SVM kode v montage ledningsnet for træk T6 ?

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Brugeravatar
mobworld
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DK
Has thanked: 79 times
Been thanked: 104 times

SVM kode v montage ledningsnet for træk T6 ?

Indlæg af mobworld » 12. feb 2019, 14:10

Hej

Har bedt om pris ved AZF på et 13pins el sæt/ledningsnet (7E5055202A https://shops.volkswagen.com/en_GB/web/ ... 055202a-10) til eftermontering af træk på en sprit ny T6'er (med anhænger forberedelse ab fabrik).

Sammen med svaret fik jeg en pris på SVM kode. Det undrer mig lidt. Hvis jeg har forstået SVM koder korrekt, så sikrer en SVM kode at fabrikken ved at udstyr X er monteret, således at sikrer at en evt. opdatering af software/kodning af en enhed, ikke fjerner hvad der måtte være kodet for at udstyr X vil fortsætte med at virke ?

Som jeg kan læse mig frem til (bl. tx-board.de), så er det ikke nødvendigt med yderlige kodning, når man sætter træk på en T6'er med 'forberedelse for træk'. Derfor forstår jeg ikke behovet for en SVM kode ?

Nogen som kan kaste nys på sagen ?

(ja, jeg har spurgt AZF, afventer svar)

mvh
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up

---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: SVM kode v montage ledningsnet for træk T6 ?

Indlæg af DJ_Gran » 12. feb 2019, 14:36

mobworld skrev:
12. feb 2019, 14:10
Hej

Har bedt om pris ved AZF på et 13pins el sæt/ledningsnet (7E5055202A https://shops.volkswagen.com/en_GB/web/ ... 055202a-10) til eftermontering af træk på en sprit ny T6'er (med anhænger forberedelse ab fabrik).

Sammen med svaret fik jeg en pris på SVM kode. Det undrer mig lidt. Hvis jeg har forstået SVM koder korrekt, så sikrer en SVM kode at fabrikken ved at udstyr X er monteret, således at sikrer at en evt. opdatering af software/kodning af en enhed, ikke fjerner hvad der måtte være kodet for at udstyr X vil fortsætte med at virke ?

Som jeg kan læse mig frem til (bl. tx-board.de), så er det ikke nødvendigt med yderlige kodning, når man sætter træk på en T6'er med 'forberedelse for træk'. Derfor forstår jeg ikke behovet for en SVM kode ?

Nogen som kan kaste nys på sagen ?

(ja, jeg har spurgt AZF, afventer svar)

mvh
SVM kode er en kode du taster ind i den originale tester fra VW (Odis) efter montering af fx. træk. Når man så taster den svm kode ind, så klarer buster alt, og koder bilen i de styreenheder der skal kodes.
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
mobworld
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DK
Has thanked: 79 times
Been thanked: 104 times

Re: SVM kode v montage ledningsnet for træk T6 ?

Indlæg af mobworld » 12. feb 2019, 15:19

Hej

Tak for hurtigt svar !.

Er den kode unik ? Eller kan man tage SVM koden fra en tilsvarende model (nettet ?) og genbruge i en identisk model eller forhindrer ODIS eller noget andet dette ?

AZF vil have 100euro for SVM kode. Men det er vel nærmest ODIS tidsforbruget for 1 mekaniker man betaler for end selve koden ?. Prisen er måske fair nok, men hvis det skal foregå v AZF, skal man jo også medregne en tur til a'grenze og tilbage.

Alternativt kan man vel bare glemme alt om SVM kode og kode det manuelt vha VCDS ?. Er godt med på at man så kan risikere at kodningen forsvinder næste gang man besøger VW eller er der noget jeg overser ?

Kan du/I (CarTrends) lave det ?

mvh
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up

---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v

Besvar

Tilbage til "El"