Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail - termostat
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 15. apr 2013, 19:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail - termostat
hej jeg er ved og kigge på en Skoda superb 2.0 tdi 140hk med dsg gear.
motoren er en CR.
bilen har kørt 250.000km som taxa. alle service er overholdt.
problemet bilen kører og starter fint. men da vi hentede bilen blev den kun mellem 55-70grader på temp måler i bilen, og bilen kunne ikke rigtig varme.
min første tanke var Termostat. den sidder nøjagtig samme sted på CR som en på PD motor, på CR´ern er det et "komplet hus med termostat" - med 3 eller 4 studser på. og på PD nærmere bar en studs som er holder termostaten fast ind imod blokken.
jeg skiftede termostaten med en fra vores leverandør (FTZ). og jeg startede bilen op og fik luftet systemet ud som jeg altid har gjort. bilen steg i varme grader som den skulle. jeg kørte en tur og bilen stod nøjagtig på 90g på uret.
efter ca 10km kørsel faldt uret tilbage til de der 55-70g kølervand og en olie temp på omkring 60grader.
jeg tænkte det var mærkeligt enten virker pisset eller os gør den ikke. jeg prøvede og sætte tryk på system, for og tjekket for utætheder, har prøvet og tryk prøve systemet. også mens låget sad på ekspantions beholder ved og sætte tryk igennem studsen til overløb, for og kontrollere låget på beholderen, og den åbner ved 1,2 bar måske en anelse mere. proppen er i hvertfald i orden.
jeg søgte lidt på nettet, og havde nu også hørt at folk havde haft problemer med uoriginale termostater på andre vw.
jeg valgte og bestille en original termostat (komplet hus)
jeg smed den på, og faktisk opdagede jeg den første jeg monterede, os var en originale hvor org. nr og logo´er var slebet væk. men ville udelukke det var termostat, og monterede den ny efter alle kunstens regler, og jeg brugte vores special værktøj til påfyldning af kølervand, som suger undertryk i system, og derefter fylder vand på, så der ingen luftlommer er.
startede bilen op og den blev 90grader som den skulle , kørte en tur og igen efter ca 10km kørsel gjorde den nøjagtig det samme.
falder til 55-70grader. og der bliver den nu i det område, og det uanset om bilen er iskold eller varm (så varm den nu kan blive)
- jeg har haft mange teorier defekt vandpumpe og alt muligt lort, men alle symptomer som bilen har, peger i modsat retning, som på mange af PD motoren hvor skovhjul gik løs på vandpumpe osv. de ville jo have modsatte virkning nemlig for varm motor. ??? :S
bilen er med EGR køler bagpå motoren som kølervand render igennem og videre ind i varme apparat, jeg går udfra det selvfølgelig er for og køle EGR men, vel også for og virke som en tilskudsvarmer så der hurtig kommer varmt vand i varmeapperatet da der ingen tilskuds varmer er på denne motor, hverken i form af gløderør et sted i kølervand, eller et fyr som der sidder på flere PD motorer foran højre forhjul.
jeg er på totalt bar bund, og bilen har været på byens Lokale Bosch / diesel værksted idag, de fejlsøgt på bilen en hel dag, og ingenting giver mening.
jeg har self læst fejlkoder ud med flere testere, Bosch kts 200 og bosch kts 720 samt VCDS. der ikke en eneste fejl på motorstyringen.
jeg har luret en del på den elektriske vandpumpe som sidder på forsiden af motoren, har hørt nogle har skiftet dem, men gik ud fra det var fordi de ikke virkede?
den eletriske pumpe kører uafbrud på bilen skal den det?
jeg troede den virkede som på de ældre modeller som f.eks T4 hvor den var sat på til og skåne topstyk hvor den tændte når man slukkede bilen til og trække det varme vand ud af topstykket for og sænke temperaturen.
jeg har prøvet og tage stikke af den pumpe så den ikke køre, så bliver bilen både varm i køler og olie temp. præcis som den skal , problemet er bare når den er koblet fra, så står vandet stille fra EL pumpen og over til termostat hus. selve el pumpen er koblet på vandet , fra et rør som kommer omme fra EGR køler og så trækker den vand derfra, og om til termostat hus, men den går bagom selve termostaten? dvs når den kører hele cirkulere vandet jo ekstra meget hele tiden?
er der nogle som har en ide?
jeg har prøvet og koble EL pumpe fra, og tjekket at vandet stadig cirkulere, og det gør det , hvis jeg f.eks tager overløbs slange af ekspantions beholderen kommer der vand ud der. - der vi tilbage til, det burde der jo også gøre, for hvis vandet stod stille ville kølervandet jo stige i temp. men det gør den ikke.
men hvorom alting er, så hvis jeg tager strømmen fra El pumpen bliver kølervand og olie temp som den skal være og bilen kører perfekt. men der underlige er den vandfra elpumpe til termostat, er slangen med vand kold, og slange fra termostat og over til kølerslange i bunden af køleren er også kold??
-- HJÆLP??
motoren er en CR.
bilen har kørt 250.000km som taxa. alle service er overholdt.
problemet bilen kører og starter fint. men da vi hentede bilen blev den kun mellem 55-70grader på temp måler i bilen, og bilen kunne ikke rigtig varme.
min første tanke var Termostat. den sidder nøjagtig samme sted på CR som en på PD motor, på CR´ern er det et "komplet hus med termostat" - med 3 eller 4 studser på. og på PD nærmere bar en studs som er holder termostaten fast ind imod blokken.
jeg skiftede termostaten med en fra vores leverandør (FTZ). og jeg startede bilen op og fik luftet systemet ud som jeg altid har gjort. bilen steg i varme grader som den skulle. jeg kørte en tur og bilen stod nøjagtig på 90g på uret.
efter ca 10km kørsel faldt uret tilbage til de der 55-70g kølervand og en olie temp på omkring 60grader.
jeg tænkte det var mærkeligt enten virker pisset eller os gør den ikke. jeg prøvede og sætte tryk på system, for og tjekket for utætheder, har prøvet og tryk prøve systemet. også mens låget sad på ekspantions beholder ved og sætte tryk igennem studsen til overløb, for og kontrollere låget på beholderen, og den åbner ved 1,2 bar måske en anelse mere. proppen er i hvertfald i orden.
jeg søgte lidt på nettet, og havde nu også hørt at folk havde haft problemer med uoriginale termostater på andre vw.
jeg valgte og bestille en original termostat (komplet hus)
jeg smed den på, og faktisk opdagede jeg den første jeg monterede, os var en originale hvor org. nr og logo´er var slebet væk. men ville udelukke det var termostat, og monterede den ny efter alle kunstens regler, og jeg brugte vores special værktøj til påfyldning af kølervand, som suger undertryk i system, og derefter fylder vand på, så der ingen luftlommer er.
startede bilen op og den blev 90grader som den skulle , kørte en tur og igen efter ca 10km kørsel gjorde den nøjagtig det samme.
falder til 55-70grader. og der bliver den nu i det område, og det uanset om bilen er iskold eller varm (så varm den nu kan blive)
- jeg har haft mange teorier defekt vandpumpe og alt muligt lort, men alle symptomer som bilen har, peger i modsat retning, som på mange af PD motoren hvor skovhjul gik løs på vandpumpe osv. de ville jo have modsatte virkning nemlig for varm motor. ??? :S
bilen er med EGR køler bagpå motoren som kølervand render igennem og videre ind i varme apparat, jeg går udfra det selvfølgelig er for og køle EGR men, vel også for og virke som en tilskudsvarmer så der hurtig kommer varmt vand i varmeapperatet da der ingen tilskuds varmer er på denne motor, hverken i form af gløderør et sted i kølervand, eller et fyr som der sidder på flere PD motorer foran højre forhjul.
jeg er på totalt bar bund, og bilen har været på byens Lokale Bosch / diesel værksted idag, de fejlsøgt på bilen en hel dag, og ingenting giver mening.
jeg har self læst fejlkoder ud med flere testere, Bosch kts 200 og bosch kts 720 samt VCDS. der ikke en eneste fejl på motorstyringen.
jeg har luret en del på den elektriske vandpumpe som sidder på forsiden af motoren, har hørt nogle har skiftet dem, men gik ud fra det var fordi de ikke virkede?
den eletriske pumpe kører uafbrud på bilen skal den det?
jeg troede den virkede som på de ældre modeller som f.eks T4 hvor den var sat på til og skåne topstyk hvor den tændte når man slukkede bilen til og trække det varme vand ud af topstykket for og sænke temperaturen.
jeg har prøvet og tage stikke af den pumpe så den ikke køre, så bliver bilen både varm i køler og olie temp. præcis som den skal , problemet er bare når den er koblet fra, så står vandet stille fra EL pumpen og over til termostat hus. selve el pumpen er koblet på vandet , fra et rør som kommer omme fra EGR køler og så trækker den vand derfra, og om til termostat hus, men den går bagom selve termostaten? dvs når den kører hele cirkulere vandet jo ekstra meget hele tiden?
er der nogle som har en ide?
jeg har prøvet og koble EL pumpe fra, og tjekket at vandet stadig cirkulere, og det gør det , hvis jeg f.eks tager overløbs slange af ekspantions beholderen kommer der vand ud der. - der vi tilbage til, det burde der jo også gøre, for hvis vandet stod stille ville kølervandet jo stige i temp. men det gør den ikke.
men hvorom alting er, så hvis jeg tager strømmen fra El pumpen bliver kølervand og olie temp som den skal være og bilen kører perfekt. men der underlige er den vandfra elpumpe til termostat, er slangen med vand kold, og slange fra termostat og over til kølerslange i bunden af køleren er også kold??
-- HJÆLP??
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 7. sep 2009, 20:00
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Lurer lige med her da min opfører sig præcist som din
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Jeg havde lidt svært ved at forstå funktionen af den el pumpe du taler om.
Du må lige bære over med mig, jeg stiller lidt ekstra spørgsmål om den.
Er der to cirkulationspumper i kølesystemet? En på tandrem og en el pumpe?
El pumpens kredsløb, går det parallelt med termostathuset (kan den pumpe vand ud i køleren fra topstykket uanset termostatens position?)
Du siger at el pumpen kører hele tiden - men alligevel når du de 90c og først herefter afkøles vandet til 65-70c?
Jeg tror umiddelbart, at for at få de to systemer til at køre, så må der være en ventil et eller andet sted fra el pumpens udløb og hen til køleren (og det er nok den ventil der er defekt, eller styringen til den). Ellers ville den almindelige vandpumpe bare danne tryk til at vandet løb ud i køleren selvom el pumpen var slukket.
Du må lige bære over med mig, jeg stiller lidt ekstra spørgsmål om den.
Er der to cirkulationspumper i kølesystemet? En på tandrem og en el pumpe?
El pumpens kredsløb, går det parallelt med termostathuset (kan den pumpe vand ud i køleren fra topstykket uanset termostatens position?)
Du siger at el pumpen kører hele tiden - men alligevel når du de 90c og først herefter afkøles vandet til 65-70c?
Jeg tror umiddelbart, at for at få de to systemer til at køre, så må der være en ventil et eller andet sted fra el pumpens udløb og hen til køleren (og det er nok den ventil der er defekt, eller styringen til den). Ellers ville den almindelige vandpumpe bare danne tryk til at vandet løb ud i køleren selvom el pumpen var slukket.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 7. sep 2009, 20:00
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Har løst problemet Hvis ikke du har fået styr på det så send mig en pb.
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 263 times
- Been thanked: 666 times
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Kunne du ikke skrive det her, så det kunne være til glæde for hele fællesskabet?wetter skrev:Har løst problemet Hvis ikke du har fået styr på det så send mig en pb.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 7. sep 2009, 20:00
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
He jo selfølgeligt Var mere da det var et ældre indlæg !!
Man skal udskifte den thermostat der sidder og regulerer oliettemp. v.h.a. kølevandet, denne kan pga. spåner stå åben og dermed er det svært at få bilen op i driftstemp.
Derudover er der et grenrør som der i forbedredet udgave er monteret en si til at tage urenheder osv.
Har skiftet begge på min (max en 1/2 time) og den kører perfekt herefter.
Alle varer fåes hos den lokale skoda pusher
Man skal udskifte den thermostat der sidder og regulerer oliettemp. v.h.a. kølevandet, denne kan pga. spåner stå åben og dermed er det svært at få bilen op i driftstemp.
Derudover er der et grenrør som der i forbedredet udgave er monteret en si til at tage urenheder osv.
Har skiftet begge på min (max en 1/2 time) og den kører perfekt herefter.
Alle varer fåes hos den lokale skoda pusher
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 263 times
- Been thanked: 666 times
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Takwetter skrev:He jo selfølgeligt Var mere da det var et ældre indlæg !!
Man skal udskifte den thermostat der sidder og regulerer oliettemp. v.h.a. kølevandet, denne kan pga. spåner stå åben og dermed er det svært at få bilen op i driftstemp.
Derudover er der et grenrør som der i forbedredet udgave er monteret en si til at tage urenheder osv.
Har skiftet begge på min (max en 1/2 time) og den kører perfekt herefter.
Alle varer fåes hos den lokale skoda pusher
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 104
- Tilmeldt: 14. jan 2010, 19:59
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Jeg har nøjagtig det samme problem, dog på en 170hk superb combi fra 2011. Mon det er samme fejl og samme dele der skal skiftes? Du har vel ikke Reservedelsnumrene
mvh
Jacob
mvh
Jacob
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 104
- Tilmeldt: 14. jan 2010, 19:59
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Kunne man være så heldig at få et reservedels nummer på den Thermostat og grenrør
mvh
Jacob
mvh
Jacob
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
skriv en pb til mandenmylles skrev:Kunne man være så heldig at få et reservedels nummer på den Thermostat og grenrør
mvh
Jacob
er ikke sikkert at han kigger her i tråden...
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 7. sep 2009, 20:00
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Hej Mylle - min bil er magen til din så det er det samme, har ikke fakturaen og dermed ikke varenumre på tingene desværre.
- Tobbe
- Nyt medlem
- Indlæg: 139
- Tilmeldt: 18. jul 2008, 22:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Løste det problemet for Rasmus-RDS?
---> VW Touran - 2.0TDI - 140HK - DSG - HIGHLINE <---
--->ALLES ORIGINALES, VW <---
--->ALLES ORIGINALES, VW <---
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 104
- Tilmeldt: 14. jan 2010, 19:59
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Tak for svar.
Er det mon denne?
https://www.google.dk/search?q=06a91950 ... e&ie=UTF-8
reservedelsnummer 06A919501A
Er det mon denne?
https://www.google.dk/search?q=06a91950 ... e&ie=UTF-8
reservedelsnummer 06A919501A
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 7. sep 2009, 20:00
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Det er ikke nogen af dem på billedet, thermostaten er kun at finde på biler med dsg gear og cr.
Jeg vil gerne hjælpe dig med at få fat i stumperne, men vil ikke henvende mig til dem bare for at få varenumre send mig dit nummer i en pb.
Jeg vil gerne hjælpe dig med at få fat i stumperne, men vil ikke henvende mig til dem bare for at få varenumre send mig dit nummer i en pb.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 7. sep 2009, 20:00
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Hej Mylle og andre - hermed et styk vareliste
Der skal bruges flg.
1 stk 1K0 121 087 AH
1 stk 1K0 121 113 A
mvh.
Karsten
Der skal bruges flg.
1 stk 1K0 121 087 AH
1 stk 1K0 121 113 A
mvh.
Karsten
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 15:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Har samme problem med min superb 170 hk
Har købe termostat og den nye type granrør MEN hvor skal termostaten side og hvordan skal den vende?
På forhånd tak Mads
Har købe termostat og den nye type granrør MEN hvor skal termostaten side og hvordan skal den vende?
På forhånd tak Mads
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Har også lidt købt "kittet" til min 170hk. Satser på det lander inden weekenden. Så lidt fifs er da velkommen
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 138
- Tilmeldt: 20. jul 2013, 19:43
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Det er faktisk lidt interessant det her, har en Mondeo diesel CR. Havde fuldstændig samme problem med at bilen ikke ville blive driftsvarm, der var det også en termostat til noget oliekøler der var defekt. Kostede 300 kr. inkl ny kølervæske og tog en halv time at skifte - derefter virkede bilen perfekt igen.
Mvh. Morten - VW Touran 2018 DSG 2,0tdi R-line - & Skoda Superb combi 2,0 tdi DSG
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Samme leverandør af termostat.... ?
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 15:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
vwmøller skrev:Har samme problem med min superb 170 hk
Har købe termostat og den nye type granrør MEN hvor skal termostaten side og hvordan skal den vende?
På forhånd tak Mads
Ingen der vil afsløre noget om montering ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 29. okt 2009, 11:21
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Ved det ikke lige præcist, men prøv at oprette dig inde i
erwin.skoda-auto.cz og køb 1 time eller evt 1 døgns adgang!
Så kan du finde alle tekniske info og rep. vejledninger og printe dem ud.
Skiftede lige indsugningmanifolden på min egen superb, vha tech info derfra
erwin.skoda-auto.cz og køb 1 time eller evt 1 døgns adgang!
Så kan du finde alle tekniske info og rep. vejledninger og printe dem ud.
Skiftede lige indsugningmanifolden på min egen superb, vha tech info derfra
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Du kan også være en bøllemis og købe elsawin på eBay.
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Og nogle 'bøller' downloader det bare fra nettet ....KMDTHY skrev:Du kan også være en bøllemis og købe elsawin på eBay.
/Søren.
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Der er mange mulighederi-s skrev:Og nogle 'bøller' downloader det bare fra nettet ....KMDTHY skrev:Du kan også være en bøllemis og købe elsawin på eBay.
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Her er er par billeder af delene
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 15:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
min er der ingen termostat på billed 1KMDTHY skrev:Her er er par billeder af delene
og det t-stykke der sider på min er uden den studs med sien i
er det fordi min er en cbbb motor eller skal man bygge om på køler systemet ?
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Min er CFGB med DSG. Håber da det passer det jeg har købt
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Hej
Er det noget man kan komme til oppe fra eller skal man under bilen?
Min er en pasat variant CFFB. Den kommer op på 90 grader efter nogen tid. Men ved 80km/t begynder temp at falde.
På motorvej er der ingen problem.
P.s. Har Passaten tilskudsvarmer som standard eller er det ekstraudstyr.
synes nemlig den er lidt langsom om at komme op i temperatur.
Venlig hilsen Bo
Er det noget man kan komme til oppe fra eller skal man under bilen?
Min er en pasat variant CFFB. Den kommer op på 90 grader efter nogen tid. Men ved 80km/t begynder temp at falde.
På motorvej er der ingen problem.
P.s. Har Passaten tilskudsvarmer som standard eller er det ekstraudstyr.
synes nemlig den er lidt langsom om at komme op i temperatur.
Venlig hilsen Bo
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Jeg har i dag skiftet termostaten i min Superb. I løbet af sommeren har det været lidt on/off, men den fik som regel varmen. Efterhånden som graderne faldt udenfor blev det værre og værre. Den kunne kun holde 60 grader kølevand nu.
Data:
Motor: CFGB
Gear: MSU (DSG)
Før: max 60 grader.
Efter: 90 grader efter 6km kørsel Udetemp 7,5 grader.
Da min forgrener allerede var med si, så valgte jeg ikke at udskifte denne. Også fordi den var brugt nogle faste spændebånd til at slangerne på den!
Så den er til salg her: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 4#p1007234 <<<------
Her er lidt billeder fra operationen.
Data:
Motor: CFGB
Gear: MSU (DSG)
Før: max 60 grader.
Efter: 90 grader efter 6km kørsel Udetemp 7,5 grader.
Da min forgrener allerede var med si, så valgte jeg ikke at udskifte denne. Også fordi den var brugt nogle faste spændebånd til at slangerne på den!
Så den er til salg her: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 4#p1007234 <<<------
Her er lidt billeder fra operationen.
- Vedhæftede filer
-
- Forgrener
- 20141123_123851089_iOS.jpg (132.32 KiB) Vist 10661 gange
-
- Thermostat
- 20141123_123855461_iOS.jpg (122.95 KiB) Vist 10661 gange
-
- Oversigt.
- 20141123_123904692_iOS.jpg (159.69 KiB) Vist 10661 gange
-
- Komplet rør afmonteret.
- 20141123_131321036_iOS.jpg (128.93 KiB) Vist 10661 gange
-
- Faste spændebånd?
- 20141123_131333351_iOS.jpg (113.48 KiB) Vist 10661 gange
-
- Juhuuuu endelig varm igen :)
- 20141123_145141831_iOS.jpg (72.66 KiB) Vist 10661 gange
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 161
- Tilmeldt: 20. mar 2013, 08:46
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Til venstre for middle of nowhere
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Skoda Superb 2.0 TDI 140hk DSG årgang 2010 Commonrail
Min superb havde samme lave temp. Med med Hr. Fredslund assistance er det en saga blot. Tak for inspiration til hvad der kunne være galt. Nu rammer jeg også de 90 grader efter 6-8 km, hvor før lå kølevandet under 70 grader på landevej.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life."
Mvh Morten
Hans: - Kia EV6 performance leasing, indtil Kia EV6 GT-line kommer hjem
Ex: Skoda Superb combi, 2010 170 hk DSG
Hendes: VW UP! 60 hk bmt
Mvh Morten
Hans: - Kia EV6 performance leasing, indtil Kia EV6 GT-line kommer hjem
Ex: Skoda Superb combi, 2010 170 hk DSG
Hendes: VW UP! 60 hk bmt