Hej,
Mit påskeprojekt er installation af bakkamera i min Skoda Octavia mk3
Af de tegninger til installation jeg har, skal jeg montere "H Can" og "L Can" i to stikben bag i infotainmentenheden i handskerummet. Men der sidder i forvejen ledninger i de to positioner. Så mit spørgsmål er - forudsat de to optagne pladser er CAN- BUS - kan jeg blot koble mig på dem, eller er netværket stjerneformet med separat kabling på bussen for hver enhed?
CAN BUS topologi?
- kws
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2880
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 69 times
Re: CAN BUS topologi?
Du lodder bare dine ledninger på de 2 canbus ledninger.
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 -
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: CAN BUS topologi?
Det er et helt almindeligt CDMA/CD parsnoet netværk magen til det Fox (senere DCA) 10-Net man kunne få tilbage i 80'erne.peter_il skrev: ↑19. apr 2019, 21:54Hej,
Mit påskeprojekt er installation af bakkamera i min Skoda Octavia mk3
Af de tegninger til installation jeg har, skal jeg montere "H Can" og "L Can" i to stikben bag i infotainmentenheden i handskerummet. Men der sidder i forvejen ledninger i de to positioner. Så mit spørgsmål er - forudsat de to optagne pladser er CAN- BUS - kan jeg blot koble mig på dem, eller er netværket stjerneformet med separat kabling på bussen for hver enhed?
To-tråds parsnoet uden skærm og krævede mindst 1 meter sikkerhedsafstand til kopimaskiner. Utroligt at det kan overleve alle de mobiltelefoner i dag
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 68
- Tilmeldt: 28. sep 2008, 19:24
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 1 time
Re: CAN BUS topologi?
I bådverdenen har man også et BUS-lignende system (NMEA), hvor enhederne er koblet på som perler på en snor. Rent praktisk / kablingsmæssigt er det også det smarteste, så længe datamængderne er begrænsede, og der ikke er for meget trafikSorenR skrev: ↑20. apr 2019, 08:28Det er et helt almindeligt CDMA/CD parsnoet netværk magen til det Fox (senere DCA) 10-Net man kunne få tilbage i 80'erne.peter_il skrev: ↑19. apr 2019, 21:54Hej,
Mit påskeprojekt er installation af bakkamera i min Skoda Octavia mk3
Af de tegninger til installation jeg har, skal jeg montere "H Can" og "L Can" i to stikben bag i infotainmentenheden i handskerummet. Men der sidder i forvejen ledninger i de to positioner. Så mit spørgsmål er - forudsat de to optagne pladser er CAN- BUS - kan jeg blot koble mig på dem, eller er netværket stjerneformet med separat kabling på bussen for hver enhed?
To-tråds parsnoet uden skærm og krævede mindst 1 meter sikkerhedsafstand til kopimaskiner. Utroligt at det kan overleve alle de mobiltelefoner i dag