Hæl -Tå på Passat B7

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1123
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 18 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Hæl -Tå på Passat B7

Indlæg af Chr-Hj » 31. mar 2020, 20:53

Renoverede bagbroen på min passat B7 i juleferien 19 den fik nye bøsninger og alle bærearmene skiftet til nye (meyle).

Bagefter blev den 4hjuls sporet Fik desværre ingen Rapport på Sporingen.

Ville skifte til sommerhjul idag og opdagede at begge bagdæk (vinterhjulene) nu er med hæl-tå :( på indersiden af dækkene.
Da jeg renoverede bagbroen for 3 måneder siden, var der ingen Hæl-tå og har aldrig oplevet det før i de 4år jeg har haft bilen.

Er det tilbage til værkstedet :?: Eller kan det være dækkene/mønster typen der er skyld i det :?: , det er Fulda Kristall Control HP2 har kørt 2,6bar som står i tank dækslet

Har helt nye sommerdæk stående der skulle på, men ville være ærgerligt at de fik Hæl-tå også.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Vw Passat B7 Variant 2,0TDI DSG Highline 450,000km
Seat MII Style 150,000km

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2379
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 116 times

Re: Hæl -Tå på Passat B7

Indlæg af HHKP » 1. apr 2020, 09:25

hvor mange km har du kørt på dem?
hænger bremsen bare lidt ?
køre du frisk til ?
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1123
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 18 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Hæl -Tå på Passat B7

Indlæg af Chr-Hj » 1. apr 2020, 10:11

Dækkene har nok kørt ca. 10,000km og ca. 5000km efter sporing.

Bremser virker ikke til at hænge, begge bag kalibre er 6 måneder gamle.

Den får da lidt frisk kørsel af og til, men køre langt mest stabil fart på landevej og motorvej.
Vw Passat B7 Variant 2,0TDI DSG Highline 450,000km
Seat MII Style 150,000km

csl
Nyt medlem
Indlæg: 360
Tilmeldt: 3. jul 2010, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4300
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Hæl -Tå på Passat B7

Indlæg af csl » 29. apr 2020, 21:24

Jeg oplevede forskel på sporinger og på de bilmodeller som var kodet i systemet. Jokeren kommer hvis man eks. Har sat lavere undervogn på end standard, så passer apparat og bil ikke sammen.

Med min endte det med en manuel justering og det virkede og efter der var skiftet til nye justeringsbolte, da de gamle var færdige.

Min var Passat st. Car 2006.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

/Claus
(Skoda Octavia, 1,4 TSI 150 HK, Kombi, 2016)

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1123
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 18 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Hæl -Tå på Passat B7

Indlæg af Chr-Hj » 1. maj 2020, 21:18

Ja har ikke få lavet noget ved det endnu :| køre på et sæt gamle sommerdæk jeg havde liggende, for ikke at ødelægge de nye dæk, og pga. corona har bilen kun kørt få km siden.

Bilen er helt standart, så vil da mene deres sporings data burde passe til bilen.

og alt var nyt i bagenden, ved sporingen, så der var ingen justerings bolte der sad fast.

Når man står bag ved bilen kan man se baghjulene skræver, det ser forkert ud, så min tanke er at der er alt for meget tryk på inder siden af dækkene.
Kan se i buusdk tråd om sporing den skal hedde ca. -1,33grader i camper bag.
Er ret sikker på min har meget mere.


Tror det ender i jeg finder et sted med mere styr på sporing, hvor man kan få en rapport også, så har man da en chance for at se, om det står inden for tolerancerne.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Vw Passat B7 Variant 2,0TDI DSG Highline 450,000km
Seat MII Style 150,000km

csl
Nyt medlem
Indlæg: 360
Tilmeldt: 3. jul 2010, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4300
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Hæl -Tå på Passat B7

Indlæg af csl » 1. maj 2020, 21:36

Håbee det løser sig

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

These users thanked the author csl for the post:
Chr-Hj
/Claus
(Skoda Octavia, 1,4 TSI 150 HK, Kombi, 2016)

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 1896
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 29 times

Re: Hæl -Tå på Passat B7

Indlæg af Bopjensen » 2. maj 2020, 07:12

Hej

Jeg har også bølet lidt med sporring tidligere.

Jeg ender altid med at køre på VW og få det gjort..

Af en eller anden grund synes jeg det bliver bedre der.

johannes
Aktiv medlem
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: lidt syd for ålborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Hæl -Tå på Passat B7

Indlæg af johannes » 2. maj 2020, 07:16

Alle bolte i armene er selvfølgelig løsnet og spændt medens bilen står i kørestilling for at undgå vrid i bøsningerne

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5452
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 279 times
Been thanked: 344 times
Kontakt:

Re: Hæl -Tå på Passat B7

Indlæg af i-s » 2. maj 2020, 10:37

Chr-Hj skrev:
1. maj 2020, 21:18
Ja har ikke få lavet noget ved det endnu :| køre på et sæt gamle sommerdæk jeg havde liggende, for ikke at ødelægge de nye dæk, og pga. corona har bilen kun kørt få km siden.

Bilen er helt standart, så vil da mene deres sporings data burde passe til bilen.

og alt var nyt i bagenden, ved sporingen, så der var ingen justerings bolte der sad fast.

Når man står bag ved bilen kan man se baghjulene skræver, det ser forkert ud, så min tanke er at der er alt for meget tryk på inder siden af dækkene.
Kan se i buusdk tråd om sporing den skal hedde ca. -1,33grader i camper bag.
Er ret sikker på min har meget mere.


Tror det ender i jeg finder et sted med mere styr på sporing, hvor man kan få en rapport også, så har man da en chance for at se, om det står inden for tolerancerne.
Har også lige justeret min B8 ned på minimum -0,85gr, for den lavede også hæl og tå på mine vinterdæk. Den stod på 1,65gr fra fabrikken. Håber det er bedre.
These users thanked the author i-s for the post:
Chr-Hj
/Søren.
Passat Variant DSG 2018 + Skoda Citigo AUT 2013

Brugeravatar
carstenhjorth
Medlem
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 103 times
Been thanked: 95 times

Re: Hæl -Tå på Passat B7

Indlæg af carstenhjorth » 2. maj 2020, 10:53

Også minimum camber på min efter renovering af undervogn.
These users thanked the author carstenhjorth for the post:
Chr-Hj
Carsten.
Golf V GTI
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1123
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 18 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Hæl -Tå på Passat B7

Indlæg af Chr-Hj » 2. maj 2020, 10:57

johannes skrev:
2. maj 2020, 07:16
Alle bolte i armene er selvfølgelig løsnet og spændt medens bilen står i kørestilling for at undgå vrid i bøsningerne
Ja sådan blev de også spændt, da jeg samlede den efter skiftet, men fik ikke adgang til værkstedet da den blev sporet, så kan ikke sige hvordan de har spændt, men mon ikke de bruger en 4søjet lift til sporing og den dermed står på hjulene.
Vw Passat B7 Variant 2,0TDI DSG Highline 450,000km
Seat MII Style 150,000km

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1123
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 18 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Hæl -Tå på Passat B7

Indlæg af Chr-Hj » 2. maj 2020, 11:06

i-s skrev:
2. maj 2020, 10:37
Chr-Hj skrev:
1. maj 2020, 21:18
Ja har ikke få lavet noget ved det endnu :| køre på et sæt gamle sommerdæk jeg havde liggende, for ikke at ødelægge de nye dæk, og pga. corona har bilen kun kørt få km siden.

Bilen er helt standart, så vil da mene deres sporings data burde passe til bilen.

og alt var nyt i bagenden, ved sporingen, så der var ingen justerings bolte der sad fast.

Når man står bag ved bilen kan man se baghjulene skræver, det ser forkert ud, så min tanke er at der er alt for meget tryk på inder siden af dækkene.
Kan se i buusdk tråd om sporing den skal hedde ca. -1,33grader i camper bag.
Er ret sikker på min har meget mere.


Tror det ender i jeg finder et sted med mere styr på sporing, hvor man kan få en rapport også, så har man da en chance for at se, om det står inden for tolerancerne.
Har også lige justeret min B8 ned på minimum -0,85gr, for den lavede også hæl og tå på mine vinterdæk. Den stod på 1,65gr fra fabrikken. Håber det er bedre.

Må jo høre, hvad de kan sætte den på i camber inden de begynder.
Synes ikke selv, jeg vil forsøge, for hvis jeg flytter de nederste arme længere ind, ændre jeg vel også på Toe
Vw Passat B7 Variant 2,0TDI DSG Highline 450,000km
Seat MII Style 150,000km

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5452
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 279 times
Been thanked: 344 times
Kontakt:

Re: Hæl -Tå på Passat B7

Indlæg af i-s » 3. maj 2020, 13:21

Chr-Hj skrev:
2. maj 2020, 11:06
i-s skrev:
2. maj 2020, 10:37
Chr-Hj skrev:
1. maj 2020, 21:18
Ja har ikke få lavet noget ved det endnu :| køre på et sæt gamle sommerdæk jeg havde liggende, for ikke at ødelægge de nye dæk, og pga. corona har bilen kun kørt få km siden.

Bilen er helt standart, så vil da mene deres sporings data burde passe til bilen.

og alt var nyt i bagenden, ved sporingen, så der var ingen justerings bolte der sad fast.

Når man står bag ved bilen kan man se baghjulene skræver, det ser forkert ud, så min tanke er at der er alt for meget tryk på inder siden af dækkene.
Kan se i buusdk tråd om sporing den skal hedde ca. -1,33grader i camper bag.
Er ret sikker på min har meget mere.


Tror det ender i jeg finder et sted med mere styr på sporing, hvor man kan få en rapport også, så har man da en chance for at se, om det står inden for tolerancerne.
Har også lige justeret min B8 ned på minimum -0,85gr, for den lavede også hæl og tå på mine vinterdæk. Den stod på 1,65gr fra fabrikken. Håber det er bedre.

Må jo høre, hvad de kan sætte den på i camber inden de begynder.
Synes ikke selv, jeg vil forsøge, for hvis jeg flytter de nederste arme længere ind, ændre jeg vel også på Toe
Den er den øverste arm du skal stille på og som regel behøver man ikke røre de nederste. Derfor en overkommelig opgave selv i en alm. garage og camber er ret nem at måle med primitive midler. Det eneste der drillede lidt på min B8 er bolten i højre side - den er svær tilgængelig, men det lykkes med div. led og forlængere. Tror VW har et special værktøj, for at nå den nemt.

Når man stiller camber ned, så går toe ganske lidt mod minus. F.eks stod min egen i toe=+0 16' (spec er +0 10' +/- 10' - så OK). Efter jeg stillede camber ned til -0 50', så ændrede toe sig til +0 10'. Så det er fint - jeg slap for at røre de nederste arme. Bilen kører perfekt med den nye indstilling, så er ret godt tilfreds hvis det løser hæl/tå problemet.
These users thanked the author i-s for the post:
Chr-Hj
/Søren.
Passat Variant DSG 2018 + Skoda Citigo AUT 2013

Besvar

Tilbage til "Undervogn"