Audi a3 8v Donk lyd ved bump.

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
niller112
Helt nyt medlem
Indlæg: 64
Tilmeldt: 18. apr 2017, 20:29
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ikast
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Audi a3 8v Donk lyd ved bump.

Indlæg af niller112 » 27. maj 2020, 15:55

Hej. Har et lidt træls problem med min 2013 Audi a3 8v 2.0 tdi.
Når jeg køre over fartbump sker oftes på vej ned af bumpet så kommer der en donk lyd, Lyder som om en står med en træ kæb og giver den et slag i bunden, lige under førens fødder. Jeg føler self jeg kan mærke det i mine fødder når det sker.

Kommer næsten altid når jeg køre ned af et bump men af og til siger den intet. Hvad kan det dog være?

har tjekket alle de normale slid dele og ser rigtig fin ud ? ingen slup i bære kugler mm.

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Audi a3 8v Donk lyd ved bump.

Indlæg af Ztrejfer » 27. maj 2020, 17:08

På et tidspunkt havde min egen Audi A3 8V også ved ujævn vej en mellemting mellem bump-lyd og klapren (afhængig af hastighed) fra undervognen foran.

Det viste sig så, at bundskjoldet under motoren havde smidt ophæng/skrue, og dermed sad løst i det ene hjørne. Betød nyt bundskjold, ikke særlig dyrt på min model (svjh. under kr. 200 + arb.løn, kan man sikkert nemt skifte selv), det var blot en plade af tyk plast, ca. 1x1 meter.

Er ret sikker på, at bundskjoldet havde fået et slag under en af mine mange ture på ujævne markveje med uforudsete og pludselige huller.... :o
Audi A3

niller112
Helt nyt medlem
Indlæg: 64
Tilmeldt: 18. apr 2017, 20:29
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ikast
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Audi a3 8v Donk lyd ved bump.

Indlæg af niller112 » 27. maj 2020, 17:11

Aha okey. Synes jeg har prøvet at banke på nogle af de plastik skjolde, men Ja ikke udmildbart løse :?

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Audi a3 8v Donk lyd ved bump.

Indlæg af Ztrejfer » 27. maj 2020, 17:20

Kan jo være, at det først er under tilpas kraftig påvirkning ved vejbump, at bundskjoldet kan bevæge sig....?

Havde iøvrigt en anden lyd fra undervognen, som skyldes markvejskørsel. Hverken jeg eller mekanikeren kunne i starten finde ud af, hvor lyden kom fra - før jeg foreslog ham at checke inde i selve flangerne rundt omkring ved hjulene. Jeg synes nemlig, at det lød som om, der lå en sten og rumlede rundt; var lidt nervøs for, hvad den eventuelt kunne finde på af ravage.

Efter han havde været igang med lys, spejle og en lang tang til at komme hjørner med, præsenterede han os for en rund sten på størrelse med en ret stor valnød (har den stadig, et eller andet sted). Den var åbenbart blevet slået ind gennem et af hullerne ved ophæng etc., og synes at det var sjovt med rumba derinde.
Audi A3

niller112
Helt nyt medlem
Indlæg: 64
Tilmeldt: 18. apr 2017, 20:29
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ikast
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Audi a3 8v Donk lyd ved bump.

Indlæg af niller112 » 27. maj 2020, 18:00

Haha ja okey.
Det her er dog en rimlig kraftig dunk lyd som om noget faldt af eller sætte sig på plads. Kan seriøst mærkes i fødderne 🤔🤔

Havde et problem for ikke så længe siden hvor den knirkede over bump. Gav så alle bøsninger noget silikone fedt og det hjalp. Nu er den her lyd så bare kommet 😬😬

Besvar

Tilbage til "Undervogn"