Startproblemer TDI efter stilstand

CLaus L
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 5. jun 2010, 19:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Startproblemer TDI efter stilstand

Indlæg af CLaus L » 30. apr 2020, 15:49

Er du sikker på at o-ringene ved ventilen som sidder i filteret slutter tæt??

Min gamle Octavia var ikke glad for uoriginale dieselfiltre. Slutter ventilen ikke 100% tæt fiser dieselen tilbage i tanken.
Så skal filteret først fyldes igen før du kan starte.

Prøv med et originalt filter - her følger også nye o-ringe med !
Tiguan Comfortline 1.4TSI 2018 - Citigo Ambition 2014

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Startproblemer TDI efter stilstand

Indlæg af wahlstrom » 30. apr 2020, 16:49

Det er et Bosch filter som jeg har kørt med før..

Helt nyt T stykke inklusiv nye O ringe.

Jeg har jo haft kørt ombyttet føde og retur slange på filteret fra tanken i ca halvt år
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Startproblemer TDI efter stilstand

Indlæg af wahlstrom » 30. apr 2020, 22:18

Her en tysk video hvor han forklarer TP funktionen.

https://youtu.be/nxxpojSyP94

Fra 11:00 skal han vise dieselafgangen, og der kommer ikke diesel ud af studsen ved blot at sprøjte olie igennem, ej heller den anden vej.

Så det må da bekræfte at der sidder en ventil i den studs, som må være defekt i min, siden det vælter ud med diesel når tankpumpen bliver aktiveret en gang eller to??

Eller er jeg ved siden af??
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Startproblemer TDI efter stilstand

Indlæg af wahlstrom » 1. maj 2020, 12:34

Billede


Jeg bestiller en ny tandempumpe.. Stor sandsynlighed for defekt efter ombytning af føde/retur på filteret..
Ved bare ikke om filteret vil omdirigere brændstoffet? Så det er kommet ind den forkerte vej i TP?
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Startproblemer TDI efter stilstand

Indlæg af wahlstrom » 1. maj 2020, 18:45

Samme symptomer

https://youtu.be/VuvjpoNhFtQ

Fandt ny Pierburg TP inkl pakning til 165€ med fragt
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Startproblemer TDI efter stilstand

Indlæg af wahlstrom » 18. maj 2020, 13:03

Virker til det hjalp med ny TP.

Den har stået stille siden fredag eftermiddag og så startet op her mandag eftermiddag, uden at tøve
These users thanked the author wahlstrom for the post:
carstenhjorth
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1366
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 110 times
Been thanked: 227 times

Re: Startproblemer TDI efter stilstand

Indlæg af mojo » 18. maj 2020, 16:12

Lyder godt.
Nu har du vel ikke byttet om på slangerne

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Startproblemer TDI efter stilstand

Indlæg af wahlstrom » 18. maj 2020, 17:05

Nej det heldigvis lidt svære ved pumpen ift filter.
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Startproblemer TDI efter stilstand

Indlæg af wahlstrom » 30. jul 2020, 10:13

Nå efter lidt tid med gode starter, ville den ikke starte her til formiddag..

Jeg har i et stykke tid mistænkt starter for at være træt, da den ikke har startet så hurtigt og kontant som den har plejet at gøre.

I dag kunne jeg tørne den, og se der kom røg ud, men bare aldrig nok til at den startede.. Måske den ikke tørner nok omdrejninger?

Jeg fik den startet med lidt dieselstart, og den startede også af sig selv efter at have kørt lidt(varm/nemmere)

Kan jeg med vcds se hvor mange omdrejninger eller andet starteren tørner med.

Slutteligt, er den til at skifte på en langsliggende?
Der er vel ikke noget hokus pokus i det
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Startproblemer TDI efter stilstand

Indlæg af wahlstrom » 31. jul 2020, 18:20

Fundet en side der beskriver noget med dårlige løse relæer under ecu...

Kan afhjælpes med en bank på ecuen

Nogen her der har prøvet lignende
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Startproblemer TDI efter stilstand

Indlæg af wahlstrom » 6. aug 2020, 14:48

Igen i dag ville den ikke starte..
Tørner lidt langsom efter min mening.. Den laver røg fra udstødning.. Lidt æter i indsugning og den starter.. Har startet resten af dagen(varm)

Hvilket gruppe i vcds skal jeg se de omdrejninger starteren tager?

Batteri er stort set nyt...

Og har længe ikke syntes den har startet som en tdi..
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Startproblemer TDI efter stilstand

Indlæg af wahlstrom » 9. aug 2020, 11:20

Bestilt ny starter
Må se om det afhjælper
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Startproblemer TDI efter stilstand

Indlæg af wahlstrom » 23. sep 2020, 19:08

Kan det ændre på om den vil starte eller ej, hvordan knasten står? Ift defekt utæt dyse?

For har oplevet den kan starte efter flere dages tilstand, for så næste gange ikke at kunne starte dagen efter...

Starter er ikke skiftet endnu den kan vel også virke periodisk..
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1366
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 110 times
Been thanked: 227 times

Re: Startproblemer TDI efter stilstand

Indlæg af mojo » 24. sep 2020, 04:56

Når du selv nævner knast.
Har du kontrolleret din synkroniserins vinkel på knast?jeg mener den skal stå så tæt på nul som muligt og kommer den ud over 6 grader vil motorstyringen lukke festen og nægte at starte.
Måske den er lige på vippen igen kun et gæt.

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Startproblemer TDI efter stilstand

Indlæg af wahlstrom » 24. sep 2020, 05:17

Jeg mener den står spot on..

Igen, den starter med et skud æter i indsugning, og herefter af sig selv, formentligt grundet den er varm
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Startproblemer TDI efter stilstand

Indlæg af wahlstrom » 19. okt 2020, 13:01

Har en del blow by.. I tomgang når jeg skruer oliedæksel af kommer der en del røg og olieklatter...

Måske dårlige stempel ringe
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Besvar

Tilbage til "Motor"