Udskiftning af kalibre

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
GingerDahl
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 10. okt 2017, 17:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 4 times

Udskiftning af kalibre

Indlæg af GingerDahl » 31. mar 2020, 08:18

Hej alle

Jeg er i skrivende stund ved at få skiftet skiver og klodser på baghjulene på min Golf 7 2.0TDI fra 2013. Mekanikeren siger, at selve kalibrene skal skiftes også, da jeg har slidt klodserne så langt ned og stemplet er skubbe så langt ud og har fået lov at ruste, at det ikke er muligt at skubbe stemplet tilbage i kalibren. Kan det virkelig passe eller er min mekaniker ved at tage røven på mig? Bilen er i øvrigt sat i 'servicemode', så det er muligt at dreje/trykke stemplet tilbage.

Kan det i øvrigt passe, at der ikke er slidindikatorer på bremsesystemet? Eller er det kun på forakslen?


Med venlig hilsen
GingerDahl

HFR
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 5. feb 2020, 18:01
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskiftning af kalibre

Indlæg af HFR » 31. mar 2020, 11:09

Din mekanikers udsagn lyder plausibelt.
Der kan sagtens komme rust på stemplerne, især hvis manchetten på stemplet ikke har været helt tæt eller beskadiget

Med hensyn til slidindikator bag, så er det ikke alle biler der har det. Hvilke der har og ikke har kan jeg ikke svare på...

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Udskiftning af kalibre

Indlæg af Kinojserguru » 31. mar 2020, 14:37

Bilen har ingen slidindikator på bagakslen, foran har den vidst nok kun på den inderste klods, kan ikke lige pt huske om den har på begge forhjul - min SEAT havde kun på 1 klods ud af 8 !
Du kunne da prøve og få en anden mekker til at kigge på den.
Hvad har bilen kørt og er der skiftet klodser på den før ?
Min har kørt godt 80k og klodserne hele vejen rundt, er ikke meget slidt og alle 4 skiver blanke.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Besvar

Tilbage til "Undervogn"