare tages fra og den går i nødprogram.
Ja så logger den også en fejl på den.

Har ohm føler ud, den siger 108 ohm. Den skal ligge mellem 80 - 120.
Men derfor kan den vel stadig være defekt

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 21. aug 2019, 13:57
af mojo
Jeg tror det er enten eller.
Det er blot en spole.
Kan den starte uden? Jeg har prøvet hvor den var død og der kørte bilen bare på nødprogram og røg en del.

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 21. aug 2019, 16:24
af Mortenm91
mojo skrev:
21. aug 2019, 13:57
Jeg tror det er enten eller.
Det er blot en spole.
Kan den starte uden? Jeg har prøvet hvor den var død og der kørte bilen bare på nødprogram og røg en del.
Den kan godt starte uden,

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 21. aug 2019, 16:31
af Mortenm91
Så logger den også en fejl på g80 nåleføleren ingen kommunikation..

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 21. aug 2019, 16:59
af Mortenm91
Lidt data

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 21. aug 2019, 17:02
af Mortenm91
Efter disse målinger prøvede jeg tdi timing igen. Så kom disse fejl som ikke kan slettes

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 21. aug 2019, 17:14
af Mortenm91
Det tyder alt sammen på det er pumpen der er færdig. :evil:

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 22. aug 2019, 19:04
af HJLarsen
Jeg har lige lidt flere målinger, den omkring omdr. impulser er interessant. Også spændingsmålinger til pumpe og styring er værd at checke.
IMG_20190822_193312.jpg
IMG_20190822_193312.jpg (118.78 KiB) Vist 7533 gange
IMG_20190822_192904.jpg
IMG_20190822_192904.jpg (146.82 KiB) Vist 7533 gange
IMG_20190822_192817.jpg
IMG_20190822_192817.jpg (107.65 KiB) Vist 7533 gange
IMG_20190822_192657.jpg
IMG_20190822_192657.jpg (90.81 KiB) Vist 7533 gange
IMG_20190822_191818.jpg
IMG_20190822_191818.jpg (137.77 KiB) Vist 7533 gange

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 23. aug 2019, 07:16
af Mortenm91
HJLarsen skrev:
22. aug 2019, 19:04
Jeg har lige lidt flere målinger, den omkring omdr. impulser er interessant. Også spændingsmålinger til pumpe og styring er værd at checke.IMG_20190822_193312.jpgIMG_20190822_192904.jpgIMG_20190822_192817.jpgIMG_20190822_192657.jpgIMG_20190822_191818.jpg
Forstår ikke lige hvad jeg skal tjekke, Sys jeg har været det hele igennem.
Enten er det styreenheden i pumpen eller i bilen.??

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 23. aug 2019, 12:55
af HJLarsen
Mortenm91 skrev:
23. aug 2019, 07:16
HJLarsen skrev:
22. aug 2019, 19:04
Jeg har lige lidt flere målinger, den omkring omdr. impulser er interessant. Også spændingsmålinger til pumpe og styring er værd at checke.IMG_20190822_193312.jpgIMG_20190822_192904.jpgIMG_20190822_192817.jpgIMG_20190822_192657.jpgIMG_20190822_191818.jpg
Forstår ikke lige hvad jeg skal tjekke, Sys jeg har været det hele igennem.
Enten er det styreenheden i pumpen eller i bilen.??
Avanceret måling----omdr. impulser. Så skulle der jo gerne stå 0000 under faktisk værdi. Står der andet, klikkes der på tallet og der vises koder for de mulige fejl.
Spændingsmåling for at checke løse stik/forbindelser. Visningen skal være stabil omkring 14 volt.

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 24. aug 2019, 09:55
af Mortenm91
Der står 0000 så går ud fra den får set signal den skal.
Har fået fat i en renoveret pumpe, så skal bare finde en der kan kode den.
Så håber jeg bilen køre igen😊

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 26. aug 2019, 16:53
af HJLarsen
Ja, alle pile peger efterhånden desværre på pumpen fra den tidligere motor :( Hvad var forøvrigt dødsårsagen for den ?. Det var vel ikke pumpen ?? :cry:

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 28. aug 2019, 18:44
af Mortenm91
HJLarsen skrev:
26. aug 2019, 16:53
Ja, alle pile peger efterhånden desværre på pumpen fra den tidligere motor :( Hvad var forøvrigt dødsårsagen for den ?. Det var vel ikke pumpen ?? :cry:
Nej kørt uden olietryk. Så manden købte en ny motor og flytte alle ting over, derefter kørte han 1 måned og den kom med for lavt olietryk.

Jeg købte en komplet motor uden pumpe og vupti ingen problemer med olietryk. Tror manden har flyttet problemet med fra hans gamle motor.. 😊

Kenden i nogen som kan kode sådan en pumpe, har snakket med bosch men 2300 + moms er jeg sku for næring til at give.

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 28. aug 2019, 19:53
af johannes

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 28. aug 2019, 20:48
af Blackfinger
johannes skrev:
28. aug 2019, 19:53
Hvad med det her
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... p_Swapping
Jeg hæfter mig ved at der i vejledningen står NEW pump. Men hvis det kan lade sig gøre med en brugt pumpe så er det intet problem at læse loginkoden ud af motorstyring eller instrument på en 2005 bil.

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 29. aug 2019, 18:14
af Mortenm91
Bosch kentner sagde hvis bosch'nr og vw'nr passende sammen var den ingen problem.

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 30. aug 2019, 05:05
af HJLarsen
Mortenm91 skrev:
29. aug 2019, 18:14
Bosch kentner sagde hvis bosch'nr og vw'nr passende sammen var den ingen problem.
Så kan det jo gå hen og blive en god weekend......... :)

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 30. aug 2019, 07:30
af Mortenm91
Ja, det "kan" blive :D
Skal bare fragte bilen til Århus på trailer 😓

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

: 12. sep 2019, 20:11
af HJLarsen
Er Skoda`en stadig sygemeldt ??