Polo 6R 1,2 tsi 2013

Besvar
K Madsen
Nyt medlem
Indlæg: 220
Tilmeldt: 19. dec 2011, 21:21
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Polo 6R 1,2 tsi 2013

Indlæg af K Madsen » 23. feb 2024, 19:51

Hej herinde.
Efter skift af ladetryksregulatoren, skal denne grundindstilles.
Jeg har forsøgt med vcds men den mangler stadig lidt power, som om den holder igen fra 3-3500 omr.

Har talt med en kollega, der nævner at den skal forbi vw og opdateres samt grundindstilles.

Er dette korrekt?


Hvis ja, er der en i Nordjylland, der har mulighed for at hjælpe?

Polo 6R 1,2 tsi, 2013.

Pft. :)
VH.
K. Madsen

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1386
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 218 times

Re: Polo 6R 1,2 tsi 2013

Indlæg af Henrik2800 » 23. feb 2024, 19:59

Måske skal der en skive under aktuatoren, for at den lukker helt tæt.

Gammel tråd;
viewtopic.php?f=70&t=159977&p=1906234&h ... e#p1906234

Billede
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

K Madsen
Nyt medlem
Indlæg: 220
Tilmeldt: 19. dec 2011, 21:21
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Polo 6R 1,2 tsi 2013

Indlæg af K Madsen » 23. feb 2024, 20:11

Hej Henrik.
Tusind tak for svaret :D

Jeg har hørt vw efter om den TPI skulle gælde min bil men efter sigende, skulle den ikke omfatte min.

Desværre, ellers havde det været et super godt sted at starte.
Henrik2800 skrev:
23. feb 2024, 19:59
Måske skal der en skive under aktuatoren, for at den lukker helt tæt.

Gammel tråd;
viewtopic.php?f=70&t=159977&p=1906234&h ... e#p1906234

Billede
VH.
K. Madsen

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1386
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 218 times

Re: Polo 6R 1,2 tsi 2013

Indlæg af Henrik2800 » 23. feb 2024, 21:37

Hvis du kun har skiftet selve aktuatoren,
så kan wastegate klappen, sædet og akslen være så slidt på turboen,
at en skive vil give mindre lækage i helt lukket position.

Du kan evt. selv lave en skive, og prøve om det hjælper.
Selv kører jeg med den originale ekstra skive (TPI til årgang 2011), samt en ekstra skive på 2 mm.

Check også for utætheder mellem turbo og gasspjæld.

Billede
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

K Madsen
Nyt medlem
Indlæg: 220
Tilmeldt: 19. dec 2011, 21:21
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Polo 6R 1,2 tsi 2013

Indlæg af K Madsen » 24. feb 2024, 13:45

Det er da absolut et forsøg værd :D tusind tak for informationen, jeg springer på opgaven med det samme👍🏻.
Henrik2800 skrev:
23. feb 2024, 21:37
Hvis du kun har skiftet selve aktuatoren,
så kan wastegate klappen, sædet og akslen være så slidt på turboen,
at en skive vil give mindre lækage i helt lukket position.

Du kan evt. selv lave en skive, og prøve om det hjælper.
Selv kører jeg med den originale ekstra skive (TPI til årgang 2011), samt en ekstra skive på 2 mm.

Check også for utætheder mellem turbo og gasspjæld.

Billede
VH.
K. Madsen

K Madsen
Nyt medlem
Indlæg: 220
Tilmeldt: 19. dec 2011, 21:21
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Polo 6R 1,2 tsi 2013

Indlæg af K Madsen » 24. feb 2024, 16:41

Hej Henrik.

Problemet var slet ikke som først antaget.
Aktuator-stangen var simpelthen hoppet af turboen, grundet en dårlig låsering!
Ny låsering og den trækker præcis som den burde👍🏻.
K Madsen skrev:
24. feb 2024, 13:45
Det er da absolut et forsøg værd :D tusind tak for informationen, jeg springer på opgaven med det samme👍🏻.
Henrik2800 skrev:
23. feb 2024, 21:37
Hvis du kun har skiftet selve aktuatoren,
så kan wastegate klappen, sædet og akslen være så slidt på turboen,
at en skive vil give mindre lækage i helt lukket position.

Du kan evt. selv lave en skive, og prøve om det hjælper.
Selv kører jeg med den originale ekstra skive (TPI til årgang 2011), samt en ekstra skive på 2 mm.

Check også for utætheder mellem turbo og gasspjæld.

Billede
VH.
K. Madsen

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1386
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 218 times

Re: Polo 6R 1,2 tsi 2013

Indlæg af Henrik2800 » 24. feb 2024, 16:46

Godt, at du fandt fejlen selv :-)
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Besvar

Tilbage til "Motor"