Passat på glatis - Hvor uheldig har man lov at være??

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
TorbenTDI
Helt nyt medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. jul 2009, 14:09
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Passat på glatis - Hvor uheldig har man lov at være??

Indlæg af TorbenTDI » 12. jan 2010, 15:44

Jeg er noget på den med en Passat TDI 1.9 100 hk fra 2001 (230.000) alle service overholdt (ikke taxa) nu står bilen stille da bremseforstærkeren er stået af vi troede ellers fejlen var fundet da vakumpumpen+ slanger blev skiftet i julen pga. værsktedet viste mig at slangen sad løst på vakumpumpen (dvs. den lille metalstuds) Så skulle det være i orden godt nok 5000 fattigere men ok det er godt at kunne bremse (-:

Er det virkelig rigtigt at den lille metalstuds kan blive så løs at der ikke sendes vakum videre til bremseforstærkeren det
virker lidt som om de troede fejlen lå der fejlen var jo nok i bremseforstærkeren?

Værkstedet siger de to ting ikke har noget med hinanden at gøre så det er to gange faktura begge omkring 5000 kr.

Nu kommer det bedste: Der går op til en måned eller mere før de kan få en bremesforstærker hjem pga. der er 8 i restordre også i Tyskland.

Hvad ville I gøre mht. at betale for begge reperationer (Jeg mener var det virkelig nødvendigt at skifte den vakumpumpe? og kan det være rigtigt at jeg skal vente så længe på en reservedel? e
Er det OK at få en brugt bremseforstærker på fra en anden passat (Det ville jo korte ventetiden noget (Ville I gøre det?)

Håber I vil hjælpe da jeg er helt på glatis denne gang.

Bay
Medlem
Indlæg: 695
Tilmeldt: 1. feb 2009, 22:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Passat på glatis - Hvor uheldig har man lov at være??

Indlæg af Bay » 12. jan 2010, 17:07

Lyder lidt som om værkstedet har taget dig ved næsen...
Hvis vakuumpumpen ikke er defekt og ingen studser er knækket, ja så ville JEG nægte at betale for deres dyre "fejlfinding".
Mht. Vakuumforstærkeren ville jeg finde en brugt og montere. Din bil har jo trods alt gået 230.000 km.

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Passat på glatis - Hvor uheldig har man lov at være??

Indlæg af kristian » 12. jan 2010, 17:58

du kan ikke finde en brugt til en passat 3bg der blir skiftet rigtig rigtig mange af dem lige i tiden.

hvad var sympt siden de skiftede pumpen?
Touareg 3,0TDI
Aalborg

TorbenTDI
Helt nyt medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. jul 2009, 14:09
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat på glatis - Hvor uheldig har man lov at være??

Indlæg af TorbenTDI » 12. jan 2010, 19:16

Grunden til de skiftede vakumpumpen var at de mente der var en utæthed / (løs i det) på den metalstuds hvor man monterer slangen fra forstærkeren til vakumpumpen. Så sagde de en ikke kunne danne vakum og derfor nogle gange svigtede....

Hvordan kan jeg undgå at betalte for det?

MVH

Frederik.

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat på glatis - Hvor uheldig har man lov at være??

Indlæg af GolfTDI » 12. jan 2010, 19:54

TorbenTDI skrev:
Hvordan kan jeg undgå at betalte for det?

MVH

Frederik.
Det kan du da ikke?
Husker din/dine sidste indlæg om problemet med bremseforstærkeren. Hvis studsen sidder løs er den defekt! Det vil være uforsvarligt at køre videre med efter min mening. Bilen har åbentbart haft 2 fejl, ellers må den sidste fejl (bremseforstærkeren) være kommet sidenhen. Sådan synes jeg det lyder mest logisk. Jeg synes det lyder logisk det værkstedet fortæller dig. Forstår ikke hvorfor du ikke finder et andet værksted, lyder ikke til det er meget tiltro du har til dem :?

Hvis det var min bil, ville jeg tage en brugt. Ville ihvertfald ikke kunne vente i næsten 2 måneder, for en ny.
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T

kkp
Nyt medlem
Indlæg: 489
Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederikssund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat på glatis - Hvor uheldig har man lov at være??

Indlæg af kkp » 12. jan 2010, 20:49

Jeg har lagt mærke til flere golf 4 /oktivia hvor det rør er løst på vacumpumpen, det kan dreje runt og der er slup i det men bremsen har virket fint ;) så tror det hele tiden har været din bremseforstærker, har lige skiftede på en oktivia købte den osse brugt hos http://www.aadum-autoophug.dk/

Besvar

Tilbage til "Undervogn"