Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Besvar
DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af DangerDane » 3. mar 2024, 20:06

Konen og jeg kigger på "nyere" bil.

Men jeg vil helst gerne have en bil med benzinmotor, og så med tandrem og ikke den der forbandede kæde. Umiddelbart skifter VW jo fra kæde til Tandrem i 2013, men hvordan forholder det sig med Audi, Skoda og Seat?.

For ideelt set er målet en benziner med tandrem og manuelt gear for at undgå for meget bøvl, både med kæden og DSG gearet.

Umiddelbart tænker jeg noget 1.4 eller opefter da jeg gerne vil have minimum 120 heste at rode med da jeg også skal bruge anhængertræk :)

Men hvad årgang og/eller motorkoder skal vi kigge på for at være 100% sikker på at det ikke er en motor med kæde vi ender med :)?. Hvis det er relevant så er det noget i størrelse Polo/Golf primært og sekundært Passat størrelse vi går efter. Dermed ikke sagt at det SKAL være en VW. Audi, Seat eller Skoda er lige så interessant.
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 322 times
Been thanked: 368 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af GranTurismo » 3. mar 2024, 20:16

Min Polo 6C 1,4 TSI har motorkode CZEA og må slæbe 1200 kg. Det er en Euro6 og er opgivet til 150 Hk.

1,4 TSI BlueGT var også med rem i 6R men er Euro5 og opgivet til 140 Hk.

Fra modelår 2015 blev 1,2 TSI (90/105 Hk) med kæde skiftet ud med de nyere med tandrem (90/110 Hk).
These users thanked the author GranTurismo for the post:
DangerDane
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af DangerDane » 3. mar 2024, 20:19

Går ikke så meget op i Euro standard, alt andet er bedre end min Euro I eller II Passat fra 2001 :lol:
GranTurismo skrev:
3. mar 2024, 20:16
Fra modelår 2015 blev 1,2 TSI (90/105 Hk) med kæde skiftet ud med de nyere med tandrem (90/110 Hk).
Nu er 90/110 så lige "knebent" nok. Har prøvet flere af de der 90-110 modeller og de mangler altså bare noget :(
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 322 times
Been thanked: 368 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af GranTurismo » 3. mar 2024, 20:21

DangerDane skrev:
3. mar 2024, 20:19
Går ikke så meget op i Euro standard, alt andet er bedre end min Euro I eller II Passat fra 2001 :lol:
Det betyder heller ikke så meget lige nu. Men det kan måske blive relevant i forhold til miljøzoner i større byer.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af DangerDane » 3. mar 2024, 20:34

GranTurismo skrev:
3. mar 2024, 20:21
DangerDane skrev:
3. mar 2024, 20:19
Går ikke så meget op i Euro standard, alt andet er bedre end min Euro I eller II Passat fra 2001 :lol:
Det betyder heller ikke så meget lige nu. Men det kan måske blive relevant i forhold til miljøzoner i større byer.
Det har du selvfølgelig ret i. Men "håber" ikke de har tænkt sig at klemme benzin bilerne også for så bliver der ihvertfald en masse biler billigt til salg :D.
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Hallas
Medlem
Indlæg: 1102
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 495 times
Been thanked: 241 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af Hallas » 3. mar 2024, 22:04

DangerDane skrev:
3. mar 2024, 20:34
GranTurismo skrev:
3. mar 2024, 20:21
DangerDane skrev:
3. mar 2024, 20:19
Går ikke så meget op i Euro standard, alt andet er bedre end min Euro I eller II Passat fra 2001 :lol:
Det betyder heller ikke så meget lige nu. Men det kan måske blive relevant i forhold til miljøzoner i større byer.
Det har du selvfølgelig ret i. Men "håber" ikke de har tænkt sig at klemme benzin bilerne også for så bliver der ihvertfald en masse biler billigt til salg :D.
Det har de, om få år vil storbyer kun have elbiler :oops: :oops:
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Brugeravatar
Melle
Nyt medlem
Indlæg: 154
Tilmeldt: 23. mar 2022, 14:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Als
Has thanked: 39 times
Been thanked: 47 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af Melle » 3. mar 2024, 22:35

DangerDane skrev:
3. mar 2024, 20:06
Konen og jeg kigger på "nyere" bil.

For ideelt set er målet en benziner med tandrem og manuelt gear for at undgå for meget bøvl, både med kæden og DSG gearet.
Hvad er kørsels behov og hvad er budgettet?

Nøjagtig samme kriterier og grunde jeg havde, da jeg i `22 søgte en afløser til min 1997 1,8 Octavia, kiggede på Octavia og Passat.

Det endte med en 2015 Passat Variant, 1,4 tsi, 150hk motor code CZEA, 105kkm

Den er jeg glad for, den gør det godt til mine årlige 6-7k km 👍

Der er dog tre ting jeg savner/ville vælge til hvis jeg skulle købe i dag, adaptiv fartpilot, vognbaneasist og LED lygter i nævnte rækkefølge.
Lyset er blevet bedre med eftermonterede LED pære, men de to andre ting kan der desværre ikke rigtig gøres noget ved :cry:

DangerDane skrev:
3. mar 2024, 20:06

Umiddelbart tænker jeg noget 1.4 eller opefter da jeg gerne vil have minimum 120 heste at rode med da jeg også skal bruge anhængertræk :)
De 150 hk kan fint klare min 1000kg kasse trailer, men det koster i brændstof, til daglig holder den ca. 16 km/L, med trailer er det 11-12 stykker :shock:
En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 322 times
Been thanked: 368 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af GranTurismo » 3. mar 2024, 23:15

Melle skrev:
3. mar 2024, 22:35

Der er dog tre ting jeg savner/ville vælge til hvis jeg skulle købe i dag, adaptiv fartpilot, vognbaneasist og LED lygter i nævnte rækkefølge.
Lyset er blevet bedre med eftermonterede LED pære, men de to andre ting kan der desværre ikke rigtig gøres noget ved :cry:
Det tror jeg da godt kan klares.

Jeg tænker at eksempelvis @Watcher kan eftermonteret det.

Men det er nok ikke en helt billig omgang. Især hvis der skal skiftes AB's-blok og kamera.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Melle
Nyt medlem
Indlæg: 154
Tilmeldt: 23. mar 2022, 14:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Als
Has thanked: 39 times
Been thanked: 47 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af Melle » 4. mar 2024, 00:25

GranTurismo skrev:
3. mar 2024, 23:15
Melle skrev:
3. mar 2024, 22:35

Der er dog tre ting jeg savner/ville vælge til hvis jeg skulle købe i dag, adaptiv fartpilot, vognbaneasist og LED lygter i nævnte rækkefølge.
Lyset er blevet bedre med eftermonterede LED pære, men de to andre ting kan der desværre ikke rigtig gøres noget ved :cry:
Det tror jeg da godt kan klares.

Jeg tænker at eksempelvis @Watcher kan eftermonteret det.

Men det er nok ikke en helt billig omgang. Især hvis der skal skiftes AB's-blok og kamera.
Efter at ha fulgt med herinde et par år, er jeg helt sikker på at @Watcher kan eftermontere de nævnte ting, men som du selv skriver så er det forbundet med visse udgifter,
Sakset fra Cartrends.dk
ACC – Adaptiv fartpilot Passat “B8”kr. 11.995 – kr. 17.995
:shock:

Vognbaneasist kan han også, men nyt kamera kræver ny frontrude og kabelset:
Sakset fra Cartrends.dk
Front kamera til driver assistent systemer. Giver mulighed for Trafikskilte genkendelse, dynamisk lysassistent, Lane assist, kø assistent.
Ikke at jeg siger det er dyrt, men hvis jeg ikke kan leve uden, er det nok nemmere (økonomisk) at skifte bilen :D
En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af DangerDane » 4. mar 2024, 21:51

Melle skrev:
3. mar 2024, 22:35
Hvad er kørsels behov og hvad er budgettet?

Der er dog tre ting jeg savner/ville vælge til hvis jeg skulle købe i dag, adaptiv fartpilot, vognbaneasist og LED lygter i nævnte rækkefølge.
Lyset er blevet bedre med eftermonterede LED pære, men de to andre ting kan der desværre ikke rigtig gøres noget ved :cry:
Umiddelbart så kører jeg ikke så meget længere som tidligere. Samlet har jeg kørt ca 240.000 km fordelt over de snart 8 år vi har haft Passaten. Men de sidste 2 år har jeg i snit kørt omkring 18-19K om året. Det er vel stadig for lidt til en Diesel og kører for det meste kun til og fra arbejde i det daglige så det er nok heller ikke optimalt til en nyere diesel.

Budgettet ligger omkring ca 80-100k hvis det skal være kontant og det ender det nok med idet at de nye EU regler har gjort det praktisk talt umuligt at låne penge. Og så ved jeg godt at jeg må tage til takke med en bil der har rullet nogle kilometer, men det havde min nuværende også da jeg købte den.

Men jeg troede faktisk at ACC krævede at der var automatgear??.

Men er det korrekt "forstået" at hvis jeg sigter efter en motor fra EA211 familien så er jeg sikret at det er med tandrem uanset om jeg så ultimativt vælger Audi, Seat, Skoda eller VW?. Og forhåbentlig også en motor "uden" de problemer den forgænger havde?.
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 322 times
Been thanked: 368 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af GranTurismo » 4. mar 2024, 22:12

DangerDane skrev:
4. mar 2024, 21:51
[Men jeg troede faktisk at ACC krævede at der var automatgear??.
Nej det er også lækkert nok med manuelt gear. Det spiller dog endnu bedre med automatgear.

Man skal lige vænne sig til ACC i forhold til almindelig fartpilot. F.eks. at trykke en anelse på speederen, når man nærmer sig en lastbil på motorvejen, så den ikke begynder at sænke farten, inden man får trukket ud til overhaling.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af DangerDane » 4. mar 2024, 22:28

GranTurismo skrev:
4. mar 2024, 22:12
DangerDane skrev:
4. mar 2024, 21:51
[Men jeg troede faktisk at ACC krævede at der var automatgear??.
Nej det er også lækkert nok med manuelt gear. Det spiller dog endnu bedre med automatgear.

Man skal lige vænne sig til ACC i forhold til almindelig fartpilot. F.eks. at trykke en anelse på speederen, når man nærmer sig en lastbil på motorvejen, så den ikke begynder at sænke farten, inden man får trukket ud til overhaling.
Havde det både i "min" taxa, lægevagtsbil og har prøvet det i flere biler vi har prøvekørt, samt min lastbil har det også, det virker bare lidt mere tamt :lol: . Men jo det er sq lækkert at have kontra alm fartpilot. Ville formentlig aldrig bruge alm fartpilot men ACC til gengæld.
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af DangerDane » 5. mar 2024, 20:19

Men skal jeg som udgangspunkt gå ud fra at jeg er homesafe med en EA211 motorblok med følgende motorkoder? (formoder at alle 4 producenter mere eller mindre bruger samme motorkoder??)

122 HP — CZCA, CPVA,CXSA
125 HP — CMBA, CPVB
140 HP — CHPA, CPTA
150 HP — CZDA, CZEA, CZTA

Men kan så også se at det er max 1.4/1.5. Hvad skal man så kigge efter hvis at man vil have en 1.8 eller højere, snakker vi så EA888, eller er den for ny?. Ikke at det er en nødvendighed men ville da være lækkert nok at have det at kigge efter også.
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af kGlerup » 5. mar 2024, 21:44

EA211 er altid med tandrem.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af DanielB12 » 5. mar 2024, 22:31

DangerDane skrev:
4. mar 2024, 21:51
Budgettet ligger omkring ca 80-100k hvis det skal være kontant og det ender det nok med idet at de nye EU regler har gjort det praktisk talt umuligt at låne penge. Og så ved jeg godt at jeg må tage til takke med en bil der har rullet nogle kilometer, men det havde min nuværende også da jeg købte den.
Hvilke EU-regler?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af DangerDane » 7. mar 2024, 00:31

DanielB12 skrev:
5. mar 2024, 22:31
DangerDane skrev:
4. mar 2024, 21:51
Budgettet ligger omkring ca 80-100k hvis det skal være kontant og det ender det nok med idet at de nye EU regler har gjort det praktisk talt umuligt at låne penge. Og så ved jeg godt at jeg må tage til takke med en bil der har rullet nogle kilometer, men det havde min nuværende også da jeg købte den.
Hvilke EU-regler?
Jeg ved ikke hvad for en det er, men finanstilsynet har lavet nogle nye regler der gør det stort set umuligt at låne penge.
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af DanielB12 » 7. mar 2024, 08:55

Aha..
These users thanked the author DanielB12 for the post:
stadil
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af GaSelle » 7. mar 2024, 09:44

Det har jeg ikke hørt noget om. Men der er regler om rådighedsbeløb osv, som der har været hele tiden. Banken laver vel en helhedsvurdering fra gang til gang, om de vurderer du har "råd til" at afdrage på det pågældende lån, inden de udsteder det. Hvad er nyt?

Brugeravatar
Melle
Nyt medlem
Indlæg: 154
Tilmeldt: 23. mar 2022, 14:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Als
Has thanked: 39 times
Been thanked: 47 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af Melle » 7. mar 2024, 10:22

GaSelle skrev:
7. mar 2024, 09:44
Det har jeg ikke hørt noget om. Men der er regler om rådighedsbeløb osv, som der har været hele tiden. Banken laver vel en helhedsvurdering fra gang til gang, om de vurderer du har "råd til" at afdrage på det pågældende lån, inden de udsteder det. Hvad er nyt?
Det er rigtigt, der har hele tiden været regler om rådigheds beløb, men Finanstilsynet var for et par år siden efter en del af finanssektoren, fordi der var for dårlig/ingen kreditvurdering, men om det er det @DangerDane henviser til ved jeg selvfølgelig ikke
https://www.finanstilsynet.dk/Tilsyn/Ti ... vaerdighed
En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af DangerDane » 7. mar 2024, 15:49

Melle skrev:
7. mar 2024, 10:22
GaSelle skrev:
7. mar 2024, 09:44
Det har jeg ikke hørt noget om. Men der er regler om rådighedsbeløb osv, som der har været hele tiden. Banken laver vel en helhedsvurdering fra gang til gang, om de vurderer du har "råd til" at afdrage på det pågældende lån, inden de udsteder det. Hvad er nyt?
Det er rigtigt, der har hele tiden været regler om rådigheds beløb, men Finanstilsynet var for et par år siden efter en del af finanssektoren, fordi der var for dårlig/ingen kreditvurdering, men om det er det @DangerDane henviser til ved jeg selvfølgelig ikke
https://www.finanstilsynet.dk/Tilsyn/Ti ... vaerdighed
Det var det lige netop. Konen og jeg har de sidste mange par år kunne købe telefoner på afbetaling osv og har altid betalt tilbage til tiden og uden bøvl og står ikke i RKI. Nu kan vi pludselig ikke længere. Og det er faktisk et ret stort problem, samtlige mobil kæder melder om 60-80% af deres kunder der får afslag og derved mistede kunder. Og sådan er det hele vejen rundt flere steder.

Flere af de bilforhandlere vi har haft snakket med melder at omkring 50% af deres kunder får afslag nu, så kan og må man jo overveje om reglerne ikke er blevet for stramme. Og hvorfor fanden skal staten blande sig om det generelt egt?. Jeg har det fint med at der bliver lukket for pizza og burgerlån, kviklån mv.

Men det er lidt offtopic i forhold til mit oprindelige spørgsmål ;)
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af xbn » 7. mar 2024, 21:18

Seat Leon er mit umiddelbare bud, den står lidt i skyggen af Octavia og Golf, så jeg tænker de må have taget en større afskrivning. Men nok stadig svær at finde til 100k.
Billede

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af DangerDane » 7. mar 2024, 21:24

xbn skrev:
7. mar 2024, 21:18
Seat Leon er mit umiddelbare bud, den står lidt i skyggen af Octavia og Golf, så jeg tænker de må have taget en større afskrivning. Men nok stadig svær at finde til 100k.
Den har vi også kigget på som et muligt bud. Men det jeg egt primært spørger til selvom at det måske ikke er så gennemsigtigt er hvad motorkoder jeg skal gå efter ;) :). For umiddelbart kan jeg se at EA211 er med tandrem, men det er dækker jo kun til og med 1.4/1.5, er det så EA888 resten af vejen op på 2.0+ hvis det skal være benziner og tandrem?
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af xbn » 7. mar 2024, 21:37

Det passer rigtigt nok det med motorkoderne, men jeg ville nok bare kigge efter årgange i stedet for motorkoder. Golf 7, Octavia 3 og Leon 3 og frem må være med tandrem.
Rapid og Toledo skiftede vist midtvejs i generationen fra kæde til rem.
Billede

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Re: Søger efter brugt bil, ønsker kun motor med tandrem, hvad årgang??

Indlæg af DangerDane » 10. mar 2024, 21:30

xbn skrev:
7. mar 2024, 21:37
Det passer rigtigt nok det med motorkoderne, men jeg ville nok bare kigge efter årgange i stedet for motorkoder. Golf 7, Octavia 3 og Leon 3 og frem må være med tandrem.
Rapid og Toledo skiftede vist midtvejs i generationen fra kæde til rem.
Tænkte bare motorkoder måske var nemmere at kigge efter, for nogle af modellerne skifter til tandrem i 13 mens andre først gør det i 15, så vidt jeg forstår :)
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Besvar

Tilbage til "Motor"