Sænking - Eibach eller H&R

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af Crucky » 15. jun 2019, 08:53

Hej.

Jeg står og skal sænke en bil for første gang, har haft flere som var sænket, men har aldrig skulle prøve det selv.
jeg er ved at købe nogle sænkningsfjedre, og kigger på Eibach eller H&R. dog bider jeg mærke i at det ene sæt sænker mere foran end bagved, og mit spørgsmål er så, er det normalt at smide fronten længere mod jorden end bagenden?
Senest rettet af Crucky 15. jun 2019, 10:11, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af SteffenR » 15. jun 2019, 11:22

Ja, ellers får du reverse rake og det vil du ikke have.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af vartaz » 15. jun 2019, 11:41

Gå klart efter eibach
Klart bedre komfort end hr
Og jeg har eibach sportline som jeg er meget tilfreds med

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af Crucky » 15. jun 2019, 11:59

SteffenR skrev:
15. jun 2019, 11:22
Ja, ellers får du reverse rake og det vil du ikke have.
Kan du uddybe det?
H&R Sænker 35mm i begge ender, hvilket vel også er normalt eller?

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af SteffenR » 15. jun 2019, 12:04

Reverse rake er når fronten er højere oppe end bagenden, hvilket ikke er særlig pænt, samt ikke gavne aerodynamikken.

Samme højde eller fronten længere nede er vejen frem.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af Crucky » 15. jun 2019, 12:08

SteffenR skrev:
15. jun 2019, 12:04
Reverse rake er når fronten er højere oppe end bagenden, hvilket ikke er særlig pænt, samt ikke gavne aerodynamikken.

Samme højde eller fronten længere nede er vejen frem.
Tak, var godt klar over at fronten højere end røven ville være no go, jeg er mere interesseret i at vide hvad der er mest normalt at fronten er længere nede end røven, eller de er sænket lige meget i begge ender, for mig som skal sænke for første gang kan jeg ikke se anden forskel fra Eibach og H&R, end de mm, også læner jeg mig naturligvis meget op af hvad i andre anbefaler da i nok har mere erfaring på området end jeg har :D

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af SteffenR » 15. jun 2019, 12:45

Forskellen er så lidt, jeg vil tvivle på du bider mærke i om det er det ene eller andet, når det kun er fjedre.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af vartaz » 15. jun 2019, 12:46

Tag den der sænker mest i fronten for ellers får du rake

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af Crucky » 15. jun 2019, 12:56

Jamen så er det jo meget simpelt, Eibach it is :D

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af Mikkel K » 15. jun 2019, 14:42

Jeg er meget tilfreds med mine Eibach Sportline. Har en ven som lige har monteret Eibach Pro-Kit på BMW 1-serie, og han er også tilfreds. En anden har H&R på en Corsa og det var ukomfortabelt som bare f..... og ikke pga. bilmodellen. ;)

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af vartaz » 15. jun 2019, 14:53

Jeg har haft begge eibach
Pro er lidt mere komfort mek sportline ville jer vælge igen da det er perfekt sænket hvor stadig kan køre over alting uden at tænke og næsten som original komfort og pæn lige sænket 3-5mm lavest i front hvilket er så pænt

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af Crucky » 15. jun 2019, 15:00

Forskellen på pro og Sportline er kun at pro er 35/30mm og sportline er 45/40mm eller er der noget jeg har misset?

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af vartaz » 15. jun 2019, 15:19

Komfort er størst i Pro

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af jokskilove » 15. jun 2019, 22:19

Hvis du sænker bilen, skal du også overveje om du bør skifte støddæmperne. Hvis bilen bliver sænket 30mm på de originale støddæmpere, svarer det jo til, at de konstant er trykket 3 cm sammen, og måske vil føles hårdere, da de allerede er trykket noget sammen

Jeg stod i samme situation med min TT, og endte med at købe en komplet bilstein/eibach B12 prokit med fjedre og støddæmpere, der sænker 25 foran og 20 bagved. Bilen havde kørt 150,000, og en bagfjeder var knækket, så det var ikke nogen luksus at skifte :) Den var forholdsvis hård i forvejen, og er måske blevet en smule hårdere, men den larmer i det mindste ikke længere.
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af Crucky » 16. jun 2019, 16:38

jokskilove skrev:
15. jun 2019, 22:19
Hvis du sænker bilen, skal du også overveje om du bør skifte støddæmperne. Hvis bilen bliver sænket 30mm på de originale støddæmpere, svarer det jo til, at de konstant er trykket 3 cm sammen, og måske vil føles hårdere, da de allerede er trykket noget sammen

Jeg stod i samme situation med min TT, og endte med at købe en komplet bilstein/eibach B12 prokit med fjedre og støddæmpere, der sænker 25 foran og 20 bagved. Bilen havde kørt 150,000, og en bagfjeder var knækket, så det var ikke nogen luksus at skifte :) Den var forholdsvis hård i forvejen, og er måske blevet en smule hårdere, men den larmer i det mindste ikke længere.
Min leon er helt ny, så det er blot for at få den længere til jorden, da det kommer til at se bedre ud, men jeg har desværre ikke noget at sammenholde det med omkring fjedre er nok, eller om støddæmpere også bør skiftes, jeg tænker dog at de fleste blot vælger fjedre, nok pga prisen, men samtidig fordi de godt kan leve med det bliver lidt hårdere ?

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af hansen123 » 16. jun 2019, 17:38

Crucky skrev:
16. jun 2019, 16:38
jokskilove skrev:
15. jun 2019, 22:19
Hvis du sænker bilen, skal du også overveje om du bør skifte støddæmperne. Hvis bilen bliver sænket 30mm på de originale støddæmpere, svarer det jo til, at de konstant er trykket 3 cm sammen, og måske vil føles hårdere, da de allerede er trykket noget sammen

Jeg stod i samme situation med min TT, og endte med at købe en komplet bilstein/eibach B12 prokit med fjedre og støddæmpere, der sænker 25 foran og 20 bagved. Bilen havde kørt 150,000, og en bagfjeder var knækket, så det var ikke nogen luksus at skifte :) Den var forholdsvis hård i forvejen, og er måske blevet en smule hårdere, men den larmer i det mindste ikke længere.
Min leon er helt ny, så det er blot for at få den længere til jorden, da det kommer til at se bedre ud, men jeg har desværre ikke noget at sammenholde det med omkring fjedre er nok, eller om støddæmpere også bør skiftes, jeg tænker dog at de fleste blot vælger fjedre, nok pga prisen, men samtidig fordi de godt kan leve med det bliver lidt hårdere ?
Du behøver ikke at skifte dæmpere når du sænker bilen. Grunden til man anbefaler det er at de originale dæmperes ventiler er afstemt efter bilens vægt og fjeder belastning, hvorfor det kan gå ud over køre egenskaberne blot at skifte fjedre alene.

Jeg har aldrig hørt at det skulle give en hårdere kørsel at beholde standard dæmpere. Tværtimod syntes jeg originale dæmpere har en tendens til at “sejle” lidt da de er bygget til at håndtere en længere vandring end hvad sænkningssæt tillader og derfor ikke bremser svingningerne nok op.

Jeg ville spare pengene på dæmpere.
Var det en ældre/gammel bil vil jeg dog altid anbefale at skifte dæmpere. Alene af den grund at man alligevel har skilt det meste af hvorfor det kun er materiale udgifter man betaler for.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af highline » 16. jun 2019, 19:23

Crucky skrev:
16. jun 2019, 16:38
jokskilove skrev:
15. jun 2019, 22:19
Hvis du sænker bilen, skal du også overveje om du bør skifte støddæmperne. Hvis bilen bliver sænket 30mm på de originale støddæmpere, svarer det jo til, at de konstant er trykket 3 cm sammen, og måske vil føles hårdere, da de allerede er trykket noget sammen

Jeg stod i samme situation med min TT, og endte med at købe en komplet bilstein/eibach B12 prokit med fjedre og støddæmpere, der sænker 25 foran og 20 bagved. Bilen havde kørt 150,000, og en bagfjeder var knækket, så det var ikke nogen luksus at skifte :) Den var forholdsvis hård i forvejen, og er måske blevet en smule hårdere, men den larmer i det mindste ikke længere.
Min leon er helt ny, så det er blot for at få den længere til jorden, da det kommer til at se bedre ud, men jeg har desværre ikke noget at sammenholde det med omkring fjedre er nok, eller om støddæmpere også bør skiftes, jeg tænker dog at de fleste blot vælger fjedre, nok pga prisen, men samtidig fordi de godt kan leve med det bliver lidt hårdere ?
Jeg har sat eibach pro på min Leon excellence 1.4 fra 2017 jeg skiftede også støddæmpere til bilstein B4 men udelukkende fordi Jeg syntes den var elendig til at "suge" huller i vejen og har tidligere på andre af mine biler haft god succes med den kombi, det er også blevet bedre men den vil stadig gerne hoppe/slå igennem når der er huller i vejen.
Du skal være opmærksom på at det kan tage lidt tid for fjerdene at sætte sig min sænkede 20 mm foran og Ca 30 bag til at starte med så pænt åndssvagt ud men efter Ca. 3 mdr. Var den kommet ned foran nu ser det skide godt ud. 8-)

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af vartaz » 16. jun 2019, 20:23

Jeg havde like 10mm rear rake på Pro. Ville tage sportline det er langt federe

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af Crucky » 16. jun 2019, 21:06

Det bliver svært at finde ud af hvad jeg bør vælge, i mener alle sammen noget forskelligt, nogen endda modsigende :lol:

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af vartaz » 16. jun 2019, 22:14

Anbefaler stadig Ribach sportline på original dæmper
Vil du have mindre sænkning vælg Pro
Easy 😊😊

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: Sænking - Eibach eller H&R

Indlæg af Tor Morrison » 16. jun 2019, 23:26

jokskilove skrev:
15. jun 2019, 22:19
Hvis du sænker bilen, skal du også overveje om du bør skifte støddæmperne. Hvis bilen bliver sænket 30mm på de originale støddæmpere, svarer det jo til, at de konstant er trykket 3 cm sammen, og måske vil føles hårdere, da de allerede er trykket noget sammen
En almindelig støddæmper fungerer ikke sådan. Den bliver ikke hårdere fordi den arbejder i et område 3 cm lavere.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Besvar

Tilbage til "Undervogn"