Er der nogen der har oplevet en utæthed ved en katalysator på denne model?
Tænker at der er noget der skal skrues sammen igen, der går vel ikke hul på den slag normal?
Det er en 2007 Avant 2.4 der har gået ca. 240.000 km.
A6 4f utæthed ved katalysator
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 106
- Tilmeldt: 23. nov 2009, 21:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stor. KBH.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 11 times
Re: A6 4f utæthed ved katalysator
Tænker det oppe ved flexrørene den er utæt har skiftet nogle stykker..
- These users thanked the author airrider87 for the post:
- nikj_dk
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7780
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: A6 4f utæthed ved katalysator
Katalysatoren skal tages ud , flex røret skal skæres ud , nyt flexrør tilpasses og svejses i
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7780
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: A6 4f utæthed ved katalysator
Hvis du må bruge vinkelsliber og svejseværk i køkkenet så go for it
Men nej
Det kræver lidt at lave det
Bilen skal løftes ordentligt op da du skal arbejde under bilen
Katalysatoren skal skrues ud , der er højrisiko for knækkede bolte oppe i den ende ved motoren
Flex røret skal måles op og der skal bestilles et nyt som passer til (bosal laver i mange forskellige udførelse både rør dia og længde på flex )
Flex røret skæres ud og nyt flex tilpasses og punktsvejses let for så at blive sat løst på igen for at kontrollere at det passer i
Ud igen for at fuldsvejse
Nu kan katalysatoren monteres på bilen igen
Hvis det er en v6’ så har du så en katalysator i hver side så go fornøjelse
Men nej
Det kræver lidt at lave det
Bilen skal løftes ordentligt op da du skal arbejde under bilen
Katalysatoren skal skrues ud , der er højrisiko for knækkede bolte oppe i den ende ved motoren
Flex røret skal måles op og der skal bestilles et nyt som passer til (bosal laver i mange forskellige udførelse både rør dia og længde på flex )
Flex røret skæres ud og nyt flex tilpasses og punktsvejses let for så at blive sat løst på igen for at kontrollere at det passer i
Ud igen for at fuldsvejse
Nu kan katalysatoren monteres på bilen igen
Hvis det er en v6’ så har du så en katalysator i hver side så go fornøjelse
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 31. jul 2008, 20:25
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: A6 4f utæthed ved katalysator
Det går måske med svejsning i køkkenet, men der er ikke plads til liften. Så den ryger på værksted.