hive håndbremsen med elektrisk håndbremse?

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: hive håndbremsen med elektrisk håndbremse?

Indlæg af Mike H » 28. apr 2020, 08:15

Prodigy skrev:
28. apr 2020, 07:42
mart!n skrev:
27. apr 2020, 21:14
Det er en gammel skrøne den med håndbremsen.
Øh nej?.... når jeg over 1 måneds tid glemmer at trække den i min touran kommer der rust på dem.. spørg en synsmand hvor mange biler han kasserer pga rust på bagerste skriver, jeg vil love dig han siger en hel del...
+1
Hilsen en der har måtte tage omsyn på en 3C pga. belægning på bagbremser. Har aldrig haft problemet før jeg fik biler med elektrisk håndbremse.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: hive håndbremsen med elektrisk håndbremse?

Indlæg af mart!n » 28. apr 2020, 08:32

Mike H skrev:
28. apr 2020, 08:15
Prodigy skrev:
28. apr 2020, 07:42
mart!n skrev:
27. apr 2020, 21:14
Det er en gammel skrøne den med håndbremsen.
Øh nej?.... når jeg over 1 måneds tid glemmer at trække den i min touran kommer der rust på dem.. spørg en synsmand hvor mange biler han kasserer pga rust på bagerste skriver, jeg vil love dig han siger en hel del...
+1
Hilsen en der har måtte tage omsyn på en 3C pga. belægning på bagbremser. Har aldrig haft problemet før jeg fik biler med elektrisk håndbremse.
Altså der kommer jo rust på skiverne hver gang man vasker. Det er da slidt af første gang man bremser... Kan ikke se problemet.
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: hive håndbremsen med elektrisk håndbremse?

Indlæg af kims2 » 28. apr 2020, 08:46

Så har du nok ikke et kørselsmønster der gør at problemet opstår, men det betyder da ikke, at andre ikke kan have det.
Især på el/plug-in hybrid biler er det almindelig kendt, at man skal være opmærksom på det, da man bruger bremserne meget mindre end en "almindelig" bil.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: hive håndbremsen med elektrisk håndbremse?

Indlæg af kGlerup » 28. apr 2020, 08:56

mart!n skrev: Altså der kommer jo rust på skiverne hver gang man vasker. Det er da slidt af første gang man bremser... Kan ikke se problemet.
Meget firkantet udmelding der Billede
De seneste to biler vi har haft med skiver bagerst har også været problemfrie. Men jeg sørger også for at de bliver brugt godt i ny og næ.
Men vi havde en Fabia med skiver bagerst. Der var det slet ikke nok med normal brug på landevej! Havde man ikke været over den med kraftige opbremsninger eller brug af håndbremse, så bremste den meget uens på bagakslen!

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: hive håndbremsen med elektrisk håndbremse?

Indlæg af Mike H » 28. apr 2020, 09:46

Altså - jeg har aldrig haft problemer før jeg fik elektronisk håndbremse.
Men jeg tror lige så meget det har noget med kørselsmønstret at gøre (plus det man har sværere ved at slide belægning af, når den først er kommet, hvis man kun har e-håndbremse).

Jeg bor i forstad til KBH - og kører kun til/fra arbejde. Dette mønster kan stå på i 2-3 måneder i træk. Dvs. bilen kommer ikke over 80 km/t og kun korte ture på max 10-12 km. Jeg tror det mønster gør at bagbremser slides utrolig lidt.
Særligt i vinterperioden er det småt med ture ud over de 10-12 km, og det er her bremser bliver angrebet. I sommerperioden får mine biler længere ture og her ser jeg ingen opbygning af belægning.

Så alle forslag til hvordan man slider bagbremser ekstra, er yderst velkommen. Kan kun glæde mig på andres vegne, hvis de ikke har disse problemer. Men tror trådstarter har tilsvarende problemer som mig.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: hive håndbremsen med elektrisk håndbremse?

Indlæg af Kinojserguru » 28. apr 2020, 13:17

Jeg ved ikke om dette findes til VW, men da jeg var ved Volvo i 60-70'erne kunne man få klodser til i bag med slibemiddel, det vil sige at belægningen på klodserne var lyserød på grund af dette slibemiddel, havde man "sorte" skiver i bag, blev de fine med disse klodser monteret.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: hive håndbremsen med elektrisk håndbremse?

Indlæg af DanielB12 » 30. apr 2020, 20:53

Legede lige lidt med den elektriske p-bremse i Audien idag. Den tager ganske godt fat 😂😳.

Lidt observationer:
- trækker man op under 16 km/t så bremser den med det samme
- kører man over)så går der lige ~0,5-1 sekund før den tager fat.
- man skal ikke holde den inde. Den slipper først når man trykker på speederen igen.
- der kommer bip og advarsler op AID’et.
- da jeg prøvede ved 25 km/t strammede den selerne - men kun en smule. Ikke som katastrofe-bremsning. Havariblink blev heller ikke tændt.
These users thanked the author DanielB12 for the post (total 2):
HansHMonze1980
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: hive håndbremsen med elektrisk håndbremse?

Indlæg af vartaz » 30. apr 2020, 21:47

DanielB12 skrev:
30. apr 2020, 20:53
Legede lige lidt med den elektriske p-bremse i Audien idag. Den tager ganske godt fat 😂😳.

Lidt observationer:
- trækker man op under 16 km/t så bremser den med det samme
- kører man over)så går der lige ~0,5-1 sekund før den tager fat.
- man skal ikke holde den inde. Den slipper først når man trykker på speederen igen.
- der kommer bip og advarsler op AID’et.
- da jeg prøvede ved 25 km/t strammede den selerne - men kun en smule. Ikke som katastrofe-bremsning. Havariblink blev heller ikke tændt.
Sådsn virker det ikke i VW
Min passat og golf gør som din under 16kmt.
Men over hvis jeg bare trykker og slipper vises advarsel og den bremser lige lidt. Holdes knappen inde bremser den katastrofe

Besvar

Tilbage til "Undervogn"