Camber kan ikke justeres nok bagpå (trailer trukket bagbro skæv?)

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
vwbattle
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: Camber kan ikke justeres nok bagpå (trailer trukket bagbro skæv?)

Indlæg af vwbattle » 29. nov 2018, 17:40

Hehe fedt billede. Med hunter DSP600 targets

:)
- So What Speed Shop! -
VW bobbel 1958 - Golf Cabriolet 1990(solgt)- Mercedes SLK R172 2013(totalt skadet) - Mercedes w205 Cab Solgt - Porsche Macan 2018

Brugeravatar
scrallar
Nyt medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 29. dec 2012, 19:06
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 4690 Haslev / 3500 Værløse
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Camber kan ikke justeres nok bagpå (trailer trukket bagbro skæv?)

Indlæg af scrallar » 6. dec 2018, 10:55

Bilen blev sporet endnu engang med de korrekte dele, og nu køre det :-)

Billede
Bil: Skoda octavia combi elegance 1,9 TDI 12/2009
http://www.bilgalleri.dk/galleri/261210 ... ance_combi

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 550 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Camber kan ikke justeres nok bagpå (trailer trukket bagbro skæv?)

Indlæg af i-s » 7. dec 2018, 12:13

Lyder godt. Men jeg havde nok valgt at have den største camber på højre baghjul - du har det på venstre. Grunden til man normalt sigter efter at have størst camber på højre baghjul er fordi så ligger bilen bedst på veje, som hælder ned fra midten - hvilket er normalt i lande med højrekørsel som f.eks DK.
Det er bare en detalje - ikke noget du behøver at rette.
/Søren.

Brugeravatar
scrallar
Nyt medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 29. dec 2012, 19:06
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 4690 Haslev / 3500 Værløse
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Camber kan ikke justeres nok bagpå (trailer trukket bagbro skæv?)

Indlæg af scrallar » 7. dec 2018, 12:24

i-s skrev:
7. dec 2018, 12:13
Lyder godt. Men jeg havde nok valgt at have den største camber på højre baghjul - du har det på venstre. Grunden til man normalt sigter efter at have størst camber på højre baghjul er fordi så ligger bilen bedst på veje, som hælder ned fra midten - hvilket er normalt i lande med højrekørsel som f.eks DK.
Det er bare en detalje - ikke noget du behøver at rette.
Okey det er for sent nu :) Men det havde nok heller ikke hjulpet jeg havde sagt det til ham...
Jeg sagde han godt måtte få dem til at stå så tæt på 0 grader (men stadigvæk inden for de korrekte mål) på grund af hæl og tå på en skoda octavia. Men han var ldit uforstående, og mente det var på grund af dæktryk når en bil lavede hæl og tå.
Hvis først jeg havde sagt han godt måtte justere højre baghjul anderledes, så havde han sikkert spurgt hvor det skjulte kamera sad :lol:

Når får den lov til at køre som den står nu, og så håber jeg ikke den æder mine dæk igen :D
Bil: Skoda octavia combi elegance 1,9 TDI 12/2009
http://www.bilgalleri.dk/galleri/261210 ... ance_combi

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 550 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Camber kan ikke justeres nok bagpå (trailer trukket bagbro skæv?)

Indlæg af i-s » 8. dec 2018, 12:04

scrallar skrev:
7. dec 2018, 12:24
i-s skrev:
7. dec 2018, 12:13
Lyder godt. Men jeg havde nok valgt at have den største camber på højre baghjul - du har det på venstre. Grunden til man normalt sigter efter at have størst camber på højre baghjul er fordi så ligger bilen bedst på veje, som hælder ned fra midten - hvilket er normalt i lande med højrekørsel som f.eks DK.
Det er bare en detalje - ikke noget du behøver at rette.
Okey det er for sent nu :) Men det havde nok heller ikke hjulpet jeg havde sagt det til ham...
Jeg sagde han godt måtte få dem til at stå så tæt på 0 grader (men stadigvæk inden for de korrekte mål) på grund af hæl og tå på en skoda octavia. Men han var ldit uforstående, og mente det var på grund af dæktryk når en bil lavede hæl og tå.
Hvis først jeg havde sagt han godt måtte justere højre baghjul anderledes, så havde han sikkert spurgt hvor det skjulte kamera sad :lol:

Når får den lov til at køre som den står nu, og så håber jeg ikke den æder mine dæk igen :D
Det skal nok virke det der. Fandt lidt gamle data frem. Kan se jeg endte med VB = 0'42 og HB = 0'54 på min Superb. Det kørte rigtig godt og brændstofforbruget faldt faktisk også lidt. Det skal så siges min stod i max fra fabrikken, altså 1'30 på begge hjul - det skabte kun problemer.
Jeg havde så forventet den blev lidt dårligere i undvigemanøvrer, men det var ikke noget jeg kunne mærke. Forsøgte ellers at lege med det.
Dæktryk har også lidt at sige, det har din dækmand helt ret i. Hvis du ikke har noget imod den er lidt hård i bagenden, så kør gerne med 2,8 - 3,0 i bag.
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"