Side 1 af 1

Sænking - Eibach eller H&R

: 15. jun 2019, 08:53
af Crucky
Hej.

Jeg står og skal sænke en bil for første gang, har haft flere som var sænket, men har aldrig skulle prøve det selv.
jeg er ved at købe nogle sænkningsfjedre, og kigger på Eibach eller H&R. dog bider jeg mærke i at det ene sæt sænker mere foran end bagved, og mit spørgsmål er så, er det normalt at smide fronten længere mod jorden end bagenden?

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 15. jun 2019, 11:22
af SteffenR
Ja, ellers får du reverse rake og det vil du ikke have.

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 15. jun 2019, 11:41
af vartaz
Gå klart efter eibach
Klart bedre komfort end hr
Og jeg har eibach sportline som jeg er meget tilfreds med

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 15. jun 2019, 11:59
af Crucky
SteffenR skrev:
15. jun 2019, 11:22
Ja, ellers får du reverse rake og det vil du ikke have.
Kan du uddybe det?
H&R Sænker 35mm i begge ender, hvilket vel også er normalt eller?

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 15. jun 2019, 12:04
af SteffenR
Reverse rake er når fronten er højere oppe end bagenden, hvilket ikke er særlig pænt, samt ikke gavne aerodynamikken.

Samme højde eller fronten længere nede er vejen frem.

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 15. jun 2019, 12:08
af Crucky
SteffenR skrev:
15. jun 2019, 12:04
Reverse rake er når fronten er højere oppe end bagenden, hvilket ikke er særlig pænt, samt ikke gavne aerodynamikken.

Samme højde eller fronten længere nede er vejen frem.
Tak, var godt klar over at fronten højere end røven ville være no go, jeg er mere interesseret i at vide hvad der er mest normalt at fronten er længere nede end røven, eller de er sænket lige meget i begge ender, for mig som skal sænke for første gang kan jeg ikke se anden forskel fra Eibach og H&R, end de mm, også læner jeg mig naturligvis meget op af hvad i andre anbefaler da i nok har mere erfaring på området end jeg har :D

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 15. jun 2019, 12:45
af SteffenR
Forskellen er så lidt, jeg vil tvivle på du bider mærke i om det er det ene eller andet, når det kun er fjedre.

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 15. jun 2019, 12:46
af vartaz
Tag den der sænker mest i fronten for ellers får du rake

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 15. jun 2019, 12:56
af Crucky
Jamen så er det jo meget simpelt, Eibach it is :D

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 15. jun 2019, 14:42
af Mikkel K
Jeg er meget tilfreds med mine Eibach Sportline. Har en ven som lige har monteret Eibach Pro-Kit på BMW 1-serie, og han er også tilfreds. En anden har H&R på en Corsa og det var ukomfortabelt som bare f..... og ikke pga. bilmodellen. ;)

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 15. jun 2019, 14:53
af vartaz
Jeg har haft begge eibach
Pro er lidt mere komfort mek sportline ville jer vælge igen da det er perfekt sænket hvor stadig kan køre over alting uden at tænke og næsten som original komfort og pæn lige sænket 3-5mm lavest i front hvilket er så pænt

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 15. jun 2019, 15:00
af Crucky
Forskellen på pro og Sportline er kun at pro er 35/30mm og sportline er 45/40mm eller er der noget jeg har misset?

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 15. jun 2019, 15:19
af vartaz
Komfort er størst i Pro

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 15. jun 2019, 22:19
af jokskilove
Hvis du sænker bilen, skal du også overveje om du bør skifte støddæmperne. Hvis bilen bliver sænket 30mm på de originale støddæmpere, svarer det jo til, at de konstant er trykket 3 cm sammen, og måske vil føles hårdere, da de allerede er trykket noget sammen

Jeg stod i samme situation med min TT, og endte med at købe en komplet bilstein/eibach B12 prokit med fjedre og støddæmpere, der sænker 25 foran og 20 bagved. Bilen havde kørt 150,000, og en bagfjeder var knækket, så det var ikke nogen luksus at skifte :) Den var forholdsvis hård i forvejen, og er måske blevet en smule hårdere, men den larmer i det mindste ikke længere.

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 16. jun 2019, 16:38
af Crucky
jokskilove skrev:
15. jun 2019, 22:19
Hvis du sænker bilen, skal du også overveje om du bør skifte støddæmperne. Hvis bilen bliver sænket 30mm på de originale støddæmpere, svarer det jo til, at de konstant er trykket 3 cm sammen, og måske vil føles hårdere, da de allerede er trykket noget sammen

Jeg stod i samme situation med min TT, og endte med at købe en komplet bilstein/eibach B12 prokit med fjedre og støddæmpere, der sænker 25 foran og 20 bagved. Bilen havde kørt 150,000, og en bagfjeder var knækket, så det var ikke nogen luksus at skifte :) Den var forholdsvis hård i forvejen, og er måske blevet en smule hårdere, men den larmer i det mindste ikke længere.
Min leon er helt ny, så det er blot for at få den længere til jorden, da det kommer til at se bedre ud, men jeg har desværre ikke noget at sammenholde det med omkring fjedre er nok, eller om støddæmpere også bør skiftes, jeg tænker dog at de fleste blot vælger fjedre, nok pga prisen, men samtidig fordi de godt kan leve med det bliver lidt hårdere ?

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 16. jun 2019, 17:38
af hansen123
Crucky skrev:
16. jun 2019, 16:38
jokskilove skrev:
15. jun 2019, 22:19
Hvis du sænker bilen, skal du også overveje om du bør skifte støddæmperne. Hvis bilen bliver sænket 30mm på de originale støddæmpere, svarer det jo til, at de konstant er trykket 3 cm sammen, og måske vil føles hårdere, da de allerede er trykket noget sammen

Jeg stod i samme situation med min TT, og endte med at købe en komplet bilstein/eibach B12 prokit med fjedre og støddæmpere, der sænker 25 foran og 20 bagved. Bilen havde kørt 150,000, og en bagfjeder var knækket, så det var ikke nogen luksus at skifte :) Den var forholdsvis hård i forvejen, og er måske blevet en smule hårdere, men den larmer i det mindste ikke længere.
Min leon er helt ny, så det er blot for at få den længere til jorden, da det kommer til at se bedre ud, men jeg har desværre ikke noget at sammenholde det med omkring fjedre er nok, eller om støddæmpere også bør skiftes, jeg tænker dog at de fleste blot vælger fjedre, nok pga prisen, men samtidig fordi de godt kan leve med det bliver lidt hårdere ?
Du behøver ikke at skifte dæmpere når du sænker bilen. Grunden til man anbefaler det er at de originale dæmperes ventiler er afstemt efter bilens vægt og fjeder belastning, hvorfor det kan gå ud over køre egenskaberne blot at skifte fjedre alene.

Jeg har aldrig hørt at det skulle give en hårdere kørsel at beholde standard dæmpere. Tværtimod syntes jeg originale dæmpere har en tendens til at “sejle” lidt da de er bygget til at håndtere en længere vandring end hvad sænkningssæt tillader og derfor ikke bremser svingningerne nok op.

Jeg ville spare pengene på dæmpere.
Var det en ældre/gammel bil vil jeg dog altid anbefale at skifte dæmpere. Alene af den grund at man alligevel har skilt det meste af hvorfor det kun er materiale udgifter man betaler for.

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 16. jun 2019, 19:23
af highline
Crucky skrev:
16. jun 2019, 16:38
jokskilove skrev:
15. jun 2019, 22:19
Hvis du sænker bilen, skal du også overveje om du bør skifte støddæmperne. Hvis bilen bliver sænket 30mm på de originale støddæmpere, svarer det jo til, at de konstant er trykket 3 cm sammen, og måske vil føles hårdere, da de allerede er trykket noget sammen

Jeg stod i samme situation med min TT, og endte med at købe en komplet bilstein/eibach B12 prokit med fjedre og støddæmpere, der sænker 25 foran og 20 bagved. Bilen havde kørt 150,000, og en bagfjeder var knækket, så det var ikke nogen luksus at skifte :) Den var forholdsvis hård i forvejen, og er måske blevet en smule hårdere, men den larmer i det mindste ikke længere.
Min leon er helt ny, så det er blot for at få den længere til jorden, da det kommer til at se bedre ud, men jeg har desværre ikke noget at sammenholde det med omkring fjedre er nok, eller om støddæmpere også bør skiftes, jeg tænker dog at de fleste blot vælger fjedre, nok pga prisen, men samtidig fordi de godt kan leve med det bliver lidt hårdere ?
Jeg har sat eibach pro på min Leon excellence 1.4 fra 2017 jeg skiftede også støddæmpere til bilstein B4 men udelukkende fordi Jeg syntes den var elendig til at "suge" huller i vejen og har tidligere på andre af mine biler haft god succes med den kombi, det er også blevet bedre men den vil stadig gerne hoppe/slå igennem når der er huller i vejen.
Du skal være opmærksom på at det kan tage lidt tid for fjerdene at sætte sig min sænkede 20 mm foran og Ca 30 bag til at starte med så pænt åndssvagt ud men efter Ca. 3 mdr. Var den kommet ned foran nu ser det skide godt ud. 8-)

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 16. jun 2019, 20:23
af vartaz
Jeg havde like 10mm rear rake på Pro. Ville tage sportline det er langt federe

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 16. jun 2019, 21:06
af Crucky
Det bliver svært at finde ud af hvad jeg bør vælge, i mener alle sammen noget forskelligt, nogen endda modsigende :lol:

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 16. jun 2019, 22:14
af vartaz
Anbefaler stadig Ribach sportline på original dæmper
Vil du have mindre sænkning vælg Pro
Easy 😊😊

Re: Sænking - Eibach eller H&R

: 16. jun 2019, 23:26
af Tor Morrison
jokskilove skrev:
15. jun 2019, 22:19
Hvis du sænker bilen, skal du også overveje om du bør skifte støddæmperne. Hvis bilen bliver sænket 30mm på de originale støddæmpere, svarer det jo til, at de konstant er trykket 3 cm sammen, og måske vil føles hårdere, da de allerede er trykket noget sammen
En almindelig støddæmper fungerer ikke sådan. Den bliver ikke hårdere fordi den arbejder i et område 3 cm lavere.